Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek: Kera Critical auto onder MARS II 400

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Jij moet les gaan geven!
    Je gaat als een ''speer'' Fybro!

    Comment


      #47
      Hahaha
      Ik verbaas mezelf ook hoor. De jeugd(mijn 2 zoons en 1 schoondochter) worden gek van anticipatie. Kunnen niet wachten tot de oogst.

      Comment


        #48
        Ze zullen toch nog even geduld moeten hebben want ze moeten nog wel een paar weken.
        Zolang je nog zoveel witte pistils ziet hoef je eigenlijk de trichomen ook nog niet te checken.
        Daar krijg je alleen een verkeerd beeld van.

        3 weken geleden moesten ze nog 7 weken.

        Ze zien er niet verkeerd uit hoor, maar ze gaan nog een stuk dikker worden
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Fybro
          Fybro commented
          Editing a comment
          Kijk,...dat is nou een bericht waar ik blij van word. Ik hoopte namelijk dat het nog even zou gaan duren zodat de toppen inderdaad tot colaflessen kunnen uitgroeien.
          Ik begrijp dat als alle pistels verkleurd zijn ik in de buurt kom om ze op voedingsvrij water te gaan zetten.
          Klopt dat?

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Dat is moeilijk precies te zeggen.
          Ze mogen in ieder geval nog wel wat meer kleuren.

        • Fybro
          Fybro commented
          Editing a comment
          Daar zal een beetje feeling om de hoek komen kijken denk ik.

        #49
        Ik heb een vraagje, wat zijn de afmetingen van een wietplant als je kijkt naar de pot?
        Bijv. 50 cm bij 10 liter pot etc (klopt niet denk ik maar is een voorbeeld)

        Mvg

        Comment


        • Fybro
          Fybro commented
          Editing a comment
          De planten zijn 60, 67 en 70 cm.
          Er is dus niks mee gebeurd zoals toppen, fimmen. scroggen of LST,...enz.
          Zijn op natuurlijke wijze opgegroeid.
          De potten zijn vierkante 11 ltr potten. Volgende keer neem ik ronde potten. Die zijn makkelijker te draaien als het nodig is.
          Ook moet ik zeggen dat de aarde flink is ingezakt. 5 cm, en dat is zomaar 3,5 liter. Iets om volgende keer over na te denken.
          Tot slot heb ik het idee dat ze bij een grotere pot niet zo veel groter worden. Volgens de verkoper worden ze 50 tot 80cm
          Last edited by Fybro; 27 May 2018, 13:28.

        • smoker2002
          smoker2002 commented
          Editing a comment
          das moeilijk te zeggen is te zien wat je kies een sativa of een indica een soort een indica gaat meestal tussen de 60 cm tot 110 cm komen een sativa zal van 110 cm tot 170 cm gaan te zien hoe groot je kweek ruimte is en word meestal gekweekt in 11 of 18 liter potten dat zijn de meeste gebruikte

        #50
        Ad usum proprium!

        Comment


        • Fybro
          Fybro commented
          Editing a comment

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Dat is een vereiste bij het kweken, alhoewel ik daar ook een beetje moeite mee heb
          So, you dont get high from you own supply. Nou des te meer voor de "kids"

        • Bringdown
          Bringdown commented
          Editing a comment
          Het mooie is, het maakt niet eens uit hoe het echt smaakt, je hersenen zullen zeggen dat het veel beter is omdat je het zelf gemaakt hebt met liefde en zorg

        #51
        Even een nieuwe update.
        Ik neig er naar om te beginnen met spoelen. Vooral die ene plant heeft geen pistils meer of ze zijn verkleurd.
        Mijn vraag is dan: als ik ze allemaal tegelijk wil oogsten is het beter om het moment van de meest ontwikkelde te nemen of het moment van de andere twee.
        De bladeren worden ook hier en daar wat gelig.

        overzicht om de bladkleur te zien, alhoewel een foto altijd een andere kleur weergeeft. Ik maak de foto's onder een warm tl buisje of met de flits.
        20180527_203520.jpg 20180527_203538.jpg
        Wat ook vertekent zijn de toppen. Om niet de indruk te geven dat ze 10cm dik zijn maar even een liniaaltje er bij.
        20180527_203633.jpg 20180527_203706.jpg

        Comment


          #52
          Ik ben vandaag begonnen te stoppen met voeding.
          Alleen afgezuurd naar ph 6,5, en zym toegevoegd.
          De stammen zijn 15 16 en 17 mm dik.
          De twee langzamere hebben inmiddels ook allemaal bruine haren.
          Ik denk 2 weken zonder voeding door te gaan, tenzij het nodig zou zijn eerder of later te stoppen.

