Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Allemaal1.jpg WW+t+lv.jpg Allemaal.jpg

    Comment


      #17
      Hobbykamer

      Zoals alles nooit gemakkelijk blijkt te zijn. Ben ik toch blij met de vorderingen van mijn persoonlijke hobbykamer. Enige uitleg daarbij is dat deze ruimte nog volledig is weggewerkt van een andere hobbykamer die ernaast gelegen is. Fantastisch is dat mijn buren geen gebruik maken van hun zolder.
      En dat dit huis nu eenmaal al een deels ingerichte zolder heeft. Is dit de warmste kamer van heel de woning Isolatie over het hele dak en sinds 2 jaar nieuwe ramen geplaatst. Dat maakte dat ik niet lang hoefde na te denken over mijn nieuwe ruimte. De groeikast die ik al heb aangehaald in dit kweekverslag stond ook nog op de zolder. En heb ik dan aangepast voor een vaste waarde in mijn kweekruimte.
      Maar dat was al een geklaarde klus en heb me dus nu bezig gehouden met de aansluiting van mijn Homebox. HomeBox.jpg Hobbykamer.jpg Storage.jpg

      De rechtse foto geeft het beste beeld van de indeling van de straatkant van de kweekruimte. Heb plastic gehangen om de ruimte in te delen en ineens een bergplaats te hebben voor de voorraad van mijn medium. Heb de overschot parket van de living hergebruikt om een kleine vloer en wand te maken. Hierop staat de Homebox en heb ik nog een grotere oppervlak indien in de toekomst dingen wens te veranderen. Zo heb ik er al voor gezorgd dat de kabel van mijn hps tot helemaal buiten de box kan hangen. Dat ik zoals mijn geliefde voorstelde om nog een hps aan te schaffen. En dan de mogelijkheid heb om de oppervlakte van de vloer te gebruiken voor te belichten. De foto's zijn hopelijk vanzelfsprekend genoeg...
      HB Inside.jpg Outside.jpg In & Out.jpg Hps.jpg

      Goederenkast.jpg Electronics.jpgTip: Voorkomen is beter dan genezen

      Stairs.jpg OldVsNew.jpg Old Vs New.jpgPlants.jpg Top.jpg

      Comment


        #18
        Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

        ziet er allemaal goed uit

        zou wel die kabel haspel helemaal afrollen die gaat anders toch echt te warm worden en smelten(uit ervaring)

        Comment


          #19
          Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

          leuke setupje

          lemon skunk .. leuke plant,geurt heerlijk
          alleen schootie heel laat pas in de bloei

          echt niet de 9weken vanaf omschakeling 12/12 zoals GH aangeeft ..
          waarschijnlijk lang bloeiende pheno?

          groeten
          maniski

          Comment


            #20
            Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

            Oorspronkelijk geplaatst door sukkeltje View Post
            ziet er allemaal goed uit

            zou wel die kabel haspel helemaal afrollen die gaat anders toch echt te warm worden en smelten(uit ervaring)

            De haspel is enkel voor toestellen zoals luchtbevochtiger en ventilatoren. En nu ook mijn ipod
            Verder zit mijn schakelkast verbonden op de stekker die direct van de kelder komt.
            Eigenlijk heb ik die haspel niet echt nodig, dus zal deze vervangen met een gewoon verlengsnoer met enkele stekkers.

            Comment


              #21
              Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

              Oorspronkelijk geplaatst door maniski View Post
              leuke setupje

              lemon skunk .. leuke plant,geurt heerlijk
              alleen schootie heel laat pas in de bloei

              echt niet de 9weken vanaf omschakeling 12/12 zoals GH aangeeft ..
              waarschijnlijk lang bloeiende pheno?

              groeten
              maniski

              Comment


                #22
                De 1ste maand

                Morgen zijn we zover. Heb ze dan exact een maand geleden ontkiemd.
                Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over het behaalde resultaat.
                Heb daarjuist nog een keer de volledige controle uitgevoerd.
                En kan enkel vast stellen dat ze gezond en wel zijn.

                5 LS.jpg 2 WW.jpg
                Zo zien we de volledige setup. De plannen zijn om de White Widows toch nog even te laten doorgroeien. Merkte ook op dat de wortels nog niet zichtbaar zijn aan de bodem van de pot. Wat me duidelijk verteld dat er nog voldoende voeding in het medium zit.
                Doch is het verschil duidelijk tussen de 2 soorten.

