Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jack Herer (Greenhouse Seeds) in scrog onder LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    gaat lekker
    hopelijk volgen mijn dames de jouwe
    ik heb ze net overgepot in 18 l

    Comment


      #17
      Ontkiemen: 4 dagen
      Groeien: 18 dagen
      Totaal: 22 dagen001_JH_03-05-18_S.jpg

      002_JH_03-05-18_S.jpg

      Greetz,
      Jack

      Comment


        #18
        Ontkiemen: 4 dagen
        Groeien: 22 dagen
        Totaal: 26 dagenEnkele dagen verder in de voorgroeikast en tot zover gaat alles goed. De node die zich nu aan het vormen is zal binnen een dagje of 2 getopt worden (tussen 4e & 5e node).
        In de kweekkast is voor de Liberty Haze de laatste week ingegaan. Na een schoonmaakbeurt gaan deze 4 Jacks hun plaats dan innemen om nog een weekje of 2 verder te veggen (naargelang ze groeien).

        Om de dag kregen ze elk 50ml (kleinste iets minder) en 1 x deze week was daar Rhizotonic bij. De andere keer enkel regenwater (EC 0,1 - pH 6,0) Voeding is nog 0.
        3 dagen geleden ben ik begonnen met het maken van brandnetelgier (1kg brandnetels/10L water). Dagelijks roeren en na een 10 tal dagen ga ik dit goedje grondig zeven. (naar het schijnt gaat dit enorm hard stinken ) De overgebleven vloeistof bevat veel stikstof. Nu vraag ik me af in welke verhoudingen ik dit het beste zou verdunnen? 1/10 wordt overal gezegd, maar is dit dan niet te sterk/zwak voor cannabis? Als iemand hier ervaring mee heeft, maak me iets wijzer aub Ik zou het enkel gebruiken als ik stikstoftekorten zie opduiken.
        Of misschien 1 x per week, in verdunde vorm, aan 1 plantje geven om het verschil te checken, bedenk ik nu ff zelf. Lijkt me een leuk experimentje.

        In ieder geval hebben ze nu nog geen tekort aan wat dan ook.

        001_07-05-18.jpg

        002_07-05-18.jpg

        Greetz,
        Jack
        Last edited by Jack Spliff; 7 May 2018, 22:26. Reden: Correctie

        Comment


          #19
          Ontkiemen: 4 dagen
          Groeien: 25 dagen
          Totaal: 29 dagenDe 5de week na zaaidatum is van start gegaan en vandaag zijn de 4 jacks getopt.
          Ditmaal heb ik getopt tussen 4e en 5e node. Ook zijn de lobbladeren, onderste scheuten en bladeren (de eerste echte 1-blad exemplaren) verwijderd.
          Binnen enkele dagen gaat de kweekkast leeg zijn en dan ga ik ze verpotten naar hun 11L schoenen.

          001_10-05-18.jpg

          002_10-05-18.jpg

          003_10-05-18.jpg

          Greetz,
          Jack

          Comment


            #20
            Ontkiemen: 4 dagen
            Groeien: 29 dagen
            Totaal: 33 dagenEnkele dagen na het toppen en de 4 Jack's doen het goed. Veel drinken ze nog niet, zo'n 100ml/plant/om de 2 dagen.
            Voeding = 0, Rhizotonic+Cannazym krijgen ze 1 x per week. (0,5ml van elk op 500ml regenwater)

            Bij eentje, linksvooraan, bemerkte ik iets vreemds. Het lijkt alsof er naast de twee hoofdscheuten, nog eens twee scheuten zich ontwikkelen. Een soort fimming resultaat... Benieuwd wat dit gaat worden
            Morgen of overmorgen wordt de laatste Liberty Haze geoogst en dan kunnen deze 4 in de kweekkast.

            De brandnetelgier is ondertussen ook klaar. Na 9 dagen heb ik het goedje gezeefd. Eerste maal door een zeef en tweede maal door een doek. Bij de bereiding had ik kraantjeswater gebruikt (10L/1kg brandnetels). Ik heb het even getest op pH en Ec. Als ik het verdun 1/10 met regenwater, dan kom ik op een EC van 0,3-0,4 en een pH van 6,3.
            Ik heb het nog niet gebruikt bij een plant. Wel ga ik de verdunde oplossing aan 1tje geven 1x per week tot de bloei begint.

            002_14-05-18.jpg

            001_14-05-18.jpg

            Het topmysterie
            003_14-05-18.jpg

            EDIT : 15/05/18 heb ik de kweekkast proper gemaakt en de 4 Jack's verpot naar hun uiteindelijke 11L potten.
            Deze keer liep het verpotten prima. Alle 4 kwamen ze mooi uit hun potten.
            Ik had ze 2 dagen geen water gegeven en de kluit was droog maar blijf bij elkaar en kwam er volledig uit. Oef!

