Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend
Ik zou goed opletten wanneer de internode groei stagneerd en er op het budden wordt overgegaan.
succes.
Denk je dat na 6,5 week 12/12 er nog iets veranderd in de internode groei? Het is mijn 1e kweek maar volgens mij is de groei er al een tijdje uit, de hoofdtoppen zijn nu ± 5cm breed en er zijn de afgelopen week al torentjes opgebouwd.
Dat ik er te veel licht boven heb hangen is goed mogelijk. Ik ben benieuwd naar het gewicht als alles is geoogst en gedroogd. Als er droog meer dan 500 gram overblijft heeft de tweede lamp zeker nut gehad, rekening houdend met een haalbare opbrengst van 0,8 gram per watt. De vraag is of het meergewicht rendabel genoeg is om een tweede 600 watter constant mee te laten draaien. Daarom zie ik deze 1e kweek ook als een try-out en ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Daarna heb ik de hele zomer de tijd om erover na te denken hoe ik de tweede kweek aan ga pakken. Misschien laat ik de lampen dan tijdens de bloei ieder 6 uur branden met een overlap van 2 uur waarin ze beide branden, heb ik wel een tweede schakelkast nodig.
Het plan is vooralsnog om de volgende kweek met twee 600 watt cooltubes te draaien zodat het klimaat beter te beheersen is. Verder wil ik het de volgende run met 4 planten doen omdat dat makkelijker is. De middelste planten heb ik uit medelijden gespaard maar het bezorgd me wel veel extra werk, het water-geef-systeem is berekend op 4 potten. Bovendien heb ik liever wat meer ruimte tussen de planten.
Dank voor je support, ik hoop dat je deze kweek wil blijven volgen en ... alle tips zijn natuurlijk van harte welkom.
Re: Try-out zolder-kweekruimte met 6 stekken, soort onbekend
Weer even een paar foto's gemaakt met de HPS-lampen uit op dag 46 12/12. Inmiddels vertonen bijna alle toppen 'torentjes' van ± 2 cm hoog, de meeste toppen hebben een breedte van 4 tot 5,5 cm.
Geven deze 'torentjes' ook een indicatie van de resterende bloeitijd? Ik heb de dagen 69-70 12/12 in gedachten als oogstmoment, dat betekent dat ik nog 24-25 dagen te gaan heb. De foto's zijn misschien een goede indicatie, kan iemand mij vertellen of ik op het goede spoor zit?
Verder ben ik wel benieuwd wat de 'torentjes' precies te vertellen hebben over de ontwikkeling van de plant. Ik kan er niet veel over vinden op het forum. Is dit een normale opbouw van de top?
Je bedoeld de vorm van de top? Daar valt niks raars aan op te merken, wat ik zo op de foto's zie
Ik bedoel inderdaad de vorm van de top, het lijkt wel of er boven op de top een nieuwe top ontstaat. Ik heb hier en daar wel iets gelezen over een tweede bloei-fase maar weet niet waaraan ik dat kan herkennen. Verder ben ik benieuwd of het een aanduiding kan zijn hoe lang de plant nog door moet bloeien voordat ze om kan. Ik wil de laatste twee weken goed in kunnen schatten zodat ik op tijd kan beginnen met het terugbrengen van de voeding.
Ejh Monty, leuk dat je nieuwsgierig bent naar m'n kweek.
De dames zijn nu in dag 55 12/12 en vertonen over praktisch de hele top bruine haartjes. De tricho's zijn nog wel helder al heb ik de eerste verkleuring hier en daar wel waargenomen. Sinds 3 dagen krijgen ze geen voeding meer en de grond hou ik op dit moment vrij vochtig. Het water meng ik alleen nog met Final Flush en PH-. De EC waarden zullen door de Final Flush sterk dalen, misschien dat ik begin volgende week nog een scheutje Vitrasol toevoeg om de smaak wat op te zoeten.
Het lijkt erop dat de laatste dagen geteld zijn voor deze dames, ergens in de loop van de volgende week zal het licht waarschijnlijk uit gaan en stop ik met watergeven. Ik wil hiermee wachten tot ik ongeveer eenderde van de tricho's amber gekleurd zijn.
De hoofd-toppen zijn behoorlijk opgezwollen en zijn allemaal zo'n 5 a 6 cm breed. op de meeste toppen zijn nieuwe topjes ontstaan waarvan de haartjes nog wit zijn. Een deel van de grote bladeren rond de hoofdtoppen zijn nog wel groen maar sterk uitgedroogd. Dit kan veroorzaakt zijn door de Topbooster die ik vier dagen heb meegegeven maar ook de luchtvochtigheid is met licht aan erg laag (±20%) en de lampen staan slechts 25 cm boven de hoofdtoppen. De volgende kweek ga ik met 2 cooltubes draaien die ik inmiddels klaar heb liggen.
Ben benieuwd wat er droog af gaat komen deze 1e kweek, schat het in op ± 750 gram
Oorspronkelijk geplaatst door Power FlowerView Post
Het lijkt erop dat de laatste dagen geteld zijn voor deze dames, ergens in de loop van de volgende week zal het licht waarschijnlijk uit gaan en stop ik met watergeven. Ik wil hiermee wachten tot ik ongeveer eenderde van de tricho's amber gekleurd zijn.
laat je dan gewoon het licht definitief uit en geeft geen water en kijkt elke dag naar de tricho's of genoeg amber kleurig is?
en hakt ze dan om wanneer het goed is??
Door in het donker zetten gaan je tricho's niet meer verder afrijpen, er wordt enkel nog dat extra meer aan hars (tricho's) geproduceerd om je bladoppervlak maximaal te bezetten. Het is dus aan te raden te wachten met in het donker zetten tot je tricho's de gewenste verkleuring tonen.
Comment