Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

    Korting op 420shop
    Na een eerste kweek tot een redelijk einde te brengen. Namelijk de Northern Light van Female Seeds. Ben ik bij mijn Female Seeds Company gebleven.

    Heb deze avond 5 Lemon Skunks ontkiemd van Greenhouse Seeds, en daar heb ik dan nog 3 White Widows bijgeplaatst om zo aan een mooie 8 te komen.
    De bedoeling is om mijn mooiste Lemon te houden als moederplant. En die zal ik dus ook langer laten groeien. Hoelang zal afhangen van de hoogte die de plant bereikt en de evaluatie van de andere planten eens deze in bloei worden gezet.

    De White Widow is om te kunnen vergelijken hoe deze planten tegenover elkaar staan. Zo heb ik alle Lemons in een turfpot met stekgrond gestoken. En de White Widow heeft 1 turfpot en 2 steenwolblokjes. Tja, was overschot van vorige aankopen, dus dacht deze eerst op te gebruiken

    Mijn methodes en apparatuur:
    - Propogator (met verwarmingsmat)
    - groeikast met 2x 33wTL armatuur.
    - groei/bloei HPS 400W in een Small HomeBow

    Verder zal ik komende dagen wel eens foto's nemen en een gedetailleerdere beschrijving geven van de groeikast en homebox. Zoals iedereen weet verteld een beeld meer dan duizend woorden.

    Verder zie ik deze posts als informatief voor diegene die het wensen te lezen. Zelf wens ik meer potentie te halen dan vorige kweek, en vooral bij te leren door te doen. Dit wordt dus mijn eigenlijke 1ste experiment.

    Keep you'll posted,
    K I S S
    Last edited by Keep It Stupid Simple; 8 August 2010, 15:38.

    #2
    Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

    hier is ie dan
    ik wenst je veel geluk met je lemon skunk dames(greenhouse seeds zijn wel top in lemon skunk) en natuurlijk ook je WW's

    ik volg deze post, mss kunnen we dan later es vergelijken

    Greetz
    .sigpic.
    Freedom Through Ganja (Legalize Now)
    Sow it - Grow it - Smoke it - Enjoy it

    Comment


      #3
      Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

      ww blijft een pracht soort. lemon skunk is ook leuk soortje, wens je veel succes. en een mooi rokertje toe greetzz staff

      Comment


        #4
        Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

        De WW is eigenlijk van mijn vriendin. Zij heeft een voorkeur voor deze soort. Alsook heeft zij wel wat meer ervaring wat betreft het kweken van de WW.
        Dus hoe kan ik dan ook anders dan ervoor te zorgen dat mijn liefste ook haar ding kan doen. Ze heeft minder kennis van elektriciteit en dus heb ik dat in orde gebracht. Foto's volgen nog.

        De Lemon Skunk is voor mij echter wel prioritair. Heb het wel voor de fruit smaak wat betreft het smoren, alsook het reuken natuurlijk.
        Heb zelfs al leuke namen gezien die me echt wel intrigeren. Zoals de strawberry haze, of de melon haze, lemon haze. Maar eerst beter leren en de omgeving optimaliseren, voordat ik aan Haze begin.

        Comment


          #5
          Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

          Groeikast Info
          Ik heb mezelf een voorzien van een groeikast.
          Dit simpelweg om de kosten te reduceren, met in gebruike name van TL verlichting, propogator,
          en om mijn HomeBox volledig voor bloei te kunnen gebruiken.

          Details
          Groeikast.jpg
          Dit is ze dan. Perfect voor mijn TL verlichting. Lange armaturen om de breedte volledig te kunnen benutten.
          TL - lampen.jpg
          Zo heb ik 3 cool white (33) met 1 warm white (830).
          Open Kast.jpg
          Zo is ze nu tot ik de toekomstige stekjes kan verpotten
          Folie.jpg
          En wanneer ik alles afsluit is de kast volledig lichtdicht! Met een afzuiging in de linkerwand (bovenaan). En verluchtingsgaten aan de rechterwand (onderaan). Dit zodat er circulatie ontstaat wanneer de ventilator draait.
          Verduidelijking over elektriciteit, wattage, ph, luchtdebiet,... kan je uitgebreider vinden op de forum, en daar heb ik zelf ook alle informatie opgezocht en gevonden die je nodig hebt om dergelijke kast te voorzien van alle benodigdheden voor te groeien.
          Last edited by Keep It Stupid Simple; 8 August 2010, 15:52.

