Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de poging binnenkweek met Led 100W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oorspronkelijk geplaatst door smoker2002 View Post
    ik denk toch sterk dat een 100 watt led niet zwaar genoeg is
    ik geef ze 2x per week 300ml water de grote de kleine 2x per week 200ml
    Hmm, ik denk toch van niet. Ik vind post waar ze in dezelfde kast met dezelfde lamp toch goeie resultaten halen zelf hier op jointjedraaien.

    Denk dat het te wijden is dat ik gewoon teveel water heb gegeven in het begin.
    Dit is de 6de dag dat ze nu geen water hebben gehad en aan de waardes te zien van de tensios begint het toch tijd te worden.
    Ga vanavond nog enkel Water geven en het antwoord van QnQ afwachten of ik al mag bijvoeden ja of nee.
    Meer omdat ik niet zeker ben of dit de verkleuring is voor voeding te geven of dit iets anders is.
    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

    Comment


      Ah, ze hebben dus een beetje te nat gestaan? Dan is enige schade vrij normaal. Dat trekt niet bij, maar zolang de schade zich ook niet uitbreidt is er geen reden tot zorgen.
      Stel voor het gemak het voeden nog een week uit. Kijk of ze daarna wat lichter worden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Ah, ze hebben dus een beetje te nat gestaan? Dan is enige schade vrij normaal. Dat trekt niet bij, maar zolang de schade zich ook niet uitbreidt is er geen reden tot zorgen.
        Stel voor het gemak het voeden nog een week uit. Kijk of ze daarna wat lichter worden.
        Klopt ze staan vandaag nu 6 dagen zonder water.
        Nu staat de ene Tensio bijna tegen de 300 mbar en de andere 360 mbar.
        Dus ga water geven tot 100 mbar en wnr ze 280 bereiken terug water geven.

        Vanavond post ik betere fotos van het eerste plantje. Tweede heeft verbrande randjes vanonder maar deze zijn gestopt.
        Het eerste plantje heeft sinds 3 dagen geleden op de 4de node ook kleine bruine puntjes op de punt van het blad gekregen weet niet of het nog verder gaat gaan.
        Zal duidelijker zijn met de foto's vanavond. (lijkt me dan door te veel voeding).

        Maar lees hier ook iets over een kalium gebrek, bij overvoeden zouden de puntjes alleen maar bruin mogen worden maar deze breide zich wel over bijna heel het randje van het blad dat je wel kan zien op de fotos. Nu zeggen ze wel eerste je lamp wat hoger hangen dat het geen verbranding is van het licht. En meestal geen voeding meer bij te geven omdat het door te nat te staan kan zijn. Dus niet direct voeding er bij beginnen kappen als ik het goed versta.
        Last edited by Thajoejoe; 15 October 2018, 14:47.
        White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

        Comment


          Maar is het nu schadelijk voor de plant om zo lang te wachten tot de blaadjes gaan slaphangen? Daar twijfel ik ff over.

          Dat gebeurd bij mijn planten vaker en heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.

          Comment


            Kaliumgebrek.. Ook weer zo'n vergezocht iets. Probeer te focussen op voor de hand liggende dingen: te natte aarde heeft allerlei symptomen.
            Een daarvan is dat voedingsstoffen slecht opgenomen worden. Dat is alles wat je moet weten om te bedenken dat vrijwel alles wat er nu speelt terug te leiden is naar die keer teveel water.

            Als je nu zou aansturen op een kaliumgebrek, dan gaat het fout. Een gebrek is uiterst zeldzaam namelijk en komt vrijwel NIET voor in de eerste anderhalve maand.
            Een blokkade kan zeker, door bijvoorbeeld te natte aarde.

