Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de kweek met led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    zo ik heb net de sate stok truck gedaan....maar ze waren niet echt vochtig, de grond blies ik er zo af.
    dus nu heb ik weer water met voeding gedaan

    4ml terra bloom
    1ml G.S per liter

    wat denk je van de theorie dat als je met led kweekt vaak een magnesium tekort zou kunnen hebben????
    ik weet het nie hoor...maar ik heb het wel besteld voor de zekerheid
    ik heb ook water uut zeeland, zit hier magnesium in? calcium snap ik nog

    maar wat denk je gwoon nog ff verder met voeden??

    ik kwam er trouwens net achter dat mijn buisverwarming uit stond. die zat op een stekkerdoos van de licht timer....dom van mij
    dus kan het wel eens afkoelen tot 14c snachs zonder verwarming
    dat is denk ik ook weer niet goed zo veel verschil in temperatuur

    Comment


      #47
      https://www.evides.nl/drinkwater/wat...it-en-hardheid

      Kijk hier even met je postcode,zie je meteen wat er allemaal in je water zit

      En de nachttemperatuur... weet je ook meteen waar die rode kleuren vandaan komen,

      Je theorie, geen idee, alles kan, bijgeven met beleid kan geen kwaad ,maar als ik me goed herinner doe je dat tot 6 weken in de bloei, morgen ff voor je nakijken.
      (eigen kweekschema ligt in mn hok)

      Als je grond echt droog was tot de bodem kun je gerust een beetje meer water geven dan je nu deed, zeker in bloei mogen ze niet uitdrogen.

      Verder even niet te veel "dokteren" alles wat ik kon verzinnen heb je gedaan, op grond moet je gewoon een beetje meer geduld hebben voor je resultaat ziet,

      Maak elke dag foto's van je ergste plant en vergelijk de foto dagelijks met die van gisteren en eergisteren enz.. zo zie je het snelst of het erger wordt, stabiliseert ,of verbetert.

      Voeding is prima zo.

      Misschien een beetje veel info en niet echt in volgorde van je vragen, maja tis al laat zullen we maar zeggen.

      P.s. gele bladeren alleen weghalen als ze er vanzelf afvallen,maar wel altijd opruimen, niet in je potten/ tentje laten liggen.
      Last edited by misty; 14 February 2019, 16:35.
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #48
        okay bedank man. ga ik allemaal doen

        heb je nog goede raad over aarde?? ik wil bij mijn volgende kweek gewone potgrond van de intratuin of groenrijk kopen.
        kan ik dan gewoon universele pakken??? met voeding voor 6 a 8 weken??
        weet je wat het is....die plagron moet ik bestellen en kost me een duit money. en ik wil niet dat ze het bij de buren afgeven snap je.

        maar ik zie door de bomen het bos niet meer. de eene zegt universele is goed genoeg en de ander zegt dat het troep is, dus ik weet het nie meer

        Comment


          #49
          Er zijn ook wel goeie soorten grond.
          Je kunt in ieder geval zelf wat kleine testjes doen.
          Dat begint al bij de zak pakken. Is hij zwaar of is hij licht. Te nat of te droog.
          Als je een zak ziet die open ligt, pak een handje eruit, ruik eraan. Het mag best lekker ruiken, naar verse grond. Niet naar rottend fruit of schimmel.
          Liefst heb je er weinig zand door en weinig grove takjes of plantresten.
          Ph 7 of lager en er hoeft geen 6 maanden voeding in te zitten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #50
            ahh ok goede tips qnq!!
            en is het nog verstandig om er extra perliet of een of ander mest erbij te doen?

            Comment


              #51
              Als je universele potgrond koopt zit daar al "mest" in he,
              Als je toch een grond wil kopen die niet speciaal op onze plantjes afgestemd is zou
              ik eerder kiezen voor iets wat slechts licht bemest is en dan zodra het nodig is
              bijvoeden met een goede voeding,
              Als je een luchtige potgrond gebruikt hoeft er geen perliet bij
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


              • oberkappo
                oberkappo commented
                Editing a comment
                weet jij dan misschien waar ik in zeeland plagron grond kan kopen??? dan kan ik er met de auto om. bezorgen kost zo veel.

                en als ik toch besluit om plagron te nemen, welke?? lightmix misschien?
                die royalmix is volgens mij te zwaar bemest weet je

