Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green Mamba's eerste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Hallo Green Mamba,

    Dit is een leerzame ronde! Ik ben benieuwd hoe jouw Dominas het gaan doen, ik ga je volgen.

    Dat gedoe met de potgrond ja...voelt nooit lekker om een zak naar boven te sjouwen. Ik moet het onder in de berging zetten, vandaar gaat het in een lege 20 literzak kattebakvulling die ik daarvoor bewaar en dan de trap op naar mijn appartement. En nog voelt het niet lekker.

    Net als Kleine Belg mis ik nog de ervaring om de grond te gaan hergebruiken. Ik wil eerst het kweken op zich goed onder de knie krijgen voordat ik met teveel variabelen ga spelen. Om de grond kwijt te raken doe ik deze in een vuilniszak en breng deze pot voor pot weg bij mijn dagelijkse wandeling in een grote heuptas. Hup de plomp in (zonder zak uiteraard!) en de natuur recycled het wel weer.

    De nieuwe ronde zit in 7 liter ipv 11 liter potten, alleen om minder potgrond te hoeven gebruiken.

    Grote Groeten


    Trouwens, hoe bevalt de lamp?
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Tja, dat kun je niet weten, maar ik heb een ernstige chronische ziekte, waardoor ik ook chronische vermoeidheid heb. Elke trap met mijn eigen gewicht is al teveel, laat staan met een 10tal kilo's!

      Erg knap van je dat je dat lukt maar ik moet het echt in etappes doen. Ik heb op slechte dagen niet eens de energie om naar boven te lopen om de planten te checken.

      Mijn expertise is bankhangen, ik hoop daar wietkweken aan toe te kunnen voegen

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      oei heb je cvs mss die ziekte ken ik maar al te goed mijn moeder heeft die ziekte al meer dan 15j ze kan maar 3a 4 uur slapen per nacht en moet alle dagen wandelen of fietsen of haar spieren raken verlamd dan begrijp ik je het zeker dat je alles in etappes moet doen ..... zouw zeggen veel sterkte het is een klote ziekte hoop dat je wietkweken kan toevoegen aan je leven

    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Smoker het enige probleem hier zijn de buren. Ik woon in een appartementen blok en we zijn redelijk close en weten graag alles van iedereen. Ben ook bekend als doe het zelver

      Takketoelli ik ben tevreden over de lamp tot hiertoe. 12/12 Begonnen dus afwachten wat de bloei gaat geven nu.

    #32
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      zelf ik heb al 20j van chronische pijnen door mijn schouder en rug zo ik kweek zelf zo moet ik al jaren geen medicijnen meer nemen voor de pijn vroeger nam ik morfine voor de pijn maar dat was veel te verslavend en heb deze stop gezet tegen de zin van mijn dokter maar nu ben ik niet verslaafd en lukt me al jaren goed met weed hoop dat het ook goed blijft werken voor jouw man veel sterkte

    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Respect allemaal!
      Ik heb regelmatig last van mijn rug en heb al 2 keer thuis gezeten met een lumbago maar ik kan me niet voorstellen elke dag hevige pijnen te moeten doorstaan.
      Mogen jullie dan legaal roken? Kweken niet veronderstel ik.

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      Green Mamba wat mag je wel legaal in Belgie .... niets nee wij mogen dat ook niet legaal kweken chronische pijn of niet en ook niet legaal roken ... maar voor mij is het kiezen verslaaf raken aan morfine of illigaal wiet roken .. mijn keuze is snel gemaakt

    #33
    UPDATE 16/02/19

    Dag 40 / week 6 sinds het boven komen uit de aarde.

    Planten staan nu 10 dagen onder 12/12 voorbloei en de topjes beginnen te verschijnen.

    Ik ben ondertussen geleidelijk overgeschakeld naar een voedingsschema voor de GH messtof dat ik heb gevonden op internet speciaal voor onze planten en geef nu elke keer een 3/4 de dosis meststof mee met afgezuurd water.
    Ze doen het redelijk goed buiten de lichtgroene schijn op de jongere bladeren. Hier en daar krult er ook wel een puntje maar dat is misch eerder door te weinig watergifte.
    Voorlopig durf ik niet de dosis meststof verhogen. Ze hebben vandaag nog gekregen met 3/4de en zal wel zien wat dat geeft ivm de vergeling komende dagen. Als die aanhoud geef ik meer.