            Probeer de regel aan te houden: de meest voor de hand liggende verklaring, is vaak de juiste.
            En probeer ook pas verder te zoeken als die eerste verklaring niet in een antwoord voorziet. Soms kan het antwoord ook gewoon heel simpelweg zijn: Het een veroorzaakt allerlei symptomen.
            Je zou er een ijzergebrek uit kunnen halen, zuurstofproblemen, stikstofoverschot, stikstofgebrek.. En dat allemaal gaan counteren: meer ijzer toevoegen, verpotten, flushen en weer bijvoeden. Terwijl 'iets minder water' precies hetzelfde resultaat heeft.

            Veel kwekers willen te snel, teveel en het liefst voor elk schoonheidsprobleempje op de plant een toegespitst antwoord. Dat kan gewoon niet. Dat hoeft ook helemaal niet, en het toch proberen leidt heeeeel vaak tot de verkeerde oplossing. Probeer dat, vooral als beginner, goed te onthouden. Geef de teugels uit handen; die plant redt het wel. Dan moet je soms die plant maar even zijn ding laten doen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Kaliumgebrek.. Ook weer zo'n vergezocht iets. Probeer te focussen op voor de hand liggende dingen: te natte aarde heeft allerlei symptomen.
              Een daarvan is dat voedingsstoffen slecht opgenomen worden. Dat is alles wat je moet weten om te bedenken dat vrijwel alles wat er nu speelt terug te leiden is naar die keer teveel water.

              Als je nu zou aansturen op een kaliumgebrek, dan gaat het fout. Een gebrek is uiterst zeldzaam namelijk en komt vrijwel NIET voor in de eerste anderhalve maand.
              Een blokkade kan zeker, door bijvoorbeeld te natte aarde.

              Probeer de regel aan te houden: de meest voor de hand liggende verklaring, is vaak de juiste.
              En probeer ook pas verder te zoeken als die eerste verklaring niet in een antwoord voorziet. Soms kan het antwoord ook gewoon heel simpelweg zijn: Het een veroorzaakt allerlei symptomen.
              Je zou er een ijzergebrek uit kunnen halen, zuurstofproblemen, stikstofoverschot, stikstofgebrek.. En dat allemaal gaan counteren: meer ijzer toevoegen, verpotten, flushen en weer bijvoeden. Terwijl 'iets minder water' precies hetzelfde resultaat heeft.

              Veel kwekers willen te snel, teveel en het liefst voor elk schoonheidsprobleempje op de plant een toegespitst antwoord. Dat kan gewoon niet. Dat hoeft ook helemaal niet, en het toch proberen leidt heeeeel vaak tot de verkeerde oplossing. Probeer dat, vooral als beginner, goed te onthouden. Geef de teugels uit handen; die plant redt het wel. Dan moet je soms die plant maar even zijn ding laten doen.
              Hej LR2,

              Dank u voor de duidelijke woorden .

              Ik had het inderdaad ook al opgemerkt dat het ook stikstofgebrek etc kon zijn ...
              Dus nu staan de planten goed droog nu terug tijd voor water te geven.
              Ik wacht voeding nog een week af en begin terug wanneer de plantjes lichtergroen worden.

              Nog eens bedankt !!
              White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

              Comment


                Ach ja ik zou dus gewoon afwachten zoals ik je al had gezegd.

                Zoals lr aangaf dat afwachten vaak beter is dan ingrijpen terwijl het de verkeerde signalen zijn is dus idd waar ik ook altijd aan denk.

                hoe voelt de aarde aan met de vingermethode?
                De gaatjes onder in de potten, hoe nat is het daar?

                Comment


                  te zien welke aardje je ook gebruikt kijken hoe lang daar voeding in zit voor je begint te voeren grootste fouten zijn van beginnende growers te veel water geven en te vroeg of te veel voeding geven en oogstkoorts
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                  KEEP ON GROWING AND SMOKING

                  Comment


                    Hej iedereen,

                    ​​​​​​ontkiemen: 2 dagen
                    groeifase: 49 dagen
                    Totaal: 51 dagen

                    ​​​​​​temp: 23,8 - 27,5 graden
                    Lv: 47 - 52 %
                    Lamp: 30 cm
                    Tensio 1: 249 - 249 - 250 - 253 - 257 - 269
                    Tensio 2: 354 - 357 - 359 - 364 - 371 - 387

                    ​​​​​​​
                    Ze hebben nu 6 dagen zonder water gestaan!