              #52
              Rij lekker naar urban garden in terneuzen, en die jongen heeft zoo veel verstand van spullen dat ie het verkoopt
              Als jij daar ff gaat zitten en hem vraagt wat voor jou het beste is krijg je een goed antwoord (als tie goeie zin heeft krijg je nog een koffie-tje ook)
              Als je aan de overkant woont volgende week zaterdag is de tunnel tolvrij.
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #53
                oh die ken ik niet. maar dat ga ik misschien ook doen. en ja ik woon aan de goeie kant van zeeland (walcheren) no offens

                thnx

                Comment


                  #54
                  Ik heb mijn laatste rondes universele potgrond gebruikt, de goedkoopste eerst. Is allemaal geen probleem, wie het tegendeel beweert kan naar mijn kweekverslagen gaan kijken. Zakken potgrond van de lidl en nu de goedkope zakken van het huismerk van de gamma.

                  Let er op dat geen enkele universele potgrond voorzien is voor wiet te kweken en dat voeding voor zoveel weken daar betekent voeding voor sla of andere groenten of kruiden. Die groeien een pak trager en hebben amper iets nodig, wiet groeit veel sneller dus de grond zal sneller uitgeput zijn. Best wel altijd beginnen in zaai- en stekgrond. Moest er toch in het begin wat teveel meststoffen vrij komen.

                  Perliet toevoegen doet niks, en royalmix is echt vergeven van de Perliet. Schande dat ze daar 13 euro voor durven vragen.

                  Comment


                    #55
                    Vroeger kweekte iedereen in universele potgrond dus zou niet zien waarom dat nu ineens niet zou gaan.

                    Comment


                    • oberkappo
                      oberkappo commented
                      Editing a comment
                      dat is ook weer zo.

                    #56
                    hier nog eens een update..

                    week 5 echte bloei
                    bloeivoeding 4ml pl
                    G.S 1ml pl
                    magnesium 1ml

                    ik geef nu ook wat extra magnesium toe. want als ik hier en daar wat dingen opzoek lijkt het op mijn probleem.
                    ik hoop dat het op ieder geval geen kwaad kan dan.
                    er lijkt een beetje verbetering te zien, maar is niet veel

                    hier wat fotos die ik elke dag genomen heb, dus 1 foto 1 dag
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 5 photos.

                    Comment


                      #57
                      ik zie net dat je het op die fotos nie zo goed ziet, maar het kan ook aan mij leggen dat ik zie wat ik wil zien,,,,,,,,,,
                      ik ben benieuwd of ik hier nog een lekker wietje van kan krijgen, want ze zien er maar gehavend uit, die dames

                      Comment


                        #58
                        Tuurlijk lukt dat, nog even geduld,
                        en ja ze zijn behoorlijk geel, maar als jij verbetering ziet...
                        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                        Misty's ABC

                        Comment


                          #59
                          effe een heel andere vraag he.
                          ik heb van de week mijn jaarafrekening gehad van de delta (energie)
                          nu is mijn stroomverbruik verdubbelt, wat ik wel verwacht had. maar maken jullie je geen zorgen dat dat opvalt?
                          ik bedoel ik woon maar in mn eentje met in het weekend mijn dochter.... maar toch
                          ik heb wel een slimme meter maar die heb ik don laten maken voordat ik uberhaupt ging kweken......maar toch
                          volgens mijn berekeningen ben ik toch rond de 40 euro en 180kwh meer kwijt per maand.
                          ooit doe ik nog zonnepanelen maar dat is nog in de verre toekomst.

                          niemand benauwd hier???

                          Comment


                          • zeitgeistmovement
                            zeitgeistmovement commented
                            Editing a comment
                            Met 250 watt aan led moet je de honger ook wel kunnen stillen. Of wil je 5 gram per dag roken?
                            Last edited by zeitgeistmovement; 21 February 2019, 18:57.

                          #60
                          Ik niet echt,
                          Kweek niet in mijn huis.

                          Maar toen ik dat nog wel deed maakte ik me ook niet echt druk.
                          Zo lang je geen stroom steelt of 10.000 watt in je huiskamer hangt valt jouw 40 eurie extra echt niet op tussen
                          zo'n 8 miljoen huishoudens

                          Daarnaast denk ik dat mijn zoon meer verbruikt als hij zit te gamen...

                          Gewoon zelf je voorschot even tussendoor aanpassen,
                          Plasmascherm van je moeder gekregen... dat ding vreet stroom toch?
                          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                          Misty's ABC

                          Comment

                          Bezig...
                          X