Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Complete kweektent, of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Complete kweektent, of niet?

    Korting op 420shop
    Irie irie!

    Hier is deel 2 van deze thread. Omdat ik nog met wat andere vragen zit, en meerdere keuzes heb qua kweeksets.
    Aankoop zou voor binnen een week of 2 zijn, als de deur afgewerkt is en de afzuigingsbuis en isolatie er ligt.

    Puntje 1: De ruimte

    Ruimte waarin ik de tent kwijt wil is een zijkamer van de garage.
    Hier heb ik deze week een deur geplaats, en ga ik nog isolatie bovenop leggen.
    Heb wel wat schrik dat het te koud zou kunnen worden in de winter, omdat er geen verwarming is, maar merkte deze nacht wel al dat de deur een hele hoop warmte binnen houdt.

    Dacht van moest het te koud worden in de winter 2 Tube Heaters voor de passieve inlaten te plaatsen

    Puntje 2: De voeding

    Hierin heb ik nog heel wat te lezen, want ik ken er zeer weinig van. Moest iemand goede (makkelijke) voedingslijnen weten, mag hij het altijd vermelden.

    Puntje 3: De tent!

    Ik heb 3 complete sets waartussen ik aan het twijfelen ben, ik som ze hier even op met de plus en minpunten.

    DE SJOP:
    De complete set bestaat uit:met fancontrollerDEGROWSHOP.EU:GREENSELL:
    Pro kweektent 100x100x200* Ruim en hoge kweektent met 1 deur en 2 grote vensters. (Hierbij zou ik voor de Mammoth Pro gaan)

    Schakelklok relais box 1000 watt Schakelt veilig verlichting setjes tot 1000 watt.
    Profi 400 watt verlichting set.
    Lumii 400 watt HPS kweeklamp.
    ELT 400 watt VSA of Philips Light Gear 400 watt VSA.
    Breed straal reflector kap.
    G-Tools afzuiger, met externe thermostaat, en ingebouwde Fan controller/klimaat regelaar

    Banden om het filter op te hangen word bij de tent geleverd.
    Evenals 4 dwars liggers waar u het filter of de kweeklamp aan op hangt.
    Er zitten 2 stukken slang bij, 1 voor tussen filter en zuiger, en 1 om van de zuiger de tent uit te gaan.
    Slang klemmen worden ook meegeleverd 3 stuks.
    Er passen maximaal 16x 11 Liter potten in. U krijgt er dus 16 potten bij.
    Thermometer met ingebouwde hygrometer
    Last edited by Modest; 7 September 2014, 18:27.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Re: Complete kweektent, of niet?

    Waarom niet zou ik zeggen?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Complete kweektent, of niet?

      De hoogte van de tent zou ik , zo hoog mogelijk nemen , je afzuiger ,lamp neemt ook ruimte in , staan je planten zomaar tegen de lamp !

      Vooral als je voorgroeit zomers , die lamp buiten , brand gratis , afbloeien in de tent , heb je ze zo vlak onder de lamp !

      Veel suc6

      Comment


        #4
        Re: Complete kweektent, of niet?

        Heb ik ook al gedacht, want van m'n 170cm kan ik er dan maar zo'n 120-130 gebruiken.
        Dan nog zou ik scrog doen... Iemand enig idee wat er uit zo'n tent zou kunnen komen?
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #5
          Re: Complete kweektent, of niet?

          De opbrengst is sterk afhankelijk van diverse factoren

          Denk goed na wat je eisen zijn, hoe je het makkelijkst kan werken en of alles past in de beschikbare ruimte. Afzuiging in of buiten de tent, buizen die in of uit de tent komen. Denk hierbij ook aan aan in - en uitblaasopeningen en plaatsing rits aan de voorkant etc.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Complete kweektent, of niet?

            Uhu.

            Nu wel idd aan het twijfelen over de hoogte, 120 cm hoog voor 4 planten lijkt me niet zo heel veel?
            Moet nog een hoop inlezen over dat scroggen, want ik weet niet of je je planten dan even hoog kunt laten worden zoals je zelf wilt (via scrog zo mooi mogelijke topjes krijgen, en toch de ruimte zo goed mogelijk benutten).

            Er is zowiezo nog wel wat werk in de ruimte, dus nog tijd om na te denken
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #7
              Re: Complete kweektent, of niet?

              hoogte is de keus , ook met schoonmaken wel makkelijk , na iedere kweek alles ontsmetten ! en verschillende planten zetten ,
              als je 6mnd het zelfde rookt ben je van 1 soort wel zat !

              Comment


                #8
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #9
                  Re: Complete kweektent, of niet?

                  voor je die koopt moet je eens op Ebay naar de KMS distribution store kijken..die hun tenten zijn kwalitatief best wel goed en kosten ongeveer de helft van andere merken. Ze verkopen ook complete sets..

                  Comment


                    #10
                    Re: Complete kweektent, of niet?

                    Zal eens checken.

                    Iemand ervaring met Tube Heaters? Lees er precies toch wel wat goeds over, kosten niet erg veel, en gebruiken niet veel stroom.

                    Ben al aan het bekijken voor moest de schuur in de winter te koud worden.
                    Stap voor stap geraken we er wel.

