Hoe gaat het nu, doen ze het weer goed?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
4 x Liberty Haze (Barney's Farm)
Collapse
X
-
Ontkiemen: 4 dagen
Groeien: 30 dagen
Totaal: 34 dagen
Even een kleine update over de stand van zaken.
Zoals je bij de laatste update kon lezen en zien, ging het verpotten niet zo vlot. Met een bang hart was het afwachten hoe de plantjes zich gingen herstellen maar ik had hoop.
Deze zomer had ik een soort kleine zonnebloem die beginnende wortelrot had door te veel water (pot buiten). Die achtte ik ook als verloren maar besloot die toch te verpotten in droge potgrond.Een week later zag ik herstel en tenslotte maakte die nog prachtige bloemen aan.
Met dit in het achterhoofd heb ik de laatste 4 dagen de 3 Liberty Haze's geen water gegeven want blijkbaar was de potgrond ook nog wat te nat. Nu hadden de plantjes geen wortelrot, maar wel beschadigingen. Hoe dan ook, ze lijken zich prima te herstellen. De beschadigde bladeren zijn verloren (logisch) maar het nieuwe plantmateriaal is mooi groen en oogt gezond.
De planten reiken bijna tot aan het scrognet en zijn er nog enkele centimeters vandaan. Nu wou ik nog 2 weken voorgroeien, maar ik begin me af te vragen of dat niet te lang zal zijn. Mja, ik zie wel en als ik de de tijd rijp acht gaan ze naar 12/12. Geen haast, maar ik wil ook geen overwoekering. Al zal dat met 3 plantjes wel meevallen.
Zoals ik reeds aangaf heb ik de watergifte wat terug gedrongen.
Gisteren heb ik ze dan na 4 dagen terug water gegeven (200ml/plant) met een dosis Rhizotonic (verhouding 1ml/1L regenwater - EC 0,3 Ph 6,2)
Groeivoeding is nog steeds 0 en ik ga geen groeivoeding geven deze keer in de groeifase. Misschien wel wat in de eerste 2-3 weken 12/12 fase.
Temperaturen: 17-27°C
RLV: 30-50% Luchtbevochtiger blijft aan.
Afstand lamp-top vd plantjes (53cm - Veg + Bloom stand aan)
Een uurtje geleden. Ze hadden net een neveldouche gekregen (regenwater ph 6)
Dit was de LH die het ergste te lijden heeft gehad. De zijscheuten ontwikkelen zich terug normaal.
001_13-02-18.jpg
De middelste plant. Ook hier gaat het herstel goed.
002_13-02-18.jpg
En dan de LH die gaan bladschade vertoonde, maar wel wat klauwde. Vreemd genoeg is dit nu het kleinste plantje
Maar no worries, deze gaat ook goed.
003_13-02-18.jpg
Nog 2 pics. Lampen met enkel Veg-stand aan.
004_13-02-18.jpg
005_13-02-18.jpg
Hopelijk gaat het vanaf nu wat vlotter...time will tell.
Greetz,
Jack
Last edited by Jack Spliff; 13 February 2018, 19:49.
Comment
-
Zal vast allemaal wel goed komen, het zal hooguit wat langer duren.
Wel een bizar verschil, we zijn op 1 dag na gelijk begonnen.
20180212_224112.jpg
Comment
-
Groeien: 34 dagen
Totaal: 38 dagen
De 3 Liberty Haze's gaan redelijk goed vooruit en zijn zo goed als hersteld van de klungelige verpotting. 3 dagen geleden heb ik bij 2 van de 3 plantjes wat LST toegepast (4-way-lst).
Het eerste plantje heeft redelijk stugge topscheuten die zich niet makkelijk laten buigen. Deze heb ik dan ook niet gebogen want dan liep ik het risico dat deze zouden afknakken.
Om de dag heb ik ze 200 ml water gegeven. Ik doe 400ml regenwater + 300ml bronwater en zuur dit af tot ph 6,2. Groeivoeding is nog steeds 0, Cannazym geef ik 1 x per week mee(1ml/700ml), net als Rhizotonic (0,75 ml/700ml). Voor de rest regenwater ph 6,2.
De luchtbevochtiger draait ook nog tijdens de lichtfase. Deze vul ik met regenwater(ph 6 - 6,1). Zo houd ik de RLV tussen 30-55%. Zolang er geen bloei is ga ik deze laten draaien.
In het verleden heb ik deze luchtbevochtiger amper gebruikt. Nu vond ik het toch nodig omdat de RLV zonder echt laag kwam te hangen (15%)
Temperaturen houd ik tussen de 18-27°C door het elektrisch kacheltje enkel tijdens de donkerfase te laten draaien.
De beschadigde bladeren zijn van voor de verpotting. Sindsdien is het nieuwe plantmateriaal terug zoals het moet zijn.
001_17-02-18.jpg
002_17-02-18.jpg
003_17-02-18.jpg
004_17-02-18.jpg
Greetz,
Jack
- Likes 1
Comment
-
Wow 15% RLV is wel aan de lage kant idd. Wat je ook kan doen is een emmer water plaatsen in de tent met een handdoek erin, dat zal de luchtvochtigheid wel iets doen stijgen. Alle beetjes helpen en het is de meest goedkope oplossing.
