Kwekers,
Allereerst:
Ik heb 0,0% ervaring in kweken, ik haal al mijn tips van dit forum
.
Dus als ik iets verkeerds doe, of jullie hebben tips voor mij, zeg dit maar gerust
!
Ik ben dus begonnen met het ombouwen van een oud kastje dat op zolder staat...
Ik heb een paar gaten geboord voor de ventilatie. Bij 1 van de gaten heb ik een PC ventilatortje aangesloten die de lucht naar binnen blaast. Bij een ander gat ga ik een PC ventilatortje plaatsen die de lucht naar buiten blaast.
Is dit goed genoeg of moet er nog iets bijkomen qua verluchting?
Nu kwam ik tot de vaststelling dat ik op zolder geen 230V tot mijn beschikking heb
. Nu ja, ik heb daar wel 230V maar dan moet ik altijd de lichten laten branden en dat is geen optie. En de kast op een andere plaats zetten is ook geen mogelijkheid dus ga ik proberen om te kweken op 12V batterijen vanuit auto's.
Oké, dit lijkt misschien onmogelijk maar toch ga ik het proberen.
Ook wil ik mijn project low-budget houden, ik hoop dat dit zal lukken
.
Wat heb allemaal al gekocht?
- 2x TL lamp 8w die werken op 12V. ( € 17.95)
- Een schakelaartje (€ 1.00)
Totaal: € 18.95
Nu lijken 2 tl lampjes van 8 watt mij zeker niet voldoende als ik al die hoge wattages hier lees op het forum. Daarom heb ik beslist om ook nog spaarlampen in mijn kastje te hangen. Maar spaarlampen werken natuurlijk op 230V dus heb ik een probleem
.
Gelukkig is er voor elk probleem een oplossing
:
Ik heb een inverter besteld die 12V omzet naar 230V.
Kostprijs: €29.95.
Ik zit nu al aan een totaal van € 48.90.
Ik wou niet boven de €50.00 gaan maar dat zal niet lukken als ik nog 3 spaarlampen wil kopen van €7.95.
Ik denk dat ik op een totaal zal uitkomen van ongeveer €75.00 tenzij jullie zeggen dat ik zeker nog andere dingen nodig heb. Dus laat de tips maar komen
.
Licht & lucht is al voorzien.
Wat moet er nog zoal bijkomen volgens jullie?
Foto's komen later, waarschijnlijk morgen
.
Als jullie tips hebben, reply gerust, want ik ben een echte leek!
O ja, wat ben ik dom, ik heb vergeten zeggen dat ik gekozen heb voor Lowryder #1.
EDIT:Inverter was nog niet besteld in de winkel, ik heb die bestelling dus geannuleerd...
Ik heb wel leds gekocht die op 12V werken van €25.98 ...
Dus qua prijs blijft het hetzelfde
Allereerst:
Ik heb 0,0% ervaring in kweken, ik haal al mijn tips van dit forum
Dus als ik iets verkeerds doe, of jullie hebben tips voor mij, zeg dit maar gerust
Ik ben dus begonnen met het ombouwen van een oud kastje dat op zolder staat...
Ik heb een paar gaten geboord voor de ventilatie. Bij 1 van de gaten heb ik een PC ventilatortje aangesloten die de lucht naar binnen blaast. Bij een ander gat ga ik een PC ventilatortje plaatsen die de lucht naar buiten blaast.
Is dit goed genoeg of moet er nog iets bijkomen qua verluchting?
Nu kwam ik tot de vaststelling dat ik op zolder geen 230V tot mijn beschikking heb
Oké, dit lijkt misschien onmogelijk maar toch ga ik het proberen.
Ook wil ik mijn project low-budget houden, ik hoop dat dit zal lukken
Wat heb allemaal al gekocht?
- 2x TL lamp 8w die werken op 12V. ( € 17.95)
- Een schakelaartje (€ 1.00)
Totaal: € 18.95
Nu lijken 2 tl lampjes van 8 watt mij zeker niet voldoende als ik al die hoge wattages hier lees op het forum. Daarom heb ik beslist om ook nog spaarlampen in mijn kastje te hangen. Maar spaarlampen werken natuurlijk op 230V dus heb ik een probleem
Gelukkig is er voor elk probleem een oplossing
Ik heb een inverter besteld die 12V omzet naar 230V.
Kostprijs: €29.95.
Ik zit nu al aan een totaal van € 48.90.
Ik wou niet boven de €50.00 gaan maar dat zal niet lukken als ik nog 3 spaarlampen wil kopen van €7.95.
Ik denk dat ik op een totaal zal uitkomen van ongeveer €75.00 tenzij jullie zeggen dat ik zeker nog andere dingen nodig heb. Dus laat de tips maar komen
Licht & lucht is al voorzien.
Wat moet er nog zoal bijkomen volgens jullie?
Foto's komen later, waarschijnlijk morgen
Als jullie tips hebben, reply gerust, want ik ben een echte leek!
O ja, wat ben ik dom, ik heb vergeten zeggen dat ik gekozen heb voor Lowryder #1.
EDIT:Inverter was nog niet besteld in de winkel, ik heb die bestelling dus geannuleerd...
Ik heb wel leds gekocht die op 12V werken van €25.98 ...
Dus qua prijs blijft het hetzelfde

Comment