          Comment


            #6
            Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

            Actuele Status
            Actuele Status.jpg

            Heb deze middag de lichten aangestoken. Nadat ze sinds gisteren ongeveer 14u in't donker hebben gestaan. Waar het me om te doen was...
            Temp - Hydro.jpg Dit is de toestand van mijn groeikast nadat ik de lichten al 2 uur eerder had aangestoken en de kast volledig had afgesloten met de ventilator op.
            Redelijke hoogte temperaturen, maar dat is dan ook de bedoeling (winterkweek)wat ik iedereen dan ook aanraad om aan te schaffen als je uit zaad wilt blijven kweken!
            Prop.jpg Actuele Status.jpg
            Last edited by Keep It Stupid Simple; 18 August 2010, 15:31.

            Comment


              #7
              Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

              We zijn 3 dagen verder en de eerste duidelijke plantjes zijn zichtbaar.
              Voor de beginners, zoals ik, is het de eerste dagen vooral geduld uitoefenen en niet te veel fixeren op de planten. Natuur is krachtiger dan onze denkwijze, en daar moeten we nu eenmaal in vertrouwen.

              Doch ben ik altijd verheugd om te zien dat het moeilijke begin in zijn eind fase komt.
              (Ben altijd een beetje nerveus tot ze hun kopje laten zien )
              P1020837.jpg Hier zien we de eerste WW

              P1020836.jpgEn dit zijn de 2 Skunks die alvast voorop lopen:

              Excuses voor de onduidelijke foto's, maar zolang niet alle plantjes hun blaadjes tonen haal ik het deksel er niet af. Wel staan de verluchtingsgaten open en dit nadat ik ze voor de eerste keer 18/20 belicht heb. Het belichten is nu wel even manueel aangezien mijn timer het heeft laten afweten. Dit zal verholpen worden van zodra mijn kweekkast overbodig wordt.

              Laat duidelijk wezen dat het beste voor de planten een vaste structuur van belichten is. Evenals de lucht. Des te meer je afwijkt van de opgezette tijdsduren en gewoontes, des te meer stress de planten zullen ondervinden.
              Attached Files

              Comment


                #8
                Last edited by Keep It Stupid Simple; 13 August 2010, 06:52.

                Comment


                  #9
                  Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

                  Tip van de dag... Alles zal nooit verlopen zoals je gedacht had.
                  Dit is een opmerking die weer van toepassing is gebleken.

                  Heb de eerste grote tegenslag gehad. Zoals elke avond ga ik voor't slapen alles even controleren, en zo bleek dat de verlichting niet brandde. WTF?!!
                  De timer werkte niet meer. Gelukkig heb ik een reserve maar dat was het probleem niet! Deze lampen zouden toch al zo'n 4 uur hadden moeten branden! Laat duidelijk zijn, dit is niet goed voor de lampen, echter nog geen ramp. Maar dit had ik geen 3 dagen eerder moeten hebben.
                  De oplossing licht altijd voor de hand wanneer men zich al in een roes bevindt
                  Heb de lampen volledig laten branden nu. Dus i.p.v de lampen uit te zetten, heb ik deze laten branden tot wanneer ze terug zouden moeten aanspringen. Ik ging immers verpotten. Die timer heb ik ondertussen al een meegegeven aan mijn vader, die zou het wel bekijken op zijn werk. En had hem gezegd dat ik deze wel terug wenste, aangezien ik die zal gebruiken voor mijn HPS aan te sturen. De stress die de plantjes hebben gehad, zal allicht uitwerken in een langere "verpotschok" tijd.

