Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

    Korting op 420shop
    haloooo,

    Nu na toch al een hele tijd verhuist te zijn is het zo ver!!
    Ik ben reeds begonnen met het bouwen van een nieuwe plaats voor men bloemen.
    Het is de bedoeling dat deze plaats vanaf de eerste x zo goed, perfect mogelijk word opgebouwd omdat ze toch zo lang mogelijk moet meegaan.

    Ik heb nu toch al enkele jaren ervaring maar uiteraard is aan alles denken nogal moeilijk en kan ik natuurlijk alle hulp wel gebruiken!!!

    De plaats waar alles gaat gebeuren in achter in de tuin waar een opbergplaats staat uit oude betonnen panelen voor 50% onder bomen.
    Hier liggen tevens ook mijn hout-pellets en achter deze paletten (4) ben ik begonnen met het bouwen.

    De ruimte is 1.20 op 2.50 en 1.80 hoog.
    De muren zijn gemetst met snelbouwsteen met langs buitenkant 8mm harde isolatieplaten.
    Tegen de binnenkant zijn rondom 18mm OSB3 platen geschroefd.
    De vloer is ook 8mm isolatie met daarop OSB3 en het plafond ook OSB3 met daarop isolatie.

    verder word het volgende gebruikt:-2x 600w hps bloei
    -2x 400w hps groei
    -softbox 750m3 afzuiging
    -softbox 500m3 afzuiging
    -1000m3 koolstoffilter
    -geluidsdemper 1M
    -davin schakelbord 4x 600w
    -smscom temperatuurregeling
    -.............
    - voeding komt rechtstreeks van 16A gezekerde kast

    Voor de veiligheid 1 automatische blusser 0.5kg
    2.5kg
    en een "mabo" blusser voor 16m2

    Ik zal regelmatig foto's posten en indien er opmerkingen te zien zijn zeker laten horen.
    Het is echt de bedoeling alles zo perfect mogelijk op te bouwen, en natuurlijk zo stil en veilig mogelijk.


    IMG_1731.jpg
    begonnen met het dak te plaatsen
    IMG_1732.jpg
    opstelling afzuiging, filter-afzuigelr-demper- bocht door dak naar buiten
    IMG_1735.jpg
    schakelkast ed
    IMG_1736.jpg

    de transfo's zijn tegen de muur gevezen maar met voldoende afstand tussen voor koeling en geen rechtstreeks contact te maken met het hout
    IMG_1737.jpg
    de plaats van de brandblussers word wss "mabo" tussen de lampen tegen plafond, de 2.5kg naast al de elektriciteit en de 0.5 in de buurt van de afzuiging.

    De meeste werken zullen tijdens het weekend uitgevoerd worden.!

    Morgen worden er nog planken bijgehaald en word het plafond verder op maat gezaagd en de rest zien we nog wel.

    Verder nog een prettige avond vanuit het wondermooie belgie

    #2
    Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

    Zo das een mooie bouwsel
    ik zet me stoeltje hier neer hoor

    Comment


      #3
      Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

      Zojuist de afzuiger met filter en demper getest maar ik vind dat het geluid van de uitstroomende lucht toch nog hard is.

      zou het niet mogelijk zijn om een actieve inlaat te hebbe en zodus door overdruk de lucht langs de filter naar buiten te duwen.
      zijn er mensen die dit al gedaan hebben?
      Alles is zowizo luchtdicht dus dit zou toch mogelijk moeten zijn, eventueel dan een groter aantal m3 afzuiger?

      iemand ?