    Overzichtje van de tent:

    IMG_2398.JPG









    Jonge topjes


    Nr2 en 3 (rechtse kant) doen het nu het best. Ze vormen mooi verspreid de jonge kleine topjes.
    Nr1 (vooraan links) groeide veel te snel en heb ik regelmatig getopt om hem met 2 en 3 gelijk te brengen. Dit is gelukt alleen staan er minder jonge topjes op dan bij 2 en 3 momenteel.
    Komt wel goed denk ik want hij vormt meerdere lagere topjes en heeft genoeg licht doorheen de grotere bladeren.


    IMG_2401.JPG


    IMG_2402.JPG





    Verloren dochter?

    Ja verloren dochter... Nr4.

    Deze staat op de eerste foto achteraan links. Dus niet te zien door de grotere meiden want deze zijn een 15 - 20 cm groter ondertussen.
    Ik was deze week aan het denken om ze te verwijderen van andere zussen. Ze groeit echt traag en ze gaat overwoekerd worden.
    Maar kijk hoe mooi het plantje staat weliswaar met achterstand.


    IMG_2403.JPG


    Hier zijn ook topjes aan het ontwikkelen en heb enkele bladeren verwijderd zodat deze meer licht krijgen.


    IMG_2405.JPG


    Nr4 blijft mooi staan naast de andere en we zullen wel zien wat er van komt.
    Zij is is ook als enigste niet getopt dus kan ik vergelijken.



    Verder heb ik me deze week een mini luchtontvochtiger gekocht want de LV blijft maar hangen rond de 70. Een update hierover volgt nog na test.

    IMG_2407.JPG






    Dat was het voor deze week en zoals altijd alle tips en opmerkingen welkom.


    Tot een volgende,

    Mamba
    Attached Files

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


      #34
      Ok dit noemen we een kweekverslag !! !!

      Ze staan goe te pronken daar , het gaat lekker zo te zien !

      Ik denk dat de verlichting een vertekend beeld geeft op de bovenste foto's ,
      van de vergeling of zie ik dat verkeerd ??
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • Green Mamba
        Green Mamba commented
        Editing a comment
        Nee die lichtgroene vergeling is echt zo. Ik vind het ook niet zo duidelijk op de foto's maar je ziet het wel.
        Het zijn de beste foto's die ik kon maken kwa licht.

      • Green Mamba
        Green Mamba commented
        Editing a comment

      #35
      He Mamba,


      Gaat prima zo! Ik zou de verloren dochter op een verhoginkje zetten om haar zoveel mogelijk gelijk met haar zusjes te krijgen. Gewoon laten staan, alles wat je ervanaf haalt is meegenomen en je kunt er alleen maar van leren. En ze ziet er veel te goed uit!!

      Ikzelf heb de ventilator wat hoger hangen, tussen de lamp en het bladerdek in, iets omlaag gericht.
      Mijn luchtvochtigheid is ook wat aan de hoge kant de laatste dagen, ik hoop dat de ontvochtiger helpt. Misschien is dat ook wat voor mij.

      Nog ff en dan komen de eerste pistels...


      Tijd voor een kleine Takketoelli, met eigen kweekje Tiellitalli, dan voel ik mij snel weer Tullitolli!


      Grote Groeten!!
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Green Mamba
        Green Mamba commented
        Editing a comment
        Ons kleinste krijgt een een opstapje

        Wat de ventilator hoogte betreft heb ik hier eens gelezen dat je hem beter tussen dan op de planten laat blazen.
        Dit om de verdamping van de planten niet tegen te gaan.
        Hij staat ook maar 3 keer een half uurtje aan per dag om de bladeren eens te verluchten. Dit lijkt mij het beste.

        Ik laat zeker nog iets weten ivm de ontvochtiger.

        Greetz

      #36
      ik zouw nr 4 ook niet weg doen gewoon op een verhoogje zetten zodat hij even hoog is als de andere planten en ook max aan licht krijgt

      ik heb ik mijn vorige kweekje er ook een aantal weg gedaan die niet tot tegen het net groeiden daar van heb ik toch 1 laten staan om te zien wat er nog van kwam in de bloei in die plant

      was nr 3 die het meeste gewicht had gegeven van mijn 7 overblijvende plantjes ( was vorige kweek slechte kweek en te weinig licht had ik dan en batt mix niets voor mij )

      uw ventilator laat je best blazen tussen je toppen en je lamp best niet op de plantjes ( bladeren kan je droog blazen ) ik heb een 7w en een 5 w blazer hangen in kast en blaast 24/24 tot ze stuk gaan gaan

      meestal een kweek of 2 a 3 mee en dan zijn ze kapot maar kost zo een 12 euro per stuk
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


        #37
        UPDATE 18/02/19


        Luchtontvochtiger?

