Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

    Je zult ze dan wel onderop bij moeten vullen. Daar zoeken de wortels naar "meer".
    In de bovenste paar centimeter zet de plant overtollige zouten af. (soort witte aanslag)
    Als je daar medium bovenop gooit, werk je dus dat afval naar beneden.

    Het lijkt erop of ze het wat warm hebben, alhoewel je slecht kunt zien hoe ze eraan toe zijn op een foto met hps licht.
    Misschien de lamp een paar dagen iets hoger ? Of de LV even iets omhoog brengen ?

    Aan de rand van de pot is het al snel droog.
    Probeer eens een pot te 'wegen' in je handen. Even optillen. Volgende dag weer..etc..etc..
    Dan voel je wanneer deze lichter wordt, en kan je een betere inschatting maken wanneer het tijd is voor een slokkie.
    Groet, qnq
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #32

      Comment


        #33
        Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

        Daarin verschillen we dus van mening, dat kan.
        m.i. worden afvalstoffen bovenin afgezet door de plant. Dat is ook de reden dat je beter water geeft van onderen.
        Ook de reden dat je in een grote aardebak alleen de bovenste 10-15cm hoeft te vervangen voor een volgende kweek.

        Anyways, ik ben benieuwd hoe het verder loopt. Ik heb de Widow en Lemon ook net staan, kan dus een beetje afkijken wat ik kan verwachten van Greenhouse.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #34
          Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

          Heb geen enkele ervaring van betreft kweken in tuin of aardebak. Merkte bij mijn eerste kweek dat de potten nog voldoende voeding hadden om nog even door te gaan.
          Dat was uiteindelijk de hoofd reden waarom ik de potten niet volledig heb gevuld. Zal er de volgende kweek dan meer mee experimenteren.

          Heb het boek 'I Love It' als basis genomen om van te vertrekken. Daarvan had ik de info dat er vuil zou ontstaan in de afwatering van je plant. en zo dus de bodem.
          Maar hierin staat ook dat de schrijver zijn planten besproeide en dus ook niet langs onder water gaf. Maar genoeg daarover.

          Ik verwacht alvast zeer veel van deze potente zaden. Heb ook niets dan lof over GreenHouse. Zijn natuurlijk wel iets duurdere als je vergelijkt, maar het is dan ook wel een topper.
          Ze staan sinds gisteren op bloei, en hebben dus nu hun eerste halve dag nacht gehad. Heb al enkele foto's genomen, maar ga deze samen posten met de foto's die nog moeten genomen worden.
          Kan wel alvast vertellen dat er een aangename geur zat in de box, en dat de meest planten zich mooi rechtop hadden gezet.

          Volgende update zal weer met foto materiaal zijn!

          Comment


            #35
            Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

            nice topic man

            Comment


              #36
              Go Go Skunks

              Het is nog geen volle week, maar heb ondertussen al zoveel foto's genomen dat ik dacht om even alvast wat beeld materiaal te voorzien. Ruikt wel al heerlijk ...

              Thx enduror. Maar is ook een mooi beeld voor mezelf om te evolutie mooi mee te volgen, en achteraf te kunnen vergelijken natuurlijk. Verder heb ik ook de bedoeling om, als de skunks klaar zijn, mijn moederplant dan ook in bloei te zetten. Al was't gewoon maar om te kijken welke potentie daar wel in zit. Dus zal dit weekend alvast een stuk voorzien om mijn hps te kunnen hangen. Want als er 12 weken groei zijn geweest, verwacht (en hoop) ik die niet meer in mijn homebox te krijgen. Eens deze in bloei wordt gezet. Enkel rest me nog een 25L pot te gaan halen dan

              14 September 2010
              P1030249.jpgP1030251.jpgP1030252.jpg P1030253.jpg
              P1030254.jpgP1030257.jpgP1030258.jpg P1030260.jpgP1030261.jpg

              15 September 2010
              P1030264.jpgP1030269.jpgP1030270.jpgP1030271.jpg
              P1030273.jpgP1030274.jpgP1030275.jpgP1030276.jpgP1030277.jpg

              17 September 2010
              P1030278.jpgP1030279.jpgP1030280.jpgP1030281.jpg
              P1030283.jpgP1030284.jpgP1030286.jpg

              Comment


                #37
                Groeispurt

                Groeikast:

                Een mooie start is om nog even enkele fotos te tonen van mijn moederplanten. Ik heb namelijk daarjuist van al mijn getopte planten in de kast mijn hoofdbud afgesneden en als eerste stek gebruikt. Heb bewust hiervan nog geen foto's, dus laten we kijken naar de laatste beelden van wat ooit was...
                Skunk:
                P1030288.jpg P1030294.jpg
                Whidow:
                P1030290.jpg P1030291.jpg P1030289.jpg
                P1030292.jpg P1030293.jpg

                BoxBox.jpg Box 2.jpg Box 3.jpg Box 4.jpg Box 5.jpg Box 6.jpg

                Moet ook bekennen dat ik de laatste tijd wel veel minder tijd heb om alles vast te leggen en uit te typen. En deze trend op't werk zal blijven tot het einde van't jaar.

