Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 x Purple Bud & 1 x Somango - Scrog onder Led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Leuke topic Jack Spliff
    Zeker eentje om te volgen en zeker omdat je gaat scrogen.
    En ik denk dat je dadelijk met je tweede lamp wel genoeg licht hebt


    DrSven
    Mijn rekje hangt ook 20cm boven de rand van de pot en met een beker van 250ml kan ik de planten water geven of door het slang met een trechter
    Ook kun je voor alle potten/planten een individueel scrognetje maken dan kun je planten eruit halen en zo water geven
    IMG_4879.jpg

    Comment


    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Welkom Witpen!
      Zo lukt het ook Leuk dat iedereen zo z'n manier vindt. Ik kan nog bij alle planten om ze met een drinkbus langs de rand water te geven.
      Maar ik kan me voorstellen dat als je wat meer planten hebt, het geven van water aan de middelste geen sinecure is. Dan moet je wel inventief zijn.

    #17
    Ik heb ook een trechter in een pvc buis gestoken als hulpmiddel.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #18
      001_12-10-17.jpg

      002_12-10-17.jpg

      Verder ben ik bezig geweest met een extra gedeelte van de kleerkast om te bouwen tot voorgroeikast. (50x50x150)
      Dat zal me een ongeveer een maand tijdswinst opleveren voor de volgende ronde.
      Hier hangt nu ook een Viparspectra in, maar waarschijnlijk ga ik de ledlamp van m'n eerste kweek(die nog maar half meer werkt) hier in hangen.
      Ondanks dat deze nog maar half werkt, is het nog voldoende om voor te groeien.
      Maar deze kast zal pas binnen 2 tal maanden in gebruik worden genomen.
      Enkel nog een gat boren bovenaan om toch een afzuiging te hebben via een buisventilator. Onderaan waar de clipfan hangt is er opening voor verse lucht.
      Verder staat er nog een luchtbevochtiger die ik waarschijnlijk niet echt nodig zal hebben zolang ik met zaad werk...Maar wie weet ga ik ooit met stekken aan de slag. Dan komt die wel van pas.
      In principe zou ik deze kast ook kunnen gebruiken om een volledige kleine kweek te doen. Ach, ik zie wel. Voorlopig focus op de Purple Buds en de Somango.
      003_12-10-17.jpg

      Till next time!!!
      Jack

      Comment


        #19
        ziet er leuk uit

        die kleine kan nog wel bijtrekken. Eventueel zou je d'r iets wat hoger kunnen zetten door een leeg eierdoosje of whatever onder dat bakje te zetten, dan vangt ze wat meer licht als ze te ver achtervalt met de rest. (en dus een stuk lager is)

        Tenzij ze echt ruimte inneemt die je beter kan besteden, lekker laten staan. Wie weet schiet ze later nog wat bij, of kan je met een verhoginkje alsnog wat moois eraf halen.

        Comment


          #20
          Weet je zeker dat die kleine zo veel water nodig heeft ? Ik zou haar eens wat minder geven, als ze zo klein is drinkt ze niet veel, wellicht staat ze te nat ? En inderdaad een beetje verhogen.

          Maar misschien is ze een freak en wordt het niks meer, misschien verbaast zij jou straks en wordt ze de grootste en mooiste, wie weet..



          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Veel water hebben ze nog niet gehad. De laatste keer was 2 dagen geleden. Dan had ik een klein bodempje water in de schaal gegoten dus hebben alle planten ongeveer evenveel water gekregen. Je hebt dus inderdaad een punt dat die kleinste wss te nat staat.
            Vanaf nu dus elke plant afzonderlijk water geven.
            Maar inderdaad, er kan nog veel gebeuren...al hoop ik niet veel meer van die ene. Afwachten.

          #21
          Begint er steeds meer op te lijken!

          Comment


            #22
            Ik pak een stoeltje en kom ook lekker mee kijken.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment


              #23
              Een kleine update.

