Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn 1e binnenkweek en kweekverslag 2x600w 25x WW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn 1e binnenkweek en kweekverslag 2x600w 25x WW

    Korting op 420shop
    Zeer binnenkort ik hoop aan het eind van deze week kan het dan eindelijk beginnen. Me eerste binnenkweek.
    Ik heb wel aan aantal buitenkweekjes gedaan in het verleden. Helaas heb ik hiervan geen foto's.

    Mijn setup:

    Secret Jardin Darkroom DR150 R3.0 (150x150x230)
    2 x ELT 600W VSA
    2 x Spiegelkap Reflector
    2 x Osram Vialox Nav T SON-T-PLUS 600w
    Secret Jardin TNEON 2 x 75 watt + 9500K cutting light
    2500m3 MDF softbox
    3500m3 Empire Filter
    Buisvantilator Can-Fan 780m3 (deze wil ik gaan gebruiken voor inblaas)
    1000m3 Can-Lite filter
    2x Fancontroller met themostaat
    Voedingslijn van Canna (Flores/Vega/Rhizotonic/Booster/PK 13-14/Canazym)
    The Neutrilizer
    Digitale Hygo/Thermometer
    25 x 11 potten
    25 x White Widow feminized seeds
    Spongepots
    Propagator 64


    En natuurlijk wat lossen spullen zoals PH/EC meter, ventilator, slangen, klemmen etc. etc.

    Nog te kopen:
    Davin schakelkast 2x600 met kachelcontact
    Aarde (ik denk dan maar de Canna Terra prof gezien ik alles van Canna gebruik)
    Kacheltje
    En voor de extra veiligheid nog een automatische plafondblusser of blusgranaat

    Dit alles komt bij mij op de zolder te staan. Het betreft een grote zolder die is gesplitst in 2 delen kamers.
    Het is een nieuwbouwhuis uit 2010 dus goed geisoleerd de zolder heeft wel een schuin dak maar deze begint op twee meter hoogte.Verder is het dak echt heel erg hoog vanaf zoldervloer tot de nog is 7 meter.

    Aanvullingen en opmerkingen zijn erg welkom.

    Mvg, fitnessfreakK2

    #2
    zo, wat dacht je, gelijk maar groot aanpakken?

    als je met 1200 watt werkt, is het dan niet goedkoper om op LED over te gaan? Een oprechte vraag, ik weet het namelijk niet. maar als ik kijk naar wat ik kwijt ben met 1x 600 hps aan stroomkosten per maand denk ik dat ik toch sneller een LED van 1000w zou bouwen dan dat ik er een tweede 600w bij zou hangen. Lange termijn kosten enzo. Nogmaals, een vraag van me, geen opmerking.

    ik gebruik zelf de canna bio lijn, maar voor aarde mix is de terra met de bio. Beide hebben z'n eigen voordeel (als je bio kweek) (ik vind het perliet in de terra een voordeel gezien ik die mis in de bio en dan is de grond sneller droog voor m'n gevoel)
    Ik zou gewoon lekker de terra grond pakken inderdaad.


    oh joh waarom laat je ze dan geen 6 meter worden joh (geintje binnen heeft dat geen nut met enkel een lamp van boven)

    Comment


      #3
      ik weet niet of ik het goed heb maar correct me if im wrong is het niet beter om 4x 300w in plaats van 2x 600w met 25 plantjes?

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant View Post
        zo, wat dacht je, gelijk maar groot aanpakken?

        als je met 1200 watt werkt, is het dan niet goedkoper om op LED over te gaan? Een oprechte vraag, ik weet het namelijk niet. maar als ik kijk naar wat ik kwijt ben met 1x 600 hps aan stroomkosten per maand denk ik dat ik toch sneller een LED van 1000w zou bouwen dan dat ik er een tweede 600w bij zou hangen. Lange termijn kosten enzo. Nogmaals, een vraag van me, geen opmerking.

        ik gebruik zelf de canna bio lijn, maar voor aarde mix is de terra met de bio. Beide hebben z'n eigen voordeel (als je bio kweek) (ik vind het perliet in de terra een voordeel gezien ik die mis in de bio en dan is de grond sneller droog voor m'n gevoel)
        Ik zou gewoon lekker de terra grond pakken inderdaad.


        oh joh waarom laat je ze dan geen 6 meter worden joh (geintje binnen heeft dat geen nut met enkel een lamp van boven)
        Nou ja groot valt wel mee toch. Mijn vader die smoked al zo'n 5 gram p/d weg dus dat gaat hard dan. Het is dus eigenlijk een setup voor 2 personen.

