Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Budget Wiet van de Chinees, Eerste Binnenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Volgens Biobizz ( https://www.thcfarmer.com/community/...biobizz.78899/ )

    Question: Everyone knows that charts are just an avarage and every plant is different. But let's say the values given are indeed an avarage of nutes to use and let's say we'd have a plant that has an avarage tolerance to nutrients. Would it be a good idea to really use all the products all together at full dose during an entire grow? Isn't using all products all together making the solution a bit too hot for the plants? Or would this actually be very beneficial? Noeone on forums can tell because nobody has yet used them all, not that I know.

    Answer: So, a super interesting topic! Good you askJ First of all : the Grow schedule is not the bible. It is a general guideline that gives the maximum dosages and when to start using which product, or when to stop. If you would use all products at the same time you do not need to worry that much, since you are only using maximum to NPK products: Bio-grow or Fish-Mix and Bio-Bloom. All other products are stimulators that compliment the nutrients, improve assimilation, metabolism, chlorophyll production etc etc etc.stimulators as supplements at the moment you think the plants need it.
    De rest zijn wel boosters volgens biobizz zelf.

    Maar nu blijft de plant de bladeren leegtrekken, ik weet niet meer precies wat ik moet, kan ik halfverwege overstappen van biobizz op general hydroponics trio? of is mineraal gaan voeden in een bio soil alleen maar slecht?

    Edit, nog even wat footootjes:





    IS het mogelijk om over te stappen op general hydroponics trio? die heb ik hier nog staan, maar weet niet of ik gewoon van bio voeding kan switchen naar minerale..
    Last edited by Bringdown; 10 November 2017, 13:49.

    Comment


      #32
      Als je overschakelt naar minerale moet de ph in orde zijn, meer niet. Maar of dat nog veel gaat veranderen? Ik denk dus niet dat het een tekort is. Heb je iets van bacto of schimmels toegevoegd in het begin? Die voeding moet kunnen omgezet worden. Dat is dus het nadeel, je weet niet of de voeding opgenomen wordt of niet. Met minerale voeding heb je zoiets niet. Nu ik eraan denk, ik had geen problemen vorig jaar met ronde 1 en dan had ik die gratis bacto nog van sannie. Daarna niet meer en zag ik ook zulke bladeren maar lang niet overal en dat ging trager. Dan ben je voeding aan het toevoegen maar blijft het inactief in de grond zitten. En als het dan ineens wel allemaal omgezet wordt, zit je direct met overvoeding en blokkades. Ik zou altijd extra mychorriza toevoegen oid. Maar dit probleem achterhalen is puur gokken.

      Comment


      • Bringdown
        Bringdown commented
        Editing a comment
        Heb niks anders gedaan dan biobizz light mix in de smartpot en inwateren, volgens biobizz zou dat genoeg moeten zijn voor een actief bodemleven icm biogrow / biobloom.

      #33
      Dit is ook niet te herstellen natuurlijk daar verandert andere voeding niks aan.
      Alle blad wat aangedaan is gaat komende week/2weken dood.
      Als ik zie dat ze in lightmix staan (weinig tot geen voeding, zeker geen 3 weken) en een maand geen voer gehad hebben dan is m'n eerste gedachte; ondervoeding.
      Ik begin na een week al met voeding in Lightmix.

      In bericht #18 zie ik de eerste problemen. Tot twee weken terug was er niks aan de hand.
      In bericht #20 is het opeens een heel stuk erger.
      Die puntjes kunnen wijzen op teveel voeding, of verkeerde voeding.
      Teveel voeding krijgen de planten ook als ze te droog staan.
      Minder water in de grond betekent een oplopende EC.

      Geef je wel elke dag een beetje water, of doe je 1x veel en dan een tijdje niks ?
      Er is toch ergens iets mis gegaan lijkt me, dat ligt niet aan bio of geen biovoeding.
      De pH kan het ook bijna niet zijn. De voeding corrigeert de pH al meer dan 1 punt.

      Als je een EC/pH meter hebt zou dit een mooi moment zijn om een paar goeie bodemmonsters te nemen, misschien zeggen die iets.
      Tja...en als je er helemaal niet uit komt zit er maar 1 ding op: Spoelen. (2-3x de potinhoud aan water erdoor met juiste ph/EC)
      Ik vind het niet zo makkelijk, maar als je zegt ik heb een maand niks gevoerd, dan neig ik toch het meest naar ondervoeding.
      En waar die puntjes dan vandaan kwamen 2 weken geleden ? Ik denk toch een paar dagen te droog.
      Mgoed...tis moeilijk, en blijft een beetje gokken.