          Comment


            #53
            Denk dat dat een goede beslissing is!
            Nog twee tot drie weken dan verwacht ik en lekker rokertje voor jou.
            Geef je nog even aan hoeveel je er tegen die tijd eraf gehaald hebt ?

            Comment


            • Fybro
              Fybro commented
              Editing a comment
              Uiteraard. Een verslag is geen verslag zonder het eindresultaat en een conclusie.
              Ik kan wel alvast verklappen dat de buds behoorlijk hard zijn. Voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk.
              Als leek zeg ik knetterhard, maar heb dan ook nooit een echte bud in mijn handen gehad.
              Inmiddels zitten de jongens al over de volgende kweek te mijmeren. Dan moet je die nemen of die.
              Maar zelf wil ik eigenlijk nog doorgaan met dezelfde om te kijken of ik ze kan verbeteren (groter toppen, of meer gewicht), en oefenen in LST, toppen fimmen dieven, enz. Niet allemaal tegelijk natuurlijk, maar kijken wat mijn gevoel me ingeeft.
              In ieder geval wil ik dikkere stammen en de toppen op dezelfde hoogte krijgen. Vanwege de kleine hoogte die ik tot mijn beschikking heb.
              Ondertussen kwam de jongste met een paar zakjes zaad aanzetten. Die gaan we buiten planten.(in potten) Beetje onduidelijk welke soorten maar waarschijnlijk powerplant AF en super silver haze normaal fem.

            #54

            Comment


            • Fybro
              Fybro commented
              Editing a comment

            #55
            Dat ziet er prima uit ! Je zal je nog verbazen wat ze toenemen aan volume de komende 2 weken

            Om je RH naar beneden te krijgen kun je een vochtvreter in je tent zetten. Om te koelen zul je koelere lucht moeten aanzuigen. Ik haal die van mij onder het huis vandaan, mijn hok staat in de kelder. Daar is het ook al koeler. De plaats van ke tent is belangrijk, heb het in de garage geprobeerd maar daar werd het te warm / koud.

            Succes nog met afbloeien maar dat komt wel goed zo te zien !
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #56

              Comment


                #57
                Oogst.
                Inmiddels heb ik geoogst en de planten te drogen gehangen.
                Omdat de Luchtvochtigheid veel te hoog bleef (Ik woon in een weiland gebied) ik alles had geprobeerd om het omlaag te brengen en het toch nog boven de 75% bleef hebben we besloten om na een week te knippen en de kids hun portie zelf tuis te laten drogen.

                Maar eerst de laatste weken. Dat viel juist in die warme periode dus best moeite gehad om de temperatuur goed te houden. 31graden te houden.
                Ze zijn niet dikker meer geworden, maar alle haren waren bruin geworden en een groot deel van de trichomen waren dof.
                Een heerlijke fruitige citroengeur gaven ze.

                De toppen en het knipafval (waar ze boter van maken en iets met een strijkijzer doen)
                20180611_140716.jpg 20180611_140721.jpg
                Na de stelen te hebben afgeknipt bleef er 160 gram (keukenweegschaal) over. Naderhand hebben ze nauwkeuriger gewogen en was het 180 gram.
                Hier zal nog wel wat af gaan vanwege het niet volledig drogen.
                De jongens verwachten 120 gram schoon gewicht.

                Dat is dus 40 gram per plant onder 160Watt led.
                In ogenschouw genomen dat het een autoflower was, er geen enkele training is gedaan zoals dieven LST scroggen e.d. denk ik dat het best goed gegaan is.

                De smaak
                Vandaag heeft de oudste een eerste joint gerookt en was na een paar halen stoned. De smaak beviel hem prima.
                Aan de berichten frequentie te merken was hij aan de bank geplakt.

                Al met al was het een leerzame reis. Ik heb gezien hoe de hele cyclus verloopt.
                Gelukkig geen problemen gehad wat de hele oogst kostte. Daar leer je uiteindelijk ook niet veel van he.
                En ik heb de kids blij gemaakt
                Conclusie,.....succes.

                Comment


                  #58
                  Netjes ! Op naar de volgende kweek

                  Laat het (de jongens) smaken.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #59
                    Goed bezig!
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      #60
                      Laat het ze smaken!
                      Alhoewel, 180gram lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk met de mars II 400w
                      Ad usum proprium!

                      Comment


                      • Fybro
                        Fybro commented
                        Editing a comment
                        Het blijft ook geen 180 gram. Op het moment van wegen was het nog niet volledig droog, en er zaten nog wat takjes aan.
                        We hopen op 120 gram schoon

                      • ganjagast
                        ganjagast commented
                        Editing a comment
                        Had iets te snel gereageerd :-p
                        Zie dat het nog om natte toppen gaat, ben benieuwd of het 120gr zal wezen. Al met al, ziet er smakelijk uit!
                    Bezig...
                    X