Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

T-Neon direct op geaard stopcontact

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    T-Neon direct op geaard stopcontact

    Korting op 420shop
    Hoi, ik heb een T-Neon lamp van Secret Jardin 2x 55w en die heb op zolder via een geaard stopcontact, daarin een verlengsnoer en aan het einde een stekkerdoos met spanningsbeveiliging en aardingsmelding. Daarnaast heb ik nog een 50w ventilator, 20w inline ventilator, kamerlamp met 2x23w spaarlampen.

    Ik schakel de stekkerdoos elke dag handmatig aan en uit, en overweeg 24 uur cycles, dus altijd aan.
    Ik gebruik daarmee geen tijdsklok en dus geen relais...

    Is dit logisch en veilig?
    Bedankt

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Hierbij foto's van de opstelling. niet alles is aangesloten op deze foto (stekkerdoos). de inline fan en de kamerlamp hebben een stopcontact zonder aarding.
    IMG_1634.jpgIMG_1635.jpgIMG_1636.jpg
    Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

    #2
    Re: T-Neon direct op geaard stopcontact

    is zeker veilig...heb 2x55tneon en een spaarlamp 5 pc ventilators op 1 stopcontact met een 18/6cyclus...
    dus zal veilig zijn :p

    Comment


      #3
      5 cm van de plantjes.
      (daarom scroggen kwekers met spaarlampen/TL/Tneon/Fluor anders lukt dat niet gedurende de hele kweek)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: T-Neon direct op geaard stopcontact

        Bedankt QnQ! Dat zijn fijne adviezen!
        Dus bij deze lamp zou ik wel een goedkope tijdklok kunnen nemen zonder angst voor doorbranden, omdat deze lamp nauwelijks opstart spanning heeft?

        Tot nu toe was ik niet echt precies met mijn tijden, als ik voor mijn gevoel maar iig 14 uur licht per dag had... Ik zal wat preciezer worden vanaf nu.
        Ik heb de lamp er nu ook net even wat dichter op, en dat gaat uitstekend zo, 5cm kan prima inderdaad. Het gaat de goede kant op!
        Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

        Comment


          #5
          Re: T-Neon direct op geaard stopcontact

          Ik schakel 300 watt t-neon probleemloos al lange tijd op een goedkope action tijdsklok. (zo goedkoop, dat die klokken na 1x gebruik met mijn 600 watt HPS direct stuk gebrand zijn) Verder heb ik nog een 440 m3 afzuiger en een 700 watt magnetron op die stekker aangesloten. No problem.
          Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

          Comment


            #6
            Re: T-Neon direct op geaard stopcontact

            Oorspronkelijk geplaatst door Bohica View Post
            Ik schakel 300 watt t-neon probleemloos al lange tijd op een goedkope action tijdsklok. (zo goedkoop, dat die klokken na 1x gebruik met mijn 600 watt HPS direct stuk gebrand zijn) Verder heb ik nog een 440 m3 afzuiger en een 700 watt magnetron op die stekker aangesloten. No problem.
            Bedankt Bohica! Ik hang er een automatisch brandblusser boven en een rookmelder, geen zorgen meer.
            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

            Comment


              #7
              Re: T-Neon direct op geaard stopcontact

              Persoonlijk hou ik er niet zo van om stekkerblokken op de vloer te zien, naast kannetjes met water.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: T-Neon direct op geaard stopcontact

                Volgens mij mag die wcd niet onder die waterleiding zitten...
                Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                Verslag:
                1e n00b binnen kweek...
                Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                Comment


                  #9
                  Re: T-Neon direct op geaard stopcontact

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ariebombarie View Post
                  Volgens mij mag die wcd niet onder die waterleiding zitten...
                  Bedankt Ariebombarie, ik ga het met me huisbaas opnemen, wat je zegt eigenlijk wel heel logisch... Thanks
                  Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                  Comment


                    #10
                    Re: T-Neon direct op geaard stopcontact

                    Wel mooi gebogen die waterleiding. Is ook een kunst
                    Keep em green

                    Comment


                      #11
                      Re: T-Neon direct op geaard stopcontact

                      Stekkerdozen kun je prima veilig weg zetten/hangen. Dat kan/mag het probleem niet zijn. Persoonlijk houd ik mijn electrische appratuur ook zoveel mogelijk buiten de tent. VSA/tijdsklok/afzuiger... Hangt allemaal buiten mijn tent. En ik gebruik (veel) computer ventilators vanaf de planten potten, omhoog. Maar dat is lage spanning spul op 12 volt, aangesloten op een acculader met zekering. En qua waterleidingen zou ik me totaaal niet druk maken. Dat moet oorspronkelijk al goed aangelegd zijn. Enige waar je rekening mee zou moeten houden, is het water geven, en een eventuele luchtbevochtiger (hoge LV). Doe je dat goed, dan hoef je je niet direct zorgen te maken over water en stroom.
                      Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

                      Comment

                      Bezig...
                      X