Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

antidetectiefolie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

    Bieflapje heef het helemaal bij het juiste eind. Er wordt een ongekende hoeveelheid onzin verspreid over zogenaamde super Nasa en Militaire antidetectiefolie.

    De truck zit hem gewoon in het isoleren van de ruimte waarin de warmte productie plaats vind. Omdat de warmte ontwikkeling vaak erg hoog is, is dit een uitdaging. En is het ook vaak de warmte ontwikkeling die er voor gezorgt heeft dat een buitenmuur, een dakbeschot of anderzinds nogal 'opvallende eigenschappen' vertoonde.

    Simpelweg isoleren met pur, steenwol producten etc. is vaak niet voldoende. Denk hierbij aan de isolatiewaarde van het betreffende product. Hoe hoger de isolatiewaarde, hoe beter het zogenaamde 'lekken' van warmte wordt vermindert. Vergeet ook niet dat het op een juiste wijze verwerken van deze producten een uitdaging is. Doe je dit niet goed dan krijg je zogenaamde warmte en/of koude bruggen. Dit zorgt niet alleen voor een lager isolatie waarde, maar ook voor condensvorming tussen de isolatie (spou) wat weer allerlei (organische) probleempjes kan veroorzaken gezien het ideale climaat. Warmte / koude bruggen zorgen ook voor het weglekken van de energie (warmte), dit kan intens zijn.

    Denk ook aan wat er gebeurt als je een keer een gevalletje water overlast hebt. Niet dat dit bij iedereen gebeurt, maar overkomt het je een keer, dan vallen de minerale isolatieproducten (b.v. steen- glaswol) direct door de maand. Isolatiewaarde nagenoeg nul zodra dit spul nat wordt.

    Belangrijk is dus inderdaad de isolatie. Gebruik de best mogelijke isolatie oplossing en je kunt lang genieten van je ruimte. Kleine 'note' hierbij, zorg wel dat nagedacht is over de luchtafvoer. Je kunt de isolatie nog zo goed voor elkaar hebben (in de ruimte opzich), als de temperatuur van de luchtafvoer onevenredig hoog is, en deze niet is afgeschermd heb je nog steeds een probleem.

    Anti Detectie Folie - onzin.
    Goed Isoleren = Anti Detectie

    Als je de ruimte echt goed geisoleerd hebt, is het niet mogelijk deze van buitenaf te 'zien'. En met 'zien' bedoelen we dan dat deze ruimte opvallende thermische eigenschappen zo hebben ten opzichte van naastliggende panden of haar omgeving.

    Beste apart dat mensen een schijn veiligheid wordt voorgehouden o.b.v. een simpel stukje 1 laags folie.

    Wij zoeken serieuze tester(s) voor onze 30mm dikke isolatie folie gebaseerd op 18 lagen waarbij de samenstelling van het product zorgt voor een zeer hoge isolatie waarde en een goede reflectie.
    Last edited by AntiDetectieFolie; 6 November 2009, 21:19.

    Comment


      #17
      Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!



      Volgens mij zie ik daar linksboven bij dat gebouw op de voorgrond een kweeklamp....


      Kijk zulke info hebben we wat aan,
      Gewoon mooi en duidelijk zonder anderen te beledigen.....

      Even over die ruimte...
      In princiepe is het dus wanneer je je hok of tent(kleine kwekers hier....)niet tegen een buitenmuur plaatst en je warmte binnenshuis afvoert niet nodig te isoleren?

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #18
        Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

        Foto's die ik gezien heb, genomen door de politie (mijn grootste vriend) lieten alleen de kleurverschillen aan de BUITENKANT van de woning zien. Je kon NIET de lampen achter de muren of geblindeerde ramen zien hangen.
        Dit bewijst mij dat Bieflapje (krijg er honger van) gelijk heeft.
        Isoleren dus......maar niet met AIDfolie.
        3cm dikke isolerende folie schiet waarschijnlijk al een stuk meer op.

        Maar dan heb je de lucht nog die naar buiten gaat, en dus de temperatuur van de uitlaat.
        Moet je toch nog gaan koelen.

        Comment


          #19
          Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

          Zeg CIAze,even off topic...
          Jij bent toch niet heel stiekum jd verslaafd aan het raken?
          Zomaar op het forum op je vrije vrijdagavond..?

          Grts
          Daniella
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #20
            Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

            En dat op een topic die niet echt voedinggerelateerd is en weinig met Plagron te maken heeft . Zo zie je maar dat het een algemeen bewezen feit is dat het hier aangenaam vertoeven is .

