Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 x Purple Bud & 1 x Somango - Scrog onder Led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Als je naar uw toppen en trichomen kijkt zou ik geen 3 weken meer wachten, die zien eruit alsof ze alle dagen kunnen geoogst worden. De trichomen zijn nu tamelijk milky van kleur en sommige zie je op de ingezoomde foto dat deze al beginnen beige te kleuren, dan kan je voor een iets stoner weedje wel nog enkele dagen wachten maar 3 weken ...
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment


    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Je hebt volledig gelijk. Ik heb me serieus mispakt qua oogstdatum en de trichs zien inderdaad al goed amber. Nu ga ik nog maximaal een weekje spoelen.

    #77
    Ontkiemen: 4 dagen
    Groeien: 50 dagen
    12/12 fase: 59 dagen waarvan 43 dagen bloei
    Totaal: 113 dagenSmoking Fifihttps://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-barney-s-farm

    Nog enkele pics van vandaag. 001_18-01-18.jpg

    002_18-01-18.jpg

    003_18-01-18.jpg

    004_18-01-18.jpg

    005_18-01-18.jpg

    007_18-01-18.jpg


    Foxtailing Purple Bud. 006_18-01-18.jpg


    Trichomen die duidelijk amber zijn. trichs_18-01-18.jpg


    De volgende update zal voor na de oogst zijn.

    Greetz,
    Jack
    Last edited by Jack Spliff; 18 January 2018, 21:15.

    Comment


      #78
      Knap gedaan man mooie planten hier en zoals ik van jou kon verwachten, super mooie foto's ook nog! Nog efkes
      Heb je toevallig zwart haar? Tussen de trichomen te zien. Heb ik ook wel eens er tussen zitten net als elk ander tenzij je echt met overall en haarnetjes werkt..
      Ad usum proprium!

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        lol. Ik durfde ze het niet te vragen, denken ze straks nog dat ik een of andere freak ben (ieder zijn ding hoor, niet mijn ding) dus dacht ik van pik er wel een van mijn Zus zodra ik daar een bezoekje breng hahaha
        Ach Q heeft de foto nog die ik m linkte

      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Ik zeg gewoon dat het voor een overval is

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Dat ik daar weer niet aan gedacht heb! Het is dan ook weer zo lang geleden.. ga gestrekt hier..

      #79
      Even een tussen update.
      Momenteel ben ik de planten aan het oogsten. Deze karwei zal wel nog enkele uurtjes in beslag nemen.
      De geur is om van te watertanden en ik krijg er zowaar honger van :o

      Ik ben begonnen met de 1ste Purple Bud.
      21-01-18.jpg

      EDIT: De eerste plant is geoogst. Straks nog de 2 andere.

      002_21-01-18.jpg

      Al aardig wat knipafval waar ik nog iets leuks mee ga doen
      003_21-01-18.jpg

      Nog eentje van de wortels.
      004_21-01-18.jpg


      Wordt vervolgd...

      Jack
      Last edited by Jack Spliff; 21 January 2018, 15:06.

      Comment


        #80
        Bij deze het vervolg

        Een uurtje geleden werd de laatste bud getrimd. In totaal toch een aantal uurtjes bezig geweest.
        In totaal hebben ze 62 dagen in hun 12/12 fase gestaan en ik telde 46 echte bloeidagen.
        Natgewicht weeg ik niet, dus binnen x-aantal tijd zal ik het drooggewicht hier posten.
        Ik heb ook wat knipafval waar ik hasj ga proberen uithalen. Zal wel niet heel veel zijn, maar wie het kleine niet eert...

        Nog enkele pics.

        De tweede Purple Bud net voor de oogst.
        PB2_001_21-01-18.jpg

        En de Somango.
        SO_001_21-01-18.jpg

        38 buds in totaal.
        Harvested_all.jpg

        Nog wat kleinere buds en het knipafval.
        Harvested_small_buds_and_trim.jpg

        Het was een drukke zondag, maar ik ben alvast tevreden met dit resultaat. Vele glinsterende trichomen gezien, zalige geuren geroken en heb dan nog een beetje schaarhasj (0,35gr)
        Paars zijn ze niet geworden, hooguit een wat rozige Somango top. Niet erg, het effect en de smaak zijn het belangrijkste. Al was het wel leuk geweest
        De volgende update zal het uiteindelijke gewicht en een eerste impressie bevatten, dus dat zal wel binnen 2-tal weken zijn.

        Greetz,
        Jack

        Comment


          #81
          Very nice!
          Dat zal best wat knipwerk geweest zijn, haha...
          Ze zijn flink boven de scrog uitgestegen, maar eigenlijk had je dat ook niet kwijt gekund op het net natuurlijk.
          Lekker hoor, flinke emmer mooi knipafval ook, daar kun je ook nog wat moois mee maken.
          Lijkt me een goed geslaagde kweek, denk dat de kwaliteit ook erg goed zal zijn, beetje afhankelijk van het drogen natuurlijk.

          Het eindgewicht is leuk om te weten, ik vind dat zelf eigenlijk niet zo heel belangrijk.
          Ja, als de pot bijna leeg is
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #82

            borat.jpg

            Mooi resultaat met de Vipar flinke toppen man
            Geniet ervan straks!
            Ad usum proprium!

            Comment


              #83
              Ziet er goed uit, laat het smaken!


