Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9x SuperSkunk 600w Lumii op aarde 120x120

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    9x SuperSkunk 600w Lumii op aarde 120x120

    Korting op 420shop
    https://sensiseeds.com/nl/gefeminise...-gefeminiseerd

    http://en.seedfinder.eu/strain-info/...k/Sensi_Seeds/

    De zaden (fem.) zijn besteld en inmiddels verzonden.
    Nu nog ff wachten voor ik kan gaan starten.

    De hele tent, de potten, de propagator etc. heb ik al gereinigd en ontsmet.(Dettol)
    Alleen de Monkeyfans moet ik nog schoonmaken en vetten en wat nieuwe pantykousjes over de 3 luchtinlaten.

    Tot snel

    groetjes Hoeloes
    Last edited by Hoeloes; 23 September 2017, 23:23. Reden: spelling grrrrrr.....!?#!%?#*
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    #2
    Welkom terug bij de afdeling kweekverslagen Hoeloes, ik kijk graag weer met je mee.

    Dat valt nog niet tegen, 3 complete kweken met een Can light ?
    (ik zie dat de prijs van die Light wel wat omhooggehaald zijn helaas)
    Goed plan om dat te vervangen voor je aan die stinkdieren begint

    Indica's in 25L potten, dan ga je ze ze dus wel een tijdje laten groeien neem ik aan ?
    Iets langere groei in combi met Biobizz gaat ongetwijfeld hele mooie planten brengen.

    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      QnQ
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

      Comment


        #4
        Nou daar gaan we dan, een dag of wat geleden m'n zaad binnen gehad. (Goede levering Sensi Seeds)
        En dan heb ik eindelijk tijd voor de ontkieming d.m.v. een glas Spa water Ph 6.0 met Waterstofperoxide. (Verhouding 1 deel peroxide en 5 delen water) En deze afgedekt met huishoud folie en in eenomgevings temp. van 20 tot 22 graden gezet met een lampie.
        Ik heb deze kweek bedacht om het overpotten over te slaan en direct in de 25l te starten.
        Ik heb de potten inmiddels gevuld met allmix van biobizz, met elke pot 2 liter extra wormenmest. Deze heb ik daarna voorgewaterd met ieder 1,5l kraanwater met 2ml/l Rootjuice. Deze staan ook in een omgevings temp. van 20 tot 22 graden. De potten heb ik afgedekt met plastic om verdamping te voorkomen.
        Zodra de ontkieming voltooid is graaf ik in elke pot een kuiltje en deze zal gevuld worden met lightmix, waar dan vervolgens de ontkiemde zaden in gaan.
        Een spaarlampen er boven tot de eerste boven zijn en dan over naar de 250w of 400w afhankelijk van het licht oppervlak.
        Ik zal de dames in de binnen hoeken van de potten planten zodat ze dicht bij elkaar staan en ik op 250w kan beginnen.

        Let the game begin.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

        Comment


        • Organisch
          Organisch commented
          Editing a comment
          Haha nog iemand die op Spa kiemt Ik doe dat al vanaf ik begonnen, beste kieming resultaten idd. Why change a winning team? Ik heb ook Super Skunk staan van Sensi Seeds. Wel maar 3. Ik duim voor je. Goed begonnen is half gewonnen.

        • Hoeloes
          Hoeloes commented
          Editing a comment
          @Organisch
          Inderdaad een goed begin is het halve werk

        #5
        Ff een kleine update.
        100% ontkieming!!! Yippie!!!
        Alle zaden hadden vanochtend een wit worteltje, dus heb ik ze meteen geplant in de 25l potten.
        In een kuil met voorgewaterde (rootjuice) lightmix, +/-1cm diep met het worteltje omhoog zodat ze goed hun helm verliezen.
        Nog 24/0 licht van een spaarlamp tot de eerste boven is. Dan gaan we over op 250w of 400w.
        Helaas geen foto's deze update.
        Mazzel
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

        Comment


          #6
          En weer ff een update wbt de ontkieming.
          Inmiddels zijn er 5 van de 10 boven, en het grappige is dat de eerste die boven kwam m'n reserve is in het kleine potje met alleen lightmix.

          Vandaag pas de eerste 4 in de 25l potten, zou het dan toch geen goed idee zijn om het overpotten over te slaan? En hebben ze misschien toch last van de growmix ondanks dat ze in een flinke kuil lightmix zitten.

          Als de resterende morgen nog niet boven zijn dan ga ik eens kijken waar ze blijven. Ze hadden tenslotte allemaal een mooi wit worteltje.

          De volgende keer beloof ik weer wat foto's toe te voegen, aangezien de laatste updates ook al zonder foto's zijn.

          Ik zit alleen te twijfelen wat ik nu zal doen qua wattage.

          Of 400w of gelijk maar eens 600w?