                    Heb juist water aangemaakt ph waarde: 6,3. Het kraantjeswater eerst een anderhalf uurtje op kamertemperatuur laten komen.
                    Deze staat nog even te rusten tot kwart na 8 (2 uurtjes na de lamp aan ging). Dan gaan ze pas water krijgen.
                    Plant 1 gaat 150 ml krijgen plant 2 gaat 200 ml krijgen.
                    Dan wacht ik een 2-3 uurtjes om de tensiowaardes terug te bekijken en mss nog wat extra te geven om die tensios op 100 te krijgen.

                    Sudoma :
                    met de vingermethode voelt het zo goed als droog. Heb geen nat gevoel meer aan men vinger.
                    Langs de gaten onderaan de potten voelen ze ook droog aan, dus water geven vandaag !

                    smoker2002 :
                    Ik gebruik Lightmix van biobizz, zou 1 week voeding bevatten maar ben pas na 2 weken voeding beginnen geven (buiten power roots van plagron, die heb ik elke keer bij een waterbeurt gegeven, verhouding 1l water 1ml power roots). Natuurlijk ben ik dan vanaf week 3 van het plagronschema volle hoeveelheid voeding beginnen geven, stom van mij uiteraard!! Nog kwaad opmezelf . En dan nog mij laten vangen door het bij elke watergeef beurt te doen, zoals op het schema geschreven staat, tja goed gelovig zeker.

                    ​​​​​​Het is nu wel al 15 dagen geleden dat ze voeding gehad hebben.


                    QnQ LR2 :

                    Hier nog de fotos zoals beloofd (hoop dat ze duidelijk genoeg zijn),

                    Plantje 1:

                    7D8FCFF2-D166-446F-A74A-3C8379EA3D9F.jpeg DDF995E5-5A1D-4A6F-9A6F-E2B57C963FBD.jpeg 584031A7-8386-4F85-BF9D-E317D30C2B64.jpeg 1E66F7FE-7B7F-4FA4-B5C2-6849EA4BC998.jpeg 3693ACD1-061F-46A4-97AC-AF6BDEF3CB50.jpeg 99280492-2178-431D-9BD2-AF31525CBB5F.jpeg

                    Plantje 2:

                    1D38DAD1-2B57-41C5-B5FF-2F82B15F9FB8.jpeg 8E61604B-BD4B-40FA-B917-6A083A6CA7F4.jpeg C738FCAA-D53A-4FD6-A1F7-E0D7A06E1234.jpeg

                    Nog 1tje samen:

                    E95B0859-3BA4-4859-88AF-5DF2C485D8A8.jpeg

                    Denk dat ik alles wat gezegd heb voor vandaag.

                    Nu hopen dat die tensiometers gaan dalen anders gaan ze er toch echt uit hoor.

                    Thx for reading this !! ​​​​​​​
                    Last edited by Thajoejoe; 15 October 2018, 20:09.
                    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                    Comment


                      mag je geen voeding geven elke waterbeurt?

                      Comment


                      • Thajoejoe
                        Thajoejoe commented
                        Editing a comment
                        Nee! Neem het nu niet van mij aan!!

                        Als ik het goe versta kan je best 2x gewoon water geven en dan 1x voeding en de dosis min gedeeld door 2 doen volgens je schema.

                        Dit is bij mij blijkbaar toch zo. Maar hoor maar bij de ervaren mensen eerst!!
                        Ik zit er zelf nog mee in de knoei!