        Nee! Belachelijk ding dat nog geen halve liter vocht op 24 u uit de lucht haalt waar de lv nu rond de 80 gaat.
        Ik krijg schimmel op en naast de raam en op het plafond. De druppels hangen er zo aan.

        IMG_2407.JPG

        Eigen schuld wou wat besparen maar 27 euro voor de vuilbak.
        Had er nochtans goede reviews van gelezen maar denk niet dat die mensen een lv meter in huis hebben. Stil is hij wel en hij drupt af en toe maar dat is het dan ook.


        Ik ga nu deze bestellen want die schimmel moet wegblijven en als de levering nog een week duurt haal ik een kleine bouwdroger bij een verhuurder.




        Prijs en karakteristieken PROLINE DRY10L. Koop uw PROLINE DRY10L aan de beste prijs, gratis geleverd en service inbegrepen, bij Vanden Borre.

        UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

        Comment


          #38
          Das toch niet normaal? Is je aanzuig en afzuig in de zelfde kamer mss?

          Comment


          • WillyWally
            WillyWally commented
            Editing a comment
            Met raam ofzo open moet dat probleem toch op te lossen zijn ?

          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Hier gewoon gaten gemaakt in huurwoning
            (Gelukkig gips plafond onder houte vloer zolder)
            Met verhuizen gewoon plaatje terug erin met stukje hout erboven en texen
            Miss een idee om die soort van zoutbakjes neer te zetten??

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Ik heb er toevallig vandaag 2 gehaald bij de Action. 4 euries. Baat het niet schaadt het niet. Ik hou je op de hoogte

          #39


          Dan kan je mss toch het raam wat open zetten? Of naar de kamer ernaast uitblazen? of indd een lucht ontvochtiger zetten, maar neem dan indd iets deftig. deze bijvoorbeeld?

          https://www.coolblue.be/nl/product/8...df-20den3.html

          Comment


          • Green Mamba
            Green Mamba commented
            Editing a comment
            Ja maar raam open is ook goed stoken.,..
            Heb ik gebrobeert en dat is voor een uur goed en alles gaat weer de hoogte in. De raam kan niet open blijven.
            Heb uiteindelijk gisteren een Proline ontvochtiger besteld en vandaag afgehaald zoals al in gedachten philly :mr reen:

            Werkt goed! `Morgen meer over na verder onderzoek.

          #40
          UPDATE 23/02/19

          Dag 47 / week 8image_326249.jpgimage_326248.jpgimage_326246.jpg


          Daarna wou ik het zo snel mogelijk onder de microscoop leggen om te weten welke smeerlapjes tussen men planten zitten.
          Dacht aan verzuipen enz maar dat was teveel gedoe en te hoog risico op ontsnapping dus die plannen snel neergelegd.

          Heb gewoon een nachtje gewacht en de volgende ochtend lag het gekruld op de bodem van het glas.
          Microscoop erbij en volgens mij gaat hem om een varenrouwmugje.
          Moeilijk te zien omdat het gekruld lag maar ben toch vrij zeker.

          Ik ga Bio-Granules bestellen tegen de larven van de muggen en in afwachting daarvan de bovengrond van de potten proberen droog te houden door de ventilator meer te laten draaien en de toplaag goed los te maken met een vork om de larven minder kans te geven.
          Momenteel staan ze redelijk vochtig.




          Nog een familiefoto als afsluiter:

          image_326251.jpg
          Nr2 rechts achteraan is mooie toppen aan het vormen. De rest staat wat achter maar er is duidelijk vorming en veel.

          Meer over de planten zelf in een volgende update


          Groeten allemaal!
          Attached Files
          Last edited by Green Mamba; 23 February 2019, 18:55.

          UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

          Comment


          • Green Mamba
            Green Mamba commented
            Editing a comment
            Ja waarschijnlijk ga ik volgende keer preventief werken tegen de larven want blijkbaar komt dit geregeld voor.

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Vaak komen ze mee met de aarde die bij de growshop buiten ligt opgeslagen. Proberen om een shop te vinden waar de aarde binnen ligt.

          • Green Mamba
            Green Mamba commented
            Editing a comment
            Aarde lag binnen maar kwam waarschijlijk van buiten.

          #41
          en een beetje tevreden over je lampje of toch liever zijn grotere broertje gehad maar ziet er wel goed uit

          Comment


          • Green Mamba
            Green Mamba commented
            Editing a comment
            Ik denk dat deze ideaal is voor een 60x60 tentje en zou de grote broer gebruiken voor een 1x1m tentje.

