Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bubba Kush & McPurple

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Zijn we weer, een weekje verder. De bloei zit er nu wel in. Heb de voeding verhoogd naar EC 1,2

    Met de lage temperaturen buiten komt de temp in het hok niet boven de 25 graden. Ze drinken dan ook beduidend minder. Voor de rest gaat het wel goed, zie nog geen gele bladeren verschijnen, in mijn vorige kweekjes kwamen die nu tevoorschijn. Zou het dan toch aan de combi biovoeding, geen biogrond en te hoge PH hebben gelegen ?

    Ik laat ze nog een weekje staan en dan ga ik onder het net alles weghalen, dan zal de groei er wel uit zijn.

    En, de kleinste van de McPurple (de middelste pot) laat al roze topjes zien. Te weinig om vast te leggen op de foto maar met het blote oog goed te zien. Ben benieuwd wat het deze keer gaat geven, als ik maar geen zwarte toppen krijg zoals de 1ste keer, zag er niet echt fijn uit..

    Verder weinig spannends te melden dus hier zijn weer de foto's

    IMG_4650.jpg

    IMG_4651.jpg

    IMG_4652.jpg

    IMG_4654.jpg

    IMG_4653.jpg






    Attached Files
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      25 graden en rh 28 %. De rh is wel het minste waar ik mij zorgen om maak bij zaadplanten. Is leuk als je stekken hebt die nog moeten wortelen.

      [edit]Ow wacht, 28 graden inderdaad. Was het maar 28 graden in de kast, meter ligt in het licht[edit/]
      Last edited by Flip Hasjkip; 11 January 2019, 18:56.

    #32
    Zou het dan toch aan de combi biovoeding, geen biogrond en te hoge PH hebben gelegen ?
    Ad usum proprium!

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Bedankt Ben al overgestapt naar mineraal met light mix, heb nu Hy-pro voeding, bevalt goed.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Welke heb je nou precies hy-pro / Gpleds of de standaard hy pro terra lijn? Zijn wel lekker makkelijk te doseren ideaal voor de kleine hobby kwekers zoals ons. Dat afmeten in ml elke keer pff
      Aangezien ik nog geen voeding heb meegegeven aan de NL ga ik die ook maar mineraal bij voeden binnenkort, blijf gewoon gebruik maken van de hypro bladvoeding en als de voor bloei begint ga ik greenhouse powder feeding gebruiken.

    #33
    Leuk kweekje, benieuwd naar de bloemen van deze mooie dames..

    Veel succes verder!
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #34
      ze zien nog mooi groen
      zal mooi kweekje worden laat de bloemen maar komen
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


      • philly
        philly commented
        Editing a comment
        ziet er goed uit flip: veel succes met de bloei!

      #35
      ganjagast Hier is een foto, wel zo makkelijk
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Ah Terra lijn. ja man handig. Altijd 5ml op 1L

      #36
      Meet evengoed af, zit sinds afgelopen week op EC 1,2. Daarvoor zat er nog genoeg in de aarde en heb ik het wat rustiger aan gedaan, EC 0,6 - 0,8.

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Kan beter ook een EC meter aanschaffen als ik op lightmix blijf kweken. Bij de schema van BAC staat er niks bij over meten en volgens hun kan ik zowel op lightmix als bio grond kweken zonder enige meters te gebruiken. Check https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...4&d=1547236459

      #37
      ganjagast Zie inderdaad dat je niet hoeft af te zuren echter er wordt ook gezegd dat de meer ervaren kweken wel degelijk kan afzuren om nog betere resultaten te halen.


      Powder_Feeding_Short_Flowering.png


      Ik moet zeggen sinds ik op minerale voeding zit en doe afzuren de plantjes er nog niet zo goed hebben uitgezien als nu. Kan natuurlijk zo zijn dat ik mijn vorige kweken op biovoeding te weinig water heb gegeven, bang om ze teveel te geven zoals in de kweek daarvoor. Kan ook met andere factoren te maken hebben maar zoals het nu gaat probeer ik het te blijven doen, tot nu toe geen gebreken of vergeling.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Foto's van uw schone wijfies !!!
        Is weer nen dag of drie geleden den ik !!
        We gaan nu het verschil wel zien , hoe dat ze gegroeid zijn !!