                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Alles mag. Maar of het verstandig is, dat is een tweede.
                        Beter niet elke waterbeurt een volle dosis voeding.. Want dan gaan je planten dood. Je kunt ze niet vetmesten ofzo. Als ze teveel krijgen, dan houden de wortels gewoon op met werken.

                      dont worry mijn eerste kweekje 8j geleden was het ook zo heb mijn eerste 6 dak kweekte mogen weg gooien en 2de x ook 6 denk ik weg mogen gooien
                      ook instructies gevolgd dat op flesjes voeding staat en ook verbrand door bij elke water beurt voeding te geven
                      daarom dat ik in begin van je topic nog heb geschreven voorzichtig met water en voeding
                      das de hobby zo leer je het kost wel beetje zaad maar alles moet je leren ...tzijn geen tomaten da we kweken

                      kijk naar mijn kweek nu 13 planten en maar 6 die het goed doen en ben 8j bezig kan je niets aan doen zeker niet als je nieuwe dingen probeert
                      ook deze zomer nog verkeerd gegaan met zaden te ontkiemen door het warme weer was terug 65 euro zaad in de vuilbak
                      heb wel 5 zaadjes van het huismerk terug gekregen . maar was niet met hun volle goesting aan de mail te zien dat ik terug kreeg .
                      had liever gehad dat ze mijn liberty haze opnieuw hadden gezonden maar dat was niet het geval huismerk of niets.
                      Last edited by smoker2002; 16 October 2018, 04:19.
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                      KEEP ON GROWING AND SMOKING

                      Comment


                      • Kolonel Green
                        Kolonel Green commented
                        Editing a comment
                        Bij mijn eerste kweek heb ik 10 keer te veel voeding gegeven de eerste 2 weken ik gaf 5cl i p v 5ml per liter 7 van de 8 hebbe het overleefd zelfs geen verbrande bladpuntjes.
                        Die ene zag er ook wel zo wat uit gelijk de deze.
                        Nu met men 2 de bezig deze keer met wat minder fouten.

                      Als je aarde gebruikt heb je al die dure snufjes niet nodig en je kan (aangezien aarde slecht absorbeert) beter van boven water geven. Ik doe maar 1 keer van onderen om de wortels te laten zoeken naar de bodem.

                      Ph meters doen vaak meer kwaad dan goed, als je niet weet wat je doet.
                      Neem je tijd met ph meters. Bij het afzuren ff wachten een minuutje en dan kijken of de ph stabiel is gebleven.
                      Ik meet me voeding niet dat vervuilt me lens alleen maar. Kalibreer hem goed! Ik doe dat 1 x p maand.

                      Lol@15 dagen geen voeding
                      Geef ze gewoon voeding 1ml/l, ph6 en als je weer bladverbranding ziet gewoon 1 x alleen water geven.
                      Die planten hebben het al nu alang verbruikt daarom zien ze er zo overdosed en uitgehongerd uit
                      ​​​​​​
                      Geef ze een liter voeding om de 3 a 4 dagen en af en toe een waterbeurt om kans op overdosis te beperken.
                      Als je zon pot met 1 hand kan tillen dan weet je ook dat de plant uitgedroogd is.
                      Als ze te nat staan zet je circulatiefan dan hoger dan drogen ze sneller uit.
                      Laat ze goed uitdrogen(niet dooddrogen) tussen voedingsbeurten in dat bevordert je luchttoever naar de wortles toe en dan zien je planten er ook beter uit. Als je bladeren slap gaan hangen ben je dus telaat.