            Ik ben er toch zeer tevreden over tot hiertoe en heb wel wat centen bespaard door deze lamp te nemen. Ik hang ze nu tussen de 30 en 40 cm hoog en de planten strekken niet.

          • Patrick026
            Patrick026 commented
            Editing a comment
            ja wil ook maar een lamp gaan bestellen alleen welke blijf lastig zit nu aan de RUBOL MCP 18 te denken lijk me mooi verdeeld licht te geven en dan gehele cyclus is de combinatie van 12x3500K 90CRI + 6x4000K 90CRI

          • Green Mamba
            Green Mamba commented
            Editing a comment
            Ik had voor de eerste keer een beetje schrik voor die zelfbouwkits daarmee dat ik een all-in-one led lamp heb. Gewoon nog te weinig kennis over het kweken dus wou me nog geen zorgen maken over de lamp en me focussen op de rest.
            Nu begin ik me meer en meer te interesseren in betere verlichting. Je setje lijkt me wel goed en gemakkelijk aan te passen. Prijs lijkt ook wel meevallen dus ga ervoor! Hopelijk met een kweekverslag zodat ik kan volgen.
            Je kan altijd eens een nieuw topic openen als er nog geen bestaat over die lampen en eens horen wat de ervaren kwekers ervan vinden.

          #42
          hallo
          ik schuif ook lekker aan bij dit verslag

          leuke kleine ruimte lekker vol mooi hoor

          ik heb trouwens sins kort een zelfbouw kit citizen clu48 200watt (rubol) misschien ook een leuk setje toch

          Comment


            #43
            Damn man zonde zeg...
            het zijn altijd die ongenodigde gasten die voor problemen zorgen
            hopenlijk krijg je het onder controle.

            gelukkig nu een goede ontvochtiger
            ik zou wel even die schimmel behandelen

            nu maar hopen dat het bij deze problemen blijft
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


            • Green Mamba
              Green Mamba commented
              Editing a comment
              ja product in huis gehaald en deze week ga ik schuren.

            • Patrick026
              Patrick026 commented
              Editing a comment
              gloor er over heen en klaar ze snel droog is groei de schimmel ook niet meer

            #44
            Ik heb (gelukkig!) niet veel ervaring met ongenode gasten, 1x trips en elke ronde varenrouwmug. Maar van de ongenode gasten is deze het minst schadelijk geloof ik. De vliegjes doen niks behalve nieuwe larven maken, en die vreten aan je wortels.

            Ik heb biologisch bestreden, met kaneelextract, zand, uitdrogen, gele plakplaten....en ik zag er net nog rondvliegen.... chemische middelen doe ik niet aan, alhoewel dat kaneelextract misschien zo genoemd zou kunnen worden. 1x gebruikt

            Dit was ook de reden dat ik overgestapt ben op plagron grond, en daar zitten ze volgens mij niet in.

            Ik heb de tripsen ooit meegenomen van een autoflower die buiten op mijn balkon stond (stomstomstom!!), en de muggen komen van mijn kamerplantenpotgrond af. Zolang ik die onder heb staan blijf ik last houden van deze vervelende beestjes. Maar dus heel wat minder sinds de plagron grond in gebruik is. Mijn conclusie althans


            Toevallig gisteren een diy lampenset besteld bij greensell, die met 4 cree cobs van 200 watt . Ook het bekijken waard misschien!

            Ondanks de problemen (leermomenten zijn dat) staan de vrouwkes er goed bij hoor! Mooie grote fanleaves, vooral de weer-gevonden-dochter! Linksboven, toch?
            En inderdaad de schimmelplekken wel ff behandelen, zoals Weske ook al aangeeft. Niet alleen voor de planten!


            Grote Groeten
            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment


            • Green Mamba
              Green Mamba commented
              Editing a comment
              Ik wil ook geen chemische bestrijding gebruiken. Even mijn bestelling Bio Granules afwachten en testen

            #45
            Voorlopig 3 rolletjes van die uittrekbare vliegenvangers opgehangen en er plakken toch al een 20 vliegjes in na 24 uur.
            2 in de tent en 1tje daarbuiten en allemaal vangen ze de smeerlapjes.
            Voor de larven heb ik aardappelschijfjes over de potten verdeeld om de eventueel aanwezige larven aan te trekken en manueel te verwijderen.
            Bio-Granules is besteld. Hopelijk snel in huis en het resultaat valt dan nog af te wachten.

            UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

            Comment

            Bezig...
            X