            Comment


              #21
              Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

              >Even over die ruimte...
              >In princiepe is het dus wanneer je je hok of tent(kleine kwekers hier....)niet tegen >een buitenmuur plaatst en je warmte binnenshuis afvoert niet nodig te isoleren?

              Inderdaad, op deze manier is er dus niks te merken van buiten en loop je geen enkel risico. Bijkomend voordeel: mocht er iets misgaan qua geur merkt jij dat het eerst!
              Nog een methode, toepasbaar op kleine en grote schaal, met name gebruikt bij ingegraven zeecontainers: van de warme/lichte ruimte naar de koude/donkere ruimte blazen en andersom. Erg efficient de temperatuur aan beide zijden gelijk houden. Extraatje: planten in het donker geven CO2 af, en planten in het licht hebben juist CO2 nodig. Profi's zetten 2 containers naast elkaar en 1 er dwars voor als portaal, blazen van links<>rechts en voorportaal zuigt af, gaat door water airco en met slechts 1 x 25cm slang naar buiten, vaak een klein schuurtje/tuinhuisje wat speciaal hiervoor over de afblaaspijp en toegangsluik wordt gezet. Voor de enkeling op het forum zonder landgoed en graafmachines , dat werkt dus ook met tentjes naast elkaar, dat heen en weer blazen.

              Gr
              Last edited by Bieflapje; 12 November 2009, 11:56.

              Comment


                #22
                Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

                lolzz, had dit eens wat vroeger gemeld aan mij! onlangs liep er een man in de fabriek waar ik werk en die liep daar met een warmtecamera rond voor te controleren of er niets oververhit raakt van de machines. Vraag ik hem puur uit interesse hoeveel dat cameratje van hem kost en het koste 25 000 euros. Had ik het geweten vroeg ik hem hoe het precies werkt.

                gtzz

                Comment


                  #23
                  Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

                  next time baby!!! En vraag of die geen goesting heeft om een pintje te drinken bij je thuis
                  Grtz $iR
                  sigpic

                  Comment


                    #24
                    Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

                    Idd Warmte geleiding vind altijd plaats.
                    Ik ben 8 jaar beroepsmilitair geweest en "de" methode om onze pantser voertuigen zoals de YPR of Leopard 2 tank te camoufleren tegen warmte detectie als we een bivak maakte was om op enige afstand van een voertuig jute doeken op te hangen.
                    Lucht is nml een ideaal isolatie middel, kijk maar eens de thermosfles of slaapzakken.
                    De stil staande lucht tussen de binnen en buiten mantel van de fles en de stil staande lucht die in de holle vezels van een slaapzak zit houd de warmte vast.
                    Maar zelfs de beste thermosflessen verliezen warmte, uiteindelijk wordt de buitenmantel warm en ontstaat er warmte uitwisseling tussen mantel en omgeving.
                    Zo ook met deze zgn wonderbaarlijke Antidetectie folie, de folie zal de temperatuur van de omgeving aannemen en deze vervolgens weer afgeven.
                    En stel je de folie eens voor als een thermosfles maar dan 1 met een lamp er in die continue warmte afgeeft ipv thee die langzaam afkoelt.
                    De warmte wil weg, zolang je de dop op de thermosfles houd blijft de warmte (redelijk goed) binnen.
                    Maar zodra je de dop eraf draait ontsnapt de warmte en deze is te detecteren met een warmte beeld camera.
                    Zo ook met onze kweekkasten, de lampen branden, omgevingstemperatuur loopt op en je begint de boel te ventileren anders verbranden je planten.
                    Dus hoe goed je ook isoleert, je warmte wordt gewoon naar buiten geblazen.
                    Welke thuis kweker heeft er nu een airco draaien om deze lucht af te koelen alvorens het wordt geloosd?
                    Een kweek kast in een kamer met stil staande lucht er om heen heeft al de perfecte isolatie. Van buiten is alleen de temperatuur van de ruiten, kozijnen en muren te detecteren, de lampen hangen in de kast welke lichtdicht is gemaakt.
                    Dus zolang je niet een complete plantage op zolder hebt, wat vanuit de lucht te zien is omdat jouw dak temperatuur afwijkt van je buren, is de lucht die je naar buiten blaast het enigste wat ze zouden kunnen waarnemen.