-
Dat vond ik ook. Hoewel men zegt dat zaadplanten er niet om geven, 15% vind ik toch te laag. Neem daarbij de beschadigde bladeren en dan is zo'n lage RLV wel een probleem. Maar de luchtbevochtiger doet prima z'n werk. Bij m'n eerste kweek heb ik de RLV proberen verhogen dmv een natte handdoek en schaaltjes water, maar dat hielp niet echt. Misschien helpt een handdoek in een emmer wel, nooit geprobeerd.
-
Idd kwam er ook later achter nadat veel leden erop wezen dat het weinig inbreng heeft en Ik moet je zeggen dat ik ze zelf beide nu niet meer gebruik, zowel de luchtbevochtiger als een handdoek in een emmer. Wel heb ik gemerkt dat wanneer de RLV laag is het blad véél sneller beschadigd en minder snel herstelt (in de groei)
-
Stoel bijgeschoven.
We lopen nagenoeg gelijk, ook 60/40 Sat/Ind en ook scrog.
Gaat goed zo te zien!
- Likes 1
Comment
-
Even een kleine tussen update.
Vandaag heb ik de metalen pinnen van de 4 way LST vervangen door blauwe wasdraad die ik via gaatjes in de potranden aan de zijtakken bevestig. Zo deed ik het ook bij de vorige kweek en dit werkte prima.
Ik denk nog maximum een weekje op 18/6 en dan omschakelen.
001_20-02-18.jpg
002_20-02-18.jpg
003_20-02-18.jpg
004_20-02-18.jpg
005_20-02-18.jpg
Verder weinig te melden. Plantjes doen het goed en vertonen geen problemen meer.
Greetz,
Jack
- Likes 3
Comment
-
heb ook de 4 way slt gedaan was eerste keer voor mij gaat nu goed
mijne staan nu de nirvana papaya 54 dagen groei en de cherry bombs 42 dagen groei
deze nacht is 1x run op 12/12
wat langer groeien kan nooit kwaad is hobby dat we doen niet om geld uit te slaan
ze zijn mooi aan het herstellen uw plantjes ziet er goed uitYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
KEEP ON GROWING AND SMOKING
Comment
-
Groeien: 41 dagen
Totaal: 45 dagen
De drieling staat vandaag 45 dagen in hun 18/6 lichtfase. Overmorgen ga ik ze omschakelen naar 12/12. Ze hebben het net bijna bereikt en ik heb de eerste prille voorbloei gespot bij de drie Liberty Haze's.
Ze krijgen nu om de dag 500ml. 3 dagen geleden heb ik ze toch al een kleine dosis groeivoeding gegeven (1ml/2L) De Ec waarde is gedurende de volledig groeiperiode niet hoger geweest dan 0,7. Dat was in de eerste week. Toen had ik nog geen regenwater. Sinds de 2de week ben ik met regenwater aan de slag gegaan en ik ben daar niet kwaad om. Regenwater bevat bijna geen zouten of kalk en heeft hier een EC van nog geen 0,1( tegenover kraantjeswater 0,7). Ph is rond de 7, dat zuur ik aan tot 6,2 met enkele druppeltjes appelazijn. Dus de EC waarde bij de watergiftes is tussen de 0,2 - 0,3. Ph 6,2
Wat me ook is opgevallen is dat regenwater zich makkelijker laat aanzuren dan kraantjeswater, waarschijnlijk door het lage kalkgehalte. 1,5ml appelazijn op 5L regenwater is voldoende.
Hier is het leidingwater nogal hard. Als ik dat wil aanzuren heb ik wel 3 x zoveel appelazijn nodig.
En om toch wat kalk mee te geven met het water doe ik er soms een hoeveelheid bronwater bij. Dit bevat toch wat calcium want ik denk dat regenwater alleen op de lange duur tot calciumtekorten kan leiden.
Correct me if I'm wrong
De blaadjes het dichtst tegen het net kregen wat last van bleker wordende bladpunten. Nu heb ik praktisch nog geen voeding gegeven dus dit vond ik vreemd. Ik heb dan m'n lampen maar 5cm hoger gehangen en 2 dagen later waren deze verbrande punten zo goed als verdwenen. Licht is ook voeding en een teveel daaraan geeft waarschijnlijk dezelfde symptomen dan als je teveel voeding aan het water toevoegt. Correct me if I'm wrong...again
Temperaturen blijven onder controle(17 - 25°C) net als de RLV (30-60%). De luchtbevochtiger draait nog steeds. Morgen gaat die uit en mag 'm opgeborgen worden tot de volgende keer indien nodig.
Zo, dat was zowat het belangrijkste. De 4-way-LST loopt vlot en de plantjes voelen zich blijkbaar goed. 9-vingerige bladeren alom en ik vond ook al een 11-vingerig blad(een kleintje in beginstadium
)
En zo zien de lady's er nu uit.
001_24-02-18.jpg
002_24-02-18.jpg
Plantje links.
