Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pre-kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Pre-kweek

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik heb nu zoveel topics door zitten lezen en kom tot de conclusie dat ik maar beter iets kan gaan doen, en dan hulp vraag als het nodig is.

    Zoals te zien is, ik heb nog niet veel. Dat is wel een dingetje, ik ben best wel onzeker en bang dat ik verkeerde spullen koop.
    Mijn budget is ongeveer tussen de 600 en 800 euro, en het is de bedoeling om 3 tot 5 plantjes tegelijk te groeien.

    - ik zat te denken aan een tent van 100x100x180.
    - stroomkosten wil ik graag laag houden
    - LED zie ik wel zitten, maar heb gelezen dat hps op langere tijd zuiniger is?
    - ik wil scroggen
    - ik heb nu autoflowers gekocht, maar koop andere als ik hoor dat ik beter feminized kan pakken.

    Vanavond zal ik foto's maken en uploaden van de ruimte waar ik de tent wil zetten.

    Ik woon in Zeeland, zou het beter zijn om gewoon naar de growshop te gaan, of alles online bestellen?

    Hopelijk trekken jullie me er doorheen

    Groeten....



    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

    #2
    Waarom plant je je autoflowers niet buiten in potten?
    Veel goedkoper, en het goede moment

    Comment


      #3
      Teveel pottenkijkers
      Misschien dat ik die auto's bewaar tot volgend jaar.
      Voor nu is het de planning om het binnen op te zetten.
      Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

      Comment


      • Appleton
        Appleton commented
        Editing a comment
        Oh jammer
        Je kan je auto’s evt guerilla planten en dan gewone fem zaadjes kopen voor binnen?
        Heb altijd gelezen dat autoflowers binnen kweken veel duurder is ivm elektriciteitskosten en opbrengst, maar geen idee, heb zelf nog nooit binnen gekweekt

        veel succes ermee!

      • HighHigh
        HighHigh commented
        Editing a comment
        Misschien dat ik er toch 2 in potten zet dan, buiten. Zal ze vanavond tussen koffiefilters leggen om te ontkiemen. Voor binnen zal ik andere kopen.

      #4
      Met dat budget heb je een mooie volledige setup. Ga gewoon even langs je locale growshop, kijk welk formaat van darkroom je wil en maak op basis daarvan een setup op samen met de growshop. Dan ben je er zeker van dat je alles en het juiste spul in huis hebt

      Comment


        #5
        Hoi Krizv,

        Dat dacht ik ook al, zal van de week eens binnenlopen.
        Denk wel dat het goedkoper is om online te bestellen?
        Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

        Comment


          #6
          Als je lokaal een goede growshop hebt zitten zou ik daar alles halen. Is meestal wel iets duurder maar het goede advies betaald zich meestal wel terug. Daarnaast kun je ook nog altijd terugvallen op de expertise van de leden hier. Heb je al een lijstje klaar met spullen die je voorkeur hebben?

          Comment


          • HighHigh
            HighHigh commented
            Editing a comment
            Het probleem is een beetje dat ik niet goed weet wat ik het liefste wil en wat alle voor en nadelen zijn. De ene zweert bij LED terwijl een ander weer roept dat hps beter is omdat LED snel kapot gaat en duur is in reparatie. Voor de rest wil ik dat het veilig is en dat ik geen overlast veroorzaak voor andere mensen.
            Is scroggen wel een goed idee voor een beginner eigenlijk?

          #7
          Hoi mensen, dit is de ruimte waar ik mijn tent wil zetten, de hoogt is 1.84 mtr, de tent die ik wil zetten is 1.80.
          Dit zou net moeten lukken? Of zie ik iets over het hoofd...








          Die troep haal ik allemaal nog weg vanzelfsprekend...

          grtzzzz
          Attached Files
          Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

          Comment


          • HighHigh
            HighHigh commented
            Editing a comment
            1.84 is het, zelf iets maken kan wel, maar gemak dient de mens, en handig ben ik ook niet echt :@
            M'n schoonzus slaapt daar een paar dagen haha, die gaat morgen weg.