              Gisteren heb ik 2 Purple Buds en de Somango verpot. Het achterblijvertje heb ik verwijderd. De kelkbladen waren al geel en er waren 2 blaadjes van enkele millimeters die reeds 2 weken onveranderd bleven. Ook de wortelvorming was zo goed als nihil. Een slecht zaadje? Waarschijnlijk wel want de anderen doen het goed.
              De potgrond is dezelfde als vorige keer(NPK 14-16-18) maar deze keer wel 2,5 weken op voorhand in de potten gedaan en laten drogen. Potgrond zit veel te nat in de zak om onmiddellijk te gebruiken. Toch die dat ik gebruik.

              De wortelvorming van een Purple Bud, net voor het overpotten.
              001___16-10-17.jpg

              En verpot in de kast. Een wat bleke kleur maar dat komt door het blauwe veg licht.
              002___16-10-17.jpg

              Rechts de Somango.
              003___16-10-17.jpg

              Een kijkje naar de kweeklamp op veg-stand. Doet me denken aan Close Encounters Of The Third Kind uit 1977 004___16-10-17.jpg

              Tot de volgende update!

              Jack

              Comment


                #24
                lol.jpg
                Ad usum proprium!

                Comment


                • Jack Spliff
                  Jack Spliff commented
                  Editing a comment
                  Super!

                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  hehhehe tnx!

                #25
                001___21-10-17.jpg002___21-10-17.jpg003___21-10-17.jpg

                En de Somango gaat ook mooi z'n gangetje.
                004___21-10-17.jpg

                Nog een leuk weekend en tot de volgende update!

                Jack

                Comment


                  #26
                  Ik zou de LED lamp nu wat lager hangen (50cm) aangezien ze nu steeds groter worden en meer energie kunnen opnemen, als de afstand nu te hoog is zal de groei van de zij takken minder rap gaan. Ze krijgen dan net te weinig energie binnen denk ik...

                  Voor de rest zien zij er mooi groen uit daar! Ga je ze nog toppen vd week?
                  Ad usum proprium!

                  Comment


                  • Jack Spliff
                    Jack Spliff commented
                    Editing a comment
                    De lamp hangt nu op 52cm. En yup, een dezer dagen ga ik ze toppen.

                  #27
                  Ziet er prima uit!! Ben benieuwd wat dat gaat geven met die LED-lamp!
                  Succes, ik volg!

                  Comment


                    #28
                    Ik heb toch maar de tweede Viparspectra in de kast gehangen. Dus er zou nu 200 watt aan veglicht schijnen over de plantjes.
                    Ik had ff de lichtintensiteit gemeten met zo'n simpele meter en in het midden van de kast was de intensiteit een stuk hoger dan aan de zijkant. Dit is enigszins wel logisch.
                    Nogmaals gemeten met de tweede lamp ook aan in de kast en nu is deze lichtintensiteit over elk plantje evenveel. Nu is het 800 over elke plant, op deze meter.
                    Maar waar staan deze cijfers dan voor? En hoeveel is goed of teveel?
                    In ieder geval is de intensiteit nu overal gelijk, waar deze waarden met 1 lamp aan de zijkanten de helft bedroeg ( +/- 400 ) maar in de kern wel 800.
                    002_22-10-17.jpg001_22-10-17.jpg

                    Comment


                      #29
                      001___25-10-17.jpg
                      002___25-10-17.jpg
                      003___25-10-17.jpg
                      004___25-10-17.jpg

                      Tot zover deze update.

                      Greetz, Jack

                      Comment


                        #30
                        Ze staan er mooi bij zo, vooral de Somango, getopt en al Ik heb trouwens ook getopt vanaf de 4/5 node en onze dames lopen gelijk op, op een na die is wat ouder.

                        Mooie foto's Jack! Salut
                        Ad usum proprium!

                        Comment

                        Bezig...
                        X