Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1e keer voorgroeien onder Starlite 4x55w
Collapse
X
-
Even update tijd,
11/12 start ontkieming
14/12 einde ontkieming
Dus we zijn nu aangekomen bij groeidag 1
7 van de 10 dames zijn prima boven gekomen en de andere 3 heb ik wat geholpen.
1 van die 3 had een gekruld worteltje, groeide naar beneden ipv. omhoog en had z’n helm nog op.
Als ik er maar min. 8 over houd.
Verder is de deksel van de propagator en heb ik de lamp laten zakken naar ongeveer 9cm.
De temp. direct onder het licht is 28 graden en in de schaduw 26 graden.
De lv is wat aan de lage kant +/- 40%
I’ll keep you updated
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 8 photos.
Comment
-
Ff een kleine update zonder foto’s helaas.
Groeidag 2
Helaas heb ik door wat stomme foutjes zeker 2 kiempjes gekilled.
Probleem 1, te vroeg de kap van de propagator.
Probleem 2, het snoer van de clipfan was tekort waardoor ik de fan niet goed onder de lamp door kon laten blazen.
Resultaat te heet 30 graden onder de lamp, twee dooie en een aantal heeft ook wat bladschade opgelopen door de hitte.
Het snoer van de clipfan is inmiddels verlengd met een verlengsnoer. En m’n opstelling verhoogd zodat er nu goed gekoeld wordt tussen de lamp en de dames, zonder dat de dames in de wind staan.
Snel heb ik gisteren avond nog een zaadje extra in een glas te ontkiemen gelegd om er zeker van te zijn dat ik er minimaal 8 over hou.
Achja, de nieuwe lamp is gewoon nog ff wennen en ik moet wat minder stomme foutjes maken.
Verder vind ik de lamphoogte nog wat moeilijk want ik heb het idee dat ze niet zo strekken met de lamp op 15cm. Misschien is het Philips licht toch wel erg sterk??
Gedurende de voorgroei zal ik vast wat beter kunnen inschatten hoe hoog de lamp het beste hangt voor de dames.
Ik ben gewoon een killer als het op ontkiemen aankomt denk ik.
Misschien had ik ook niet zo ongeduldig de nog niet boven gekomen kiempjes moeten uitgraven.
Oja de potjes hebben ieder weer een 50ml alleen kraanwater gehad, zelf de dooie hebben wat water gehad.
Wie weet staan ze nog op uit de dood?
Ik zal straks het nieuwe kiempje overzetten in een potje van een dooie.
Misschien dat ik later nog een fototje schiet.
Ontkiemen!!.....Shit happends
- Likes 1
Comment
-
Hoi allemaal,
nadat ik een dooie heb verwijderd, heb ik m’n extra zaadje gepot na 24u geweekt te zijn in een glas water met waterstofperoxide.
Verder heb ik wat foto’s bijgevoegd waarop duidelijk de uitdroog verschijnselen te zien zijn. Er zit er zelfs een bij waarvan 1 lobblad totaal is uitgedroogd
en het ander beschadigd door de hitte, nog twee die niet echt goed boven komen. Maar ondanks dat zit er nog wel leven in de tent gelukkig.
We kijken wel wat er gebeurt en de volgende keer beter.
De lamphoogte is nu +/- 13cm
De temperatuur onder de lamp +/- 27 graden
De temperatuur in de schaduw +/- 24 graden
De lv schommelt tussen de 35%-55%
laters
This gallery has 8 photos.
Comment
-
Het lijkt er wel op of ik voor het eerst ontkiem, zo slecht!!!!
Eéntje met 1 lobblaadje, dan 1 met 2 beschadigde lobblaadjes, één die gewoon net z’n koppie maar
boven de aarde uit krijgt twee met beschadigd blad
en 2 goeie kiempjes waarvan er 1 te nat staat (eigenlijk staan ze allen een beetje te nat) en dit is natuurlijk weer terug te zien in het blad.
Al met al,..... Kilo Utrecht Tango!!!
Achja nu gaan er bij mij ook eens dingen mis, zo gebeurt er tenminste nog wat in m’n verslag.
We blijven positief!!
Ik heb alweer zaad op het oog voor als het echt mis mocht gaan.
Mzzl
This gallery has 2 photos.
Comment
-
Hoi allemaal,
nadat ik even aan het stoeien ben geweest met ontkiemen is het weer tijd voor een update.
Tussen de laatste en deze update heb ik alleen 1 keer 50ml water gegeven.
Helaas zijn er nog 2 kiempjes overleden wat mijzelf volledig valt toe te wijden.
Zoals jullie in mijn vorige Posts hebben gelezen zat er een kiempje bij waarvan de lobblaadjes aan elkaar bleven zitten.
Er zat namelijk een heel klein vliesje wat de lobbladpuntjes bij elkaar hield.
Ik merkte dit helaas pas op nadat ze al gestorven was.
Ook bij mijn nieuwe kiempje bleek dit het geval en heb toen voorzichtig het vliesje verwijdert.
Ze staat inmiddels tussen de rest van de dames onder de lamp.
Het belangrijkste is dat ik 8 dames over heb om straks over te zetten naar mijn dr120.
Acht ipv negen omdat ik zodoende meer ruimte krijg om de dames beter te kunnen verzorgen, bij mijn huidige kweek is dit goed bevallen.
De Lamphoogte is nu tussen de 10-13cm en de temperatuur is max 27,7 graden en min 19 graden.
De lv zit tussen de 35 en 55%.
Gisteren hebben ze weer ieder 50ml alleen water gehad.
Voorlopig dus ff geen water meer zodat ze zich lekker gaan wortelen(opzoek maar vocht).
Verder ervaar ik erg weinig strek want sommige dames beginnen al aan hun 2e node terwijl ze nog super kort zijn, iets wat voorspelbaar was onder de lichtkleur 865.
Ik ervaar dat dus niet als negatief, aangezien ik nog nooit echt een korte dames gehad heb.
Helaas wat kleine bladprobleempjes, maar daar komen ze wel weer overheen.
Het gaat om iets wat lichte vlekjes in het blad door een combi van te veel water en gekloot tijdens het ontkiemen.
Verder is er niets bijzonders te melden.
This gallery has 3 photos.
Comment

.
Comment