Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

antidetectiefolie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

    Isolatie, en anti-detectie is nooit onzin.
    Het is een kwestie van zo min mogelijk opvallen.

    Kijk deze 2 foto's van een opvallend huis :

    article-1039768-021D72F400000578-255_468x352.jpg article-1039768-021D72E800000578-165_468x326.jpg

    Nu was dit geen plantage, maar een slecht geisoleerd huis.
    De grap was dat het zelfs een huis van een agent was.
    Maar omdat het opviel is er wel een heel legertje agenten binnengevallen.

    Bron.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #32
      http://www.sella.co.nz/general/elect...images/53qy17/

      maar verwaarloosbaar.

      en ff verder, een nachtkijker is niets anders dan een apparaat dat omgevingslicht versterkt. is er geen licht, dan zie je als nog niets.

      Comment


        #33
        Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

        interessant, als ik het zo lees, dan lijkt het me dat in kweektenten kweken redelijk veiliger voor detectie dan een hele ruimte ingericht te hebben. Zal moeilijker waarneembaar zijn sinds de hitte niet de hele ruimte bespreidt enz..

        Comment


          #34
          Re: antidetectiefolie

          Sorry stukje dubbel gepost ....
          Last edited by Groene Geest; 19 January 2011, 23:38.
          .

          Comment


            #35
            Re: antidetectiefolie

            Dat zou ik interessant vinden, want naar mijn mening helpt bijvoorbeeld pur plaat bekleed met die folie dan weer wel.
            De folie doet dan de dispersie zodat er geen hotspot in de exacte vorm van het filament meer is en de pur plaat reduceert daarna de straling tot een aanvaardbaar niveau.
            Wanneer ze geen exorbitrant hoge temperatuur kunnen zien, kan het ook niet gebruikt worden als reden om je zeer verdacht te maken, zodat een officier van justitie er niet snel de vingers aan wil branden wanneer er niets gevonden wordt.
            Verder zit bij dakisolatie toch vaak een dampdichte laag aan 1 kant? Wanneer dat een metaalfolie betreft zou dat in mijn ogen ook gewoon moeten werken.

            Comment


              #36
              Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

              Kijk even naar dit filmpje zo ongeveer op 3 minuten en vertel mij dan hoe de warmteafdruk op de buitenkant van de vuilniszak is gekomen.

              Een infrarood camera meet geen warmte. Een infrarood camera registreert straling. Daarom kun je z'n handen en armen zien door de zak heen. Nu gaan we natuurlijk een hele discussie krijgen over het verschil tussen baksteen en PVC, maar dat doet geheel niet ter zake. Straling is straling. En die pit in je HPS lamp, daar helemaal binnen in is meer dan 5000 graden kelvin. Die geeft IR straling af op ongeveer 825 nm en die houd je niet tegen met baksteen of dakpannen. Helaas ook niet met jutezakken, die zijn meer voor ver-infrarood, dus lagere temperaturen. Of folie wel werkt, dat weet ik niet. Maar het maakt een heel stuk meer kans.

              Een stukje dat ik gejat heb:
              IR detectie is wat anders dan warmtedetectie. Een IR of FLIR camera is geen thermometer. De meest accurate informatie hier over kun je vinden in de NATO STANAG 4319, maar helaas heb ik daar geen exemplaar van en ik weet niet of ie al ergens gepubliceerd is (wikileaks misschien ).
              Maar het is een fabeltje dat je niet door een geisoleerd dak heen kan "kijken" .
              Onze lampen stralen verschrikkelijk veel IR uit, met name rond de 825 nm.
              De meeste fabrikanten laten dat niet zien in hun plaatjes omdat zij zich bezig houden met PAR licht, en ze willen natuurlijk niet te veel aandacht bestenden aan andere energie die verloren gaat. Die straling rond de 825 nm, daar kan PUR en andere isolatie niks tegen doen. Wat wel werkt is warmte dispersie (verdeling) gecombineerd met isolatie en eventueel reflectie. Dus meer lagen. Bijvoorbeeld je normale spiegelfolie (mist met een gemetalliseerde laag) en een luchtspouw waarin je koele lucht circuleert.
              Overigens staat er op internet een foto van een huis met 8 kweeklampen waar je de lampen door het dak heen kunt zien. Maar dat is op een ander forum en ik weet niet of ze het leuk vinden als ik dat hier neer zet
              De temperatuur die je op sommige camera's ziet is indicatief en omgerekend naar de temperatuur van een zwart lichaam dat straling van die golflengte uitzend.
              En voor de liefhebbers van details: De nieuwe camera's in de eierklutsers van de petjes brigade meten op 0,02 graden kelvin nauwkeurig. Misschien dat iemand de behoefte heeft om dit om te rekenen naar stralingsgolflengte dat kan hier http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_radiation

              Hier wat linkjes die veel informtie over IR bevatten:
              IR camouflage:
              http://www.intermatstealth.com/intermatstealth.html
              Ir onderzoek in/op zee:
              http://www.nurc.nato.int/publication...005/SR-443.pdf
              Een ontwikkelaar :
              http://lib.semi.ac.cn:8080/tsh/dzzy/...6/5406-184.pdf


              Als iemand een FLIR camera kan lenen dan kunnen we misschien een experiment opzetten met verschillende materialen en dat hier publiceren, daar heeft iedereen dan wat aan.
              .

              Comment


                #37
                Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

                Het grootste probleem met jullie is dat jullie denken dat jullie (cq jullie plantje) bijzonder is.
                Daar wordt natuurlijk gretig gebruik van gemaakt door aasgieren (lees; de handel)

                Als jij je huis wil isoleren ga je naar de Gamma of Praxis, niet naar een patser met een BMW voor de deur.
                DENK NA, indien mogelijk. Scheelt veel geld,

                Hetzelfde geld voor voeding van je "speciale" plantje. Informeer je, of wordt opgelicht.

                Alaaf, HJM
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #38
                  Re: Antidetectiefolie = GROTE ONZIN!!!

                  Interessant filmpje en redenatie Groene Geest.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #39
                    Re: antidetectiefolie

                    Ik denk dat je in de goede richting denkt Mathijs: metaal/isolatie gecombineerd, =straling en warmte afschermen. En ik kan de discussie niet zo goed volgen hier. er wordt constant warmte en IR door elkaar gebruikt en over de kosten geklaagd. Maar ik zie adf folie voor een euro of drie per vierkante meter en dat reflecteerd ook nog dus we praten over? Een paar tientjes voor een knappe ruimte. Waar gaat het dan nog over? Even google en je WEET dat je IETS moet doen. Soms, als ik wat teveel gerookt heb, denk ik dat de tegenstanders in zo'n helicopter werken en last hebben van die folies. Maar dat gaat weer weg als ik 's ochentds wakker wordt. Maar mijn aanbod blijft staan: Kan iemand zo'n camera lenen, dan wil ik wel helpen met testen.
                    .

                    Comment


                      #40
                      Re: antidetectiefolie

                      Of kleinschalig denken. 5 planten, deze oogsten, nieuwe kweek starten en tegen de tijd dat je de vorige op hebt kun je weer oogsten. Geen isolatie nodig.

                      Comment

                      Bezig...
                      X