Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x Liberty Haze (Barney's Farm)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

4 x Liberty Haze (Barney's Farm)

Korting op 420shop
    Welkom JD-leden en bezoekers bij deze nieuwe ronde!

De Somango en de Purple Buds hebben nog even te gaan, dus ben ik alvast gaan voorgroeien in een aparte kast. Deze keer ga ik voor de Liberty Haze van Barney's Farm. Een toch wel kortbloeiende haze, al hou ik sowieso wel rekening met een langere bloei.
    Wat algemene info over deze strain:
    • Type: Feminised
    • Photoperiod: Normal
    • Cultivation: Indoor/outdoor
    • Genetics: G13 x ChemDawg 91
    • Effect: Immediate and long lasting, creating a euphoric cerebral effect
    • THC: 25%
    • CBD: 1.8%
    • Indoor Yield (g): 600 gr/m²
    • Flowering Time (days): 60 - 65
    • Feminised Outdoor Harvest Month: October
    • Feminised Outdoor Harvest Month Week: 1st-2nd week
    • Height : 100/110cm
    • Height Indoor :100cm
    • Indica %: 40%
    • Sativa %: 60%
    • Medical: No
    • http://en.seedfinder.eu/strain-info/.../Barneys_Farm/
    • https://www.barneysfarm.com/liberty-haze-9
    Donderdag (11-01-18) heb ik de zaadjes in zaai/stekgrond gezaaid en ze in de voorgroeikast geplaatst. De lamp heb ik dan nog niet laten branden. Wel heb ik ze op een warmtemat gezet dat de temperatuur rond 24°C hield.
    Gisterenochtend hebben 3 van de 4 zaadjes hun kopjes boven de grond gestoken. Dan heb ik ook de lamp aangestoken die nu op 60cm van de plantjes hangt en de warmtemat verwijderd.
    In deze kast gebruik ik de lamp uit m'n eerste kweek die nu nog maar half meer werkt. Toch lijkt het me voldoende om een 3-tal weken te laten voorgroeien. Tegen dan zijn de Purple Buds en de Somango klaar en kunnen deze 4 in de kweekkast onder de Viparspectra's om vervolgens nog een 2-tal weken verder te groeien vooraleer ze op 12/12 gaan.

De voorgroeikast. (60x50x160)
    002_15-01-18.jpg

Vandaag is dan het vierde zaadje uitgekomen. Deze is zich op het gemakje naar boven aan het werken. De zaailingen zijn wel ietsje gestrekt, maar dat los ik wel op bij het verpotten.
    Water krijgen ze druppelsgewijs en ik heb een beetje Rhizotonic toegevoegd (1ml/40ml) en verder aangezuurd tot Ph 6.

Donderdag, net voor het zaaien.
    001_15-01-18.jpg

Vandaag, 5 dagen vanaf zaaidag.
    003_15-01-18.jpg

Het nakomertje.
    004_15-01-18.jpg

Zo zijn we alweer op weg naar nieuw leven

Tot de volgende!

Jack

Ben weer aangeschoven, veel succes !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Welkom terug, Flip! Thx

Ga weer meegenieten.Succes Jack!
    Ad usum proprium!

Comment

• Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Join the club! Thx!

veel succes ga deze even volgen wil deze haze deze zomer buiten zetten in de serre

zouw een mengeling zijn van lemon haze en amnesia haze volgens het internet... lijkt me heel lekker want rook ze beiden graag
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

• Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Welkom!

Waar heb je die info gevonden? Volgens Barney's Farm zou deze ontstaan zijn door de G13 en ChemDawg91 te kruisen.

Ontkiemen: 4 dagen
    Groeien: 8 dagen
    Totaal: 12 dagen

Terwijl de vorige oogst rustig droogt, beginnen deze plantjes aan hun leven. Op de vierde dag heb ik ze in de voorgroeikast geplaatst onder 18/6.
    Eentje loopt wat achter. Deze had ook een dagje langer nodig om uit te komen. Er is toch steeds 1 zaadje die wat moeilijk doet...toeval?
    Maar ik heb er vertrouwen in dat dit sukkelaartje zich nog zal bijbenen. Zo niet worden het er terug drie. No worries.

