Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green Mamba's eerste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Mm denk dat ze gewoon dorst hadden. Wat is de maximale temp. in je ruimte?
    Ik zou zelf nog even wachten met minerale voeding!

    Wat extra info over je grond;

    Aveve Compo zaai/stek grond Teeltsubstraat
    Bemest voor 100 dagen!

    Grondstoffen
    pH (water) zone 5,0-6,5
    Elektrische geleidbaarheid 20,0 mS/m

    Toepassingsbereik
    Gebruiksklare kwaliteitspotgrond voor zaaien, stekken en verspenen.
    Beschikbare voedingselementen
    NPK
    Ad usum proprium!

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Ben nu zelf op de site van Aveve aan het zoeken maar kan niet de juiste aarde vinden. Hij is zeker niet van Compo. Staat alleen Aveve stek en zaaigrond op. Heb halve dosis meststof gegeven en zal ze goed in het oog houden.
      Het zou toch stom zijn dat je potgrond als fabrikant al bemest en dit niet vermeld denk ik dan. Dat is uiteindelijk toch een meerwaarde voor je product.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Meestal zijn ze wel voor bemest, voldoende om op te wortelen dus met een week of twee is de voeding al verbruikt. Normaal staat het er idd bij, kan je geen foto maken van de zak? Zoveel zaai stekgrond..

    #17
    ganjagast

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      keep us posted!

    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Zeker!

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      idd mamba staat er niet op ik gebruik de zelfde aarde om te starten

    #18
    UPDATE 21/01/19

    Een week verder en ondertussen wat gebeurt ten huize Mamba.

    15/01
    We zijn dan 8 dagen verder sinds de ontkiemde zaailingen boven de aarde zijn gekomen.
    Dus de 6 Black Domina (BD) zaadjes en 1 onbekende die ik gekregen had. De wortels van de kleine plantjes komen onderaan uit de 11 cm potjes dus ik beslis om de 4 grootste BD plantjes elk in een 14L pot te verpotten. Ik zit nu nog met 3 reserve plantjes die ik waarschijnlijk ga weggeven.

    Plantjes dus verpot en in de 14 L gezet.
    De grootste blaadjes begonnen de dag daarop te krullen bij 3 van de 4 verpotte planten. Bij 2 van ze was dat duidelijk zichtbaar zoals op de foto. Bij het 3de slachtoffer was het veel minder. Bij de 3 kleine 11cm reserve potjes hadden er ook 2 last van bleek achteraf pas.



    Ik dacht eerst dat de verpotte plantjes last hadden van het verpotten omdat de wortels los uit het potje kwamen en veel aarde gewoon in de badkuip viel en dus te veel wortelschade. Wortels waren wel lang en verspreid maar niet compact.
    Een beetje later kregen de kleintjes die niet verpot waren het ook dus het lag niet aan mijn werkzaamheden. Het zijn de minst groeiende planten en ze nemen dus ook alles wat trager op denk ik dan.
    Volgens mij kwam de verkrulling door het te vroeg toedienen van de nochtans halve dosis GH meststof hier vroeger vermeld.
    Na 48u (foto hierboven) is het niet meer verergerd.
    De 14L's staan in UIniversele potgrond Aveve met 10-20 procent perliet N-P-K 14-16-18
    Ze krijgen nu alleen water afgezuurd naar ph6 om de 3 dagen.

    TEMP 22
    LV 50 - 60




    filedata/fetch?id=1380086&d=1553700817&type=thumb
    Zo zien ze er vandaag uit
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.
    Last edited by Green Mamba; 22 January 2019, 10:25.

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Voorlopig hoef je geen voeding mee te geven! Dat grond is bemest voor 6/8 weken. Ik zou zelf eind week 4 beginnen met lichte dosis voeding.

    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Plantjes staan mooi dus ik ga niets toevoegen de eerste 4 weken zoals je aangeeft. Potgrond is genoeg bemest.

    #19
    UPDATE 26/01/19

    Dag 17

    Lamp 30 - 35 cm
    Temp 25
    Lv 50
    Kleine actieve buisventilator voor luchtafvoer zonder filter aan die zuigt langs boven. Luchtgaten onderaan open.
    Tube verwarming aan + olieradiator buiten de tent. De 40 cm tube trekt het niet als de kamer op 18 graden staat als ik weg ben.