                    Comment


                      #25
                      Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

                      interresant, ik heb ook eens, lowbudget manier, juute toegepast, 50 aardappelzakken open gesneden en aanelkaar genaaid. stofzooi, dat over me toenmalige zelfbouw growtent gegooid in de hoop niet gedetecteerd te worden. deze truuk had ik destijds van een landmacht forum..
                      Maar omdat ik die stinkende juute me huis uit wou hebben heb ik later anti detectie folie gekocht, tering duur, moeilijke shit.. Maar ik wil natuurlijk niet bij elke chopper naar boven rennen en t licht uit doen. dus bleef ik bij antidetectie folie..

                      nu lees ik deze topic.. hmmm.. best logisch eigenlijk en heel interresant..

                      Comment


                        #26
                        Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

                        Als oud beroepsmilitair kan ik bevestigen dat jute idd gebruikt wordt voor warmte camouflage.
                        Echter het jute wordt niet op een te camoufleren oppervlakte gelegd!

                        Bijvoorbeeld, je wilt een Leopard 2 tank camoufleren tegen warmte detectie.
                        Je hangt het jute dan op ruime afstand minimaal een meter rondom de tank.
                        De lucht laag tussen de warme tank en het koude jute werkt hier als isolatie.
                        Warme lucht afkomstig van de tank gaat omhoog en de stralingswarmte wordt door het jute tegen gehouden wat als gevolg heeft dat men de tank (mits voldoende afgedekt) niet kan waarnemen met een IR camera.
                        Zou je de jute op de tank leggen dan neemt de jute dezelfde temperatuur aan als de tank en heeft het totaal geen effect.

                        Hieronder nog 2 links naar sites over IR camera's, oa een bedrijf dat professionele IR camera's fabriceert voor de (petrochemische) industrie en hier laat men duidelijk in zien dat IR niet door glas heen gaat, en ook niet door steen en hout trouwens.
                        http://www.ircamera.nl/?gclid=COjt6-...FYkqDgod4kGCHA
                        http://coolcosmos.ipac.caltech.edu/c...kids/learn_ir/

                        Het kan hooguit de oppervlakte warmte van het glas detecteren, en als de binnen ruimte 25 grd Celsius is dan wordt enkel laags glas ook ongeveer die temperatuur, dubbel glas isoleert zo goed dat de buitenste laag glas ongeveer de temperatuur van buiten heeft en dus als koud wordt weergegeven op een IR camera.
                        Bekijk het flimpje en spoel door naar 4.00 min daar zie je zelfs dat enkel glas de warmte van buiten, het is nml zomer, perfect tegen houdt.
                        http://www.youtube.com/watch?v=e5mAr...layer_embedded

                        Mocht je nu tegen een buitenmuur of op zolder je kweekruimte hebben dan is de enigste effectieve manier om warmte afgifte naar buiten tegen te gaan, isolatie en daar kan de meneer van de bouwmarkt je veel meer over vertellen.
                        Deze discussie is hierbij wel gesloten denk ik.
                        Last edited by StoneyD; 13 September 2010, 19:31.

                        Comment


                          #27
                          Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

                          Mooie reactie en bruikbare, beproefde info. Respect dude!
                          Grtz $iR
                          sigpic

                          Comment


                            #28
                            Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

                            Kom ik met mijn plan... xD

                            Kamer in een Kamer..... Koude lucht van buiten naar binnen blazen rondom je tent laten circuleren.... Maar ook weer afvoeren zodat er een circulatie plaatsvindt

                            Dan ook nog wat Folie aan de buitenste muren plaatsen...

                            Denk dat je dan echt wel goed zit

                            Grtz

                            Comment


                              #29
                              Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

                              intressante post,
                              altijd al gedacht dat die anti-detectie folie grote onzin was.
                              grtz maxn

                              Comment


                                #30
                                Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

                                Wil je het zelf testen, ga dan eens op zoek in legerdumpstores of op internet naar 2e hands warmtegevoelige cameras. Voor een paar honderd euro koop je een Russische gebruikte infrarood kijker. En het is inderdaad verbazingwekkend wat je ziet, je ziet gewoon iemand bv achter een gordijn staan. Ze worden ook door bv stropers gebruikt om te zien of er iemand aankomt. Of voor bv vanuit een helicopter een lijk in het bos zoeken.
                                De Russische 2e hands dingen kunnen dat niet, omdat de techniek toen nog niet zover was, maar het zijn wel leuke dingen om een keer naar je eigen dak te kijken, om te zien of het afwijkt van dat van de buren. Ik heb er zelf 1 gehad, het beeld is groen/zwart en het ziet eruit als een oude VHS camera.

                                Comment

                                Bezig...
                                X