003_24-02-18.jpg
Plantje midden.
004_24-02-18.jpg
Plantje rechts.
005_24-02-18.jpg
De prille voorbloei...
006_24-02-18.jpg
De volgende update zal voor volgende week zijn. Dan zullen ze al enkele dagen in hun 12/12 fase zitten.
Greet,
Jack
Last edited by Jack Spliff; 24 February 2018, 18:23.
- Likes 3
Comment
-
Groeien: 42 dagen
12/12 fase: 4 dagen
Totaal: 50 dagen
Ondertussen zijn we weer enkele dagen verder en staan de 3 LH's nu 4 dagen in hun 12/12 lichtfase. Het scroggen begint op het gemakje, hun groeispurt laat nog ff op zich wachten blijkbaar. Ze groeien wel, maar niet zo explosief als bij de vorige kweek. Andere strain, andere eigenschappen.
De laatste 5 dagen heb ik ze 1x 500ml regenwater met Rhizotonic gegeven (1ml/1800ml), dan dagje niks, dan 500ml enkel regenwater, terug een dagje niks en vandaag tenslotte hebben ze terug elk 500ml gevoed regenwater gekregen (1,5ml Terra Vega + 0,25ml Rhizotonic/1500ml).
De EC-waarde bedroeg bij het gevoed regenwater 0,4. Anders is dat tussen de 0,1 – 0,3 (Afhankelijk of ik een dosis bronwater toevoeg of niet). Ph-waarde houd ik steeds op 6,2.
Temperaturen liggen tussen de 16-26°C en RLV tussen de 19-39%. Ik heb een dagje de luchtbevochtiger uitgezet en de RLV daalde tot wel 10%
Dus deze blijft aan tot de echte bloei.
De gemiddelde temperaturen voor de gehele 18/6 lichtfase waren 17° min en 25° max. RLV was tussen 30-52%. Dit even terzijde.
Verder geen signalen van tekorten of overschotten. Alles gaat op z'n gemakje verder
001_01-03-18.jpg
002_01-03-18.jpg
Wat dichterbij. Linkerzijde.
003_01-03-18.jpg
Midden.
004_01-03-18.jpg
Rechterzijde.
005_01-03-18.jpg
Zo zie je maar dat een plantje dat bijna dood leek, toch terug gezond en sterk kan worden op enkele weken tijd.
Tot de volgende!
Greetz,
Jack
- Likes 3
Comment
-
Wow 10% is wel héél laag ja. Ik had vd week 18%
komt mede door de kou buiten en droge lucht.
Ze hebben zich zeker wel mooi hersteld -mooi groen.
Ad usum proprium!
Comment
-
Groeien: 42 dagen
12/12 fase: 9 dagen
Totaal: 55 dagen
Week 2, dag 2 van de Liberty Haze's hun 12/12 lichtfase. Het scroggen gaat rustig verder en het net zal eind deze week wel vol zitten.
Elke plant vertoont nu overal duidelijke voorbloei met pre-flowers all over the place
Wat hebben ze ondertussen te eten gekregen? Niet veel. 03-03-18 hebben ze elk 500ml regenwater met Cannazym gekregen (1,5ml/1500ml). En gisteren dan terug elk 500ml regenwater met wat bronwater.
Ze hebben dus nog maar 1x voeding gekregen tijdens deze 18/6 lichtfase(EC 0,4) Morgen of zo krijgen ze terug wat voeding dat nog steeds uit Canna Vega zal bestaan.
Ik heb bewust gekozen om de EC-waarden drastisch naar beneden te halen deze kweek. Ik vermoed dat teveel voeding het probleem was bji de vorige kweek wat betreft de vroegtijdige vergeling van de planten. Dat en leidingwater. Ik ben ervan overtuigd dat regenwater veel beter is voor planten.
De temperaturen schommelen tussen de 17-28°C, RLV tussen 20-50%. Luchtbevochtiger ga ik nog enkele dagen laten draaien.
Zoals reeds gezegd loopt het scroggen goed. Ik haal gewoon de scheuten door het aangrenzend vakje als ze genoeg gegroeid zijn. Ik bind niets vast.
001_06-03-18.jpg
Onder het net is een beetje gesnoeid, nog niet veel. Ook qua defoliation zijn er wat grotere fanbladeren verwijderd, maar ook niet veel. Ik ben er nog altijd niet uit of het nu zo'n groot effect heeft het ontbladeren. Maar als een groot fanblad meerdere scheuten bedekt dan overweeg ik toch steeds om het te verwijderen.
002_06-03-18.jpg
En nog eentje met het bordeellicht aan
003_06-03-18.jpg
En tenslotte nog eentje van de pre-flowers.
004_06-03-18.jpg
Nu is het wachten op de pruikjes om de echte bloei in te luiden, wat ik binnen een weekje verwacht.
Dat zal dan ook de volgende update worden
Greetz,
Jack
- Likes 2
Comment
-
gaat goed en ziet er goed uit mooi veldje volhttps://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
KEEP ON GROWING AND SMOKING
Comment

Comment