    Sinds woensdag zit ik thuis vanwege het slechte weer dus kon ik mijn tentje nog eens goed in de gaten houden.
    Mijn Lv ging van 45 tot 80 als de lamp weer aansprong en condens (druppelvorming) was duidelijk waar te nemen onderaan de raam van het kleine kamertje waar de tent in staat. Ondanks goede luchtcirculatie.
    Ik heb dan de raam en deur een beetje open gezet. Ventilator met verwarming in deurgat blazend naar de raam gericht zodat mijn tentje zeker niet meer dan een paar graden zou afkoelen. Na een half uurtje was de tent en kamer op lv 50.
    Deze ging echter weer stilletjes naar omhoog en heb dan heel het appartement eens goed verlucht met verwarming aan. Probleem opgelost!
    Door de koude houden we alles dicht in huis en vergeten de vochtigheid buiten de tent


    Dus mijn planten:




    De 2 achterste zijn wat groter. De 2 rechts op de foto heb ik gediefd. Voorlopig alleen de onderste 2 vertakkingen van de 4.
    Ze lijken er een beetje van te weten en hangen wat slap.
    Even afwachten. Ze hebben gisteren nog een halve liter water gekregen zonder voeding en afgezuurd naar 6.
    Temp stond op 22 en heb ze nu naar 25 verhoogd in de hoop dat ze wat sneller gaan groeien.

    Dit zijn de 2 welke gediefd zijn:





    Attached Files
    Last edited by Green Mamba; 26 January 2019, 15:11.

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Sorry nog altijd aan het sukkelen met de foto's.
      Zou nu in orde moeten zijn.

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      nee nog niet volledig !!

    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Ik kan ze zien Remco. Begrijp er niets van.
      Ik ga eens uitloggen

    #20
    Ahja, vergeten...

    Ook nog een schaatspiste gemaakt voor de klein manne bij een vriend




    Attached Files
    Last edited by Green Mamba; 26 January 2019, 15:14.

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


    • WillyWally
      WillyWally commented
      Editing a comment
      De slee achter mijn cross binden

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      juist ff gebeld naar aveve om te vragen hoe lang hun stek en zaai grond is voor bemest en dat is licht voor bemest 1 week zeggen ze heb hun aangeraden dat in het vervolg op hun zakken te zetten

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Staat er helemaal niks op dan?
      Hier staat altijd een uS waarde op de zak.
      (uS = microsiemens maar er zit geen micro op mn gsm)

    #21
    Oei mannen terug trekken!
    Heb mij hier ferm belachelijk gemaakt en zal dat ook direct toegeven en toelichten.

    Ik lees nu jullie reactie en heb het zakje er nog eens bijgenomen.
    Onderaan in het klein boven de sealing (gesmolten afdichting van de zak) staat volgende vermeld in kleine letters:

    droge stof 20%
    organische stof 10%
    EC 75 mS
    meststof npk 14-16-18
    n
    smoker2002 Bedankt, hopelijk word het in de toekomst duidelijker gedrukt.
    Zoveel meststof voor maar 1 week? Geloof ik niets van.

    QnQ Er staat niets van uS vermeld maar waarschijlijk weet je genoeg met voorgaande info.

    Excuses aan alle betrokkenen

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


    • WillyWally
      WillyWally commented
      Editing a comment
      Someone needs glasses

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      EC 75 mS = De grond heeft een EC van 0.75

    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Ogen zijn nog perfect, juist op medische controle geweest dus daar kan ik het niet op steken
      Eerder wat minder blowen tijdens mijn werkzaamheden en ben gewoon vantijd een kieke zonder kop

    #22

    Als dit echt een cree cob is mag die alleen aan het eind van je bloei (laatste 2 weken) dichter dan 50 cm hangen.
    Heb ze zelf in de groei op ruim 1 meter en in de bloei rond 80 cm.
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Ik heb geen last van verbranding. Bladeren aan de buitenkanten van het lichtoppervlak beginnen wel omhoog te groeien om meer licht te krijgen.