          Ik las onlangs een bericht op jd dat de dames onder 600w beter groeien en meer vertakkingen aanmaken.
          Ik focuste zelf altijd op het belichtings oppervlak, als de dames dan breed genoeg werden en meer oppervlak gingen innemen schakelde ik van 400w naar 600w.

          Wat is wijsheid?

          Uiteindelijk is het misschien een kwestie van proberen, maar ik dacht misschien kan iemand wat adviseren of zijn/haar mening hierover met ons delen.

          Mazzel
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

          Comment


            #7
            Begin telling groei dagen. (Groeidag1)

            Hoi allemaal,


            inmiddels zijn er 9 van de tien boven zoals je misschien zult zien op de foto's.
            3 van de tien hadden sowieso wat moeite boven te komen.
            Maar ik denk dat dit hoofdzakelijk te verwijten is aan de iets wat lage temp.
            Ik heb ze alledrie even geholpen maar de middelste (nr. 5)wil niet echt, nog ff aankijken en evt. m'n reserve daarin als het echt niets wordt.

            De lamp staat inmiddels aan op 400w (18/6) en zodra het kan schakel ik naar 600w.
            Verder hoef ik voorlopig nog niet te wateren aangezien ik de grond voorbewaterd heb en door de folie verdampt er niet echt veel.
            Ook staat er 1 van de twee monkeyfans aan op standje 2.
            Temp. 28,4 en de variac op 130v.

            Zodra er iets veranderd of ik moet voeden of toppen komt de volgende update.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            Last edited by Hoeloes; 7 October 2017, 20:55.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment


              #8
              waarom laat je je plantjes helemaal in die hoeken van de pot opkomen?

              dan zitten ze straks toch veel te dicht op elkaar?

              Comment


                #9
                BackYardPlant,
                ik heb ze opzettelijk zo geplant zodat ik het oppervlak in eerste instantie klein hou, dit ivm de 400w.
                Zodra ze zich goed gaan ontwikkelen zal ik ze naar de buitenkant van de pot trainen dmv lst. zodat m'n scrogrek goed gevuld kan worden.

                Als het oppervlak straks groter word zal ik ook naar 600w schakelen.

                Groeidag 2

                helaas zijn vanochtend 2 zaailingen overleden, ondanks genoeg vocht in de potten.

                Toch zijn ze duidelijk overleden aan uitdroging.
                Misschien werd de 400w ze vannacht te veel.

                Only the strongest will survive.

                Volgende keer maar gewoon weer in kleine potjes beginnen.

                Ach ja, dan maar eens m'n scrogrek vullen met 8 planten.

                Dat zal zeker 3weken groeien worden denk ik.

                Alle zaailingen hebben een heerlijke douche kraanwater van 24u oud gehad toen de lamp uit ging.

                Tot de volgende update
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 3 photos.
                Last edited by Hoeloes; 8 October 2017, 13:04.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment


                  #10
                  Zou het niet kunnen dat er 2 gesneuveld zijn door de lightmix? Ik denk dat een buffer met zaai en stekgrond beter had geweest!
                  Ik volg je!
                  Succes!!

                  Comment


                  • beowulf
                    beowulf commented
                    Editing a comment
                    Huh? Nee...

                  • Hoeloes
                    Hoeloes commented
                    Editing a comment
                    Nooit problemen gehad met lightmix

                  • Greyvol
                    Greyvol commented
                    Editing a comment
                    Ik ook niet, gebruik altijd lightmix

                  #11
                  Ik startte op 250 MH, bespaart je wat stroomkosten. Als je dus terug kan dimmen tot 250 loont het zeker de moeite om er effe snel een MH in te draaien. Dat beetje strek heeft in een scrog enkel voordelen. Onder 600 worden ze veels te bossig met te korte internodes.

                  Comment


                    #12
                    beowulf, ik heb helaas nog geen MH lamp en ik zal even moeten informeren of een MH lamp gewoon in het lumii systeem kan.
                    Kan ik de dames niet laten strekken als dat nodig blijkt. Dmv. de lamp wat hoger te hangen zodat de licht druk wat minder wordt. En ze zich wat zullen strekken?

                    Smokey Bob
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                    Comment


                      #13
                      Hee Hoeloes
                      ik schuif me stoeltje bij hoor

                      Comment


                      • Hoeloes
                        Hoeloes commented
                        Editing a comment
                        Gezellig Haze smoker, welkom aan boord.

                      #14
                      Even een kleine update;

                      groeidag 7

                      2dgn. geleden heb ik ze een douche gegeven van kraanwater.

                      Vandaag heb ik de potten afgevuld tot aan de lob blaadjes En daarna de grond even bespoten met wat kraanwater van 24u oud.
                      De temp. buiten is nu vrij hoog dus heb ik de
                      variac wat hoger gezet, op 140v.
                      Verder gebeurt er weinig hier, gewoon lekker laten groeien tot ik kan beginnen met lst.


                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 2 photos.
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                      Comment


                        #15
                        Ziet er netjes uit, succes!
                        ik zit
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment

                        Bezig...
                        X