Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9x Lemon haze onder 450W Cob

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Oorspronkelijk geplaatst door Stonerr View Post
    Dus jij raad mij aan toch nog een ph meter te halen en de bio voeding af te zuren naar ph 6.5?
    Universele potgrond van het tuincentrum bevat dus geen biologische bodem?
    Last edited by ganjagast; 11 August 2018, 16:57.
    Ad usum proprium!

    Comment


      #47
      Afzuren naar wat? Regenwater in combinatie met voeding hoef je nooit af te zuren, als je iets nodig hebt is het ph+. Ik heb het in mijn vorige rondes vorige winter ook gezien, die bio voeding trekt op geen hol. Niemand die exact kan zeggen wanneer je voeding gaat worden opgenomen en uiteindelijk zit je met een compleet ontregelde bodem. En dat heeft dan niet noodzakelijk iets te zien met ph. Deze winter schakel ik zelf terug over op minerale voeding en die wordt onmiddellijk opgenomen in de hoeveelheden die ik zelf wil. Had je hier minerale voeding gebruikt was er geen vuiltje aan de lucht.

      Mijn mening is dat dit even goed een tekort als een overschot met blokkades kan zijn. Je voedt maar willekeurig bij en ofwel is de voeding niet omgezet ofwel teveel tegelijkertijd vrijgekomen al dan niet te laat. Ben dan ook tot de conclusie gekomen dat bladproblemen recht trekken of vaststellen met bio voeding gewoon gokken is. En als je bac hebt toegevoegd dan ben je in theorie correct bezig geweest, op eender welke grond. Ga kijken naar oude beschrijvingen van plagron batmix. Dat was nooit 100% biologisch. Nu ineens wel. Volgens mij nog steeds dezelfde grond als toen. Alleen is het nu populair om bio te kweken.

      Comment


        #48
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Stonerr
          Stonerr commented
          Editing a comment
          De volgende kweek zal nog bio worden aangezien ik deze alga lijn nog heb..
          Hoe doe je dit dan in de groeiperiode?
          Wanneer begin je te voeden? Dit omdat je grond meestal al 30-60dagen voorbemest is en dan de groei periode zogoed of voorbij is..
          In het schema beginnen ze zogoed als direct maar als je dat doet heb ik al veel gelezen over overvoeding.. Dan heb ik toch ook een lockout?

        #49
        Interessant, dat is dus mijn fout geweest.
        De manier van voeden die ik heb toegepast is voor minerale voeding
        Door nu ineens veel voeding te hebben gegeven heb ik ook bang dat er ineens teveel voeding in de bodem gaat zitten, afwachten.. Hierdoor denk ik wel in de toekomst over te schakelen naar minerale voeding en alles te meten..
        Ik zal vanaf nu bij elke watergift in lagere doseringen blijven met de bio voeding en de watergift een stukje verlagen.
        Bedankt voor de reacties!

        Comment


          #50

          Comment


            #51
            Bedankt voor de adviezen!
            Ik denk toch dat ik ze straks of morgen ga omleggen. Gisteren tijdens de controle hadden ze nog steeds geen dorst. De dames nemen geen water meer op ook hebben ze enkel nog suikerblaadjes welke ook beginnen leeg te trekken en te verkleuren..
            Uit nieuwschierigheid toch eens naar de trichomes gekeken, tot mijn grote verbazing zijn deze tussen tussen de 35 en 75% Amber?
            Ik ga deze toch drogen en eens kijken wat er vanaf komt en hoe deze smaakt
            Deze staat nu 6weken in bloei van de 10weken die ze opgeven?
            Is hier een een logische verklaring voor?

            Comment


              #53
              het scheelt je in ieder geval een hoop knipwerk zo

              zitten die amber trichs overal of alleen bovenin?

              Comment


              • Stonerr
                Stonerr commented
                Editing a comment
                Hahahah daar heb je gelijk in
                Neen ik heb wel overal Amber trichomes, bovenin wel meer natuurlijk..
                Ik begon te denken dat deze soort mss overwegend indica is, ik dacht dit in het begin ook door het groot breed blad(skunk neemt de overhand?) of mss door stress dat de plant dit doet? Ik weet het niet, ik ben maar hardop aan het denken..

