Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek: Kera Critical auto onder MARS II 400

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    20180505_094234.jpg 20180505_094340.jpg 20180505_094412.jpg

    Comment


      #32
      Ziet er goed die kerstbomen hoor!
      Ja, denk dat je nu rustig met voeding kan gaan beginnen!!

      Comment


        #33
        Ik krijg het gevoel dat mijn tentje te klein is voor deze 3 planten. Hij is slechts 70x70cm.
        Ik heb het idee dat ze elkaar een beetje in de weg zitten.
        De vraag is natuurlijk, of je met 1 of 2 plantjes eenzelfde opbrengst kan krijgen.
        Maar voor mijn gevoel zou ik ze wat meer ruimte willen geven.
        Last edited by Fybro; 5 May 2018, 10:50.

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment

        • Fybro
          Fybro commented
          Editing a comment

        #34

        Comment


          #35
          Ze bloeien al eh...
          Dus niet meer toppen nu. Ipie had de laatste foto's even niet gezien denk ik
          Als ze te hoog worden bind je er een touwtje of elastiek aan en trek je ze een beetje naar beneden.

          Verder lekker in die kast laten, die plantjes zoeken dat zelf wel uit.
          De toppen komen er straks wel bovenuit.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            sorry was even te snel met mijn reactie hahahaha!
            ja, je hebt gelijk hoor, 100%

          • Fybro
            Fybro commented
            Editing a comment
            Ja je bedoelt low stress training.
            Dat was ik eerst van plan, maar later besloot ik omdat het mijn eerste keer is het niet te doen. Zodoende kan ik een hele groei en bloei observeren en weet ik de volgende keer wat er aan komt.
            Zo had ik niet verwacht dat de kleinste plant zijn hoofdtop toch nog uit zou schieten maar dat doet ie wel.
            In ieder geval, nu de toppen er weer aardig bovenuit steken twijfel ik weer.

            Komen de secundaire toppen alsnog omhoog in de richting van de hoogte van de hoofdtop?

          #36
          hey fybro ik doe wel een scrog maar vreemd dat je met een tenetje van 70x70x160 plaats te kort komt

          ik heb een tentje van 80x80x160 en daar staan 6 planten in lol

          en best altijd indica soortjes kweeken die blijven klein en komen meestal niet boven de 110 cm kan perfect en een tentje van 160

          hier bij een foto van mijn kweekje met 6 planten
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

          Comment


          • Fybro
            Fybro commented
            Editing a comment
            Nou ja, plaats te kort komen,.....Het lijkt dat ze elkaar een beetje in de weg zitten.
            Mijn gevoel zegt dat ze meer ruimte nodig hebben om zich volledig te ontwikkelen.
            Maar ik zie bij jou ook veel minder toppen per plant dan bij mezelf. Heb jij iets gedaan waardoor dat komt?
            En die hoogte van 110cm, is dat inclusief pot? De hoogtes die ik aangeef zijn namelijk gemeten vanaf de aarde.
            De grootste is inmiddels 66cm en mijn lamp kan al niet veel meer omhoog zonder iets aan de ophanging te doen.
            Nu moet ik ook zeggen dat de hoofdtoppen er wel flink bovenuit steken. De rest van het plantendek is wel 8 tot 10 cm lager.
            Ik zal, denk ik, de volgende keer toch wel iets moeten doen van LST of scroggen.

          • smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            mijn planten hebben lst gehad om de scrog te kunnen maken weet niet juist hoe hoog mijn planten zijn zal ze morgen eens meten want de lamp is juist 12 min uit
            mijn lamp hangt ook op max mss eens kijken voor een iets grotere en hogere kast maar zoals ik al zei ze ik laat ze niet groeien als kerstbomen maar scrog
            jij zal mss meer toppen hebben maar ik zal 9/10 kans stuk meer gewicht hebben kom gerust ff kijken naar mijn verslag 2x nirvana 4x cherry bomb

          • Fybro
            Fybro commented
            Editing a comment

          #37
          20180506_192452.jpg
          Dag 52
          20180509_194922.jpg 20180509_194830.jpg 20180509_194823.jpg 20180509_194838.jpg 20180509_194905.jpg


          Comment


            #38
            Nou? Je mag niet klagen, ziet er hoopvol uit hoor!

            Comment


              #39
              Ja,.. als ik vergelijk met wat ik op internet zie, dan heb ik ook het idee dat het heel goed gaat. Verbazend eigenlijk.
              Al komen er nog wel een paar spannende weken, met het juiste moment van oogsten, het spoelen en drogen van de levende planten, het drogen van de oogst, en ga maar door.
              Ik ben er nog niet.
              Maar "so far, so good"

              Heb wel wat moeite gehad om de temperatuur onder controle te houden. met zo'n dik plantendek wordt de luchtcirculatie ook minder.
              De luchtvochtigheid krijg ik ook bijna niet onder de 60%
              Toen het gisteren net geen 32 graden was heb ik de ingang van de tent open gezet. Het zakte gelijk naar 29 graden.