                B M.jpg Mom.jpg Going Strong.jpg Big Momma.jpg
                Verder springt er 1 uit die dan ook mijn eerste Big Momma mag gaan worden. Is de mooiste en de grootste. Zie ernaar uit om een nieuwe generatie van deze te mogen telen.
                Er begint een aangename geur af te komen. En door de ventilatie en de belichting blijven de planten redelijk klein en toch een sterke ontwikkeling. Doch zullen ze het nog maar een week met elkaar verdragen in de kweekbak. Dan zal ik deze uit de kast verwijderen, en reinigen voor het toekomstig gebruik van de nieuwe stekjes.
                Verwacht dan ook dat ik over een week de schatjes in de homebox zal zetten. Dan hebben ze uiteindelijk een maand groei gehad en zal ik ze nog minstens een volle week groei geven onder een 400w hps. Dat is de planning toch alvast. Hoe het nu eigenlijk verder moet men de moederplant, daar zal ik me nog wel eens voor moeten informeren op de uitgebreide databank van kweekverslagen

                Dus het vlot prima zou ik zo zeggen...
                Attached Files

                Comment


                  #23
                  Opstarten van de Homebox

                  Heb deze middag mijn homebox alvast aangezet en de bedoeling hiervan is om te kijken welke temperatuur er kan gehaald worden zonder ventilatie.

                  Zou graag over een paar uurtjes mijn planten alvast even onder hps te zetten, om dan nog tot zondag daar in groei verder te kunnen. Zo geef ik de planten de tijd om zich aan te passen, en verdeel ik de shock in kleinere stukjes. Is maar een idee, we zullen kijken in hoeverre dit bevorderend is voor de planten.

                  Maar aangezien ik nog niet gekend ben met mijn homebox in deze nieuwe ruimte, wou ik voor zekerheid spelen en eerst alles controleren. Evenals een controle op de werking van de elektriciteit en andere kleine details die we over het hoofd zien.
                  Zo heb ik mijn stekker nog eens ontkoppeld en vond toch nog een draadje dat niet naar behoren vast zat. Heb dan toch maar besloten om de soepel kabel te vervangen door een harde kabel, zoals ik reeds vermelde: Veiligheid voor alles

                  Het gaat er nu om, deze box ook continu te laten werken. Zodat ik vanaf volgende week mijn eerste doel heb bereikt, namelijk een werkende groeikast met mijn WW's en de moeder skunk in. En een homebox die op punt staat om over te schakelen naar bloei. Dus is het toch wel belangrijk om te kijken wat deze box allemaal teweeg brengt.
                  Zo hoop ik toch enkele graden over de hele ruimte te zien klimmen doordat mijn afzuiging de lucht in de ruimte blaast. Verder heb ik nog enkele plannen om over te schakelen naar pc fan's in de groeikast. En eveneens enkele te proberen installeren in de nok van mijn box. Maar eerst deze kweek tot een goede oogst brengen, zodat deze kost van mijn smoor te moeten kopen toch al weg valt.

                  DUS, komende weekend zal ik mijn box laten omschakelen naar 12/12. En hoop dan ook op wat geluk om ineens te kunnen verpotten voor de bloei van start gaat. Maar daar zal ik nog even geduld voor moeten oefenen. Dit geeft me dan weer de tijd om de kijken naar de moeder, en hoe ik deze zal behandelen.

                  Verder wil ik monty nog bedanken voor de info over de behandeling van moederplanten, en zal ik me eerst nog voorzien van enkele producten om de kans op mislukking van de stekken te beperken. Maar daar zal ik dieper op ingaan wanneer ik de eerste stek zal nemen.

                  Comment


                    #24
                    Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

                    Mooi verslagje man, suc6, kijk met je mee lol

                    Grtz.

                    Comment


                      #25
                      Status

                      Comment


                        #26
                        Micro Vs Binnenkweek

                        Omdat ik nu toch al de hele dag lig te amuseren, dacht ik... waarom stoppen?
                        P1030181.jpg box.jpg P1030180.jpg ww.jpg Temp & LV.jpgde mamma & ww.jpg big mom.jpg top.jpg

                        Deze zal ik toppen om meer hoofdbuds te laten ontwikkelen, om daar dan weer verse stekken van te nemen. Maar ga deze eerst nog zeker een week groei geven samen met de ww in de groeikast. Ga ook niet verder uitwijken over de behandeling van de moeder, als de box. Het is dan ook een kleine update.

