Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 * Strawberry Cake / 2 * Mazari Grape / 2 * Blue Mountain Durban / 2 * OG Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 * Strawberry Cake / 2 * Mazari Grape / 2 * Blue Mountain Durban / 2 * OG Kush

    Korting op 420shop
    Hallo ,

    bij deze de start m'n eerste heuse kweekverslag. Zal m'n 2de kweek zijn, maar de eerste was hopeloos begonnen (in klein potje voor het raam, met gevonden zaadjes, 7 stuks verdeeld over 3 weken gepot, midden in de winter - steeds serieuzer geworden al gaande, van raam -> Ikea kruidenlampje -> Spectrabox 270W (waar ze het overigens heel goed onder deden, ben alleen van mening dat 120 te breed is voor dit model gezien de buitenste delen (breedte) achter bleven na een tijdje) -> laatste weken op 4 * Citizen CLU058-1825C4-353M2K1@60W). Toch wel wat wiet afgekomen, hangt nog te drogen. Vind het heel lastig te schatten, gok 50-100 gram. Voeden is ook maar aangevlogen, geheel niet gelet op PH/EC, wou scroggen, maar niet gelukt, 2 planten kwamen boven de lamp uit (gigantische spurt na bloei, 2,5* groter geworden). Al met al heel veel fouten en hele slechte start. Ligt vooral aan de manier waarop ik begon, vond zaadjes in de wiet over een periode van ~3 weken en had zoiets van fuck-it, niks te verliezen, pleur ze wel in bakje voor het raam. En zo ging het balletje rollen. In retrospect had ik beter meteen opnieuw kunnen beginnen toen het serieuzer werd, maar ach . Aldoende leert men en heb zeker het nodige opgedaan nu.

    Deze ronde gaan we voor het echie .

    Tent: Secret Jardin 120x60x170 (DS120W)
    Lampen: Beginnen met 2 * Citizen CLU058-1825C4-353M2K1 @55W per stuk, na overpotten naar 4 van deze lampen. Weet nog niet op welk wattage, kan tot ~110-115W per stuk opvoeren
    Potten: Start in Gronest Aqua Breathe 4L na overpotten -> 19L versies
    Voeding: Hy-Pro, geen verdere toevoegingen. Deze ene fles is voldoende zeiden ze. Ga morgen nog wel wortel stimulator halen van Hy-Pro. Wou eigenlijk voor Plagron gaan, maar ze zeiden het eigenlijk nooit meer te verkopen, begreep dat QnQ er wat voedings tekorten mee had en waren heel optimistisch over de resultaten van Hy-Pro. Ook erg simpel in gebruik met maar 1 fles.
    Substraat: Light Mix
    Water: Gezien m'n PH en EC meter (Adwa) nog onderweg zijn (morgen of overmorgen binnen), gebruik ik nu Spa Blauw. Dat zou PH 6.0 moeten zijn. Beter dan kraanwater en in ieder geval dichter bij de 5,9-6,0 die ik aan wil gaan houden. Vind ook dit lastig, ene leverancier/forum post zegt 6,0-6,5 op aarde, andere 5,5-6,0 en legio andere meningen. Hy-Pro zegt 5,5-6,0, dus vind 5,9 wel aardig, loopt niet te ver uiteen met de andere adviezen dan en wel binnen de marge van de voeding. Ga tevens nog PH- scoren, of afhankelijk van evt. advies azijn of citroensap scoren voor het afzuren. Wordt gewoon leidingwater als de meters binnen zijn dan.

    Deze ronde gaan we kweken met:

    2 * Strawberry Cake - Heavyweight Seeds
    2 * Mazari Grape - Medicann Seeds
    2 * Blue Mountain Durban - Medicann Seeds
    2 * OG Kush - Wietzaadjes.nl Huismerk

    De zaadjes zitten in de grond, sinds eergisteren nacht (nog geen 48 uur dus). Heb ze eerst in bekertjes water gelegd voor een uur of 4 terwijl de vorige ronde de tent uit gehaald werd en de lampen aangepast. Zitten nu in de aarde in de 4L potten. Er valt nog niets te zien qua groei, heb niet gepoogd ze op te graven echter.