      Biobizz kan dat wel zeggen (als een Biobizz rep dat gezegd heeft, dat is natuurlijk niet te controleren)








      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #34
        Mja, ik heb volgens mij de planten iets gestabiliseerd, maar ik was wat laat.
        Wat je daar zegt over ondervoeding was bij mij ook steeds opgekomen, maar die gele bladpuntjes deed me denken dat dat onmogelijk zou zijn.
        In de 4 dagen dat ik op de alg-a-mic moest wachten waren de bladeren echt heel snel leeg aan het trekken, tot ik 3 dagen geleden opeens een 120% dosis voeding gaf (2ml/l Bio Grow 3ml/l bio bloom en 2ml/l alg-a-mic) en het vergelen stopte bijna gelijk.

        Na een tweede kleinere voeding gister van dezelfde sterkte, kan ik een beetje zeggen dat de plant weer ok is, en ze weer is begonnen met suikerblaadjes aanmaken.



        Hier een closeup van het zijtopje dat rechts te zien is:


        En de grote plant rechts, begint ook al aan te dikken:


        Ik hoop dat de dames het gaan overleven, ik denk het wel.

        Comment


          #35
          En weer een updateje, ze zien er nog voor geen meter uit, maar ik denk dat ze een (vroege) oogst wel halen







          Comment


            #36
            Of toch niet.. ik snap er geen ene fuck meer van, er komen elke dag meer bruine vlekken bij



            Comment


              #37
              De potten waren gister lekker drooggetrokken, dus heb ff flink gewatered met GHE trio voeding die gestabiliseerd was op 6.7ph, ik zie nog niet veel verschil, maar ze staan er zeker niet slechter bij.
              (fotos genomen met lampen aan, dus kleuren kunnen wat afwijken)




              Comment


                #38
                En nog een paar, omdat het kan



                Comment


                  #39
                  Hou je evt. toprot ook goed in de gaten!!
                  Ik ben benieuwd hoelang je het nog kan uitzingen met de dames.
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                  Comment


                  • Bringdown
                    Bringdown commented
                    Editing a comment
                    Altijd, maar luchtvochtigheid blijft tussen de 30 en 60%, en er staat een ventilator een licht briesje in de tent te veroorzaken.
                    Heb van de zomer met de balkonplanten al genoeg gerot gehad

                  #40
                  Nou, volgens mij hebben de dames het lang genoeg uitgezeten, ik ga alleen nog afgezuurd water geven, kijken of de laatste run in de toppen nog iets oplevert.

                  Uiteindelijk zijn ze nog flink wat gaan produceren.





                  Comment


                    #41
                    Whoa, dat gaat een vervelend werkje worden met knippen, al dat knisperende blad wat overal aan blijft plakken
                    Ondanks dat dit natuurlijk wel wat resultaat kost zitten ze wel mega-vol met trichomen
                    Misschien gaat het geen stoned wietje worden, maar ze zien er wel uit alsof je er hoog mee kan komen.

                    Misschien moet je dat water in een plat kommetje doen.
                    Amerigo kan niet zo goed uit een glas slobberen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • Bringdown
                      Bringdown commented
                      Editing a comment
                      Mee eens, ik ben blij dat ik een teflon schaartje heb, en vorige keer had ik een glaasje olijfolie waar ik mn precisieschaar om te zoveel tijd in doop, en idd, trichomen van hier tot tokyo, en dat gaat nog 1,5 weken op 18/6

                    #42
                    Ze zijn in ieder geval nog lekker aan het aandikken, bladeren worden ook rustig aan geel, ze kunnen zo nog een weekje door.



                    Comment


                    • Hoeloes
                      Hoeloes commented
                      Editing a comment
                      Geinig zeg, dat ondanks al dat gele blad die toppen zo mooi aandikken.
                      K ben benieuwd wat je oogst gewicht gaat worden.

                    #43
                    Jeee, ik heb net hetzelfde gedaan zoals bij jou kweek! Ook de biobizz lijn, zelfde planten. Heb ze 2weken geleden geoogst en zitten nu in weckpotten! Je gaat van deze ladies een echt goeie opbrengst krijgen! En de wiet :O zo stoned als een garnaal!
                    Ik ben benieuwd naar jou opbrengst droog!

                    Comment


                      #44
                      Ik ook, de dames zien er in ieder geval lekker dik uit

                      Na de knipbeurtjes:





                      En de groepsfoto

                      Comment


                        #45
                        En het eindresultaat:
                        Totaal droog: 132 gram



                        Van links naar rechts:
                        Plantje 1: 40gr
                        Plantje 2: 42gr
                        Plantje 3: 52gr

                        en nog zon 36g aan knip en fluftoptjes

                        Helemaal niet slecht ondanks alle issues.

                        Comment

                        Bezig...
                        X