                Bedoeling:
                De bedoelingen worden duidelijk als de stekken het goed zouden doen. Indien ja, zullen de getopte stekken de basis vormen voor een nieuwe moeder. Deze keer echter maar 1 van elke soort.
                Ook zal ik dan de ww's mee onder de hps plaatsen! Indien niet zal ik tot de volgende knipbeurt moeten wachten om te stekken. Want 1 ding staat vast, ik wil een goede voorziening van beide soortjes...

                Laten we hopen,
                peace

                Comment


                  #38
                  2de Week Bloei

                  De moeders doen het goed, hoewel er 1 tak is afgebroken met een ww. Onvoorzichtigheid met het snijden resulteerde al snel in een stuk ongewenste afgesneden deel. We zullen zien hoe deze verder evolueert, maar ze heeft dan ook nog tijd om zich volledig te herstellen. Hoewel ik daar in de toekomst meer op zal letten, dit is uiteindelijk mijn eigen schuld en had dus voorkomen kunnen worden. Dus leren van je fouten!
                  Want deze ww zouden nu perfect kunnen dien voor een "screen of green". Wat een methode van bloeien is die voor een grotere opbrengst zorgt.

                  WW 4.jpg WW 3.jpg Lemon.jpg
                  Verdere info over scrogg e.d. kan je vinden op de forum.

                  Stretch

                  Stretch.jpg Stretch1.jpg
                  De eerste is naar mijn idee toch iets te groot. En had liever gezien dat hij nog een node zou hebben in plaats van de "lange nek" die hij nu heeft. Die maakt wel dat er veel ruimte is voor een grote hoofd bud.
                  Doch heb ik de hps 5cm lager gehangen zodat niet alle planten naar licht hoeven te groeien, daarbij heb ik dan ook de ventilator op de 2de stand geplaatst. Wat bijdraagt tot het beter verdragen van de lamp voor de planten.

                  P1030359.jpg P1030365.jpg P1030366.jpg
                  Ze doen het echter uitstekend, en zorgen elke dag voor een aangename geur. Zie wel dat ze elkaar al een beetje in de weg zitten en ben dan ook bezig om de ruimte te voorzien voor bloei. En dan de box even niet te gebruiken tot ik een extra lamp heb en dan kan ik deze ruimte dan ook gebruiken naar wens.

                  Straks zal ik er weer mijn dagelijkse routine doornemen. Hoop snel dat ik de foto's van de stekken kan laten zien. Maar dat zal pas kunnen wanneer ze sterk genoeg zijn om het deksel van de kast te verwijderen. Want nu ligt de hoofdzaak niet op het groeien van de stek maar eerder op het ontwikkelen van de wortel. Ik zal jullie op de hoogte houden,

                  Stupid

                  Comment


                    #39
                    Stekken

                    Stekken snijdenP1030380.jpg P1030381.jpg P1030384.jpg P1030390.jpg P1030391.jpg P1030392.jpg

                    Om dat te eindigen in deze toestand -> P1030395.jpgP1030394.jpg

                    Nieuw Avontuur

                    Zo kunnen we aan een nieuw avontuur beginnen. Hopelijk slaag ik er nu wel in om enkele erdoor te helpen zodat ik een nieuwe moeder kan laten groeien, en de huidige kan laten bloeien. Het zijn er wel redelijk wat en zal ze vanaf nu dan ook proberen zoveel mogelijk in't oog te houden.

                    P1030396.jpg P1030397.jpg

                    Verder staan ze lekker in de box... nog enkel foto's om af te sluiten:
                    P1030402.jpg P1030403.jpg P1030405.jpg

                    Comment


                      #40
                      Maand Bloei + Stekken poging 2

                      Ben er ondertussen al even tussenuit geknepen vorige week, en gelukkig op tijd om te kunnen genieten van de laatste dagen mooi weer. Wel hebben mijn schatjes afgezien... Schommelingen tussen de temperaturen heeft toch al 1 plant behoorlijk wat bladeren gekost, hoewel dit niet enkel te wijten is aan de temperatuur.
                      Zo stond deze plant een te lange tijd op dezelfde plaats, namelijk voor de ventilator, dit zal zeker een grote bijdrage hebben bij het uitdrogen van de bladeren. Mede heb ik dan ook al de planten in de box een kleine schoonmaak beurt heb gegeven. Slechte bladeren knippen evenals de onderste takjes van sommige planten. zo kon ik weer stekken maken, maar wegen plaats en vooral tijd gebrek vrees ik weer voor mijn stekjes.

