Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Complete kweektent, of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Complete kweektent, of niet?

    Wat ik nu anders zou hebben gedaan
    400w hps ipv 250w hps (misschien zelfs 600w die ik terugdim naar 400 w)
    Ik wilde oorspronkelijk t neon
    maar growshop overtuigde mij van HPS
    250w vond ik eigenlijk al hoog ivm brandgevaar (nb)

    De tent dr 90x90 op zich fijne tent, nu had ik voor lodge of twin gekozen
    ivm de aparte voorgroei/droogruimte wel wat inleveren op groeihoogte maar dat had ik er voor over gehad. Een wide tent bijv 120 bij 60 cm lijkt mij ook wel wat vind het niet prettig om steeds alle planten achtrr eruit te halen om ze te checken.

    Hamerslagkap met kroonsteenaansluiting, nu had ik gekozen voor lamp/kap met mooie stekker aansluiting ivm hogere veiligheid.
    Kroonsteentjes houden vlgs mij niet van hoge lv.

    Temperatuur/hygrometer in de tent, had ik nu met schermpje buiten tent genomen hoef je niet steeds de tent open te ritsen ivm check lv en temp.

    Omdat de tent heeft gestaan op slaapkamer van mijn zoon had ik beter voor softbox gekeken, op zich maakt de ruck 4 standen die in de tent hangt niet zoveel geluid maar toch te veel hinder voor hem, tent staat nu in garage dus dat probleem is opgelost.

    Verder had ik wel temperatuurcontroller op mijn
    ventilator willen hebben, ook wel handig

    Zijn eigenlijk allemaal 'luxe' problemen want alles functioneert prima!

    Een EVSA is een elektronisch voorschakelapparaat wat minder heet dus veiliger en stiller blijft dan een gewone magnetische VSA.

    Als de LV in de garage hoog is en je haalt de lucht vanuit je garage
    gaat de LV in de tent nog hoger zijn, hou daar rekening mee.

    Als je de lucht uit je tent naar buiten blaast, hou dan rekening met dampvorming met kouder weer waardoor een soort van rookpluim kan ontstaan, ik weet niet of dat bezwaarlijk voor je is ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #17
      Re: Complete kweektent, of niet?

      Wat bedoel je met die kroonaansluiting en stekkeraansluiting?
      Bij de ene moet je dus de kabel van socket naar vsa/evsa via een suikertje (wat me niet erg veilig lijkt) aansluiten, en bij de andere moet je vanuit de socket gewoon een stekker in de vsa/evsa pluggen, of zie ik het verkeerd?
      Want dan wil ik wel zowiezo met plug, vertrouw die suikertjes voor geen meter.

      En dat laatste had ik helemaal niet over nagedacht!
      Ja de plek waar het uitgeblazen word is wel zichtbaar vanop straat (van zo'n 15 meter ofzo), maar is wel verdacht als deze constant zit te dampen.

      Is er geen manier om de dampen af te koelen vooraleer ze naar buiten gaan?
      Want als ik dan uitblaas in de garage ga ik daar ook dampvorming krijgen...
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #18
        Re: Complete kweektent, of niet?

        Iemand enig idee hoeveel het zuurstof percentage moet zijn in de tent? Denk via een of ander systeem een deel van de uitbaas lucht te recupereren, deels voor warmte binnen te houden, en om minder naar buiten te hoeven blazen.
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #19
          Re: Complete kweektent, of niet?

          Ik dacht dat hoger co2 gehalte juist voordelig was voor de planten, maar vraag opinie van meer ervarenkwekert
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #20
            Re: Complete kweektent, of niet?

            Had gedacht van mss dan de inlaat actief te doen (kan ik deze ook makkelijker bijverwarmen in de winter), en de uitblaas passief in het hok zelf, en gewoon regelmatig de deur openzetten voor een tijdje.
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #21
              Re: Complete kweektent, of niet?

              Je zou een 2 in 1 buis kunnen pakken (dat is een verloopstuk) en een buis ventilator op de 2e ingang zetten om de uitgaande lucht wat af te koelen.
              Ik denk dat je toch beter in de garage kan blazen.
              Hoe vochtig dat wordt weet ik niet, kan best oplopen als je grote planten hebt. Zelf heb ik geen keus, ik zie wel hoe het loopt.

              Kijk ook hier even op het blog, kan je nog wat van leren: http://www.growshopalien.com/blog/

              Ik heb zelf een evsa van Nanolux en maakt een vrij hoog geluid door de kleine fan. Verder een perfect ding hoor! maar dat je het even weet.
              Er zijn ook passief gekoelde evsa's maar die zijn nog duurder. Het is wel een goede investering.
              Last edited by TP70; 13 September 2014, 20:01.
              Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

              Comment


                #22
                Re: Complete kweektent, of niet?

                Ja ga hem in de garage laten uitblazen, dat word ook een pak minder werk...