                      Trim ook de onderkant schoon dat bladeren de grond niet raken ivm met schimmels en beestjes en trim een paar bladeren in het midden weg voor lichtpenetratie in het midden vd plant. Ik weet niet veel over led, maar als je je lamp hoger zet gaan ze hopelijk licht zoeken en wat strekken. Beter voor je scrog.
                      Het lijkt erop dat je een soort dwerg indica hebt die niet echt omhoog wil, dus je moet hem dwingen.
                      Hou je lv lekker hoog totdat je dikke toppen krijgt. Dat bevordert de groei.
                      Ff goed spoelen met enzymen en wat wormenmest door je aarde heen en dan gaan ze cker knallen.
                      ​​​​​​
                      P.s. Je kan ook volgende keer je zaadjes opgroeien met een koelwitte spaarlamp of een 18 watt tl.
                      1 cm erbovenop werkt prima en pas nadat je kartelblaadjes krijgt een sterkere lamp inschakelen.

                      ​​​​
                      S6 ermee

                      ​​​



                      ​​​​​

                      ​​​​​

                      Comment


                        Ga vooral geen bladeren wegknippen bij planten die het al moeilijk hebben. Lichtpenetratie... Naar waar? Een beetje icht opvangen is beter dan niks. In dat opzicht moest ik de helft gaan wegknippen... Denk niet dat dat een goed plan is.

                        Comment


                          Hej iedereen,

                          ontkiemen: 2 dagen
                          Groeien: 52 dagen
                          Totaal: 54 dagen

                          Temp: 22,7 - 27 graden
                          ​​​​​​​lv: 46 - 57 %
                          Plantje 1: 13,5 cm
                          ​​​​​​​Plantje 2: 14,5 cm
                          Tensio 1: 194 mbar
                          ​​​​​​​Tensio 2: 191 mbar
                          Lamp: 35 cm (proberen de plantjes de lucht in te krijgen).

                          Tensiometers:
                          Denk dat ik deze eindelijk begint te begrijpen. ookal heb ik ze wel 5 keer moeten resetten voor eindelijk de waardes naar beneden te krijgen na het water geven.
                          Hopelijk daardoor niet te veel wortels beschadigd.
                          Ik geef ze water tem 100 mbar (250ml) en laat ze oplopen tot ongeveer 200 - 250 mbar voor ik ze terug water begin te geven. Soms is de aarde vanboven nog vochtig daarmee dat ik dan nog even wacht tot 250.

                          voor de rest niet veel te melden, buiten dat de bladpuntjes nog steeds bruin worden en er wel wat paarse stammetjes zijn en sommige hebben paarse strepen.
                          Bladpuntje van de middelste vinger wordt bruin dan van de 2 vingers ernaast en trekt dan helemaal bruin tot het midden van het blad zoals je ziet op de fotos.
                          Begin echt men twijfels te krijgen dat ze gewoon niet te weinig voeding krijgen, na 16 dagen zonder voeding in lightmix heb ik ze eergisteren 1x voeding bij gegeven (0,5l water, 1ml terra grow, 4 druppels power roots en 4 druppels pure zym) elk 200-250 gehad.

                          Ben van plan dit om de beurt te doen, dus 1 dag enkel water ph 6.1-6.3 en dag erna voeding (1l water, 2ml terra grow, 0,5ml power roots en 0,5 pure zym).

                          Moesten jullie nog iet anders kunnen denken ivm de bruine puntjes die maar blijven doorgaan en de paarse stammetjes, altijd welkom.
                          begin wat einde raad te geraken mede omdat ze nog altijd zo klein zijn voor 54 dagen.

                          ciau guys !

                          ​​​​​​​plant 1:
                          CE7678EE-1729-468F-9DDA-45988A0298F2.jpeg 3ACA54D0-05F9-4A3D-B248-A74921089638.jpeg BCCF0443-323C-4C78-BAAF-E69AC74E0D81.jpeg

                          Plant 2

                          BD767A37-4201-4E9D-9AEB-6FBB8C76C21D.jpeg BDFE0576-FFC1-4012-ABF4-89D0C29C62B4.jpeg B86E0986-93D8-43FA-A04A-2633609FF5F7.jpeg ​​​​​​​
                          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                          Comment


                          • Rreppellsteeltjam
                            Rreppellsteeltjam commented
                            Editing a comment
                            Til ze eens op, voel hoe zwaar ze zijn, en van onderen snoeien.

