Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goedkoop LED alternatief?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Goedkoop LED alternatief?

    Ik help het je hopen. Alleen, de ene led is de andere niet.

    Had je die "betere resultaten dan t-neon" ook met een 40-50 lumen/W led armatuur?

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #17
      Re: Goedkoop LED alternatief?

      Ik had dat met een led paneel van rond de effectief 90 watt verbruik, ik wil deze ook bij een ander paneeltje hangen.
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment


        #18
        Re: Goedkoop LED alternatief?

        Mijn GROEI ging hardstikke goed onder 7watt 6500k leds!
        Afgebloeid onder HPS en prima oogst gehad

        r3_groei_01.jpgr3_groei_03.jpg
        Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

        Comment


          #19
          Re: Goedkoop LED alternatief?

          Inderdaad, dat gaat ook veel beter als men constant doet vermoeden!
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


            #20
            Re: Goedkoop LED alternatief?

            Alleen gaat het uiteraard stukken beter als je 3 tot 4 keer zoveel licht hebt uit hetzelfde wattage.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #21
              Re: Goedkoop LED alternatief?

              Uiteraard Wietefras, ik kweek ook niet onder diverse soorten LED om te beweren dat iets beter is of net zo goed zou zijn als iets anders, ik kweek ermee omdat ik het leuk vind om wat te proberen
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment


                #22
                Re: Goedkoop LED alternatief?

                ik ben benieuwd

                Comment


                  #23
                  http://youtu.be/DAw13w9eFxY
                  En zo kwam ik ook deze lamp tegen voor een leuke prijs.
                  http://www.mars-hydro.com/reflector-..._review_tabbed
                  Zal ik wel of zal ik niet.......

                  Comment


                    #24
                    Re: Goedkoop LED alternatief?

                    Die lamp heb ik ook al gebruikt en die doet het goed hoor, ik heb er prima onder gedraaid!
                    Ik wil de COB de volgende ronde gaan testen met een reflector ledpaneel erbij.
                    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                    Comment


                      #25
                      Re: Goedkoop LED alternatief?

                      Jongens, laat je nou niet bedotten door die marketing filmpjes die ze als "test" presenteren.

                      Als eerste valt al op dat ze het in dat marketing filmpje hebben over hoe onzinnig lumen waardes zijn en dat ze dan vervolgens de verkeerde PAR tests doen die nog veel onzinniger is. Ze zetten ook uiteraard bewust die MH lamp op 80 cm van de meetapparatuur af omdat die MH een veel bredere spreiding heeft dan de gebundelde led reflectors. Dan komt die led er alleen daardoor al 4 keer zo goed uit als de MH lamp(dubbele afstand geeft kwart van het licht). Bij gelijke licht hoeveelheden. Zelfs dan geeft die MH lamp nog veel meer dan de helft van het licht van de led. Dus op de juiste afstand van 40 cm is zelfs die MH lamp al veel beter dan dat led armatuur. Die HPS lamp is nog eens anderhalf keer zo efficient als de MH lamp (klopt ook wel).

                      Het zal voor een deel geweest zijn dat ze toendertijd gewoon niet beter wisten, maar die verkeerde PAR metingen vermelden ze nog steeds bij de led armaturen, dus ik ga er vanuit dat ze toch voroal ook de boel bewust probeerden te flessen.

                      Als er een afstand vermeld staat bij de PAR waarde dan is het een punt meting op vaste afstand onder de lamp en dat is vergelijkbaar met een "lux" meting en dus compleet zinloos. Bedenk je bijvoorbeeld wat er gebeurt als je een laser laat schijnen op die PAR sensor. Dan krijg je inderdaad enorm hoge waardes, maar een paar mm ernaast meet je al niets meer.

                      LED armaturen met 2 kleuren licht zijn ook zooooo 2011. Die werkten echt slecht. Inmiddels hebben de led boeren ook geleerd dat die bin 5 (die volgens deze mannen onbelangrijk is) nou precies de reden is waarom led kweken zo enorm tegenvielen in die tijd. Daarom zitten er dus nu ook wel extra ver rood leds op dat soort armaturen.

