Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Budman's Tent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Budman's Tent

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    Na een tijdje afwezigheid nu weer terug met een nieuwe set-up en een nieuw verslag. Ik zal dit verslag regelmatig updaten en niet bij iedere nieuwe ronde een nieuw verslag aanmaken. Ook voor mezelf om dingen bij te houden en terug te zoeken.
    De oudere leden weten dat ik altijd in een omgebouwde televisiekast heb gekweekt. (Zie mijn eerdere verslagen) maar uiteindelijk blijft dat toch tobben en besluit je vroeg of laat je vakantiegeld zinvol te besteden....Dus nu staat er compleet nieuwe setup.
    De oude TV kast doet nu dienst als voorkweekruimte en droogkamer, dus ik kan apart groeien en bloeien en dat is handig denk ik.

    De nieuwe setup bestaat uit een tent 1x1x2, goede afzuiging met filter. (Vraag niet naar technische details want die moet ik opzoeken), DIY scrognet, automatisch bewateringssysteem, 4X todogrowled TGL star 60, clipfan, Fire-knockout. 4 potten van 25 ltr met Canna terra pro erin.

    Ik had de tent al even staan en was al een kweekje gestart met mijn oude mars ledpaneel. Maar ik begon de ventilatoren te horen en vond het geen veilig idee meer om die nog langer te gebruiken.
    Dus nu hangen die TGL stars erin. Holy fuck, dat is andere koek.
    De planten reageerden bij het overgaan naar het nieuwe licht met een enorme groeispurt.
    Het zijn 3 auto Amnesia's (teveel zaadjes ontkiemt voor buitenkweek) die nog zeker een paar weken moeten. Ik vond het zonde om de ontkiemde plantjes die voor buiten waren bedoelt maar uiteindelijk toch binnen bleven, weg te doen en nu kan ik mooi alles opbouwen en uitproberen.
    Voor de volgende kweek ga ik nu ook beginnen met ontkiemen zodat, als deze autoflowers klaar zijn, de nieuwelingen door kunnen schuiven vanuit de voorgroeikast. Dat timen vind ik nog wel lastig maar dat lijkt me gewoon een kwestie van uitrekenen en proberen.
    De volgende ronde gaat Amnesia gold van pyramid seeds worden. Die heb ik nog liggen en die was vorige keer erg lekker.
    Oja, voeding heb ik deze ronde nog niet gegeven en dat bevalt eigenlijk wel prima. Ik zorg uiteraard wel voor een juiste PH.
    Het lijkt of de dames het wel naar hun zin hebben.....

    Geniet van de foto's en Tips en Tricks zijn altijd welkom.


    Grtz, Ron












    Grtz, Ron


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

    #2
    Zo, da's even andere koek Ron.
    Knappe lampjes zijn dat, die TGL's, de plantjes lijken er ook blij mee.
    Mooie setup, netjes op elkaar afgestemd.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Mooi tentje mister budman! Handig met van die zij ingangen. Met die led lampen kan je niet mis gaan.

      eh, oja meer aarde in de potten


      veel plezier van je nieuwe setup gewenst we kijken weer met plezier mee



      greetzz

      Comment


        #4
        Thx qnq en Mafferd,
        dat van die grond is idd een puntie voor de volgende keer. Ik denk telkens, ik vul dat later aan tot de lobblaadjes, maar dan blijkt dat toch niet hoog genoeg te gaan.

        Thx.

        Comment


          #5
          Ziet er weer mooi uit Ron!

          Hoe blijft de temperatuur met deze lampen?

          Enneh maar 3 afjes nu? Wow!!
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Het is absoluut geen verkeerde zuinigheid Ron, want ik had nooit geraden dat daar maar 3 afjes zouden staan op de foto want ik zie zoveel topjes

              De temperatuur blijft zeker mooi op orde, dat zal een verademing zijn geweest voor je. Want ik weet dat de temperatuur in de tvkast wel eens moeilijk te regelen viel. Een grotere en hogere ruimte zoals de tent nu, helpt daar zeker bij.

              Succes man, ik volg je verslag weer
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Mooie lampen, die heb ik ook

                Kijk uit met je temp vlakbij de lampen, want die koellichamen stralen best nog wel wat warmte uit. Ik heb er een clipfan op gericht en dat scheelt al enorm.

                Lekker bezig!!!

                Comment


                  #9
                  Heeey Meglow,

                  Wat leuk dat jij die lampen ook hebt. Ga gauw ff bij je verslagen kijken (als je die hebt). Ik loop wat forum betreft wat achter
                  Ik heb de clipfan aan het plafond gehangen, in het midden tussen de lampen. Ik zal daar morgen een foto van maken. Op standje 1 voelt het als een zachte zomerbries...maar ff een vraag waar ik meezit. Hoe hoog hang jij die lampen boven je toppen? Ik hou nu 30cm aan. En wat is de temp dan op bladhoogte?
                  Gewoon ter lering en vergelijk....


                  Thx, Ron

                  Comment


                    #10
                    -What are the best distances for growing and flowering?

                    There are no fixed rules on distances, but we can give a few basic indications. We recommend putting TGL lights as separate as possible at first, without letting the plants get to stretch much and let the plants get closer to the lights.

                    In growing periods you can leave them at 40-45cm.

                    In flowering periods you can leave them at 15-30cm.

                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment


                      #11
                      Met andere woorden: Ze weten het ook niet dus je zoekt het zelf maar uit.
                      Dat lijkt me ook het veiligst.
                      Bij HPS heb je een handigheidje, als je je hand onder de lamp houdt, met de palm naar beneden, en je kunt dat zonder probleem zo houden, dan is die afstand nog veilig.
                      Cobs kunnen vaak wat lager maar ook niet te laag, dan krijg je albinowiet, en dat wil je ook niet. (impotent)
                      Bovendien wordt het belichte oppervlak ook kleiner als je de lampen erg laag hangt.
                      Dus een compromis vinden tussen: strekkende planten (te hoog) en bladkarteltjes overeind (te laag) en zien dat het oppervlak niet te klein wordt.
                      De clipfan aan het plafond kan, zolang je die lucht niet op de plantjes blaast.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        De boel teruglezend ga ik volgende keer groeien op ca. 40cm en bloeien op ca. 20-25cm, uiteraard op de loer voor albinotopjes en kartelende blaadjes.
                        Ik weet ook niet of het handig is om van boven naar beneden te blazen, Ron. Ik blaas van links naar rechts richting mijn filter. Zoals gezegd, er komt serieus warmte van die koelers.

                        Comment


                          #13
                          Ik heb het ook zo gedaan, de laatste 2 weken zelfs op 15 cm.

                          Ging prima.
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            Ziet er goed uit, en een stuk mooier dan de kast die ook goed werkte daar niet van.
                            Het wordt weer een leuk verslag om te volgen

                            Comment


                              #15
                              Vraagje over je Fire Knock Out 1.6. Wat zijn de afmetingen van dat ding? Kan het op internet nergens vinden.... Mooie upgrade van je kweekruimte b.t.w.

                              Comment

                              Bezig...
                              X