                Had eigenlijk al gehoord dat het er ging staan, maar heb net enkele ongelofelijk drukke weken achter de rug, dus kan nu pas beginnen.
                Morgen (proberen) deftig in de lezen in voeding, en dan s' avonds eens bestellen.
                Nog een hoop vragen, maar ben nu te lui om erover na te denken
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #23
                  Re: Complete kweektent, of niet?

                  Is er bij die set van Greencell eigenlijk nog dingen dat ontbreken buiten potten, aarde, zaden en voeding?
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #24
                    Re: Complete kweektent, of niet?

                    Ik zou echt voor een EVSA gaan , zeker met hoge LV in je garage !


                    http://www.wietblog.com/wiet-growen/veilig-kweken/
                    Veilig wiet kweken,

                    Growen april 11, 2014 admin 1 Comment
                    Wij kwekers hebben een slechte naam.
                    Dit komt door de veel misstanden die er zijn bij mensen die geen kweken dit word mede in de hand gewerkt door mensen die net beginnen met het kweken van wiet en niet weten waar ze mee bezig zijn. Ook de grote kwekers zijn door justitie en de mainstream media schuldig aan de slechte naam van de wietkweker (hier later meer over).
                    Wietkweken kan namelijk veiliger zijn dan het bakken van een patatje.
                    Als eerst wat je nodig hebt naast een goede kweekruimte, aarde, enz enz. Als je binnen gaat kweken, is een vrij groep in de groepenkast waar je de kweekruimte op gaat aansluiten. Gebruik altijd geaarde elektra, en zorg dat je geen stopcontacten hebt in je kweek ruimte zelf hebt. De luchtvochtigheid in een kweekruimte kan erg hoog oplopen dit kan leiden tot oxidatie van je elektra let hier op, loop alles regelmatig na, zoals de aansluiting van je lamp.
                    Relaiskast voor je lamp te schakelen.
                    relais schakelkast

                    Deze kast bevat een tijdklok die een relais aanstuurt die zorgt voor een veilige schakeling. Deze kasten zijn gemaakt voor onze hobby, de bovenstaande is geschikt voor 2x600watt of 4x600watt.

                    Ongeschikte tijdklok

                    Nu zijn er veel kwekers die beginnen met een tijdklok van de gamma/praxis of andere bouwmarkt, extra zwaar geschikt voor 3600watt. NEEM DEZE NIET voor het schakelen van je lamp.
                    http://www.wietblog.com/wiet-growen/....vA1GoClD.dpuf
                    Last edited by Stemma; 22 September 2014, 22:00.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #25
                      Re: Complete kweektent, of niet?

                      Wow...
                      Jammer voor de wietblogschrijvert dat er geen autocorrectie is voor zinsopbouw.

                      Maarre..gewoon een schakelklokje halen en een MABO of iets dergelijks ophangen in de garage.
                      Dan kun je rustig slapen.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        Re: Complete kweektent, of niet?

                        De schakelkast is er zowiezo bij.

                        Enkel had ik niet voor de EVSA gegaan. Het enige probleem is dat (op het eerste oog) een EVSA 3 keer zoveel kost als een VSA.
                        Iemand tips voor een deftige 400w EVSA?

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        En wat is zo'n ETI dan, of is dit gewoon een merk?
                        Stap voor stap geraken we er wel.

                        Comment


                          #27
                          Re: Complete kweektent, of niet?

                          Yep, da's een merknaam.
                          Ik ben erg tevreden met de dimbare Gavita Digistar.
                          Voordeel is dat die speciale lampen voor Evsa wat goedkoper zijn.

                          Mgoed, een analoog setje is inderdaad een stuk goedkoper.
                          Het blijft een keuze.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #28
                            Re: Complete kweektent, of niet?

                            Gisteren met een kennis erover zitten praten, en erna toch besloten dat ik tijdens de winter de tent op de kamer zet.
                            Nog mensen dat dat doen? Geur is niet echt een probleem, kamerdeur blijft toch gesloten.

                            Enige waar ik wat schrik voor heb ik het geluid, ik moet er namelijk nog naast kunnen slapen

                            Vanaf de moment dat het terug wat warmer wordt verhuist de tent (als ze makkelijk af te breken is en terug op te zetten) naar de zijkamer, anders heb ik alle kosten daar voor niets gedaan.
                            + Op de kamer ben ik er zeker van dat er niet teveel op het net is aangesloten. Het enige wat daarop is aangesloten zijn enkele gewone spots en af en toe mijn pc, dus elektriciteit is geen enkel probleem daar.
                            Stap voor stap geraken we er wel.

                            Comment


                              #29

                              Comment


                                #30
                                Re: Complete kweektent, of niet?

                                En hoe zt het dan met die softbox, hoor je dan nog iets?

                                Ben wel bereid om meer te betalen als het maar stil is .
                                Stap voor stap geraken we er wel.

                                Comment

                                Bezig...
                                X