    Meteen wel wat vragen, kwam wat interessante dingen tegen.

    1) Azijn voor afzuren. Werkt het? Vorige kweek ging niet al te best. Kwam er uiteindelijk achter dat de PH van het kraan water hier rond de 7,8 ligt. Goedkoop metertje gehaald voor in de grond (kan wellicht geen water testen). Die gebruikt om water te testen, met witte azijn naar 5,0 gebracht, i.v.m. 7,1 wat ie op de grond aangaf en daar beetje van gegeven. 2 dagen later waren bijna alle bladeren geel. Meter gaf nog steeds 7,1 aan op de grond... Zie posts dat het waardeloos is en beter PH- kan kopen ivm stabiliteit. Verschillende zaden fabrikanten hebben het over azijn echter (al zegt de ene natuur azijn, de volgende witte azijn en 1 had het over mout azijn iirc).
    2) Wortel stimulator. Ik las ergens dat het gewoon met Bayer Aspirine kan. Zou voor meer dingen goed zijn ook, moet alleen wel oppassen met overdoseren. Kon er niet veel over terug vinden verder. Iemand ervaring mee? Kost bijna niks en zou ook goed zijn voor de weerstand v/d plant.
    3) "Al het advies ter verbetering is ten alle tijden welkom" zei de ongeletterde .

    Zodra er wat kopjes zijn volgen de foto's, tenzij er mensen nu al benieuwd zijn naar de zandbakjes.

    Hoop deze ronde toch zeker 400 gram te kunnen oogsten. Droog natuurlijk . Wellicht optimistisch voor een eerste serieuze kweek, zeker op 0,72m2, maar goed, moet wel een lat hebben om naar toe te groeien . Er zijn mensen die claimen 1,8-1,9 gram per watt te kunnen halen met deze lampen. Heb nog niet echt gekeken naar hoe het wattage het beste opgevoerd kan worden (over periode / met hoeveel). Denk richting de laatste weken ~350W totaal te willen draaien. Misschien 400. Even kijken wat de electriciteitsboer doet, ben niet helemaal zeker van de kosten. Normaliter rond de 21c / kWh, maar zit volgens mij onder vast contract op ~17,5c / kWh. Als dat zo is ga ik wellicht wel voor de max richting het einde (~450-480W gemeten op de drivers, ws 420-460 echt op de lampen). Nog ff het laag tarief optimaal gebruiken .
    Last edited by SmokingJoop; 1 May 2018, 19:58.

    #2
    Oww, toch nog wel een dingetje. Ligt het nou aan mij, of word je serieus getild met de liters grond?

    Had de vorige keer hele andere grond, zelfde probleem. Heb nu 8x4l gevuld (15x15x18cm, dat komt ook echt op 4,05l indien tot het nokkie), dat is toch echt 32l als ik kan basisschool rekenen. Halverwege pot 8 was de 50l zak (rond 30L aan pot vulling dus) leeg. Er gaat dus 1,66 * meer in dan verwacht (of, eigenlijk, gezien afmetingen niet liegen, zit er 1,66 * minder in de zak dan beloofd). Is dat normaal? Ze gaven aan dat je ongeveer 20% meer moest rekenen, maar 2/3de zit daar toch wel serieus eindje vandaan.

    Comment


    • roller
      roller commented
      Editing a comment
      ik denk eerder dat je potjes wat groter zijn dan dat je zak verkeerd is , wordt namelijk machinaal gedaan

    #3
    Toch maar 1tje dan.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #4
      ben erg benieuwd naar die strawberry cake van heavyweight seeds

      Ben ook een aldoende leert men type hahaha

      ik zet m'n stoeltje neer

      Comment


        #5
        En we zijn in business. 100% opkomst
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #6
          Ben ook aangeschoven, succes ! Aan je setup zal het niet liggen, ziet er prima uit.