                    Comment


                      #11
                      Re: Complete kweektent, of niet?

                      Hi, ik vroeg me af hoe je met ventilatie en lv zit in de garage ?
                      Wij hebben nu ook tent in garage, loop ook tegen deze vragen op.
                      Volgens Flint zouden de planten tot min 8c kunnen hebben tenzij de wortels 'warm' op temperatuur blijven. Zou dus kunnen denken aan
                      verwarmde potten ? Aan de andere kant wil ik zo weinig mogelijk elektra in de tent.

                      Ik weet niet hoe het met je budget zit maar ik zou voor een evsa en davin12 relais gaan ivm bandveiligheid.

                      Heb je nog plannen voor separate voorgroei/droogtent ?
                      Dit ivm sneller 'doorkweken' scheelt snel minstens 3 weken per cyclus als je ook wilt drogen in je tent (let op geur en afzuiging bij drogen)

                      Je zou ook growshops kunnen mailen voor een offerte voor complete tent in de jou gewenste maten. Kant en klare sets hoeven niet perse handiger of goedkoper te zijn dan samengestelde sets.

                      Zelf hebben we in mei j.l. een complete tent gekocht, maar had met de inmiddels opgedane ervaring en de daar door ontstane wensen nu toch wat andere keuzes gemaakt.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        Re: Complete kweektent, of niet?

                        Wel, in de garage is de LV redelijk hoog, maar in het andere hok gaat dit (hopelijk) wel meevallen.
                        Ventilatie in de garage zelf is genoeg ventilatie.

                        Nu, ik dacht de tent af te zuigen naar buiten, en de inlaat passief te houden, en dagelijks de deur met de garage open te zetten voor verse lucht. Moest dit niet voldoende zijn kan ik eventueel nog een gat boren in de deur naar de garage, zodat ik van daar verse lucht kan inzuigen.

                        Qua warmte verschiet ik echt wel van de deur, en volgende week komt er nog een hoop isolatie in het valse plafond (boven de ruimte is een dunne houten plaat, hier hele oude en dunne isolatie op, en daar zo'n 20 cm boven een dak van golfplaten. Ik zou die 20 cm volstoppen met isolatie, in de hoop dat dit goed gaat werken.
                        Moest het dan (tijdens de winter) te koud worden, zou ik eventueel s' nachts (als de lampen aanstaan) de uitblaas in de ruimte zelf doen (geur is er niet zo'n heel groot probleem + gaat door de koolstof), maar dan gaat de LV wel enorm stijgen.
                        Wel lees ik zeer veel goede dingen over zo'n Tube Heaters, en op Amazon kun je er voor €30 vinden van 55w en 1 meter lang. Deze zou ik dan voor de passieve inlaat leggen, zodat de inkomende lucht verwarmd is.
                        Deze hebben ook een ingebouwde thermostaat, zodat als ze te warm worden, ze iets of wat kouder worden.

                        Voor fan zou ik graag een automatische fancontroller hebben, die G-Tools van Greensell lijkt me hier wel goed voor (externe thermostaat)?
                        En wat bedoel je met die EVSA? Ander die die VSA's die hier worden aangeboden?
                        En de Davin schakelkast neem ik zowiezo, ben geen genie qua elektriciteit, dus neem hier geen risico's in.

                        Aparte droogtent of voorgroeitent heb ik nog niet bij stilgestaan. Aangezien ik student ben ik nu zo'n €500 betalen al een gigantische hap uit m'n budget.
                        Heb hier nog wel een leuk kastje dat ik al lang eens dacht om te bouwen als voorgroeikast, ook voor buiten. Misschien dat het eens de juiste tijd is om hier aan te beginnen.

                        En welke tent/set had je dan gekocht, en wat zou je er dan anders aan doen?
                        Stap voor stap geraken we er wel.

                        Comment


                          #13
                          Re: Complete kweektent, of niet?

                          ik zou voor degene van greensell gaan !
                          hoe meer ruimte in breedte/diepte/hoogte hoe beter .
                          je zal waarschijnlijk ooit wel eens gewoon toppen of ze laten doen ipv dan scrogge,lst,lollipoppen enz dus dan komt die hoogte wel van pas .
                          wel mooie prijs voor de tent enz ik zou het doen alvast succes ermee .

                          Groeten Steundje

                          Comment


                            #14
                            Re: Complete kweektent, of niet?

                            greensell is echt een topshop aardige mensen goede service en heeft alles wat je maar wilt,en hoe hoger hoe beter!!!!!!!!!!!!!
                            is scrog nooit en laat ze 4/5 groeien gewoon vol die tent dan heb je naar mijn mening de meeste opbrengst per M2

                            Comment


                              #15
                              Re: Complete kweektent, of niet?

                              Vandaag alle spullen gaan halen om de kamer zelf in orde te krijgen (isolatie, flexbuis voor afzuiging, kapje om de afzuiging buiten te beschermen).
                              Deze week heb ik niet veel tijd, maar toch ga ik proberen om het tegen het weekend in orde te brengen.

                              Dus met goede vooruitzichten kan ik binnen een weekje of 2 de tent bestellen.
                              Iemand tips qua voedingslijnen?
                              Stap voor stap geraken we er wel.

                              Comment

                              Bezig...
                              X