Qua water geef ik ze regenwater, soms wat Rhizotonic(0,25ml/500ml) Ec 0,3 - Ph 6,2. De hoeveelheden zijn nog miniem (+/-40ml/plant).
    Meestal is dit gewoon regenwater aangezuurd tot ph 6,2 of een dagje niks.
    De RLV heb ik in de eerste dagen redelijk hoog gehouden (70% en meer). Daarvoor heb ik m'n luchtbevochtiger gebruikt omdat zonder de RLV toch te laag was (25%).
    Dit was in de voorgroeikast.

Nu staan ze in de kweekkast want deze werd gisteren geleegd en geoogst.
    De Viparspectra staat enkel in de Veg-stand en hangt op 60cm van de plantjes. De luchtbevochtiger is hier niet meer nodig want de RLV is zo al rond de 50%. Temperaturen schommelen tussen de 16-24°C. Toch wat frisjes tijdens de donkerfase dus overweeg ik om het warmtematje tijdens deze fase in te schakelen via een timer...nah, ik zie wel.

Binnen enkele dagen ga ik ze verpotten naar 2L potten, om uiteindelijk te eindigen in 12L potten.

Ik had de thermo/hygrometer een kwartiertje vooraleer ik deze foto's nam gereset. Dus die max/min cijfers mag je negeren.

Lights on.
    001_22-01-18.jpg

Lights off. Het nakomertje kan je er zelf wel uithalen
    002_22-01-18.jpg

Update volgt normaal gezien 4-5 daags...so stay tuned

Greetz,
    Jack

Comment

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      "Het nakomertje kan je er zelf wel uithalen"
      Dat is die ene linksboven toch?
      Ze staan er mooi bij en de dames zijn even oud als die van mij.

Gas erop en gaan met die banaan!
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

Ik kom mee genieten!
      Veel succes!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smoker2002 View Post
        veel succes ga deze even volgen wil deze haze deze zomer buiten zetten in de serre

zouw een mengeling zijn van lemon haze en amnesia haze volgens het internet... lijkt me heel lekker want rook ze beiden graag

ja idd heb hem door elkaar gehaald met amnesia gold dat is lemon x amnesia

Comment

Ahaaaa bij deze kan ik nog wel inpikken
          Ik volg even mee! Succes

Comment

Volg ook ik sluit me bij deze aan veel succes Ziet er leuk uit De ruimte ook ...topppp
            Het warmtematje Is die aangedreven of gewoon een simpel matje ?

Comment

Allen terug welkom!!!

Groeien: 13 dagen
            Totaal: 17 dagen

Ondertussen zijn de 4 plantjes 3 dagen ver in hun derde week 18/6 lichtfase. 4 dagen terug heb ik drie van de vier plantjes verpot naar 2L potten. Deze waren gevuld met 50% zaai/stekgrond en 50% universele potaarde. Het vierde plantje (nakomertje) heb ik nog 2 dagen in z'n kiempotje gelaten en deze dan ook verpot in dezelfde ratio zaai/potaarde. Daar had ik het beter nog wat laten inzitten want deze begint nu kenmerken van overvoeding/te nat staan te vertonen. Heb deze ook wel wat te veel water gegeven want daags na ik water had gegeven stond ie nog goed vochtig. Daarom dat ik 'm ook verpot had in wat drogere aarde. Ik zie wel wat er van deze nog komt...

Maar de andere drie doen het wel goed.
            Water krijgen ze nog minimaal.
            De laatste 5 dagen hebben ze elk 1 x 60ml aangezuurd regenwater (EC 0,3 - Ph 6,2) gekregen. Straks krijgen 3 van de 4 terug regenwater met wat Rhizotonic(0,25ml/500ml (EC 0,3 - Ph 6,2) Het nakomertje mag nog een dagje zonder.

De temperaturen blijven toch wat fris. Deze schommelen tussen de 17-23°C. Het warmtematje verwarmt wel degelijk, maar net niet genoeg. Daarom ga ik alvast het elektrisch kacheltje opnieuw laten draaien. Qua RLV zit het wel ok. Zonder luchtbevochtiger blijft die tussen 41-57%.
            Van de Viparspectra's brandt 1 van de 2 exemplaren. De 2e gaat pas aan als ik ze verpot heb naar hun uiteindelijke 12L potten.
            Enkel de Veg-stand staat aan en ze hangt op 50cm van de plantjes.