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Ik ga wel afzuren en probeer de ph waardes tussen 6/7 te houden. Ik weet dat als ik 3 druppels ph- gebruik op 1L water dan is de ph waarde rond 6.6 dat ga ik aanhouden, ene keer een druppeltje meer dan weer minder
        Met organische voeding kan je het best al beginnen op het moment dat de voorbemesting van je grond bijna opraakt, geef je minimaal mee en bouw dat langzaam op met voldoende waterbeurten ertussen. Anders stijgt de EC waarde. Met de tijd zal de bodemleven goed zijn, heb je mooie groene bladen en dan overschakelen op 12/12 en de eerste weekkan nog groeivoeding meegeven. Daarna weekje niks behalve water en dan de eerste bloeiweek nog een keer minimale groeivoeding en daarna opbouwen van bloeivoeding en in week 4 beginnen met pk booster. Afzuren hoeft niet als je voeding meegeeft. Alleen de eerste week puur spa blauw en daarna combinatie spa blauw en kraanwater. had geen calcium/magnesium problemen zo en de planten waren mooi groen. Als ik nu mineraal ga voeden moet ik wel letten op ph waarde idd wil ik betere resultaten hebben. Gaat lekker bij jou, jou verslag en dat van een aantal andere die kweken op minerale voeding hebben me overgehaald een poging te wagen

      #38
      Dat is ook de miserie van die biologische voedingslijnen. Je weet niet wat je aan het geven bent en wat je moet bijsturen als er tekorten optreden. Ik vind het de grootste rommel en gewoon niet geschikt voor binnen te kweken. Je zou je grond al weken op voorhand moeten bewerken ipv rechtstreeks uit de zak de pot in. Het is echt zo'n beetje 50/50 problemen. Met minerale voeding heb je dat niet.
      Afzuren blijft noodzakelijk, wat er ook moge beweerd worden. Cannabis staat liefst in licht zure grond.

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Als het kraanwater 8,5 is, zoals hier, moet je afzuren. Met je moet afzuren bedoel ik dat het water de juiste ph moet hebben en dat ligt rond de 6. Als het met voeding alleen al zo laag is hoef je niet lager te gaan, maar het moet wel rond die waarde liggen of je krijgt problemen. De aarde buffert nog wat, maar dat blijft niet duren.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Ja bij jullie is de ph waardes een stukje hoger, vergeet soms dat er ook belgen op het forum zitten
        Met de organische voeding zakt de ph waarde al gauw daarom ben ik nu voorzichtig met afzuren, sterker nog ik doe dat niet eens meer. Wel met de NL die ik trouwens gister al een lage dosis minerale voeding heb meegegeven, als ik zie dat het teveel is voor ze stop ik er nog even mee. Geen buffer meer hier mijn aarde is all out met en dag of twee ook kurkdroog

      #39
      Normaal plaats ik de updates niet zo vlot achter elkaar maar speciaal voor Remco heb ik toch nog even een paar foto's gemaakt hoe het er nu bij staat. Veel is er niet veranderd, ze zijn nog een beetje gegroeid en de topjes worden wat groter.

      Hier komen de foto's..




      IMG_4676.JPG



      IMG_4671.jpg

      IMG_4672.jpg IMG_4673.jpg IMG_4674.jpg image_323438.jpg
      Attached Files
      Last edited by Flip Hasjkip; 13 January 2019, 18:47.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Ik denk dat je 6 foto's geplaatst hebt , maar alleen den laatste is te zien !!

        Maar t'is wel nen mooie foto deze staat er nog goed bij !!

        Zeg hoeveel koppen heb jij gemiddeld per plant ?

      • Franco
        Franco commented
        Editing a comment

      #40
      De planten staan er mooi bij, maar ze lijken aan de droge kant. Hoeveel water geef je ze? Vanuit het midden lijken ze ook wat te vergelen. Ik zou ietsje hoger met voeding gaan, bijvoorbeeld Ec kraanwater + 1.2.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Let op de bladpunten!!

      • Pit
        Pit commented
        Editing a comment
        Let op de vergeling!

      #41
      Remco Zie je ze nu alle 6 ?