              • Meglow
                Meglow commented
                Editing a comment
                heb helaas geen antwoord voor je maar ben wel benieuwd

              #54
              Hey Hey,

              We hebben de dames geoogst, wat een geprul met dat verdort blad! Een makkelijke knipbeurt is het niet geworden.. Echt dense zijn de toppen niet, maar ik verwacht er dan ook niet veel van aangezien ze nu 6 weken bloei gehad hebben van de 10..
              Overal was wel Amber qua trichomes, in de toppen 30-60% , reden onbekend
              Na een 2.5 dag was alles droog, nu zit het het in de potten..

              Eindtotaal:

              toppen: 130g
              knipafval :100g

              Natuurlijk zijn er al meerdere getest voor een zo goed mogelijke conclusie Ik moet toegeven we worden er echt wel high van met een lichte body stone. Nu zal het effect wel veel beter zijn, moest de kweek wat beter verlopen zijn (denk ik).
              Eigenlijk had ik totaal geen verwachting ervan na de voedingsblunder! Wonder boven wonder toch een leuk wietje voor op pad of gezellig te genieten in de tuin met vrienden!
              Ik denk deze soort in de toekomst nog eens te zetten omdat ik toch benieuwd ben hoe potent deze kan zijn.. Nu de voorbereidingen voor de volgende ronde!
              A9DEAF59-3B51-4587-81D2-E1D44BFE8D62.jpeg 702A6F43-0449-4933-A7CA-BB1BE942FC33.jpeg
              Attached Files

              Comment


                #55
                Blijft vreemd dat vroege rijp zijn... misschien heb je wel een gouden ontdekking gedaan om snel te kunnen oogsten

                Comment


                  #56
                  Jammer dat ik dan niet weet wat ik moet doen voor het rijpingsproces in te korten..
                  Je merkt het natuurlijk wel in het gewicht, de echte zwelling is weggebleven alsook denk ik dat de weed veel potenter en lekkerder gaat zijn als deze fantsoenlijn afgebloeid wordt..
                  Ooit nog eens deze lemon strain zetten maar nu eerst een indica soortje voor de potten terug te vullen! Deze zijn aardig leeg als ik deze kweek niet meetel..
                  Ook weet ik niet als ik deze wel moet blijven roken?

                  Comment


                    #57
                    Ook weet ik niet als ik deze wel moet blijven roken?
                    Hoezo dat? Mixen met een ander wietje, zonde om het weg te doen toch. En over dat afrijpen, 10 uur licht een vroege blokkade zorgen ervoor dat de planten sneller afrijpen, dus mocht je haast hebben en zit zonder stash
                    Ad usum proprium!

                    Comment


                    • Stonerr
                      Stonerr commented
                      Editing a comment
                      Voila, weten we dat ook weer!
                      Nu hebben we juist toch maar weer eentje gedraaid en ja de top ziet er niet uit maar over het effect zijn we het eens, chill high

                    #58
                    Nja, zo te zien zijn ze niet sneller gaan afrijpen, maar waren ze gewoon aan het dood gaan.
                    Dan stopt de ontwikkeling. En die leek hier al even gestopt te zijn.
                    Wat er is qua pistils sterft dan af en de trichomen van het begin rijpen af.

                    Had je de cobs ook niet te laag hangen?
                    Ik gebruik veel kleinere cobs (cxb2530) en die heb ik al op 30cm.

                    Ik heb wat banaantjes ontdekt zegt-ie
                    - heeft een vet puberende hermafrodiet ertussen staan

                    Mja, je hebt in ieder geval iets geoogst, en als je dat even flink door de grinder haalt zie je er niks meer van
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • Stonerr
                      Stonerr commented
                      Editing a comment
                      Ik heb de raad van wietfras opgevolgd. Hij vertelde me dat je de cobs net zo laag kan hangen als de center afstand van cobs onderling. De hartafstand bij mij is 30cm dus mocht ik ze 25 - 30cm van de top hangen. Ik kon zelfs nog iets verlagen dacht ik, dit was omdat de spreiding zonder reflector breder is..
                      Met reflector moet je verhogen en verlies je ongeveer 5-8% licht.

                      Indien de cobs te laag hangen gaat dit zeker problemen geven wanneer ze full power gaan draaien.. Iemand die kan bevestigen of meer info heeft i.v.m. de hoogte van de cobs?

                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Alles wat er mis is gegaan heeft bijgedragen, da's een feit, maar dat die cobs veel te laag gehangen hebben lijkt me wel aannemelijk als je de laatste foto's bekijkt.
                  Bezig...
                  X