Ik ben van plan om ze 5 à 6 weken te laten groeien op 18/6, naargelang ze vorderen. Er zit heel wat meer sativabloed in deze strain tov m'n vorige kweek, dus logischerwijze gaan ze nog harder groeien tijdens de eerste 2 à 3 weken 12/12. Iets waar ik goed rekening moet mee houden. Natuurlijk kom er terug een scrognet dus die verticale groei ga ik zoveel mogelijk proberen spreiden. Misschien toch wat gaan binden met straps aan het net...We zien wel

Oh ja, ivm de kleuren van de 2L potten. Deze zijn echt toevallig zwart, geel en rood Geen politiek statement, noch een voorkeur voor welke natie dan ook, zeker geen flamingant of wat dan ook.
            De "logische" verklaring hiervoor is dat deze 2L potten oorspronkelijk bessenstruiken bevatten. Elke kleur stond voor een andere soort. Jaren geleden geplant in de tuin

Nog enkele pics van een uurtje geleden.
            001_27-01-18.jpg

002_27-01-18.jpg

003_27-01-18.jpg

Tot binnen een dagje of 5 voor de volgende update!

Greetz,
            Jack
            Last edited by Jack Spliff; 27 January 2018, 16:25.

Comment

• Gozah
              Gozah commented
              Editing a comment
              Volgende keer maar geen rode potten meer gebruiken
              Succes !

Groeien: 17 dagen
            Totaal: 21 dagen

Zonet heb ik 2 van de 4 plantjes getopt. Het nakomertje heb ik verwijderd, dus zijn het terug 3 exemplaren.
            Het is niet zo dat het totaal verloren was, het kwam er zelf bovenop en zou waarschijnlijk wel uitgegroeid zijn tot een deftige plant.
            Maar ik heb wat zitten nadenken en overwegen en vond 3 planten beter tov 4. M'n eerste kweek was met 4 planten en de tweede met 3. Het is een pak overzichtelijk met 3 planten op een dikke halve m².
            Dus ga ik in het vervolg maar 3 plantjes meer zetten. Misschien zaai ik er in de toekomst wel 4 om dan de 3 beste over te houden. Zoals nu eigenlijk
            Het "nakomertje" met toch wat vreemde asymmetrische trekken...RIP.
            001_31-01-18.jpg

Maar de drie andere gaan goed vooruit. Zonet heb ik dus 2 van de 3 overblijvers getopt. De andere doe ik morgen of zo, moet nog iets meer groeien om "veilig" te kunnen toppen.
            Ze staan nog steeds in hun 2L potten en voorlopig mogen ze daar nog wat in blijven. De 12L potten zijn wel alvast gevuld met potaarde. Zo kan de aarde wat droger worden.
            De temperaturen zijn terug wat hoger door het elektrisch kacheltje. (20°C-25°C)
            RLV is redelijk laag(30%-45%) maar de luchtbevochtiger blijft uit aangezien zaadplanten er toch niet zoveel om geven en bovendien valt die RLV wel nog mee.
            Ik heb ze wel na het toppen ff een neveldouche gegeven met regenwater.
            Qua water hebben ze de voorbije 4 dagen 1 x 100ml + Rhizotonic (verhouding 0,25ml/500ml regenwater) elk gekregen. EC 0.3 Ph 6.2
            Wat me wel al opgevallen is, is dat Rhizotonic de Ph-waarde wel met 1,0 punt en meer naar boven trekt. Dus het maakt het regenwater meer basisch (tot wel 8,2) (waarde zonder Ph 7.2)
            Dus moet ik zeker steeds aanzuren, wat ik al deed.
            Voor de rest hebben ze niks gekregen. Vandaag of morgen krijgen ze terug ongeveer dezelfde hoeveelheid water, maar dan enkel aangezuurd regenwater.

De lamp heb ik op beide standen gezet en verhoogt naar een 55 cm. Plantjes moeten even wennen aan de verhoogde lichtintensie.
            Bij de vorige kweek heb ik de Bloom-stand uitgelaten tot de laatste week van de 18/6 fase. Nu ga ik ze nog 2-3 weken laten groeien met Veg+Bloom stand aan. Eens checken wat het verschil is
            Heb al gezien dat er zelfs beginnen met beide standen aan. Lijkt me toch wat overbodig...