      Pit
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • philly
        philly commented
        Editing a comment
        ik weet dat het niet makkelijk is om je substraat te wegen als je 'potten' onder een scrognet zitten. Maar misschien kan je dat toch eens proberen. dan kan je voelen of ze echt licht zijn of niet. Indien ze echt droog zijn en heel licht aanvoelen; kan het inderdaad geen slecht idee zijn om de 'zeeptruck' toe te passen

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Optillen doe ik al, voelen nooit licht aan vandaar dat ik een beetje huiverig ben om meer te geven. Als ik een vinger erin steek voelt het vochtig aan, de 1ste 5 cm. Ook de onderkant van de stoffen potten voelt nat aan, vaak staat er een beetje water onder de potten als ik ze optil.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        O jee, je hebt al een moeras!

      #42
      mooi veldje FLip, ziet er goed uit, miss ook hydro proberen in de toekomst ?

      Comment


        #43
        Als ik hier en daar wat bol blad zie en klauw dan weet ik niet wat Pit ziet waardoor hij denkt dat ze te droog staan. Die klauw en dat wat bolle blad krijgen ze als ze natte voeten hebben. 10% van de pot, moest ik dat doen dan verzoop ik al men planten consequent. Ik gaf net iets te weinig, maar ze hebben nooit meer gekregen dan 300 ml, 11 en 7 liter potten. Als ze de volgende dag bij u overleven zonder water en de dag erop ook nog niet hangen dan kan je sowieso minder geven ipv meer. Ik kan soms een dag overslaan, maar zeker geen twee.

        Oh, en als je nu ineens snelle vergeling krijgt is dat overvoeding en geen tekort. Zeker die onderste twee, die hebben zo'n donkergroen blad dat een tekort onmogelijk is. Die gele rand onder het net duidt op overvoeding.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          MINDER WATER, zeg ik.

        • Pit
          Pit commented
          Editing a comment
          Deze planten snakken naar water maar luister vooral niet naar mij, kijk liever naar de foto's van mijn planten en hoe die er bij staan.

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Aarde en hydro vergelijken? Beetje appelen en peren geval.

        #44
        OK Bij deze dan een foto met de lampen uit. Hier zit het wel egaal groen mijns inziens ?

        Foto is wel gedraaid, dat doet mijn telefoon weer, zal als junior van de computer komt de foto draaien.


        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          die zijn amper te zien

        • Pit
          Pit commented
          Editing a comment
          Ik zie vergeling ontstaan in het midden en de bladeren zijn wat dof. Geef ze allemaal maar eens 3-5 liter voedingswater met een druppel afwasmiddel.

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Ik zie ook geen verbande bladpuntjes eerlijk gezegd..

        #45
        voor mijn gevoel; als alles nog nat en vochtig aanvoelt en er water onder de potten staat..; kan je de planten best enkele dagen geen water meer geven, tot je merkt dat de potten aanzienlijk minder wegen, en de bladeren lichtjes gaan hangen... dan nieuw water geven.

        Comment


        • Pit
          Pit commented
          Editing a comment
          Potten wegen werkt op grond niet goed en ervaren aardekwekers zeggen allemaal dat je planten in de bloei moet plompen, de potten moeten bol staan van het vocht.

        • philly
          philly commented
          Editing a comment
          zo ver reikt mijn kennis niet. het is aan flip om de knoop door te hakken welke werkwijze te volgen. Ik weet alleen dat ik blij ben op hydro te kweken; net 3 dagen weg geweest, kom ik thuis, en dames staan lekker te 'shinen' in de tent; sprong net het pompje aan om te vloedden, altijd een fascinerend gebeuren waar ik zonder moeite 15 min naar kan zitten staren

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Ik kweek al mss 15 jaar op aarde en beweer zo'n zaken niet. Er wordt hier trouwens gekweekt op led, waarbij er veel minder verdamping nodig is omdat er geen stralingswarmte is en de temperatuur in het algemeen lager ligt. Die planten hebben geen vocht tekort en 3 tot 5 liter toevoegen zou absurd zijn en nefast voor de bloei. Uw bewering dat planten in aarde niet te nat kunnen staan omdat je kan kweken op hydro is al even absurd.
      Bezig...
      X