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


                #84
                prima werk leuke ronde

                Comment


                  #85
                  225 gram. Zeer tevreden dus
                  Bij een gebrek aan weckpotten ga ik ze curen in plastic boxen. Deze zijn geschikt om voedingswaren in te bewaren, dus lijkt me ook goed voor te curen. Smaak zullen deze dozen alvast niet afgeven.
                  In elke doos zit een tag om de RLV in de gaten te houden. RLV van 55-65% zou ideaal zijn om te curen. https://420shop.nl/wiet-curen
                  Het knipafval ligt in het net en daar ga ik een dezer dagen wat leuks mee doen

                  002_25-01-18.jpg

                  001_25-01-18.jpg

                  Ondanks toch wat problemen is het, voor mij, een geslaagde kweek. Weer heel wat mooie homegrown weed die na enkele weken z'n waar karakter zal tonen.

                  Iedereen bedankt voor de leuke comments/tips along the way

                  Greetz,
                  Jack

                  Comment


                    #86
                    Ad usum proprium!

                    Comment


                    • Jack Spliff
                      Jack Spliff commented
                      Editing a comment
                      Thx man Heb zonet nog eens geroken aan een kleinere glazen pot waar ik 7gram Purple Bud heb gestoken.
                      Ik vind het zelf sterk dat er reeds na zo'n korte periode al een overweldigende geur vrijkomt. Een mix geur van zoete lavendel en rijpe sinaasappel. Moeilijk om geuren te omschrijven. Enkel de geur, daarvoor alleen zou je het al doen

                    • ganjagast
                      ganjagast commented
                      Editing a comment

                    • Jack Spliff
                      Jack Spliff commented
                      Editing a comment

                    #87
                    Vrijdagnacht en zoals de Moonshiners dan hun drank stoken, ben ik aan de slag gegaan met het knipafval en wat skuff gemaakt.

                    Het knipafval heeft ook 5 dagen gedroogd. Dan heb ik het in een metalen blik verder fijn geknipt met de schaar.
                    Vervolgens ging dit blik in de diepvries voor een 2-tal uur. Een oude nylonkous(panty) deed dienst als improvised zeef. Deze zal wss niet onmiddellijk de ideale micron dikte hebben, maar deed wel z'n werk.
                    Na enkele seconden schudden lag er al een laagje goudbruine goddelijke poeder op de spiegel In totaal heb ik mss 2 minuutjes geschud.

                    Resultaat was een mooi bergje skuff. Dit in een gripzakje gedaan en gewogen. Gewicht met zakje was 6,20gr. Het gripzakje weegt 1,88gr dus heb ik nog 4,32gram uit het knipafval weten te redden wat me aangenaam verbaasde.
                    Morgen ga ik dit nog eens herhalen om te checken wat er nog uitkomt. Als er nog iets van komt ga ik het wel apart bewaren.

                    Ik ben van plan om wat in het vervolg in het opvangbakje van m'n grinder komt, hier aan toe te voegen en als de hoeveelheid groot genoeg is ga ik er hasj van maken.

                    001_27-01-18.jpg

                    002_27-01-18.jpg

                    003_27-01-18.jpg

                    En nu nog eentje genieten Have a nice weekend

                    Greetz,
                    Jack

                    Comment


                    • ganjagast
                      ganjagast commented
                      Editing a comment
                      Nice wat lekker hasj maken.. Shaken, not stirred (Sean Connery voice) Fijn weekend!

                    • Jack Spliff
                      Jack Spliff commented
                      Editing a comment

                      Ondertussen toch een pakje gemaakt dat klaar is om 10 minuten in de oven te gaan. Het bevat de hoeveelheid dat hierboven staat (4.32gr)
                      Had geen geduld meer om te wachten (wou eigenlijk 5gr)
                      Kga toch het blik nog eens in de diepvries leggen. Dat zal dan de tweede zifting zijn, minder puur wss. Als er nog iets afkomt

                    • ganjagast
                      ganjagast commented
                      Editing a comment
                      Toch wel weer een lekker hasj blokje van 4.3gr! De tweede keer zeven komt idd minder vanaf dat weet ik zeker. Je kan ook van wat er overblijft na het zeven gebruiken om bv boter mee te maken , heb ik ook geprobeerd en is nog steeds potent genoeg, zeker voor de niet dagelijkse gebruikers zeg maar.

                    #88
                    Goed bezig Spliff! Knip afval is toch nog een kleine extraatje, kost iets meer werk en moeite, maar is daarom misschien juist zo lekker.
                    1e kweek - Mohan Ram (Done)
                    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                    Comment


                      #89
                      Goed bezig Spliff! Knip afval is toch nog een kleine extraatje, kost iets meer werk en moeite, maar is daarom misschien juist zo lekker.
                      1e kweek - Mohan Ram (Done)
                      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                      Comment


                      • Jack Spliff
                        Jack Spliff commented
                        Editing a comment
                        Oops...dubbel post Thx! Knipafval is heel leuk. Dan wel goed knipafval, waar nog lekker veel suiker op zit
                        De moeite die het kost is verwaarloosbaar als je ziet wat ervoor terugkrijgt.
                        Last edited by Jack Spliff; 28 January 2018, 13:29.

                      #90
                      Mooi verslag! En natuurlijk een heerlijk netto gewicht
                      Heb er veel van geleerd,thanks!

                      Grt FreewayCola

                      Comment


                      • Jack Spliff
                        Jack Spliff commented
                        Editing a comment
                        Thx! Tof dat ik je wat wijzer heb gemaakt Net zoals ik hier veel geleerd heb en nog steeds bijleer.
                    Bezig...
                    X