          #8
          Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

          Comment


            #9
            Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

            Comment


              #10
              Osram is meestal prima. Tenminste, volgens de glastuinbouwers die ik er over spreek. Ik kweek niet binnen, en niet onder HPS.

              Ik zou zelf de batmix en plagron set laten zitten. Vervangen door tuincentrumspul voor een tiende van de prijs.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • HighHigh
                HighHigh commented
                Editing a comment
                Top! Dankjewel.

              #11
              Kan ik ook voorgroeien onder die 400w lampen?
              Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

              Comment


                #12
                Ik weet dat er een stroomberekenaar bestaat op dit forum, maar ik kom er eerlijk gezegd niet uit.
                Heeft iemand een idee wat deze setup me aan wattage gaat kosten? Ik heb namelijk ook de cv en wasmachine op deze groep zitten (16a).
                De wasmachine is natuurlijk handmatig te regelen wanneer je die gebruikt.
                Zal toch wel lukken met de cv en wat (normale) verlichting erbij?

                Greetzzzzz
                Steek em op steek em in, je mond, en begin...te smoken, roken...

                Comment


                  #13
                  Lijkt me een prima setup die Urban heeft aangeboden.
                  Natuurlijk kan je hier en daar een paar euro besparen, maar je kunt hier prima een paar complete kweken mee draaien.

                  Of het erbij kan op die groep, idunno...kwestie van proberen. Ik weet niet wat jouw CV doet qua wattage.
                  Die setup zal zo'n 600W trekken ongeveer. Op een 16A groep kan je 3600W continue trekken voor de stop eruit vliegt.
                  Wat eventueel kan gebeuren is dat de stop eruit klapt als je lamp aangaat, als net de CV draait en de wasmachine.
                  De inschakelstroom van een VSA is een paar microseconden hoger dan de 440W die het normaal trekt.
                  Nja...dan is het donker in huis. Dat merk je snel genoeg.

                  Je kunt ook een verbruiksmetertje kopen, kosten zo'n 10-15 euro bij de doe-het-zelf.
                  Die stop je in het stopcontact, de stekker van de verbruiker erin, en het ding geeft het wattage (en stroomkosten) aan.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • HighHigh
                    HighHigh commented
                    Editing a comment
                    Geweldig man, ik wist niet eens dat het bestond haha.
                    Gaat goed komen.

                  #14
                  mooie set-up en ik denk wel dat 400 watt voldoende is voor 1 m2
                  ik gebruikte ook buisafzuiger van 365m3 voor tent van 120X120X215 maar kreeg ze daarmee niet genoeg gekoeld bij zeer warm weer
                  Ik heb wel set-up van 600 watt HPS maar voor 400 watt zal dat wel voldoen denk ik
                  ik heb nu afzuiger van 790 m3 met filter 1000 m3 en kan nu wel mijn temperatuur onder controle houden
                  autoflowers beter buiten maar ik behaalde toch ook redelijke resultaten binnen nl 250 gr droog onder 600 watt
                  fem zaden natuurlijk beter voor binnen want oogstte 500 gr daarvan met dezelfde set-up
                  succes en ik volg je moest je verslagje maken

                  Comment


                  • HighHigh
                    HighHigh commented
                    Editing a comment
                    Thanks man, ik ga zeker een verslagje maken, eigenlijk is dit het al haha, maar het zal nog even duren voor ik daadwerkelijk begin met groeien.
                    Heb wel alles in huis sinds gisteren! Blij mee.

                  #15
                  Ben je ondertussen al begonnen?

                  Comment


                  • HighHigh
                    HighHigh commented
                    Editing a comment
                    Nee hoor, dat zal zeker eind augustus worden.
                    Momenteel veel te warm op zolder
                Bezig...
                X