Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 keer WW binnenkweek 400W - No Mercy Supply voeding en aarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    @ stemma, dat is niet helemaal waar... in de natuur trekken planten toch ook echt het vocht van onder in de grond en niet in de bovenste laag.... de bovenste laag is voor het afscheiden van afvalstoffen.. en elke keer als jij van boven af water geeft, dan spoel je dat afval weer de grond in...

    Afijn.. zo heb ik het geleerd.. zoveel mensen zoveel manieren. we gaan het zien toch?

    Comment


      #17
      Maar regen komt toch van boven? Tenminste hier wel

      Was ook niet betweterig bedoeld, maar inderdaad om aan te geven dat ieder zijn eigen manier heeft.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #18
        Ik begrijp je wel hoor stemma maar ik ga gewoon vanaf onder wateren en we gaan wel zien wat er gebeurd

        Comment


          #19
          Dat kun je natuurlijk doen. Ik deed het vroeger ook wel eens. Maar boven af wateren geeft mijn voorkeur. Zo deed ik het jaren met succes.
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #20
            Ik heb soort van Flashback denk
            God was never on your side..

            Comment


              #21
              Dat van die afvalstoffen kan ik even duiden, het is een veelgemaakte fout.
              Afvalstoffen van de plant worden inderdaad gedumpt bovenin de aarde, echter, planten die niet van zeewater leven die dumpen vrijwel niets.
              Wat er wel gebeurt: water verdampt op het droogste punt (bovenin) en daar vindt dus zoutopbouw plaats. Water verdwijnt immers, maar alle opgeloste stoffen niet omdat er geen water meer is.
              Zouten trekken water aan, en dat water bevat nog meer zouten. Het riedeltje herhaalt zich.
              Die witte laag op droge potgrond die je soms bij huisplanten ziet, dat is niets anders dan zout (calcium, magnesium, etc.) uit je kraanwater.
              Met een beetje regenwater kun je het zo wegspoelen, omdat het iets zuurder is, lost zout er makkelijker in op.

              Probleem met wegspoelen van een dikke laag zout, is dat je de plant in een klap vergiftigd.
              Vandaar dat het goed is om een enkele watergeef-methode te kiezen, en daar bij te blijven. Anders krijg je dus overvoeding.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #22
                in de natuur pakken ze ook van ondere en het is gewoon lekker makkelijk,mooie zaailingen trouwens
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #23
                  @ vaperke: Het kan vast op beide manieren

                  @ Belladonna: ..........

                  @ LR2: Dank je wel voor je zeer duidelijke uitleg. Zouten bepalen ook de EC, dat heb ik eens gelezen idd. Maar ik ben wel van plan om me bij 1 watergeef methode te houden
                  en niet vandaag van onderaf en volgende week van boven Ik heb alleen na het overpotten 2 keer van bovenaf gewaterd, vanaf nu gebeurd dan van onderaf.

                  @ Joremkrank: Het is inderdaad ook makkelijk ja, je giet het water in je schaal en je planten zuigen het wel op..

                  Comment


                    #24
                    De aarde zuigt het op. Dan blijft dat allemaal een natte kluit totdat de planten het opdrinken.

                    De kans op wortelrot is groter bij onderaf geven, bovendien vind ik het geen voordeel dat de bovenlaag droog blijft. Daar komen dan ook geen wortels en blijft de bovenste 3-5cm onbenut.

                    Mja zoals gezegd ieder z' n ding.
                    Als je oplet gaat het allebei goed.


                    !(◎_◎)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #25
                      En niemand vindt het vreemd als je naar zo'n zaken googelt, of naar de bibliotheek gaat vroeger, dat je enkel die theorie van afvalstoffen terugvindt bij wietkwekers? Het enige afvalproduct van fotosynthese is zuurstof. Dat wietplanten afvalstoffen dumpen in de bovenste grondlaag is voor mij dan ook onzin. Geen idee hoe het bij jullie zit, maar ik heb ook in die bovenste laag gewoon wortels zitten. Moesten daar afvalstoffen zitten dan had ik daar op het einde van de rit geen wortels.

                      Als er bij mij wat water onderaan de pot uit liep dan steeg mij lv direct van 60 naar 70 en hoger. Voor mij was dat de voornaamste reden om niet langs onder water te geven. Je creeert mini vijvertjes die allemaal water verdampen tot dat water opgenomen is en de LV gaat de hoogte in.

                      Comment


                        #26
                        Maarre...tijd voor een update zeker ?

                        Ik heb dan wel m'n meningen enzo, maar ik vind het ook mooi als iemand gewoon z'n eigen ding doet, dus laat maar komen eh
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #27
                          Al geef je het met een rietje, maakt mij ook niet uit. Maar ik ben niet zo pro zaken aannemen zonder verder na te denken. Dat afvalstoffen verhaaltje is zoiets. Als je effectief afvalstoffen naar beneden zou brengen dan zou hydro niet mogen werken. Dan zou gras ook niet groeien want die wortels gaan maar een paar cm diep, in dat opzicht zou die plant zichzelf vernietigen.

                          Comment


                            #28
                            @ beowulf: Ik denk wel dat er voor alles wat te zeggen is. Deze kweek geef ik van onderaf, de volgende misschien van boven zodat ik heb verschil goed kan zien.

                            @ QnQ: Komt in orde hoor. ik plaats komende week een goeie update!

                            Comment


                              #29
                              Hydro is toch een stuk makkelijker in dat opzich. De plantjes nemen gewoon zelf hoe ze het willen
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment


                                #30
                                Hier een kleine update met foto's (lamp aan)

                                De dames beginnen langzaamaan een beetje in de bloei te geraken.
                                Kwa voeding heb ik nog 1 keer grow sensation gegeven maar vanaf nu lijkt het me slim om over te gaan op Sweet Jane 1
                                2017-04-06 15.54.46.jpg
                                2017-04-06 15.54.50.jpg


                                De dame rechts achter wil de boel wat beter overzien, die is wat aan het strekken..

                                Meer weet ik even niet te zeggen want zoveel is er niet veranderd

                                Laat maar weer komen die opmerkingen, tips en gezelligheid

                                Edit: de volgende keer zal ik foto's maken vlak voordat de lamp aangaat...

                                Comment

                                Bezig...
                                X