      Comment


        #4
        Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

        dimmer met themperatuursensor en draaien met die handel,weet uit ervaring dat voorgroeien met 600 watt veel sneller en beter gaat dan met 400 zou die van 400 in de zomer gebruiken.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

          Hoi,
          een dikkere buis naar buiten mogelijk? Suist ie vast minder doorheen dus stiller. Of gladde buis vs geribbeld.
          Hoe je u deur maakt/plaatst weet ik natuurlijk niet maar ik vermoed dat uitduwen een fluittoontje kan geven bv langs de deur. Als deze naar buiten opent wat vast zo is ivm meer ruimte binnen. Dan gaat blazen die sluitrubber mogelijk niet dichttrekken (vacuum die je via zuigen crieert) en ev. Fluittoon geven zoals bij tocht in huis.
          Ik probeer gewoon ff mee te denken, heb er geen ervaring mee!
          Word vast een prachtig hok zoals je bezig bent!!
          Last edited by ergonaut; 8 October 2016, 18:05.
          verslag 1, verslag 2

          Comment


            #6
            Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

            Afzuiger heeft nu een flens van 200mm en ben al direct naar 250 gegaan alsook de demper is 250mm. dusjha....
            De deur word degelijk gemaakt dus een fluittoon of luchtverlies langs daar kan eventueel wel opgelost worden.
            Kga beide eens proberen, zowel afblazen als afzuigen en we zien wel.

            Comment


              #7
              Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

              De bottel-nek (200) zal je debiet bepalen. Door vervolgens naar 250 te gaan word het na de vernauwing wel stiller. Je lucht gaat daar dan immers iets langzamer. Je kunt je echter afvragen of de bottel-nek niet meer luchtwervelingen (lawaai) veroorzaakt dan een hogere luchtsnelheid in een geheel 200 systeem.

              De afzuiger ( de motor zelf) maakt geluid maar het meeste geluid bij afzuigen veroorzaken vernauwingen bochten en ribbels, Kortom de luchtwervelingen.

              Ik denk eens dat alles op 200 omadt dat de uitgang van de afzuiger is stiller zal zijn dan verbreden.

              Comment


                #8
                Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                update,

                De deur staat er in, en de overige muur is ook geschilderd.
                Afzuiger met filter hangt omhoog (afzuiger hangt in rubbers).
                En de 2 600W lampen hanger er, alles moet nog wel aangesloten worden.
                IMG_1742.jpgIMG_1754.jpgIMG_1755.jpgIMG_1757.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                  goed bezig daar
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    #10
                    Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                    Het filter is te groot vermoed ik, als je die 750kuub ook nog eens gaat dimmen. Kans op geurlekken.
                    Beetje jammer ook dat je mooie spullen hebt, en dan een gebruikt filter ophangt.
                    Probeer dan in ieder geval die hoes weer hagelwit te krijgen voor het geval je ongewenst bezoek krijgt. (een vuile filterhoes duidt op meerdere kweken)
                    Die grote stapel potten is niet zo handig, en kan ook heel wat verdenkingen veroorzaken.
                    180 hoogte is erg weinig voor 600W. Er blijft maar zo'n 80cm over voor de planten.
                    Herrie van de afzuiger wordt veroorzaakt door belasting en wervelingen onderweg. (zoals eerder opgemerkt)
                    Trek alle slangen goed strak, verwijder overtollige lengte. Een compleet gladde buis geeft veel minder wervelingen.
                    Een 2x 45graden bocht is ook altijd beter dan 1x 90graden bocht.
                    Die ophangsystemen heb ik nooit vertrouwd, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.
                    Gaat dat aluminium niet door dat draadje snijden na verloop van tijd ? (S-haakjes kosten een paar cent)

                    Voila, zomaar wat gedachtes die door mijn drukke hoofd gingen toen ik je topic las.
                    Misschien heb je er iets aan. Hou je hoofd erbij.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                      Hier ga ik even voor zitten! hihi wordt er alleen al vrolijk van dat je brandblussers hebt hangen straks! Veel vergeten dit en maken zich enkel druk om de planten ipv ook hun eigen veiligheid