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      cob cree heeft van mij geheel de rond op 30 cm gehangen enkel laatste week op 15 cm noot last gehad van verbranding
      en zijn echte komen van tgl van spanje tgl star 60 ..... enkel de eerste week op 50 en dan 40 en dan 30 op week 3 en zo gebleven

    • misty
      misty commented
      Editing a comment
      En je had geen last van foxtailing en zo smoker?
      Dat gebeurt bij mij namelijk als ze er te dicht op staan.
      Daarnaast heb je veel meer belichtte oppervlakte,werkt helemaal prima.
      ik heb er echt die geen lamp dichter dan 50 cm willen want dan gaan de blaadjes hangen alsof ze slapen.
      Alles maakt 7 tot 9 vingerig blad ,dus hebben het prima naar hun zin.
      Zal wel een foto plaatsen, heb er vanmiddag gemaakt, kan alleen mijn tel niet vinden, hoop dat ik hem niet in mn hok heb laten liggen, geen zin om nog de deur uit te gaan. Anders zie je de foto's morgen wel verschijnen.
      Stekjes staan er bij mij nu zeker 120-130 cm vandaan en 6e internode op ongeveer 10 cm dus absoluut geen stretch.

    #23
    UPDATE 30/01/19

    Dag 23image_324538.jpg image_324539.jpg

    Groeten allemaal

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Ik denk het niet. Heb eens gekeken met mijn goedkope 100x draagbare microscoop maar dat is niet gemakkelijk. Wil het blad er nog niet afhalen voorlopig.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Ze hebben iets meer voeding nodig denk ik, let ook goed op die roestplekken! Cal/Mag

    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      ganjagast Voorlopig alleen dat ene blad en ik hou het in de gaten.
      De 2 grote achteraan doen het goed kwa kleur en groei denk ik. Ik kan bij de 2 kleinste volgende keer 1/4de voeding geven en zien wat dat geeft. Het word tijd dat die wat versnellen want als het zo doorgaat zijn ze volgende week (week 4) maar half zo groot. Ze blijven duidelijk achterop sinds het verpotten.

    #24

    Comment


    • WillyWally
      WillyWally commented
      Editing a comment
      Opleveren gaat het zowiezo en is niet ingewikkelder hoor
      Nee nog niet, moet nog het een en het ander kopen en de tijd hebben.
      Financieel effe zwaar geweest met die feesten en verjaardagen
      En ga toch tegen de 1000€ zitten schat ik.

    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Ja ik zit ook aan die prijs. Het zal geen 100 schelen en dat is even zwaar investeren natuurlijk.

    • WillyWally
      WillyWally commented
      Editing a comment
      Ja maar liever kwaliteit dan brol.

    #25
    Mooi bezig. Ook een frist timer. Ik schuif aan.

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Iedereen welkom! Samen gezellig wat bijleren en knoeien.
      Zal eens aan het volgende verslag beginnen dus zet de koffie al maar gereed

    #26
    Koffie Oki-Doki laat maar komen dien handel !!
    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


      #27
      UPDATE 01/02/19

      Dag 29 sinds het boven komen uit de aarde.

      Week 5 sinds deze maandag.





      1.Fotoshoot!

      Nog eens allemaal samen op de foto.

      Say cannabieeeeeeeeeeeees


      image_325034.jpg

      image_325035.jpg



      Nu wil ik graag het verschil in hoogte eens tonen dus heb ze even in lijn gezet. Scheelt toch veel vind ik.



      image_325039.jpg

      2. De cijfers

      Ze hebben ondertussen een nr gekregen van groot (1) naar klein (4).
      Ben er tijdens mijn eerste kweek nog niet aan toe om ze namen te geven. Zou te veel zeer doen als het fout loopt
      Maar voorlopig nog alles ok naast het groei verschil

      Enkele cijfers:


      Nr1

      image_325036.jpg
      Hoogte: 25 cm
      Gemeten vanaf de potrand tot de nieuwe scheuten die in het midden van de plant uitschieten dus niet het hoogste blad.

      Behandeling: 4 Onderste nodes gediefd een week geleden voor meer licht/lucht. Getopt na de 6de node omdat hij het snelste groeit en dat wat wou remmen.



      Nr2

      image_325038.jpg
      Hoogte: 20 cm
      3 Onderste nodes gediefd / Totaal 7 nodes



      Nr3

      image_325037.jpg
      Hoogte: 14 cm
      4 Onderste nodes gediefd / Totaal 7 nodes



      Nr4

      image_325040.jpg
      Hoogte: 11 cm
      4 Onderste nodes gediefd / Totaal 6 nodes



      Ik heb geprobeert om de vertakkingen zo duidelijk mogelijk op foto te zetten.