          Oh ja, probeer wat aan de rand water te geven. Je wortels groeien beter (gaan op zoek naar water) en je voorkomt stamrot.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #7
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


              #8
              Weckpotten prop je niet vol met buds. Buds moeten nog kunnen ademen dus je vult de potten nooit voor 100%.
              Je plantjes zien er vrij normaal uit. Diepgroen zou ik dit niet noemen.
              En wat bedoel je met" ik vind veel blaadjes niet mooi"

              Comment


                #9
                Weckpotten prop je niet vol met buds. Buds moeten nog kunnen ademen dus je vult de potten nooit voor 100%.
                Bedankt voor de info . Trek je ze wel vacuum? Beetje rot als je dat iedere dag moet doen ivm luchten.
                En wat bedoel je met" ik vind veel blaadjes niet mooi"
                Op de foto ivm resizing niet zo goed meer te zien, maar de 2 vooraan in het midden zien de blaadjes er een beetje uit of ze opgefrommeld zijn geweest en weer beetje uitgestreken ofzo. Zijn niet heel mooi glad.

                Comment


                  #10

                  Comment


                    #11
                    Das goed om te weten, dank je .

                    Begint redelijk bij te trekken gelukkig.

                    Gisteren voor het eerst van de vorige kweek gerookt. Smaak is veel beter (zachter) dan in de shop, over het effect zijn we nog niet uit, is niet echt wat we gewend zijn. Derhalve ws ook te veel gerookt en wat onbehaaglijke gevoelens gehad, was maar kort tho'. Lastig te omschrijven en geen ervaring met andere zelf gekweekte wiet dus kan het ook niet echt vergelijken.
                    Attached Files

                    Comment


                    • lightitup420
                      lightitup420 commented
                      Editing a comment
                      Kan zijn dat de thriochomen nog een beetje doorzichtig waren impv cloudy/amber?

                    #12
                    2 dagen geleden zijn de dames verkast naar hun villa's. Hun studenten appartementjes begonnen aan de kleine kant te worden.

                    Verkassen is op zich goed gegaan. 1 van de plantjes was al lelijk (licht groen en wat gelige stukken, blijft ook achter op haar zusje).

                    Wederom veel meer substraat nodig gehad dan verwacht. Zijn 4 hele 50l zakken door heen gegaan plus een beetje. Betreft 8x19l potten, komt al 4l mee uit de vorige, dus zou 8x15l=120l bij moeten. Is ruim 200 wat er bij is gegaan.

                    Op de zak stond dat er ongeveer 10-20% van het volume aan water bij moest. Dag van tevoren eerst de helft gevuld plus een liter water met lichte voeding zodat het vast in kon zakken. Dag later overgepot plus nog klein beetje water.

                    Dit is blijkbaar wel erg veel vocht gezien de lv in de tent van 50% naar 70% schoot in een dag. Raam maar weer open gezet op de kamer. Ms moet ik met een tussen maat of toch wat kleiner gaan werken. Weet ook nooit goed of ze voldoende water op kunnen nemen. Wortelstelsel is nog klein voor deze potten.

                    Een paar kunnen er al getopt worden gezien ze al op 5 internodes zitten. De meeste zitten nog op 4. Nog een paar dagen en dan kunnen de kopjes er af en met vormen van de takken aan de slag voor de scrogg.

                    Plaatjes zijn van 2 dagen geleden na het verpotten. Dames slapen nu nog.