                      Die goedkope led armaturen doen het ook altijd miraculeus geweldig in gesponsorde "tests", maar als mensen er zelf onder kweken dan komen ze hooguit aan 0,3 tot 0,5g per watt. Vergelijkbaar met T-neon dus eigenlijk. Heel merkwaardig ...

                      Als je echte tests wilt zien dan moet je naar zoiets kijken:
                      https://www.youtube.com/watch?v=24M2Ch0w6qo

                      Het armatuur gaat bij die test op een bol van Ulbricht en dan meten ze de totale licht productie en niet alleen een plekje in de hotspot en op een vaste afstand onder de lamp. Dan blijkt dat zelfs de duurste professionele led lampen uit die test het net niet winnen van een Gavita HPS. Dat zijn dan led units van $2000.

                      Je kunt met led echt een HPS wel verslaan en de kosten vielen me nog mee. Ik hou er ook van om alles te proberen, maar alleen om zaken te verbeteren en niet om mijn geld weg te gooien. Ik ben daarom zelf een led armatuur aan het bouwen. Daar gaan dan Cree COB leds in die ook daadwerkelijk efficienter zijn dan HPS. Voor 75 euro heb je dan een led die net zoveel licht geeft als een 2x55W T-neon terwijl de led maar 50W verbruikt.

                      Er is dus wat mij betreft echt niets mis met "led" op zich, maar laat je geen dure zooi aansmeren die het niet of nauwelijks beter doet dan een T-neon van hetzelfde wattage. Het in stand houden van die cultuur ter ondersteuning van de leugens van de led afzetters is ook gewoon een slechte zaak voor de ontwikkeling van goeie led armaturen. Het kan echt veel beter, maar als alle hobby kwekers zich gewoon laten afzetten dan scheppen ze gewoon hun bakken geld binnen zonder de moeite te nemen de producten te verbeteren. Koop die troep niet meer en ze komen wel met iets wat wel echt werkt.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #26
                        Re: Goedkoop LED alternatief?

                        Je hebt ook gelijk hoor Wietefras, er is ook zat rommel te krijgen maar gelukkig ook goed betaalbaar spul, de COB die ik besteld heb wordt ook helemaal naar wens aangepast.
                        Verder houd ik me niet bezig met testen die te vinden zijn op internet, ik kijk puur naar wat ik zelf in real zie, de ene keer is dat minder succesvol, de andere keer juist erg succesvol
                        Een groot deel hangt natuurlijk ook van de kweker af, welke lichtsoort je ook gebruikt!
                        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                        Comment


                          #27
                          Re: Goedkoop LED alternatief?

                          Ja klopt, het ligt natuurlijk aan allerlei factoren. Niet alleen de kweker en het licht, maar ook de genetica en gebruikte kweekmethode schelen flink inderdaad.

                          Ik ben benieuwd naar je kweek en kan eerlijk gezgd zelf ook niet wachten om met led te beginnen. Over een paar dagen zou ik de laatste paar onderdelen moeten hebben en dan kan ik ook helemaal los

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #28
                            Re: Goedkoop LED alternatief?

                            Wietefras...zou je iets kunnen /willen vertellen over je zelfbouwproject met LED? Ik zit ook al een tijdje te denken aan zelfbouw. Waar heb je die powerleds vandaan?, wat voor driver neem je? Ben erg benieuwd naar je lamp.
                            Thx

                            Comment


                              #29
                              Re: Goedkoop LED alternatief?

                              Ja, ik zal mijn verslag maar eens beginnen

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #30
                                Re: Goedkoop LED alternatief?

                                Goed zo, dan schuif ik gelijk even aan

                                Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                                Ja, ik zal mijn verslag maar eens beginnen
                                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                                Comment

                                Bezig...
                                X