      Zoals je kan zien is nr1 2 x zo groot als mijn kleinste nr4 en zou de lamp naar 12/12 moeten gaan.
      Zou ik nu verder gaan met de 4 planten of geef ik 1 en 2 best wat meer plaats? Ik ga het liefst met alle 4 verder maar als ze in de groei al achterblijven is het misch beter om ze te laten gaan zodat de twee sterkste de ruimte kunnen vullen.

      Ik heb nr1 als enigste getopt in de hoop dat de anderen wat hoogte zouden inhalen maar na een week tijd merk ik niet veel verschil.
      Ik wacht nog even op de reacties maar denk best morgen de lamp op 12/12 en nrs 3 en 4 krijgen nog een week of 2 tijd om zich te bewijzen.

      Dat was het verslag voor vandaag.



      Laat je gedacht weten en stel gerust alle vragen!


      Groeten op
      Last edited by Green Mamba; 5 February 2019, 21:22.

      UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

      Comment


      • Green Mamba
        Green Mamba commented
        Editing a comment
        Ok bedankt Wimmer ik ga ze opnieuw tussen de tekst plaatsen. Bij mij ziet alles er goed uit dus ik kan mijn fouten nooit zien.
        Bedankt voor het compliment en de info

      • Wimmer
        Wimmer commented
        Editing a comment
        En nu ziet het er helemaal top uit!
        Ik zal me ook eens moeten verdiepen in het plaatsen van foto's.

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        De daltons !!

      #28
      Top ik volg

      Comment


        #29
        Even terugkomend op de aarde die je gebruikt.

        Ik ga ook aarde halen bij AVEVE. (huismerk)
        De zaai en stekgrond daar staan ze bij mij een 2-tal weken in, alvorens in de definitieve potten te gaan met de lichtst bemeste grond van AVEVE.
        De zak geeft aan 'bevat voeding voor 4 weken'. al de rest die ze aanbieden is voor '100 dagen' bemest.

        Voeding begin ik pas te geven halfweg week 3 in de grote potten. Dus +- 5 weken na het bovenkomen.
        Ik gebruik biovoeding dus start ik een weekje 'te vroeg' wegens de tragere opname.

        Gaat prima zo. Vorige ronde zelf wat overvoed maar deze keer, met wat hierboven beschreven staat, tot nu toe geen enkel probleem.

        Ziet er prima uit!
        2018, Bubblegum, Kera Seeds
        2019, Jack Herer, Kera Seeds

        Comment


        • Green Mamba
          Green Mamba commented
          Editing a comment
          Ja ik was te vroeg begonnen met de meststof. Had last van kanniwachtis...
          Ben tevreden over de grond en ik weet nu wanneer ik meststof kan bijgeven en hoeveel dus bij volgende kweek haal ik dezelfde grond in huis.
          Gebruik je de grond maar 1 keer?

        #30
        1 keer ja.
        Ik heb de kennis of ervaring niet om die te hergebruiken.
        Als ik een verse zak van dezelfde aarde gebruik weet ik ongeveer wat ik kan verwachten.

        Grts
        KB
        2018, Bubblegum, Kera Seeds
        2019, Jack Herer, Kera Seeds

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          idd, dat slepen met zakken is ook geen goed idee zeker als je geen tuin hebt Wat ik altijd deed was de zak grond in een grote doos stoppen en daarbovenop wat draden etc. "Kom ik aanlopen met een doos vol elektronica"
          Al gaat het om een zak, mensen zullen gaan fantaseren beter voorkomen.

        • Green Mamba
          Green Mamba commented
          Editing a comment
          Ben bij dat ik alles in de winter besteld en aangehaald heb. Al die verschillende pakjes die aankomen... ik moest elke week wel iets bijbestellen.
          De mensen komen niet buiten nu en liggen na zondsondergang in de zetel voor tv met de verwarming op en ramen dicht.
          In de zomer hebben ze alles gezien en gehoord bij manier van spreken.
          Regelmatig een praatje maken en eens hulp aanbieden helpt ook voor een goede verstandhouding. Die vriendelijke buurman zou toch nooit cannabis kweken zeker

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          beter zoveel mogelijk voor de zomer inslaan, zelfde gedachtegang hier
          minder ogen is beter.
      Bezig...
      X