Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x WW 2x NL - LED MARS HYDRO II 400W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x WW 2x NL - LED MARS HYDRO II 400W

    Korting op 420shop
    Update #1e verslag op dit forum en mijn 4eVEG om zo nog wat meer kosten te besparen

    01 - kopie.JPG00 - kopie.JPGDe Kweek Setup


    Tent: Secret Jardin DR60 Rev 2.5 (60x60x170)

    Lichtbron: Mars Hydro II 4ooW (EU2016) = actueel verbruik is 158W

    Afzuiging: RAM mixed flow inline-fan 100mm 2standen

    Inlaat: Usb ventilator draait nu 12/12 (passief)

    Filter: Prima Klima Eco K2600 mini 125mm + koppelstuk 125mm/100mm

    Luchtslang: Combiconnect 102mm / Combiconnect 127mm voor de inlaat

    Hygrometer: Garden HighPro

    Ventilator: Garden HighPro clip ventilator 2 standen

    Potten: PVC 11liter kweek potten met opvang schalen

    SCROG: Secret Jardin elastische scrognet 60x60

    PANTY tegen stof.. gejat van mijn zuster


    Voltage Regelaar: Variac 500W, Afzuiging staat momenteel op 145Volt.

    Rook melder + Automatische sproeischuimblusser 1Kg



    Substraat: Atami bcuzz Janeco lightmix (voorbemest voor 3 weken)

    +Hydro Korrels van Pokon (laagje op de bodem van 2cm)




    Voeding: B.A.C

    Schimmels

    Wortel en bloei stimulator

    Organische groei, bloei voeding en PK booster

    Final Solution.

    Ik volg niet zozeer de voeding schema van B.A.C maar eerder voed ik de dames wanneer nodig, sowieso niet meer dan 3x per week. Begin eerst met het minimale en bouw dit langzaam op en naarmate de kweek eindigt dan bouw ik af. Twee volle weken voor oogst stop ik geheel met voeden.

    De dames krijgen nu om de dag 500ml water met bloei stimulator en bloeivoeding mee.



    Water: Kraan water / Spa blauw voor ontkiemen en uiteindelijk ook in de laatste week bloei.

    Ik maak dit keer geen gebruik van een PH/EC of tensiometer.

    Zaden

    2x:Northern Light van wietzaadjes.nl

    2x:White Widow van GreenHouse



    Afstand van lamp tot de middelgrote topjes = 40cm

    TEMP;
    MIN 20.9c
    MAX 2
    7.1c

    LV%;
    MIN
    39%
    MAX
    48%





    3 - kopie.JPG26 - kopie.JPG38fs - kopie.JPG47 - kopie.JPG
    35 - kopie.JPG82 - kopie.JPG86 - kopie.JPG

    88.JPG89.JPG


    Dat was het wel zo een beetje. Zal proberen elke week een update te posten van de kweek en daartussen als het nodig is, alle vragen en opmerkingen zijn welkom uiteraard.
    Attached Files
    Last edited by ganjagast; 5 December 2017, 07:18.
    Ad usum proprium!

    #2
    Leuk, ik zet hier een stoeltje neer! Ziet er goed uit en de opzet lijkt op die van mij. Zie dat ik een brandblusser moet gaan kopen komende week

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Is wel aangeraden, geeft toch een beter gevoel wetend dat er een een hulpmiddel is die brand kan bestrijden.. Hopelijk hoeft ie nooit gebruikt te worden!

    #3
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      #4
      Ziet er prima uit. Qua voeding doe ik hetzelfde. Ik bouw langzaam op en dan terug af, wel Canna voeding.
      Ook geef ik maximaal 3x per week voeding.
      Je planten zeggen genoeg en zien er super gezond uit

      Comment


        #5
        Mooi groen en witte koppen.Ziet er zeer goed uit!
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          #6
          Alle van harte welkom +1 Leuk dat jullie komen meekijken en bedankt voor de complimenten

          Ik moet zeggen dat ik zelf niet helemaal tevree ben mbt scroggen. De planten lopen niet helemaal gelijk op en door een flinke bladerdek is de lichtval daaronder zowat nihil voornamelijk de twee dames voorop. Het was of beter geweest om meer blad te verwijderen in de eerste week 12/12 of had gewoon beter moeten dieven. Weet dat voor de volgende ronde waar ik dan rekening mee moet houden. Voor de rest weinig te vermelden nog.
          Zal toch wellicht wat eerder nieuwe pics posten, vrijdag anders zelfs al wat later op de dag vandaag aangezien ik ze ook ga voeden en wat tijd over heb vanmiddag ..

          Ad usum proprium!

          Comment


            #7
            Scroggen loopt zelden zoals je het wil
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #8
              ik klik op de subscribe knop!

              ZIet er netjes uit hoor!
              Mooie groene planten, met mooie witte knoppen van toppen

              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Schuif gezellig aan BackYard!

              #9
              ziet er goed uit laat ze maar groeien de dames zet er ook ff mijn stoeltje bij als je nog plaats hebt
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
              KEEP ON GROWING AND SMOKING

              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                De meer zielen des te meer vreugd!

              #10
              Wat een planten hey 1 woord : Schitterend

              En dat zonder ph/ec meter!

              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Hou op man, je laat me blozen heheh Welkom!

              • Franco
                Franco commented
                Editing a comment

              #11
              Had inderdaad teveel tijd over, ben dus andere dingen gaan doen en had geen tijd meer om nog een update te doen eergisteren Zal morgen wel wat foto's posten.