              Ook had ik een poging ondernomen om een top te trainen. De hoofdtoppen komen te dicht bij mijn lamp. Niet voor het verbranden van de plant maar ik heb ergens gelezen dat, omdat er met verschillende lichtkleuren gewerkt wordt er een bepaalde afstand moet zijn om de lamp optimaal te benutten.
              De stam knakte echter bij een vrij kleine buiging(helemaal niet te vergelijken met hoe ze op YouTube de plantjes op hun donder geven.Heb 'm maar gauw terug gebogen en weer teruggezet. De plant lijkt er geen probleem mee te hebben.
              Achteraf denk ik dat ik dat eerder had moeten doen. Toen waren de stammen nog veel zachter.

              Comment


              • smoker2002
                smoker2002 commented
                Editing a comment
                ja ziet er idd tot nu toe al goed uit
                ik zie dat je met een LED mars 400 werkt zo ken de afstand niet van LED ik werk voorlopig met hps zo ken enkel de afstanden van een hps ams ik over stap zal het na cree cobs zijn
                en in de bloei mag je LV gerust naar beneden zodat je geen top rot krijgt proberen rond de 35 te krijgen in de groei kan het geen kwaad is zelf beter dat je dan hogere lv hebt
                pas op is ook bij mij zo dat de lv omhoog gaat als de lamp uit gaat

              • Fybro
                Fybro commented
                Editing a comment
                Nou,.. bij mij heeft de lamp minder invloed op de luchtvochtigheid omdat die minder warmte ontwikkelt.
                Luchtvochtigheid is momenteel 55% en 70% na het wateren Ik zou het toch graag minimaal 10% naar beneden krijgen.
                Maar de LV in de ruimte waar de tent staat is ook momenteel 60%
                Ik denk dat he zowiezo moeilijk is de LV lager te krijgen hij buiten is. Uiteindelijk zuig ik nu buitenlucht de tent in.

              #40
              Dag 55
              Even wat nieuwe foto's.
              De toppen ontwikkelen langzaam. Er zijn steeds meer kristallen zichtbaar en de stammen verdwijnt langzaam uit het zicht.

              20180512_180752.jpg 20180512_180857.jpg 20180512_180752.jpg
              De bladeren aan de onderkant gaan langzaam ook dood.
              20180512_180814.jpg
              Kristallen goed zichtbaar
              20180512_180606.jpg
              Een vraag voor de ervaren kwekers. Hoe lang heeft ie nog te gaan en wat is het advies?
              Ik wilde 1 week spoelen en 1 week droog late staan. Daarnaast zou ik nog (volgens het schema) 2 weken Bruistabletten moeten geven.
              Maar ik heb zo'n vermoeden dat ik geen 4 weken meer heb.
              Attached Files

              Comment


                #41
                Ik spoel langer als een week, dat vind ik te kort.
                Schema's vind ik niet belangrijk vaak wijken die toch af van wat je doet.
                Denk toch zeker nog een week of twee a drie.
                Bruistabletten? Hebben ze last van hun maag?

                Succes!!

                Comment


                • Fybro
                  Fybro commented
                  Editing a comment
                  Van de voedingslijn.
                  Een krachtige bloeistimulator in de vorm van een bruistablet. Voor de eindfase van de bloei.
                  * betere bloemzetting met hardere vruchten
                  * betere geur en smaak
                  * hogere opbrengst

                  De periode PK13/14 is twee weken en mag niet samen gebruikt worden. Het schijnt goed te werken.

                  Doe jij ze nog na het spoelen droog in de pot laten staan? Zo ja. Hoe lang?

                #42
                Nee hoor, na het spoelen ( meestal twee weken ongeveer) zijn ze bij mij klaar om onder het mes te gaan......

                Comment


                  #43
                  Foto update.
                  Ik ben begonnen met de bruistablet.
                  20180515_203917.jpg 20180515_203932.jpg 20180515_203952.jpg 20180515_204045.jpg
                  In deze overzichtsfoto is eigenlijk maar anderhalve plant zichtbaar
                  20180515_204019.jpg

                  Comment


                    #44
                    Nieuwe update.
                    Kan het zijn dat ik zaadvorming in de toppen zie?
                    De 3 hoofdtoppen:
                    20180518_153056.jpg 20180518_153129.jpg 20180518_153104.jpg
                    Ik heb geprobeerd meet 30x lensje foto's te maken maar het valt nog niet mee om de phone stil te houden en een goede foto te maken.
                    20180518_152949.jpg 20180518_152812.jpg
                    Nu moet ik het juiste moment zien te vinden om te stoppen met voeden en aan het spoelen te beginnen.
                    I ben geneigd te denken dat dat moment bijna daar is.
                    Ik zie wel melkachtige bolletjes, maar ook nog veel heldere. Nog geen verkleurde bolletjes, wel wat verkleurde haren.

                    Wat denken de kenners hiervan?

                    Comment


                      #45
                      Na een paar dagen weer een update.
                      De toppen worden dikker, en ze groeien dichter naar elkaar op de stam.
                      Als het zo doorgaat krijg ik nog een paar colaflessen.
                      20180523_093439.jpg 20180523_093509.jpg
                      De kleine toppen zwellen ook lekker.
                      20180523_093453.jpg
                      Eenmaal echte toppen gekregen wordt het allemaal wel meer inzichtelijk voor de beginner zoals ik.
                      Met een vergrootglas kan je goed zien wanneer de bolletjes melkachtig worden.

                      Comment

                      Bezig...
                      X