                      Stekken

                      P1030409.jpg P1030414.jpgMoederplanten

                      P1030413.jpg P1030411.jpg P1030410.jpgBox

                      P1030415.jpg P1030419.jpg P1030420.jpg
                      P1030418.jpg P1030417.jpg P1030416.jpg

                      Comment


                        #41
                        Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

                        mooie planten,,mooie setup...ik denk dat je er wel wat grammetjes vanaf gaat halen...

                        Grtz...Crystal
                        love growing,love smoking,keep tokin!

                        Comment


                          #42
                          Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

                          Oorspronkelijk geplaatst door crystal View Post
                          mooie planten,,mooie setup...ik denk dat je er wel wat grammetjes vanaf gaat halen...

                          Grtz...Crystal
                          Thx,
                          Ben altijd benieuwd wanneer er reacties volgen. Alles staat duidelijk in't verslag, van start tot nu. Maar zal zeker vermelden wat de opbrengst is geworden. En niet vergeten dat ik nog 3 moederplanten heb die ik direct na oogst van deze kweek, onder de hps zet.

                          Planning
                          Dus planning om te oogsten: nov/dec 2010, mrt/apr 2011, en als alles vlot blijft lopen heb ik nog 7 ww zaden. (Die ik zal ontkiemen indien mijn stek pogingen blijven falen ) En die zullen me dan nog een oogst voorzien in midden 2011. Zijn die prognoses, dus we zullen zien.

                          DoelstellingKunst van het Kweken

                          Comment


                            #43
                            Geen Stekken

                            Wederom teleurstelling...

                            Het lukt me maar niet om de planten te stekken. Heb ondertussen al minstens 20 stekken gesneden. En heb gisteren besloten om de plaats in de kast te gebruiken voor mijn moeders. WEG rottende stekjes
                            Ik geef niet op, maar moet eerlijk zijn met mezelf, en dan komt het ongeveer neer op dit:

                            Heb niet de aandacht noch de verzorging kunnen geven aan de stekken, en deze vragen toch enige aandacht. Verder heb ik ook minder rekening gehouden met de omgeving. Dus met de koelere nachten is het kwik dan ook gedaald tot 16-18 graden. Dit is geen optie voor de stekken! De moeders kunnen tegen een stootje, maar heb toch al maatregelen getroffen om de temperatuur niet verder te laten dalen!

                            Ik tref enkel schuld en een ervaring rijker. Heb nog altijd 7 zaden ww in de koelkast. Mocht dit uiteindelijk nodig blijken om de volgende kweek te kunnen starten. EN 3 moeders En 1tje daarvan staat zeer mooi getopt, zodat er 4 mooie stengels zijn ontstaan. Dus kan van deze starten om de volgende stekpoging te wagen.

                            BOX
                            In de box is het lekker gezellig met z'n 4.
                            1tje heeft meer afgezien dan de andere, en zal dus al in oogst moeten inboeten. Heb 3 mooie Skunks staan, en deze hebben toch de maximum hoogte bereikt voor in de box.

                            Oogst
                            Reken op een mooi oogst, en de tijd daarvoor begint te korten. Ga deze week nog blijven stimuleren met "Green Sensation" van Plagron. En wanneer we het weekend voorbij zijn, zal ik geen vorm van bemesting meer toevoegen in het water.
                            Moest er bodem uitputting optreden op aanzienlijke tijd van het oogsten zal ik dit wel doen!

                            Ik begin af te tellen. En wanneer ik oogst, kan ik direct beginnen met de moeders af te bloeien. En daar kijk ik ook wel naar uit

                            Grtz,
                            Stupid

                            Comment


                              #44

                              Comment


                                #45
                                Beeldmateriaal

                                Box
                                Om meteen maar met het werk in huis te vallen... Ik heb opgeruimd
                                Vuil.jpg Proper.jpg Nok.jpgNr1
                                Nr1.jpg Nr 1.jpg

                                Nr2
                                Nr 2.jpg

                                Nr3
                                Nr3t.jpg Nr 3.jpg Nr.3.jpg Nr3h.jpg

                                Nr4
                                Nr4t.jpg Nr 4.jpg nr.4.jpg Top.jpg

                                Omdat er ook blijkbaar een regel is gevormd op het maximum toegelaten gebruik van foto's (15). Zal ik de rest van de foto's laden in een nieuw upload. Mijn excuses daarvoor.

                                Greetz,
                                Stupid
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X