        Misschien dat ik over een tijdje overstap op LED maar laten we eerst maar eens hier mee gaan aanklooien. Qua stroomkosten loopt het wel aardig op inderdaad maar goed ik hoop er wel tussen de 600 en 750 gram uit te trekken voor de eerste keer. Mocht dat lukken dan neem ik de stroomkosten voor lief...

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door M1tta View Post
          ik weet niet of ik het goed heb maar correct me if im wrong is het niet beter om 4x 300w in plaats van 2x 600w met 25 plantjes?
          Het is 150x150 dus lijkt me dat de lampen meer als genoeg bereik hebben. Waarschijnlijk worden het een paar plantjes minder. Ik heb 25 zaden dus er zullen er vast een paar sneuvelen tijdens het kiemen.

          Comment


            #6
            Dat is het hem net, die lampen hebben het bereik niet. Hoe je ze ook opstelt op die oppervlakte, een deel zal veel te veel licht krijgen en een deel te weinig. In een 150x150 hoort een 1000 watter. Ik zie verder een hoop problemen. Je gaat sowieso de lucht naar buiten moeten leiden, anders krijg je vochtproblemen in zo'n geisoleerde zolder. Je zal dan ook de volledige ruimte moeten gaan verwarmen tijdens de 12 uur donker, wat in uw geval nog meer zal kosten dan de hele setup te laten draaien, dankzij dat dak van 7? meter hoog.

            ELT's en spiegelkappen kopen is alsof je nu een gewone gsm koopt ipv een smartphone. Betere optie zijn digitale ballasten. Ik zie daar ook 2x75 watt t-neon. Zelfs in liter potjes passen daar geen 25 planten onder, mss amper 18, voor max twee weken groei. De meerkost van die lamp had je in evsa's kunnen steken om daar eentje van terug te dimmen om onder voor te groeien. Geen idee wie je die setup zo verkoopt, maar die had beter moeten weten.

            Er zullen er idd wat gaan afvallen als je een propagator gaat gebruiken en spongepots

            Comment


              #7
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                Dat is het hem net, die lampen hebben het bereik niet. Hoe je ze ook opstelt op die oppervlakte, een deel zal veel te veel licht krijgen en een deel te weinig. In een 150x150 hoort een 1000 watter. Ik zie verder een hoop problemen. Je gaat sowieso de lucht naar buiten moeten leiden, anders krijg je vochtproblemen in zo'n geisoleerde zolder. Je zal dan ook de volledige ruimte moeten gaan verwarmen tijdens de 12 uur donker, wat in uw geval nog meer zal kosten dan de hele setup te laten draaien, dankzij dat dak van 7? meter hoog.

                ELT's en spiegelkappen kopen is alsof je nu een gewone gsm koopt ipv een smartphone. Betere optie zijn digitale ballasten. Ik zie daar ook 2x75 watt t-neon. Zelfs in liter potjes passen daar geen 25 planten onder, mss amper 18, voor max twee weken groei. De meerkost van die lamp had je in evsa's kunnen steken om daar eentje van terug te dimmen om onder voor te groeien. Geen idee wie je die setup zo verkoopt, maar die had beter moeten weten.

                Er zullen er idd wat gaan afvallen als je een propagator gaat gebruiken en spongepots
                Allereerst bedankt dat u de moeite neemt om uitgebreid te reageren.

                Ik ben het eens dat de set niet optimaal is maar 2x600w moet wel lukken, ik heb overigens wel meerdere mensen het zien doen.

                Naar buiten is geen probleem. er zit ook een groot klapraam op zolder en er zit een mechanische ventilator waar ik de slang eventueel wel kan op aansluiten.

                De volledige ruimte verwarmen mocht het nodig zijn tijdens de echte koude dagen moet niet zo'n probleem zijn. Ik heb centrale verwarming op zolder (stadsverwarming) De verwarming is gewoon aangelegd tijdens de bouw dus ik neem aan dat het ook op de hoogte van het dak is afgestemd (ja deze is echt 7 meter hoog) en qua stookkosten zal het dus allemaal wel meevallen en zeker niet de kosten van de 2x600w evenaren. Het zal overigens niet kouder zijn op zolder dan bijvoorbeeld de slaapkamers een verdieping beneden.

                Ik had het liefste ook EVSA gehad en die gaan er ook wel komen of LED maar zoals je misschien wel na kunt gaan heb ik de set van een kennis overgenomen die er twee rondes mee heeft gedraaid (opbrengst 1 x 700 gram PP en 1 x 800 gram Jack Herrer)

                De Neon 9500K lampjes ga ik alleen gebruiken om de stekken op te laten komen daarna wil ik ze onder 1 x 600w zetten op 18/6, dat gaat toch gewoon? En wat bedoeld u met er gaan er zeker wat afvallen met de spongepot's en propagator?

                Ik hoor het graag.