            001_15-05-18_S.jpg

            Greetz,
            Jack
            Last edited by Jack Spliff; 15 May 2018, 17:51.

            Comment


              #21
              Ontkiemen: 4 dagen
              Groeien: 34 dagen
              Totaal: 38 dagenWeek 6 van de vegetatieve 18/6 fase alweer en alles verloopt vlot voor de 4 Jacks. Zoals ik vermoedde ontwikkelen zich 4 topscheuten na het toppen op 1 plant. Ik vraag me nog steeds af hoe ik dat geflikt heb Het is de plant linksonder met de extra scheuten. De andere 3 hebben zoals "normaal" 2 topscheuten na het toppen.

              Om de 2 dagen krijgen ze 200ml regenwater dat 1x per week Rhizotonic & Cannazym bevat. Het plantje linksboven heb ik gekozen voor het experiment met brandnetelgier. Dit heb ik al 1 x gegeven (verhouding 1/10) en ga ik dus 1 x per week aan dit plantje geven tot de echte bloei begint. Bij de andere 3 zijn ook de 3-vingerige bladeren verwijderd want die waren al volledig geel.
              Deze bladeren zijn er nog aan gelaten bij het experimentplantje, gewoon om te checken of daar nog verandering in komt.

              001_19-05-18_S.jpg

              002_19-05-18_S.jpg

              003_19-05-18_S.jpg

              Greetz,
              Jack

              Comment


                #22
                Hey Jack,

                gaat weer een mooi rondje worden hoop ik. Je hebt al wat mooie verslagen staan .

                Eentje moet sowieso weg want 5 is teveel voor m'n oppervlakte.
                Wat is je oppervlakte? Zelf nog zoekende naar wat optimaal is, heb er momenteel 8 op 120x60(x170) in grote potten (hele oppervlakte staat vol).

                Zoals ik vermoedde ontwikkelen zich 4 topscheuten na het toppen op 1 plant.
                Zelf een beginner, maar heb je niet gemist? Naast toppen is er FIMmen (alleen over gelezen), wat staat voor Fuck I Missed. Doel daarvan is om 4 toppen te krijgen in 1 handeling als ik het goed begrepen heb.

                Comment


                  #23
                  Hier staat e.e.a. uitgelegd over FIMmen: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mmen-en-toppen

                  Comment


                    #24
                    SmokingJoop

                    Comment


                      #25
                      Vandaag is het scrOG-net terug in orde gebracht.
                      Het is me nu ook duidelijk hoe de ene plant aan de 4 toppen komt. Blijkbaar heb ik deze getopt net op de plaats waar de volgende node begon. Dat was toen nog niet echt zichtbaar, maar nu wel.
                      Ze zijn nog een stuk verwijderd van het net, dus het veggen gaat nog ff verder. Verder geen nieuws, enkel nog pics.

                      001_22-05-18_S.jpg
                      002_22-05-18_S.jpg
                      003_22-05-18_S.jpg


                      004_22-05-18_S.jpg

                      005_22-05-18_S.jpg
                      006_22-05-18_S.jpg

                      Greetz,
                      Jack

                      Comment


                        #26
                        Ontkiemen: 4 dagen
                        Groeien: 43 dagen
                        Totaal: 47 dagen001_28-05-18.jpg














































                        002_28-05-18.jpg

















































                        003_28-05-18.jpg
















































                        004_28-05-18.jpg














































                        005_28-05-18.jpg















































                        006_28-05-18.jpg



















































                        Greetz,
                        Jack

                        Comment


                          #27
                          Ze staan er weer prachtig bij Jack!

                          Comment


                            #28
                            Inderdaad, mooi werk !
                            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                            Comment


                              #29
                              Mooie plantjes, mooi groen ook. Zie ik nou n roestplek of is dat wat anders?
                              Ad usum proprium!

                              Comment


                              • Jack Spliff
                                Jack Spliff commented
                                Editing a comment
                                Op welke foto zie je dat? Ik ben er namelijk nog geen tegen gekomen.

                              • ganjagast
                                ganjagast commented
                                Editing a comment
                                Geen zorgen Denk dat ik niet goed had gekeken.
                                Foto 1, 3 en 4 vd vorige post. Zag bij foto 3 dat het om stukje veen is uit de grond op het blad en de eerste wellicht de schaduw van het netje. De vierde foto op het onderste blad lijkt wel vlekken te hebben..

                              • Jack Spliff
                                Jack Spliff commented
                                Editing a comment
                                Dat is wat opgespatte aarde Ik heb in het verleden al te maken gehad met roestvlekken en die zijn heel duidelijk te zien. De roestvlekken had ik toen ik kraantjeswater gaf. Sinds ik regenwater geef totaal geen last van.

                              #30
                              Ze staan er prachtig bij! Goed werk! Ik schuif ook even aan...

                              Comment

                              Bezig...
                              X