                        Rest me enkel straks nog even te controleren naar de opstart van de lampen. Voor de gevorderde ogen onder ons, is te zien dat ik toch wat teveel water heb gegeven toen ik ze in de box heb gezet. Dus ga nu de planten in de box even wat tijd geven om hun ding te doen.

                        Peace readers,
                        ik ga ene rollen en rusten in de zetel. Tot 22u, en dan terug naar de schatjes.
                        Kan al niet wachten naar het resultaat, maar dat is de deugd van een betere kweker. Geniet van elke fase, en de dingen vooral niet bespoedigen. Met het drogen lukt me dit meestal niet Maar goed, tot de volgende...

                        Comment


                          #27
                          Verpotten voor bloei periode

                          Een belangrijke week die weer gepasseerd is. Het maken van een kweekverslag laat je wel beseffen hoe snel een week eigenlijk wel voorbij gaat. Ik heb zoals verwacht kunnen verpotten, en daarbij heb ik aan jullie gedacht. Dus voor deze update zitten er dan ook vele foto's bij. Zelf heb ik ook graag dat een verslag verduidelijking biedt door duidelijke foto's. En zoals je het zelf graag hebt, verdienen andere om het ook zo te krijgen!

                          Verpotten:
                          Zo dacht ik dat het wel sneller uitgelegd was door even deze fotos te tonen, want als je detail informatie zoek over verpotten, dan verwijs ik maar al te graag door naar de forum! Wat volgt is het proces voor te verpotten en deze procedure heb ik dan ook toegepast op alle planten. Aangezien ze met het potje van 1 Liter wel door de voeding heen waren:
                          Verpot1.jpg Verpot2.jpg Verpot3.jpg Verpot4.jpg Verpot5.jpg

                          Owyeah... Altijd leuk om je plantjes te verpotten. Kun je ze echt eens grondig bekijken en wat ik belangrijk vind dan is de ontwikkeling van de wortels. De potten die je ziet op de foto zijn 18L maar deze zijn dan ook nog niet helemaal gevuld. Verder raad ik altijd aan om vooral diepe potten te nemen i.p.v brede. Maar voor ieder wat wils, ze komen dan ook in alle vormen.

                          Voor & na:
                          Zo kan ik nu ook beter laten aantonen hoe ze stonden, en staan. Vergelijking van de foto's zijn van vorige verslag. Eerst de ww en dan de skunks, hoewel dat voor zich spreekt, niet?
                          P1030189.jpg ww voor.jpg ww na.jpg P1030211.jpg
                          Voor.jpg Na.jpg P1030202.jpg P1030200.jpg

                          Big Momma:
                          P1030191.jpg P1030212.jpg
                          Deze heb ik voorzien van een nog grotere maat van pot dan de ww die ook nog mee in de groeikast staan. Ik heb dan ook het idee om deze 3 als moeder te gaan gebruiken. Eerder als experiment maar ook om het probleem van het belichten uit de weg te gaan. Zo zal ik de homebox nog 1 dag 18 licht geven, en deze gaan dan over naar 12/12. Verder hebben de skunks in de homebox wel wat afgezien door de hoge temperaturen en daardoor de bijkomende uitdroging. Wat wel te merken is in de bijgevoegde foto's.
                          Dit probleem is ook doordat de pot gewoon te klein was om een grote hoeveelheid van water op te slagen. Dit is nu wel opgelost, ook heb ik wel mijn lamp even in de nok van mijn box geplaatst om toch de stress weer wat te verminderen op de planten. Ben wel van plan deze nog te laten zakken in de loop van de eerste week bloei. Om het stretchen van de planten nog wat tegen te houden.

                          Toppen:
                          Verder heb ik in mijn eerste kweek ook alles getopt, en daardoor heb ik bewust gekozen om deze keer mijn skunks niet te toppen. Wil ze van zaad tot plant, en dit zolang mogelijk in de natuurlijkste vorm. Weet dat er al veel tegen natuurwetten ingaat. Maar laten we het een moreel aspect noemen

                          Echter heb ik wel alle planten in de groeikast (2ww & big momma) wel getopt.
                          Zal later nog duidelijkere foto's nemen van de ww want deze is wel een mooi exemplaar qua betreft dichtheid,grootte,ontwikkeling. Maar heb wel mijn Momma als pronkstuk genomen:
                          Skunk Getopt.jpg P1030214.jpg

                          Dus voor mij was dit een leuke zondagnamiddag, en kan ik met een gerust hart de volgende dagen in spanning afwachten. Echter morgen is voor mij de doelstelling alvast een deel ingevuld. Zo wenste ik een ruimte om planten in groei te hebben en de zelfde tijd planten af te bloeien. Dit zal pas zijn als ik de timer verzet heb naar 12/12. Maar daar hou ik jullie zeker van op de hoogte. Want dan zullen er hopelijk vele veranderingen gebeuren, die ik dan weer met vreugdevolle blik in de gaten zal houden.