                    Gezien de nu gebruikte oppervlakte hangen de andere 2 lampen nu ook. De 4 bij elkaar trekken momenteel 263W uit het stopcontact. Dit kan opgevoerd worden tot ongeveer 470W met deze drivers. De fan voor de plantjes veroorzaakt genoeg luchtstroom om ook de koelblokken van de lampen redelijk mee te nemen. Niet geheel onprettig

                    IMG_20180518_210655.jpg

                    Comment


                      #13
                      Moest voor deze foto even overschakelen naar de laptop. Foto's in portret stand zijn blijkbaar te groot voor het automatisch resizen door het forum. Zou adviseren de X en Y waardes voor automatisch resizen hetzelfde te houden. Met de komst van de mobieltjes en sensors voor de zwaarte kracht registreren veel camera's volledig zelf of het een portret of landscape is en automatisch resizen werkt bij deze resoluties dus niet in portret. Gebruikte resolutie van mijn mobiel in portret is: 2976x3968.

                      Bij deze een resized versie van het lelijke eendje. Hopelijk verandert ze nog in een zwaantje. Haar bladeren voelen wat droger en stugger dan bij de rest.

                      IMG_20180519_091851-60.jpg

                      Comment


                        #14
                        Ik denk dat je met dat water niet zo verkeerd zit met vullen.
                        Ik gooi er 1.5L bij. Ligt eraan hoe droog de grond was natuurlijk, maar het komt me niet vreemd over.
                        Daar kunnen ze wel een paar dagen mee vooruit.
                        Plantjes staan er super bij.
                        De eerste paar dagen een wat hogere LV is niet zo heel erg
                        ---

                        Als je suggesties hebt voor het forum zien we die heel graag.
                        Is zelfs een aparte afdeling voor:
                        De suggestie box
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #15
                          Bedankt voor de reactie QnQ .

                          Plantje op de laatste foto vind ik wel lelijk. Ziet d'r op de foto wat beter uit dan in het echt. Veel kleur verschillen in de bladeren en voelt redelijk dor (zeker tov de andere 7). Blijft ook enigszins achter op z'n zusje.

                          Gezien er 4 soorten (2 van elke soort) staan is vergelijken wat lastiger. Zie wel wat leuke verschillen, maar kan niet geheel bepalen of het allemaal van de strain is, gezien de plantjes van dezelfde soort ook enigszins afwijken van elkaar. Vraag me af of het met de plek van voeden te doen heeft gehad, gooi het niet bij ieder plantje op exact dezelfde plek. Mogelijk heeft deze wat langer droog gestaan (ben week met vakantie geweest en de vervangende verzorger was erg matig met water). Geef em al een tijdje wat extra water en redelijk dichtbij ook gezien het wellicht ook met de wortels van doen heeft, maar helpt nog niet echt.

                          Wat ik wel frappant vind is dat degene die iets minder licht hebben gehad (meer in de hoeken) het beter lijken te doen. Nu hangt er wel een redelijke bak licht voor de groei fase boven, misschien is het te veel.

                          Voor wat betreft de hoeveelheid water, zou inderdaad genoeg moeten zijn voor enkele/meerdere dagen, maar ze moeten eerst nog de onderkant zien te bereiken met de wortels. Het lijkt niet echt naar boven gezogen te worden. Bovenste laag grond is binnen enkele uren na water geven kurk droog. 2-3cm lager zit het dan nog wel. De bulk water van het overpotten komt echter pas na 12-15cm diepte en dat redden de wortels nog niet.

                          Ga ze vandaag eens geen water geven, kijken wat er gebeurt. Hopelijk genoeg stimulans om te gaan zoeken. Van de vorige (beroerde) kweek zaten de wortels wel door heel de pot, maar wel heel dun allemaal. Het concept dat er net zo veel onder de grond als er boven zou moeten zitten kon ik er bij lange na niet uithalen in ieder geval. Was ms 10-15% volume aan wortels vs boven gronds takken/bladeren/etc.

                          Comment


                          • BackYardPlant
                            BackYardPlant commented
                            Editing a comment
                            " Bovenste laag grond is binnen enkele uren na water geven kurk droog. 2-3cm lager zit het dan nog wel."
                            Da's toch normaal, of ben ik nou gek?
                        Bezig...
                        X