Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eigen kast bouwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eigen kast bouwen

    Korting op 420shop
    Ik ben begonnen met het bouwen van mijn eigen binnen kweek hok bij mij op zolder.
    De afmetingen zijn 85 x85 centimeter. Binnen maat. genoeg voor 4 tot 5 dames, meer zou ook kunne maar is niet de opzet.

    Ik heb 249cm hoogte maar denk er aan om deze te verlagen om zo wat opslag ruimte te hebben voor mijn spullen.

    Ik dacht een ruimte over te houden van 85x85x199.

    c1.jpg
    Op deze foto zie je hoe ik de eerste muur gebouwd heb om mijn traphekje heen, mocht ik ooit gaan verhuizen dan kan ik het makkelijk herstellen. Het is wel wat mer werk maar ik heb toch tijd zat(nodig).



    c2.jpg

    Op deze foto heb ik met celbeton blokken een basis gebouwd, hier boven werk ik het met hout af. de houten muren zijn geisoleerd met piepschuim blokken om de warmte zoveel mogeljk binnen te houden.

    c3.jpg

    Op deze foto is het hellende dak te zien, dit begint op 199 cm van de vloer. Mijn idee is om hier een verlaging te maken in de kast. lijkt mij genoeg ruimte voor de dames om te groeien. evt kan ik het filter in deze ruimte weg werken, ik kan er nog ff lekker op puzzselen (Tips zijn ook welkom.)

    Wat komt er in:
    Ik wil beginnen met een 400w HPS hebben, in een later stadium wil ik over op LED maar dat is voor nu te duur (ff sparen).

    Ik begin met een 300m buis tempratuur gestuurd afzuiger met een bij passend filter, mocht dit toch te veel herrie geven kan ik evt over op een Softbox. Deze wil ik dan zelf gaan bouwen, is duurder maar wel weer leuk

    verder moet ik nog ff zien hoe ik hem verder aankleed, ben weer lekker bezig

    #2
    Re: Eigen kast bouwen

    leuk projectje, succes met bouwen verder !
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

    Comment


      #3
      Re: Eigen kast bouwen

      Gaaf project.
      Maak je kast zo hoog mogelijk. Ik heb ook een 2 meter kast gebouwd en bij sommige soorten wordt het toch wel krap omdat je met HPS 40cm ruimte moet hebben tussen je planten en de lamp, en de lampenkap, ophanging en afzuiging neemt ook nog ruimte in.

      Je afzuiging kan je wellicht ook in het schuine stukje kwijt.
      Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

      Comment


        #4
        Re: Eigen kast bouwen

        Yep, gewoon doortrekken. Mooie afscheiding voor het geluid van de wasmachine ook.
        Maak je op die 1.99 een (stevig)open frame zodat er een filter en afzuiger op kunnen liggen, en aan dat frame kun je de reflector hangen.
        Evt. kun je in het stuk boven die wasmachine een kastje maken voor de elektra of andere kweekspullen.
        Schuine stuk apart afsluitbaar maken, zodat een filter niet al te moeilijk te vervangen is.
        Als je toch bezig bent, leg je die radiator ook even naar de andere kant ofzo, want die zit daar niet handig.

        Moet je alleen even een nieuwe bouwvergunning aanvragen bij je vrouw misschien
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Eigen kast bouwen

            Vandaag het frame voor de deur maken.

            Comment


              #7
              Re: Eigen kast bouwen



              Foto vergeten. [emoji37]

              Comment


                #8
                Re: Eigen kast bouwen

                Volgende keer een eetlepel soda erbij gooien als je die sokken wast, dan worden ze weer wit
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Eigen kast bouwen

                  Hoe staat het met de bouw Oxinovo ?
                  De opzet zag er goed uit, ik ben benieuwd hoe je het verder gaat doen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Eigen kast bouwen

                    Ben rustig aan het bouwen, zal vanavond ff wat foto's plaatsen

                    Comment


                      #11
                      Re: Eigen kast bouwen



                      De voorkant is nu dicht, thuis zal ik een foto posten. Zaterdag het laatste aftimmeren, dan kan ik de kieren gaan dichten en gaan schilderen.

                      Dan word het tijd om de goederen te gaan kopen. [emoji321]

                      Comment


                        #12
                        Re: Eigen kast bouwen

                        Dat hebbie mooi gemaakt ben benieuwd na het eind resultaat greetzzz gizmo

                        Comment


                          #13
                          Re: Eigen kast bouwen

                          Je kan gerust al voorgroeien onder een TL bakje, dat duurt minstens een week voordat ze een paar cm hoog zijn. Sterker nog je kan ze 2 weken in een mini kasje houden.
                          Dus ik zou niet al te lang meer wachten met kopen van de spullen als je het tempo hoog wil houden. Is maar een tipje hoor
                          Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

                          Comment


                            #14
                            Re: Eigen kast bouwen

                            Das indd waar 2 weken voorgroeien onder tl Dat scheeld tijd

                            Comment


                              #15
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X