                          Grtz,
                          Stupid
                          Attached Files

                          Comment


                            #28
                            Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

                            En waarom heb je je potten (nog?) niet helemaal gevuld dan ?
                            Zonde van die grote potten, scheelt een paar liter.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #29
                              Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              En waarom heb je je potten (nog?) niet helemaal gevuld dan ?
                              Zonde van die grote potten, scheelt een paar liter.
                              Dit heb ik zo gelaten zodat ik achteraf deze nog kan bijvullen. Heb vorige kweek ook met deze potten gewerkt, en ze hadden hier voldoende voeding in kunnen vinden voor hun bloei. Ook verwacht ik dat de planten nu snel zullen groeien door de omschakeling naar bloei.

                              Afhankelijke van de grootte van de plant zal ik de pot al dan niet bijvullen. Maar denk wel uiteindelijk ze allemaal tot de rand te vullen. Dit echter zal ik niet doen tot de groeispurt voorbij is en de plant zich heeft gezet in de nieuwe pot.

                              Comment


                                #30
                                Bloei

                                Bloei:
                                Bloei.jpg
                                Het is dan eindelijk zover. De timer staat gezet en de planten in de box zullen van nu af aan verder hun bloeicyclus in. Moet wel zeggen dat het ze eigenlijk helemaal niet bevalt in de box. Had me echt de vraag gesteld om ze niet nog de volledige week groei te geven. Maar heb dan ook geen zin om tot volgend jaar te moeten wachten om ervan te kunnen smoren... klein dilemma, want het antwoord is al gekend
                                box.jpg box2.jpg box3.jpg Warmte1.jpg Warmte2.jpg

                                Zo zien ze er voor mij niet echt gezond uit. Had de eerste intentie dat het door uitdroging kwam. Doch is de bodem nog altijd vochtig, en zou ik deze eerst wat willen uitdrogen om wortel verrotting zeker te voorkomen. Dan verdenk ik de kracht van de lamp, maar deze is maar een 400 watt. Heb de kast dan maar open gezet, en de ventilator een stand hoger. Maar dit bleek ook niet de oplossing, want daardoor droogde de blaadjes zelf meer uit. Als ik ze besprenkelde dan kan ik zeker verwachten dat ze zullen branden door de lamp.
                                Dus ga voorlopig even afwachten, de lamp brand nu enkel nog 12u. Dus ga even niet meer bewateren tot ik verschijnselen kan waarnemen dat het medium droge word.

                                Verder zijn de schommelingen tussen de temperatuur uiterst gunstig, en de LV die zal ik vanaf morgen dan ook lager en lager willen brengen tot een stabiele 40-50%.
                                temp box.jpg temp kast.jpg

                                Groeikast:
                                De groeikast daarin tegen gaat het uitstekend, zal nog wel een dag duren, maar eens ze nu herstellen zal ik bij de volgende knip beurt proberen de eerste 2 stekken te snijden. Maar zoals goede gewoonte lopen we niet voor op de feiten. Alvast een kijkje...
                                ww.jpg ww1.jpg ww2.jpg ww4.jpg Kast.jpgMet de beste bedoelingen, kunnen de slechtste situatie voorkomen !

                                We zullen dit alvast goed in't oog houden, en ga ze dan ook de komende nachtrust (voor de planten) even opsluiten in de box. Zonder ventilator, enkel de afzuiging. Zodat ze echt volledig zijn afgesloten, en ook dat het windstil blijft. Het is dan ook duidelijker dingen te kunnen afleiden als we enkel 1 ding te gelijk doen. Dus ze gaan hopelijk lekker goed rusten, en geen water meer van mij tot ik merk dat het medium aan de rand van pot droog aanvoelt.

                                Peace,
                                Stupid

                                Comment

                                Bezig...
                                X