                Mvg, fitnessfreakK2

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Aah, nee dat had ik niet begrepen uit je eerdere posts.
                    Als je de ruimte hebt kan je het best aan de gang krijgen natuurlijk, al is het geen plug'n'play setje.
                    Ik zou zeggen, zet de tentstokken maar klaar en bouw 'm op, min/max metertje erin (in de schaduw onder de lamp) en een dag testdraaien, dan weet je bijna alles.
                    Behalve van de geur, als je die 2500 kuub tot de helft dimt, dan is de filter natuurlijk veel te groot daarvoor, die is al te groot als die 2500 op de max draait.
                    Het kan daarom zijn dat je het gaat ruiken buiten de tent, dan zul je even een ritje growshop moeten doen om een 1500-2000 kuub filter te halen.
                    Succes alvast!
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Aah, nee dat had ik niet begrepen uit je eerdere posts.
                      Als je de ruimte hebt kan je het best aan de gang krijgen natuurlijk, al is het geen plug'n'play setje.
                      Ik zou zeggen, zet de tentstokken maar klaar en bouw 'm op, min/max metertje erin (in de schaduw onder de lamp) en een dag testdraaien, dan weet je bijna alles.
                      Behalve van de geur, als je die 2500 kuub tot de helft dimt, dan is de filter natuurlijk veel te groot daarvoor, die is al te groot als die 2500 op de max draait.
                      Het kan daarom zijn dat je het gaat ruiken buiten de tent, dan zul je even een ritje growshop moeten doen om een 1500-2000 kuub filter te halen.
                      Succes alvast!
                      Ik ga vanmiddag een begin maken met de opbouw en ik zal de tip van een kleinere filter zeker onthouden mocht het gaan stinken.
                      Maar ik zou eventueel ook nog gewoon de 1000m3 filter kunnen gebruiken met de 780m3 can fan. Of zeg je daar zou ik helemaal niet aan gaan beginnen? Ik ben persoonlijk bang dat ik de warmte niet weg krijg met deze opstelling al hoort deze wel bij deze set natuurlijk. Wat denk jij? Of zeg je eerst proefdraaien met 1000m3 en 780m3 en kijken hoe het gaat. Of zou dat tijd verprutsen zijn?

                      Ik wilde deze combi misschien ook gaan gebruiken voor een 2de tent om voor te groeien en te drogen namelijk.

                      Groet, ffK2

                      Comment


                        #12
                        Het is gewoon niet echt efficient op deze manier, uw maat zijn opbrengsten liggen dan ook te laag onder 1200 watt. Ik kweek nu al wat langer dan vandaag maar 700 gram pp, daar zou ik geen 600 watt aan led voor nodig hebben
                        Simpele oplossing, ofwel pas je de tent aan aan het licht, ofwel omgekeerd. In beide gevallen kunnen die zware filter en softbox de deur uit. Ik zou de tent houden en er een double ended gavita in hangen. Lampen weg, die 3500 kuub filter en softbox weg. Het klimaat zal veel simpeler te controleren zijn met die 780 afzuiger.

                        Ofwel koop je een 120x240 tent voor de twee 600 watters. Al zou ik dat afraden. Ga naar een growshop en vergelijk de twee, de gewone elt met spiegelkap tegenover een digitale set en zeker de gavita. Ik kwam onlangs nog is zo'n spiegelkap tegen op zolder en die is deftig bekeken, complete rommel. Moest het het enige beschikbare materiaal zijn dan stopte ik nog eerder met kweken dan zoiets terug op te hangen.

                        Spongepots zijn ook brol, 1 keer gebruikt en van het overgrote deel kwam de wortels er niet door. Die propagator doet verder ook niks dan licht tegen houden en strek bevorderen.

                        Comment


                          #13
                          Dat het niet 100% optimaal is zal best maar om nu gelijk de helft van de spullen eruit te gooien en nieuw aan te schaffen gaat mij wat te ver en dat is qua investering ook niet optimaal te noemen natuurlijk.

                          Ik draai sowieso een rondje met deze set. Of ik de oversized filter ga gebruiken weet ik nog niet. Ik ga gewoon even test draaien met beide sets denk ik. Als ik 750 gram eruit trek ben ik best tevrede voor een eerste ronde dan heb ik de stroom kosten en investering eruit en heb ik een lekker eigen gekweekt rokertje natuurlijk. Wellicht dat ik ronde twee wel wat spullen eruit ga doen voor nieuw spul mocht het niet bevallen.

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              We gaan het zien, ik ga van het weekend eerst eens proefdraaien met de 780m3 en de 1000 filter en kijken hoe het loopt. In de nabije toekomst wil ik sowieso op EVSA of LED gaan draaien. Maar eerst maar eens met de setup die ik heb.

                              Comment

                              Bezig...
                              X