                  Verpotten
                  Er zijn 7 dagen voorbij, en de situatie zal met de dag stabieler moeten blijven. De plantjes hebben voeding nodig, en dat moeten we ze geven. Zo is er maar een enkeling die is achterop gebleven. namelijk de WW waarvan ik het terug in de grond heb moeten steken doordat de wortel niet in de grond groeide.
                  Dat is dan ook het enige potje dat ik niet heb verpot.
                  Ik heb gebruik gemaakt van 5 nieuwe 1L potjes, en de andere zijn er die ik reeds had en die hebben een volume van 1,3L. Met deze hoeveelheid zouden ze de volgende weken hun voeding in moeten vinden. Als de grond goed is natuurlijk.

                  Mijn medium Medium.jpg.
                  Als ik de kans krijg om volgende zomer buiten te planten, zal ik mijn eerste poging nemen om zelf de grond samen te stellen en te mengen. Maar totdat ik vind dat ik voldoende kweek om mezelf in te voorzien (alsook enige kosten terug te winnen) zal ik me toeleggen op het medium aspect. Dus zal ook niet snel iets anders proberen, en mijn oppervlakkige bevinding van dit medium is dat het zeker een van de beter is op de markt voor de geliefkoosde planten. Maar ieder het zijne daarin...

                  Lemon Skunks Lemon Skunks.jpg & de WW's P1020845.jpg(foto links)
                  P1020849.jpg. 1st nacht.jpg.
                  Dit is na het verpotten (foto rechts) en dus de eerste momenten in hun nieuw medium. En deze is na de eerste (menselijke) nacht.
                  Zo zie je dat de temperatuur redelijk hoog is. Maar dit komt doordat ik de ventilatie niet heb aangezet deze nacht omdat het een koude nacht was. De potten waren nog goed vochtig, wat ook uiteraard aan het medium te danken is.

                  TL Timer.jpg
                  PS: Dit is de TL timer die ik nu gebruik, is zo'n duidelijke foto dat ik het er wel bij moest zetten. De oranje balk geeft aan wanneer het belicht wordt.

                  Bijgevoegd zit nog een foto van de kast, en een foto van de digitale timer van de kweekbak.
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

                    Water geven

                    Voor vele net zoals bij mij was het altijd afvragen wanneer en hoeveel water je moet geven.
                    Nadat de plantjes verpot zijn, heb ik de nieuwe grond wel heel goed nat gemaakt. Daarmee bedoel ik dat het water door de afvoergaatjes stroomde. Wanneer er dan een kwartierje voorbij is, schud ik het overtollige water even van de pot, en dan is't noodzakelijk om erop te letten dat de grond niet in't water blijft staan. Want dan bestaat de kans op verrotting van de wortels. Nu zijn ze wel goed voorzien, zodat ik de eerste 24u alvast niets van water zal toevoegen.

                    Nu ze verpot zijn zal ik de plantjes 2x per dag besproeien. Doe dit met een plantenverstuiver, met kraantjeswater. (Ph 6)
                    Ik zal de planten bestuiven net voor de lampen uitgaan, en wanneer ze terug aangaan. In mijn geval is dit nu de eerste doe ik rond 17u. Ben ik juist thuis van't werk en zullen de TL lampen nog een half uurtje blijven branden. Dit maakt dat voor ze uitgaan de temperatuur terug op peil is, en dat de luchtvochtigheid ook hoger is om de donkere tijd tegemoet te gaan.
                    De 2de keer is dan rond 22:15. Aangezien mijn verlichting terug aangaat op 22u.

                    Logischerwijze moet je rekening houden met de hoeveelheid dat je gebruikt. Zo zal ik nu zeker niet dezelfde hoeveelheid water gieten beide keren. Heb eerder de voorkeur om de besproeien van 22u als grootste voorziening in hun waternood. Dit ook omdat ze dan 20u belicht worden zonder de toevoeging van water. Maar zoals bij elke kweker zullen er vele hier ook hun eigen werkwijze handhaven.

                    De hoeveelheid ga ik me niet wagen uit te drukken. Zoals ik ook al bij vele gelezen hebben is dit naar eigen goeddunken. Persoonlijk kijk ik vooral naar de drassigheid van de grond. En hou toch ook wel bij hoelang die 1,5L die in mijn sproeier kan, gebruikt wordt.