Zo, nu mogen ze beginnen schieten
            Voor het toppen.
            002_31-01-18.jpg

En na het toppen (tussen 3e en 4e node). Die in de zwarte pot moet nog eventjes wachten voor de guillotine
            003_31-01-18.jpg

Tot binnen enkele dagen! Vragen/aanmerkingen/tips/...laat je maar es gaan

Greetz,
            Jack

Comment

• MV1977
              MV1977 commented
              Editing a comment
              Ik vind ze er mooi bijstaan, die zwarte inderdaad nog heel even mee wachten om te toppen.

Ik snap je punt vwb 4 planten en overzicht kwijt zijn. Mijn tentje is zo overwoekerd dat mijn scrog waarschijnlijk omgedoopt zal worden tot een "ondersteunend netje".

Groeien: 26 dagen
            Totaal: 30 dagen

Enkele dagen geleden heb ik de drie plantjes verpot en dat ging niet geheel zoals geplant.
            Het eerste plantje kwam makkelijk uit de 2L pot, het tweede iets minder makkelijk en het derde nog minder. Ik had beter nog een weekje gewacht met verpotten. Weer een les geleerd
            Resultaat is wortelbeschadiging bij 2 van de 3 planten en dat liet zich onmiddellijk merken.
            Nog geen dag na het verpotten was de schade groot aan het derde plantje. Bijna totaal verbrande bladeren. Hetzelfde zag ik bij de gefaalde kweek van de Amnesia Kush enkele maanden terug.

Het tweede plantje heeft hier en daar wel eenzelfde verbrande vlek op de bladeren, maar verder is die ok. En het eerste plantje heeft geen verbrand blad, maar klauwt dan weer een beetje.
            Het wordt dus geen vlekkeloze kweek en ik ga verder roeien met de riemen die ik heb.

Voeding hebben ze nog niet gehad, enkel Rhizotonic (0,50ml/500ml) geef ik 1 x per week mee.(150 ml/plant) Voor de rest aangezuurd regenwater (1 –à 2 x per week– 150 ml/plant )
            Temperaturen schommelen tussen de 17–-26°C. RLV tussen de 30-–50% (met luchtbevochtiger aan, zonder is de RLV 15-30% wat toch erg laag is)
            Beide lampen hangen op 50cm (Veg + Bloom stand aan)

Waar ik bij de Amnesia Kush had opgegeven, ga ik hier verder. Het goede nieuws is dat de zijscheuten, waar het uiteindelijk om draait, geen verdere symptomen vertonen. Alle drie de planten gaan op dit vlak redelijk goed. Er is dus nog hoop...

Gisteren zijn er terug wat zaadjes geleverd. 3 x Amnesia Kush (Dinafem) -– Ja, ik ga het nogmaals proberen -– en 3 x Pineapple Chunk (Barney's Farm). En ik heb nog 5 x Jack Herer (Greenhouse Seeds) liggen. Voorlopig genoeg dus voor een jaar ofzo

Deze avond... De Liberty Haze die het ergste te lijden had.
            001_09-02-18.jpg

Het tweede plantje met enkel wat verbrande vlekken.
            002_09-02-18.jpg

En tenslotte de derde Liberty Haze die geen verbrand blad heeft, maar die wat klauwt.
            003_09-02-18.jpg

En met de lampen aan.
            004_09-02-18.jpg

Het verloop van de schade was heel snel, enkele uren na het verpotten al zag ik dat het niet goed ging. 24 uur later was de ergste schade geleden en nog een dag of 2 later zag ik aan de zijscheuten dat de plantjes zich langzaam herstellen. Ik ga ze waarschijnlijk een extra week laten groeien vooraleer ik ze in hun 12/12 fase zet, dus nog een kleine 3 weken op 18/6.

Fingers crossed en hopen dat ze het alle drie uiteindelijk zullen halen.

Greetz,
            Jack

Comment

Die komen daar wel overheen, heb dat een paar weken terug ook gehad met verkeerde aarde en dacht die gaan eraan. Maar die staan er nu mooi bij, weekje rust moet voldoende zijn.
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

ze zijn nog te redden als ze hun herstellen is maar uit uw fouten dat je leert

heb ook al mislukte kweekjes gehad dat ik opnieuw moest beginnen of dat ik maar 10 gr per plant had

is jammer maar het blijft een hobby en een leuk rokertje op het einde

Comment

Bezig...
                X