Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

    Korting op 420shop
    Last edited by BlazeCake; 20 November 2016, 15:52.

    #2
    Re: Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

    Je moet omgekeerd gaan denken. Wat wil je zelf bereiken met die ene plant? Een opstelling voor 16 planten of 1 kan nl net dezelfde zijn. Wat wil je eruit halen en wat is het budget. Heb je al een keuze gemaakt tussen led/hps of t-neon als het wat minder mag zijn. Aan de hand daarvan kies je de afmetingen van uw tent/hok en de bijhorende filter en afzuiger.

    Dus ja, verder info vergaren. Verder zijn er geen zaadjes/soorten voor beginners, gebruikt iedereen wel andere grond en de pot die kies je zo groot mogelijk.

    Comment


      #3
      Re: Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

      Bedankt voor het reageren!
      We hadden eerder gelezen dat professionele kwekers wel 1g/watt eruit kunnen halen, en dat het bij beginners meer bij de 0.2g/watt ligt. Uiteraard willen wij er zoveel mogelijk uithalen. Momenteel hebben wij nog niet een budget, maar ik neem aan dat het allemaal samen niet heel duur gaat uitpakken, i.v.m. de kleine ruimte -> minder sterke afzuiging -> minder sterke lamp etc. Daarnaast kunnen wij materiaal zoals MDF, plastic etc. goedkoop krijgen op onze uni.

      Wij hebben zelf gelezen dat HPS (Type Philips SON-T plus) het beste resultaat levert, en daarvoor hebben wij nu ook een VSA op het oog. (tevens speciaal voor de SON-T lamp)
      Ook dachten wij zelf aan 400 watt, maar wij weten niet of dit overkill is i.v.m. met de kleine ruimte voor slechts 1 plant.
      Last edited by BlazeCake; 14 October 2016, 01:56.

      Comment


        #4
        Re: Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

        Wacht in ieder geval met dingen kopen tot er iets meer vanaf weet.
        De laatste alinea verraadt dat jullie eigenlijk nog geen idee hebben.

        Check bijvoorbeeld de sectie kweekverslagen en micro eens.
        Als je een stuk of 40 topics gelezen hebt ben je al heel wat wijzer.

        Had je deze al gevonden ?
        Wat heb je nodig voor je kweekruimte
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

            Misschien een spacebucket bouwen ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

              Het beste Advies wat ik kan geven is eigenlijk al gegeven wat je komt er alleen met lezen,om jullie een stap in de goede richting te helpen zou ik zeggen dat je het boek Simply soil van gregory irving moet lezen ,hier staat echt alles in,even goed speuren naar dit boek en je komt er wel.

              Er hangt namelijk veel meer achter dan de vraagstelling die jullie nu hebben.

              om snel resultaat te hebben zou ik beginnen met een autoflower ,deze hebben niet zo een hoge opbrengst maar je hebt ook niet zoveel kennis nodig en jullie krijgen dan een beetje een feeling met binnen kweken.

              Verder zou ik HPS adviseren want Led is echt een heel ander verhaal.Je opbrengst hangt af van zoveel meer dus laat je niet verleiden tot wat er op je pakje zaadjes staan want dat is natuurlijk de optimale opbrengst onder de juiste condities,wil je die bereiken dan moet je of goede hulp hebben of nog even geduld want dat zal je moeten leren.

              Je zaad keuze hangt ook af van welke high je wil hebben ,lees je er ook goed over in probeer eens wat soorten en als je de juiste hebt gevonden is het speuren naar zaad.

              Ik zelf kweek nu binnen onder led ,of het led blijft weet ik nog niet!

              Succes iig.
              Groeten,
              Fat Bud

              Comment


                #8
                Re: Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

                Iedereen bedankt voor de waardevolle reacties.
                Kwa onderzoek van het bouwen van een kweekruimte hebben wij al heel wat informatie gevonden en hebben wij een vrij goed idee hoe wij het moeten opstellen, de benodigde materialen etc.
                Alleen niet de sterktes... Al de tutorials zijn afgestemd op +- 3 planten. En wij hebben slechts interesse in 1.
                Wij zullen de interessante topics nog even goed doorlezen! Misschien dat we op iets nieuws komen, dus daarvoor bedankt

                Wat betreft:
                "Als jullie denken bijvoorbeeld in een studentenflat of zolderkamer ongemerkt

                en eigenlijk is met 3 personen al een slecht idee!"

                Kunt u dit nader uitleggen? Ik neem aan dat zo'n kast toch niet opvalt, en dat de afzuiging relatief stil en geurloos is?

                Groetjes

                Overigens:
                https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/31837-Nieuw-in-de-kweekwereld-Dit-heb-je-nodig-voor-je-kweekruimte
                Deze link is echt super!

                Heb ook gekeken naar https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/forums/82-Micro
                Ik ga er nog even tegenaan! Bedankt voor de info iedereen.
                Last edited by BlazeCake; 14 October 2016, 13:31.

                Comment


                  #9
                  Re: Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

                  Als je tevreden bent met alles tussen 0 en 75 gram dan koop je een set voor t-neon. Anders hps. En dan maakt het niet uit of dat nu voor 1 plant is of voor 3 of voor 16, wat ik al probeerde uit te leggen. Uw opstelling blijft dezelfde.