              Vandaag wat blad verwijdert onder het bladerdek/toplaag die afsterven en vergelen doordat ze weinig tot geen licht vangen. Als het vergelen sneller gaat dan is er wellicht een tekort dus daar ga ik opletten de komende dagen. Voor de rest weinig te vermelden eigenlijk.

              Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
              Scroggen loopt zelden zoals je het wil
              De natuur laat zich gewoonweg niet makkelijk temmen..
              Toch kan het wel beter vind ik, had misschien toch wat eerder het netje kunnen plaatsen en met wat beter buigwerk had het beter gekund. Next time!
              Last edited by ganjagast; 3 January 2018, 17:46.
              Ad usum proprium!

              Comment


                #12
                Update #2

                Week 5 12/12
                Dag 33

                Bloei week 3
                Dag 19

                Zo we zijn alweer zowat een weekje verder dus hoogste tijd voor een uppie..
                Ik geef sinds gister om de twee dagen 450ml water mee aangezien de dames nu minder vragen, het lijkt er ook op dat ze een beetje stil staan en niet veel meer doen behalve de harsontwikkeling.. Ik kan alvast de PK booster erbij pakken aangezien de dames na dit weekend wellicht wat extra PK kunnen gebruiken, dan zal het aandikken ook merkbaar zijn. De vergeling zoals ik had voorspeld heeft idd doorgezet, denk zelf dat het niks met voeding tekorten te maken heeft maar eerder met het licht dat niet tussen de bladerdek doorkomt. Heb een paar bladen uit de pot verwijdert die er vanzelf zijn afgekomen.

                Alhoewel, toch moet ik gaan letten op een aantal plekjes op het blad in het midden van de bladen van de WW2 (linksonder) heb daar wat "roestplekken" ontdekt.. daar kom ik nog op terug. Voor de rest niet zo veel te melden..


                Afstand van lamp tot de middelgrote topjes = 40cm (vanaf het meegeven van PK booster wor het 35cm)

                TEMP;
                MIN 20.1c
                MAX 28
                .2c

                LV%;
                MIN
                36%
                MAX
                49%


                Some sexy ass poses... -->

                91 - kopie.JPG92 - kopie.JPG94 - kopie.JPG95 - kopie.JPG96 - kopie.JPG93 - kopie.JPG


                De dames stonden een beetje nat en de bladen laten dat goed zien bij NL#1 (rechtsboven)
                Tot de volgende update Amigo's e Amiga's
                Attached Files
                Ad usum proprium!

                Comment


                  #13

                  Comment


                    #14
                    Update #3

                    Week 6 12/12

                    Bloei week 4

                    Dag 22

                    Sup!

                    Het was een hectische weekje voor Ganja, veel gasten bezocht ivm extra werk en te weinig tijd gehad voor de dames. Heb ze een beetje verwaarloosd

                    Het correct handelen na het spotten van de roestplekken op de bladen van de NL#2 (linksonder) is wat moeizaam gegaan. D8 eerst door wat meer voeding te geven dat de roest vlekken niet zouden toenemen en dat het blad langer groen zou blijven maar dat was helaas niet het geval. Ook heeft de plant nu wat last van verbrande bladpunten. Ik zal in ieder geval de volgende watergiften even geen voeding meegeven.

                    99 - kopie.JPG

                    Wellicht heeft de plant last van een te zure bodem/ ph fluctuaties? Calcium e/o magnesium tekort? Al met al dikken de toppen wel redelijk goed aan dus dat zit nog wel pluis gelukkig!


                    97 - kopie.JPG98 - kopie.JPG100 - kopie.JPG

                    Beetje last van natte voeten nu..

                    De NL#1 heeft aardig te kampen gehad met afgestoten gele bladen en heb er al een aantal verwijderd van de pot nadat ze er zelf vanaf kwamen, dit was te voorspellen aangezien het licht niet door het dikke bladerdek kwam. Her en der wat licht verbrande bladpunten en de toppen zetten zich redelijk uit. Weinig te melden.

                    De twee widows doen het goed, de een (WW#2) van rechtsonder gaat wel minder hard en de toppen dikken minder snel aan, zou het kunnen komen omdat de inlaat er vlak naast zit? De ander gaat wel lekker, geen vergeeld blad tot nu toe, geen roestplekken en de toppen dikken lekker goed aan.

                    Ik geef nu om de twee dagen 350/500 ml water mee. Ben de week ook begonnen met het meegeven van PK booster bovenop de bloeivoeding en bloeistimulator.

                    Afstand van lamp tot de middelgrote topjes = 35cm
                    Variac staat momenteel op 150V


                    TEMP;
                    MIN 20.2c
                    MAX 28.3c

                    LV%;
                    MIN 32%
                    MAX 46%


                    Auf Wiedersehen
                    Ad usum proprium!

                    Comment


                      #15
                      op blad dat groeit, begint meest bovenin en halverwege de plant, in het licht.
                      In het prille beginstadium wordt het zelfs weleens verward met een spintprobleem.

                      Fosfor begint ook vaak met stippen wat later vlekken worden, grotere delen van een blad, het begint onderaan de plant en gaat langzaam naar boven.
                      Als je normaal bloeivoeding geeft zou je geen fosforprobleem moeten zien, dan is het inderdaad vaak te wijten aan een afwijkende of schommelende pH van het voedingswater.

                      Het verschil is -vooral in het begin- niet zo makkelijk te zien voor een buitenstaander die niet alles van de kweek weet.

                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...
                      X