                          • Thajoejoe
                            Thajoejoe commented
                            Editing a comment
                            Gisteren heb ik de slechte blaadjes eruit gesnoeid ! Aan de linkse is het gestopt met extra bruine puntjes te komen de rechtse heeft er precies Wel nog een beetje last van. Straks post ik nog een updatje

                          Hej iedereen,

                          ontkiemen: 2 dagen
                          ​​​​​​​groeiase: 53 dagen
                          ​​​​​​​totaal: 55 dagen

                          ​​​​​​temp: 22,5 - 25,9 graden
                          ​​​​​​​lv: 48 - 56 %
                          ​​​​​​​plantje 1: 15 cm
                          ​​​​​​​plantje 2: 16 cm
                          Tensio 1: 163
                          ​​​​​​​Tensio 2: 184
                          ​​​​​​lamp: 33 cm

                          9FEB762E-E96C-481F-AA5C-3C42F870B3E7.jpeg

                          Eergisteren hebben ze beide 250 ml voeding gehad (0,5 l water, 2ml terra grow, 0,5 power roots, 0,5 pure zym). Gisteren niets gehad omdat de tensiometers nog aangaven dat de grond vochtig genoeg was. Om 18.15 gaat de lamp aan en dan ga ik om 20.15 kijken of de tensios de 180-200 mbar hebben overschreden. Dan krijgen ze enkel water 6,1-6,3 (250 ml). Geef ze om de beurt water/voeding om geen overvoeding te geven.

                          Heb ze gisterenavond langs onder nog gesnoeid en de slechte bladeren er tussen uit gehaald. Dit waren eigenlijk enkel de beginnende blaadjes van de 3de en 4de node. Nu zeker terug een weekje met rust laten!

                          Het eerste plantje heeft tot nu toe geen last meer van de bruine puntjes aan de puntjes van de bladeren.
                          Het tweede heeft aan de eerste beginnende blaadjes van de derde en 4de node toch terug kleine bruine puntjes op de puntjes van de bladeren.
                          Mss deze toch nog eens een dagje voeding overslagen?

                          Rechtse plantje zien de bladeren ook duidelijker donkerder groen dan bij het linkse plantje.

                          ​​​​​​​plantje 1

                          27B82332-7FAC-474D-81F5-547F3782091B.jpeg A4A68939-B880-427B-B855-28ED1F7596FD.jpeg BEE6F9FB-E956-4975-A064-ED89781855DD.jpeg

                          ​​​​​​​plantje 2

                          032A9E7F-DBB0-4404-A005-E20AF9A1F567.jpeg 49D6A471-B12B-4B2F-9999-2C8C30B42537.jpeg 6AEAC5B9-0E70-40A3-94B0-D0BDFA043F7B.jpeg

                          Nog een 4cm en men scrognetje kan er ook boven !!

                          Gisteren ook nog eens langs tilburg gepasseerd bij een oude kameraad van mij en natuurlijk mijn favo shop nog eens gepasseerd!!
                          Zijn weer zeer lekker alleen spijtig van de dure prijzen.

                          6E8FE29B-3A39-464E-87C9-47ABA4D5D460.jpeg

                          Lemonade = hybride 50/50 lemon skunk x sour diesel (thc 15,8)
                          don juan nog iets ook wel lekker
                          krystalicus
                          rockstar = rockbud x sensistar (thc 18,2)
                          Jhonny Blaze (wat een naam) = Blueberry x nevilles haze
                          Banana kush dryshift hasjies

                          We gaan de banana kush dryshift eens proberen nu se veel mensen spreken er met veel lof over.
                          spijtig dat ze die crumble van super lemon haze niet hadden want die is zo leeeeeekkkeeeeeer!!

                          Als jullie nog iets verkeerd zien laat maar weten, dank u!
                          White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                          Comment

                          Bezig...
                          X