                  Snap ook niet waar je vandaan haalt dat al de tutorials afgestemd zijn op 3 planten. Die sets zijn afgestemd op de verlichting die er komt te hangen. Je kan daar 1 plant in scroggen of 64 stuks op 12/12 in dezelfde tent. Dat is iets wat je zelf kiest.
                  Moet je wel eerst weten hoe of wat.

                  Comment


                    #10
                    Re: Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

                    Ah vandaar.
                    Ik zag in de tuts dat de ruimtes vaak ruim genoeg waren voor minimaal 3 planten, leek mij toen aannemelijk dat ik minder nodig had, omdat het maar om 1 plant ging.
                    Dus als ik het goed begrijp, als je een lamp laat schijnen op 1 plant met 400 W, dan haal je evenveel eruit als het schijnen op 4 planten? Lijkt mij tegenstrijdig??

                    Comment


                      #11
                      Re: Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

                      Meer kweekverslagen lezen... Die ene krijgt dan drie weken meer groei om de ruimte te vullen. Meer groei, meer plant, meer toppen, meer oogst, meer tijd.

                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...n-plant-scrogg

                      Comment


                        #12
                        Re: Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

                        Excuses voor mijn onervarenheid!
                        Bedankt voor het delen! Ik zal binnenkort even deze post updaten/bijwerken met materieel dat ik eventueel van plan ben te kopen, natuurlijk met jullie mening.
                        Ondertussen neem ik effe de topic door.

                        Comment


                          #13
                          Re: Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

                          Od zei het al wat, maar toch nog es...

                          Bij 3 studenten thuis?
                          Dan denk ik aan een kot of samen gehuurd iets?
                          Studenten link ik aan veel bezoek van vrienden.
                          Eventueel u verhuurder die es komt zn eigendom controlleren...
                          Overnachtingen van kennisen van vrienden... enzovoort. (Toch toen ik studeerde)
                          Er hoeft er maar 1 van u 3 es iets teveel vertellen.
                          Of bezoekers iets zien, ruiken, opmerken...
                          En dit ergens tegen een ander vertellen. Als is het omdat het "cool" lijkt. Het kan snel als een lopend vuurtje rondgaan, tot plots de verkeerde dit hoort.

                          Bv. Afzuiging hoor je altijd wel een beetje.
                          Knip/oogst ruik je door het hele huis zowat, filter of niet.
                          ...
                          Staat de kast in vakantieperiodes dan bv weekje onbewaakt te draaien? Dan denk ik, Brandgevaar, Watergift, ...

                          Succes met u opzet, maar overweeg of het veilig en doenbaar is, voor je aankoopt!
                          verslag 1, verslag 2

                          Comment


                            #14
                            Re: Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

                            Bedankt voor uw bezorgdheid.
                            Echter hebben wij afgesproken er discreet over te blijven. Verder zal de kast gewoon op een kast lijken met een beetje geluid. Dan zeggen wij gewoon dat er een server in staat.
                            Slotje erop, zodat niemand erin kan kijken.

                            Momenteel heb ik alvast een kostenlijst gemaakt van de belangerijkste onderdelen van de kast. Ik vroeg mij af of dit redelijk is, en of het goedkoper kan.

                            Dimensies 800x800x1600 mm Prijs
                            Afzuiging http://www.thegreenvilla.nl/a-202286...n-125mm-200m3/ 11,-
                            Koolstoffilter http://www.jr-luchttechnieken.nl/Koolstoffilter-250m3-1 29,-
                            Afzuig slang 125mm (bouwwinkel) +- 5 euro
                            VSA
                            Bulb
                            Reflector
                            Bekabeling
                            http://tuincentrumholland.com/nl/ver...plus-250w.html

                            (Philips son-t pia plus 250W, e40 spiegelkap, ELT 250W vsa, kabels)
                            58,50
                            Relaiskast https://www.kweekhuis.nl/product/ver...KjsBoCd5jw_wcB 70,-
                            Vijferfolie http://www.hornbach.nl/shop/Rubberfl...6/artikel.html < 10,-
                            Witte muren Action verf < 10 euro
                            Houtplaten MDF 6mm dik 7,53 €/m2 -> 6.5 m2 nodig 50 euro
                            Totaal +- 250 euro

                            Comment


                              #15
                              Re: Enkele vraagjes over het maken van een kweekruimte

                              Ik heb een gelijkaardige buisventilator als inlaat. Die maken op hun max. best wat lawaai. Ik hoor als m es aangaat deze draaien in de kamer ernaast. Gelukkig heb ik m nagenoeg nooit nodig. Het is mss beter een iets duurdere met groter debiet te nemen, zodat die op een lagere stand kan draaien en dus stiller.
                              Vergeet geen houten balkjes als frame voor u platen, 6mm mdf (als dit voor u kastbouw zelf is) is relatief dun. Zal niet veel geluid enzo dempen, zorg dat ge beide kanten verft zodat ze niet kromtrekken. En neem groene mdf die is wat vochtbestendiger en sterker dan de bruine.
                              Good luck!
                              Last edited by ergonaut; 14 October 2016, 15:28.
                              verslag 1, verslag 2

                              Comment

                              Bezig...
                              X