                    Verder bestaat er geen wetenschap van de hoeveelheid en wanneer. Iedere kweker zal zelf wel kunnen beslissen wat het beste is voor zijn planten. En wanneer het fout gaat, hopelijk er dan toch uit te leren. Verder hou ik me aan de regel dat ik liever eens een keer meer sproei, dan dat ik de planten overgiet. Je kunt immers het progress van de wortels niet volgen, en teveel water is even schadelijk dan wanneer de planten uitdrogen. Dus geen wetenschap, expertise gebruiken en wederom... Kijken/proberen/leren

                    Comment


                      #11
                      Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

                      GreenHouse Sd. VS Female Sd.

                      Blijf me verbazen over het verschil tussen de beide zaden. De bewijzen worden elke keer groter naarmate de groei vordert. Zo zal ik het komende weekend weer fotos nemen om jullie ook de beelden te geven. Maar waar het nu eigenlijk over gaat...

                      Het verschil tussen de groeicapaciteit van de zaden. Zo zijn allemaal mijn Lemon Skunks zonder problemen ontkiemd, en hebben ze zich aangepast aan hun nieuw medium. Er zijn kleine verschillen onderling tussen de dames, met als grootste voorbeeld de grootte en sterkte van de plantjes. Maar deze verschillen zijn normaal als men vanuit zaden vertrekt. En net op basis van die verschillen zal ik mijn moederplant kunnen uitkiezen.

                      Wat me wel opvalt is de stress en het blijkbaar moeilijk groeien van de WW van Female Seeds. Zo heb ik er maar 3 ontkiemd en is er eigenlijk maar 1 die klaarblijkelijk niet meer wil groeien. Maar ook de gezondheid van de WW's baart me zorgen. Die WW's uit de steenwol hebben hun nog het beste kunnen zetten. Terwijl dat ene zaadje dat ik reeds al opnieuw had moeten potten, zich niet maar kan versterken. Als het dit weekend geen verdere evolutie heeft, zal ik het eruit nemen, en proberen erachter te komen wat er zich nu heeft voor gedaan.
                      Dit zal met de wortel te maken hebben, die ik denk te hebben beschadigd door het behandelen ervan. Doch zijn de variabelen zo verschillend dat ik enkel nog maar kan speculeren.

                      Wat me wel duidelijk is, is dat de kieming van de GreenHouse Seeds zaden veel kiemkrachtiger zijn. Wat ze bijzonder potent maakt. Zo hebben aanzienlijk sneller gekiemd en zetten zich goed uit zonder al te veel hoogte te maken. Ze hebben de verpotschok en stress van de verlichting beter opgevangen dan de WW's!
                      Zo zal het brandmerk van de verlichting op de WW te zien zijn, terwijl datzelfde licht de Skunks in hun mooi groen zet. Het zijn allemaal kleine dingen, die zullen uitleiden tot grotere verschillen, dat verwacht ik toch enigszins.

                      Een resultaat van slechts 1 op 8 dat niet ontkiemt is geen ramp. Maar zo zou ik het niet mogen bekijken! Heb evenveel betaald voor 5 zaden van Gh Sd als voor 10 zaden van Female Sd. Dus maakt de vergelijking eigenlijk 1/3 en 5/5. Wat wel al een duidelijk verschil is. Zo zou ik dan van de overige 7 zaden WW nog twee verliezen hebben?
                      Daar hoeven toch geen woorden aan verspilt te worden...

