Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED Advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: LED Advies gevraagd

    Ik ben intussen ook begonnen met m'n frame/behuizing voor de COB's
    In afwachting van de cob's een zooitje o-ringen gebruikt voor de lay-out.[emoji16]



    20 cobjes van 10 watt.


    Bovenkant, moet uiteraard nog wat gaten in voor de fans.



    verstuurd vanuit mijn kweekruimte

    Comment


      #17
      Re: LED Advies gevraagd

      Goed bezig Scooby, ziet er bijna profi uit, toch prettig als je het nodige gereedschap binnen handbereik hebt
      1e kweek - Mohan Ram (Done)
      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

      Comment


        #18
        Re: LED Advies gevraagd

        Altijd fijn om lekker te bouwen in een goede werkruimte met compleet gereedschap. Ik zeg top[emoji1360]


        I like it!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

        Comment


          #19
          Re: LED Advies gevraagd

          Thanks guys, een beetje ruimte en al het denkbare gereedschap maakt het "prutsen" inderdaad een stuk eenvoudiger.

          Ik zag trouwens deze cobs voorbij komen tijdens m'n speurtocht.



          Zal wel een Chinees wezen maar volgens de specs zou die echt 50 watt "uit de muur trekken"

          (Denk dat ik er maar een paar ga bestellen.....Kan er altijd nog de werkplaats mee verlichten [emoji6] )

          verstuurd vanuit mijn kweekruimte

          Comment


            #20
            Re: LED Advies gevraagd

            No driver wil gewoon zeggen driver op de cob

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Hoe groot is je frame? 20 cob's dat zal nogal een licht geven. Hoe zwaar zijn je drivers?
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #21
              Re: LED Advies gevraagd

              Hoi Backyardplant.
              Ik ben laats ook n zelfbouw gemaakt, en ben er dankzij de hulp van verschillende members een heel mooi resultaat ermee weten te maken.
              Ik had er in het begin heel veel moeite mee, maar is me heeel goed afgegaan.
              Misschien dat je mn topic: keuze led verlichting eens door moet lezen
              Heb er afgelopen week ook foto's op geplaats van het eindresultaat.
              Voot t frame heb ik aluminium U profielen van 2 cm gebruikt waarvan de uitwendige maat 80/80 is en in t midden een kruis gemaakt.
              Ik gebruik de middelste 4 cobs als groep 1 op actieve artic 64 plus koelers.
              En de tweede groep als ik ze uit elkaar moet gaan zetten, en rondom dus de rest vh licht nodig heb.
              Als je de profielen op de juiste manier met elkaar verbind kun je nagenoeg alle kabels ed er mooi in wegwerken en evt kroonsteentjes afgetaped ertussen klemmen.
              De voedingen heb ik buiten de tent geplaats. Maar kunt ze evt ook op het frame plaatsen.
              Lees het topic maar eens door, staat een hoop, zoniet alle informatie op.
              Succes kerel

              Comment


                #22
                Frame is 60 x 40 cm.
                Cobs zijn 10 watt, 20 stuks is dus "slechts" 200 watt.
                Drivers zijn 36 volt, 1000 mA.

                Alweer een stapje verder met bouwen.


                Fans voor de volgende projecten.


                De "Driverless cobs" (ook voor de volgende projecten) zijn binnen, 20 stuks van 50 watt.
                Getest van 0 tot 220 volt, je ziet keurig alle leds zonder enig verschil oplichten.
                (In tegenstelling tot de "Chinese Meuk" op YouTube)


                Bij +/- 60 volt.


                Door het glaasje van m'n laskap bij +/- 60 volt.


                Verder nog wat Buck-converters, temperatuur-beveiligers, timers, koelblokken, schakelaars, drivers en Deep-red leds besteld.

                Plannen:
                9 x 50 watt 3500 + 10 x 3 watt deep red
                Met timer voor zonsopgang.

                5 x 50 watt 3500 + 10 x 3 watt deep red
                Met timer voor zonsopgang

                5 x 50 watt 3500 + 4 x 20 watt 3500k + 10 x 3 watt deep red
                Met timer voor zonsopgang

                6 x 20 watt 3500 + 10 x 3 watt deep red.
                Voor micro-kweek.

                Nog volop te prutsen en te testen komende tijd.

                verstuurd vanuit mijn kweekruimte


                Last edited by ScoobyPorsche; 29 January 2017, 11:53.

                Comment


                  #23
                  Ziet er gaaf uit scoobyporsche, blijf je volgen!

                  Comment


                    #24
                    De 20 x 10 watt cob armatuur hangt inmiddels boven de White Thunders.








                    Benieuwd wat het gaat opleveren, lichtopbrengst is aanzienlijk hoger dan van de Mars 300 watt die er eerst boven hing.

                    Op de laatste foto hangt de lamp zo'n 10 cm lager dan op de andere pica's.

                    verstuurd vanuit mijn kweekruimte



                    Comment


                      #25
                      Mooi hoor ScoobyPorsche!

                      Comment


                        #26
                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                        Comment


                          #27
                          Deftig lampje, nice job !

                          Comment


                            #28
                            Mooi gemaakt. Hoop dat die leds wel een beetje goed hun werk gaan doen.

                            Heb je een idee hoeveel licht er vanaf komt? Heb je een luxmeter oid?

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #29
                              Thnx guys, ben zelf ook tevreden.

                              De Lux meter op m'n phone gaat niet verder dan 10.000
                              Geen idee hoe betrouwbaar zoiets is, zal morgen eens vergelijken met de Mars Hydro 400.

                              Plantjes lijken de kleurtjes van de oude 300 niet te missen.





                              Temperatuur van de leds en driver blijven zelfs aan de koele kant.
                              (Voorlopig even de kap eraf gelaten om af en toe de temperatuur te checken)

                              In het midden van de led


                              Buitenkant frame waar de driver gemonteerd zit.


                              Driver zelf.


                              Driver is aan de fan kant een fractie koeler....good job Arctic.

                              Hele unit "trekt" net geen 210 watt volgens m'n Gamma verbruiksmeter.

                              verstuurd vanuit mijn kweekruimte


                              Comment


                                #30
                                Ik ga de adviezen van hier zeker in de toekomst toepassen!

                                ivm budget heb ik helaas toch voor nu voor HPS moeten gaan, maar ik ga zeer zeker zodra t budget wat groter is m'n eigen led bouwen, heel erg bedankt voor de adviezen hier, ik kan hiermee in de toekomst goed opweg!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X