                      Comment


                        #12
                        Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                        Ik lach daar is mee, met zo'n brandblussers. Je moet brand in de eerste plaats voorkomen, niet gaan genezen. Als je denkt dat het risico groot genoeg is dat je er drie blussers moet boven hangen, dan begin je er toch niet aan? Ik heb zelf al een brand meegemaakt op mijn slaapkamer, veroorzaakt door een gsm lader. Het vuur zelf was niet groter dan een kampvuur. Moest er een mabo boven hangen, hij was nog niet afgegaan, afgaand op het vuur dat ze in dat filmje stoken. De schade door de rookontwikkeling was wel enorm. Sommigen spreken van zo'n granaat. Dat is nog lachwekkender. Ik deed de deur van mijn slaapkamer open en die was rap terug dicht. Vergeet het dat je ook maar in staat bent van dat ding naar het vuur te gooien, je ziet niet eens waar het zich bevindt en op die moment geef je de ruimte ook extra zuurstof waardoor het nog wat aanwakkert, als je al niet verstikt wordt door de rook. Totaal onrealistische situatie. Evenals onderstaand filmpje om dat ding te promoten.

                        Wat je wel nodig hebt, moest er toch iets mis gaan? Een rookmelder. Dat ding gaat onmiddellijk af en je bent er op tijd bij. Als je moet wachten tot je mabo afgaat dan ben je minstens 10 000 euro aan schade verder. Ik wens het niemand toe, maar als je denkt dat zo'n blusser nodig is dan hang je er best eentje boven elk stopcontact. En zeker al boven zo'n multistekker. En boven de gsm lader die wsl 24 op 24 bij uw 16 jarige dochter int stopcontact zit.

                        https://www.youtube.com/watch?v=cBR0xWA_I3g

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Oh, trouwens ferm hok. De kans dat je hier effectief brand gaat krijgen is voor mij kleiner dan bv een ongeluk met een fritketel.

                        Comment


                          #13
                          Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                          Tuurlijk is voorkomen beter dan genezen, en de mabo reageert erg traag maar het is beter dan helemaal niets... beter 10.000 euro aan schade dan thuis komen na een dagje werken en zien dat de helft of je hele huis is afgefikt... de rookmelder is handig als je thuis bent maar die blussers zijn verdomt handig als je er juist niet bent anyways sit back and enjoy ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen

                          Comment


                            #14
                            Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                            Dan heeft het niks meer met veiligheid te maken he. Van mij mag je ze gerust hangen, maar laat het geen vals gevoel van veiligheid geven. Als je bv een tent op je slaapkamer staan hebt en je vsa begint te vonken en zet iets in brand dan is het enige wat je in leven zal houden een rookmelder, geen brandblusser.
                            Daarom dat ik het grappig vond, als je een brandblusser beschouwt als een essentieel onderdeel van een kweekopstelling dan zou je geen oog mogen dicht doen want de miserie die daar op volgt is het gewoon ni waard. Aan de reacties te zien op verschillende fora krijg ik de indruk dat het allemaal wel meevalt als er brand uitbreekt, want je hebt je blusser. Dat is ni het geval. Dat is het enige waar ik voor wil waarschuwen met mijn gezaag. Je moet die brand voorkomen.

                            Enfin, je hebt het over een zo perfect mogelijk hokje. Wel, ik zie daar een standaard magnetische ballast hangen en kappen met suikertjes. Als er iets is waardoor je die mabo nodig zou hebben is het wel zo'n oude ballast en een verbinding met een onnodig suikertje tussen. Dan steek je beter het geld van die mabo's in twee gavita's of b.a.l armaturen. Ballast en kap in 1 geheel, geen onnodige verbindingen en elektronische vsa's ipv magnetische. Dat is wat ik wou zeggen met voorkomen ipv genezen. Met zo'n gavita mag je op twee oren slapen, ook zonder brandblusser.

                            Dat suikertje zou ik er dus bv al direct van tussen halen. Kijken of je die draad zelf opnieuw kan aansluiten ofwel er een wago klem tussen zetten of als je het kan, solderen. Suikerkes zorgen voor losse contacten en ongezonde situaties.
                            Last edited by beowulf; 12 October 2016, 21:02.

                            Comment


                              #15
                              Re: nieuw, zo perfect mogelijk hokje....!

                              Euh, wat zijn Suikertjes ?

                              Dit ?

                              kroonsteen_groot.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X