                      Mijn interesse voor de Lemon Skunk is enkel gegroeid, en hoop dat dit nog enkele weken dezelfde trend mag blijven houden

                      En zal dit weekend de woorden in beeld zetten,
                      Tot dan

                      Comment


                        #12
                        Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

                        Groei update (week 2)

                        We zullen eerst beginnen met de White Widows:
                        WW.jpg WW's.jpg WW's Top.jpg

                        Zoals je merkt is het 3de WW weggenomen. Veel was hierover niet vast te stellen, de wortel is niet meer gegroeid. Zonder wortel kan het plantje zich niet versterken in het medium. Maar goed, kan ik niet's meer aandoen, dus verder met wat wel belangrijk is.
                        De links is de best gevorderde WW, zo zal men op de rechtse fout een duidelijk verschil zien in de blaadjes. Ik heb een klein verbrande plek gevonden een week terug. En dit is dus nog altijd te zien. Verder zijn de verschillen tussen beide WW zo groot dat ik geen verklaring heb voor wat er nu net mis is gegaan. Doch heb ik het liever nu, dan dat er meer werk is ingestoken. En je ze voor het einde toch nog moet verwijderen. Laat ons hopen dat we daar van weerhouden worden.

                        De Lemon Skunks
                        Skunks.jpg Skunks Top.jpg Moeder.jpg

                        Zou ik schuldig zijn aan verzuim van de WW? Ik denk echt van niet, heb de potjes regelmatig door elkaar gehaald, zodat ze allemaal eens op andere locatie hebben gestaan in de kast. Alsook mede door de ventilatie en de tl lampen optimaal te laten renderen. Dit blijf ik ook doen, om de stimulans van alle factoren op de planten te kunnen uitoefenen. Dus daarom dat ik ook de vorige update heb gepost. De kwaliteit van de zaden moeten gewoon verschillen, dit kan enkel uitwijzen naar deze verschillen in de dezelfde omstandigheden. (zie vorige post)

                        Wat ik verder nog kan vertellen is dat de plantjes weinig tot niets in hoogte toekomen door het voldoende belichten en de ventilatie. Let hierbij op dat hoe vroeger je dit start des te sterker je plant wordt. Maar teveel maakt ook dat de plant blijvende schade kan hebben, zoals omvallen, uitdroging, temperatuurschommelingen.
                        Hoe meer de kweker zijn omgeving controleert, des te gemakkelijk is het vast te stellen waar je kleine wijzigingen moet aanbrengen. En mag ik dan nog 1 keer opmerken dat de controle van de omgeving nu nog altijd wordt bepaald door de kweekkast. Wanneer de planten groot genoeg zijn zullen zij verantwoordelijk worden voor de LV in de kast. Zo ben ik blij te melden dat ik voor deze kweek mijn bevochtiger nog niet heb hoeven te gebruiken. En na deze paar weken stel ik dan ook vast dat mijn groeikast voldoet aan mijn normen voor het ontkiemen en de groei. Mss dat ik dan wel eens kan proberen in deze kas te bloeien op TL.

                        De rechtse fout is de mooiste plant die ik nu heb, en die dan nu ook aanspraak maakt om "The Big Momma" te worden. Daar duim ik alvast voor...

                        Bijgevoegd zit nog een foto van mijn temp en lvmeter
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

                          Zal mij benieuwen wat die lemon skunk van GH gaat doen, die wil ik ook een keer zetten.

                          Ik heb een WW in de tuin staan die erg lekker meurt.

                          Ga je zeker volgen.

                          Grtz

                          Comment


                            #14
                            Last edited by Keep It Stupid Simple; 24 August 2010, 13:15.

                            Comment


                              #15
                              Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

                              Foto Update

                              Lemon Vs WW.jpg
                              Om te beginnen. Mijn mooiste schatjes van elke soort

                              quick.jpg quick top.jpg
                              Enkele snelle snapshots

                              LV 50.jpg
                              En omdat ik nu mijn ventilator wat dichter heb gezet, merk ik toch dat de luchtvochtigheid sneller daalt. Hoewel deze nooit onder de 50 is gegaan, sproei ik als eens een keertje meer in de kweekbak zodat dit water verdampt enzo dus de vochtigheid wat opkrikt. Verder rest me nog enkele weken de evolutie van de plantjes te volgen. Tot ze hunkeren naar nieuwe voedingsstoffen.
                              Verder kan ik wel nog zeggen dat ik 1 keer per week extra meststoffen meegeef die dan via het water kunnen opgenomen worden. (Plagron Grow)

                              Comment

                              Bezig...
                              X