Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Green Mamba's eerste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Ik heb de foto's ook bij bladproblemen geplaatst en die zouden niet het gevolg zijn van de mugjes.
      Eerder voeding en/of watergifte volgens Q en andere.
      Dus je kan gelijk hebben. We leren weer bij...

    #62
    kuch.. Flesje shiling oil Hang wat tisseus/keukenrol/zakdoekjes op in je kast met shiling oil, de geur zal die beestjes ook helpen verdrijven..
    En als je keertje spierpijn hebt komt het ook goed van pas, kan Flip je komen masseren met manboobs (naar eigen zeggen) -wat wil je nog meer!?

    - bio granules
    - bovenlaag van de grond droog houden
    - vliegenvangers (plakkaarten)
    - shiling oil!

    ze kunnen geen kant meer op.
    Ad usum proprium!

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Takketoelli Ik geef maar sinds een week langs onder water.

      Flip Hasjkip Niks mis met je.
      Ivm het het granulaat staat op de verpakking langs boven inwateren over de aarde. Ik denk eraan deze week nog wat granulaat over de potten te verspreiden en ze
      terug langs boven te wateren vanaf dan

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Klopt!
      Als je een tijdje vanonder water geeft zitten ze onderin de pot.
      Soms zie je ze in het water drijven als je de pot optilt als er water in de schaal staat.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Flip Hasjkip ahahaha ik zit je te stangen man. Twijfel niet aan je figuur

      Zouden ze niet in het water drijven nadat ze op zoek waren naar plekken om hun eitjes te leggen zeg maar ? Komen in het water terecht waar natuurlijk ook nog wat granulaat in aanwezig is(?)zijn ze meteen dood

    #63
    ECOstyle aaltjes voor varenrouwmug, kleinste hoeveelheid 5 mtr. 21 euro misschien is dat de oplossing.

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Bedankt kees maar ik zit nu met de Bio Granules van het merk A.R.T.S gekocht bij Greensell en deze zou ook moeten werken. Ik probeer het nog eens maar ga ze met meer water inwateren. Denk dat ik vorige keer te zuinig ben geweest met de watergift langs boven om effect te hebben.

    #64
    ganjagast

    Ik heb ergens gelezen bij een post van wimmer dat je FloraKleen aanrade. Voor de rest kan ik er niets over vinden op JD.
    Ik weet dat het dient om de eventuele opgestapelde zouten door mijn minerale meststoffen weg te spoelen. Zo kan je de meststofopname bevorderen of herstellen als ik het goed begrijp.
    Het is ook niet schadelijk voor micro organismen dus hopelijk ook niet voor mijn bio granulaat.
    Wat is jouw ervaring met het product?

    Of iemand anders...


    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Ik kocht florakleen alleen voor als ik problemen had met voeding opname. Ik merkte dat na het geven van FloraKleen de planten weer wat vitaler oogde en het beter deden kwa opname etc. Dat is misschien nog te weinig info om echt conclusies te trekken maar naar mijn zeggen doet het wat het belooft. Sommige zouden zeggen gebakken lucht. Tja
      De vraag is, waarvoor heb jij het NU nodig?

    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Blijkbaar zijn de bladsymtonen echt door voedseltekort volgens mij. LR2 geeft het ook al aan. Misch schommel in teveel met mijn ph of dat deed ik tenminste een maand geleden. De FloraKleen kan geen kwaad lijkt mij.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Echt dorst lijken ze niet te hebben, zie wel roestplekken wat duid op cal/mag tekorten (denk je als eerst aan) of door ph fluctuaties, zoals LR2 had gezegd. Moet je zelf even nalopen wat de ph waardes waren van de afgelopen weken.
      Wees niet te gretig met voeden, vaak denk je aan tekorten maar dat is niet altijd zo!

    #65
    Je kan ook olie maken van kaneel poeder en die olie puur over je grond gieten dit kan tot drie weken van de bloei heeft bij mij ook gewerkt is ook effectief tegen spint er zitten bestanddelen in tegen insecten grts
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Zou ik mee uitkijken als je bio kweekt. Het vernietigt je hele bodemleven lijkt mij.
      Mijn ervaring is dat het helpt, niet verhelpt. Ik had in ieder geval ggen toename in vliegjes, maar ze bleven wel.
      2x gebruikt, nu bij de laatste ronde niet, en ik kan eigenlijk geen verschil zien.
      Beste is ze preventief bestrijden, zorg ervoor dat je ze niet binnenhaalt. De kans daarop zo klein mogelijk maken.
      Een plaag als deze heb ik nooit gehad, maar het merk en soort potgrond maakte bij mij al het verschil.

      Grote Groeten

    #66
    Oke beste mensen, tijd voor een hersenspinsel...


    Ik denk dat wij het eens zijn dat de rouwvarenmug een vervelend beestje is dat eigenlijk altijd al in de grond zit voor we die gebruiken. Water erbij, eitjes komen uit en daar zijn de rakkers weer.

    Als tiener heb ik bij een chrysanten boer gewerkt, en 1x per jaar werd de grond gestoomd. De grond werd afgedekt met zeilen en met zandzakken afgesloten. Deze rijen werden dan vol gespoten met stoom om vooral de aaltjes en wormen te doden die de chrysanten ondergronds aantastten.


    Als ik nou de grond voor gebruik zeikenat maak met kokend water, dit laat drogen tot de juiste vochtigheid en vervolgens ga zaaien?? Zijn dan de eitjes, poppen, nimfen, aaltjes of weet ik veel hoe ze heten gedood?

    Grafiekje van internet, over het stomen van de grond en wat bij welke temp gedood wordt:
    20190314_153015.jpg

    Je maakt dan al het bodemleven ook dood, maar daar zijn dan weer middeltjes voor heb ik eens gelezen. Plagron enzymen-iets bijvoorbeeld kan gebruikt worden om oude grond te upgraden geloof ik.

    Zal dit werken? Hoe het in de praktijk moet om zoveel water te koken heb ik nog niet over nagedacht. Ik heb ook nog een oude magnetron staan bedenk ik mij net....


    Grote Groeten

    Ps, Green Mamba: Als je wilt verplaats ik dit bericht wel naar een eigen topic, ik wil je verslag niet vervuilen
    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Plaats maar ik vind het zeer interessant en past toch bij mijn kweekje dus waarom niet!

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Magnetron lijkt me de beste optie anders moet je je grond in de huiskamer uitspreiden om te drogen.
      Met de magnetron wordt wel vaker gedaan (google grond ontsmetten magnetron) maar inderdaad alles gaat dan dood.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Alles dood ja, maar dat maakt voor de terra lijn van plagron niks uit toch? Aangezien hier minerale voeding gegeven wordt?

    #67
    50 ltr bakken met potgrond in de magnetron is denk ik ook niet echt ideaal.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Maar goed dat je niet bij de magnetron hoeft te blijven staan dan

      Ik dacht zelf om de pot te vullen en dan kokend water erbij en weer op laten drogen. Af en toe omscheppen. Moet gaan toch?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      En daarbij is de (larve) mug het meest schadelijk bij jonge kiemplantjes, en die staan doorgaans niet in 50 liter bakken....

    • WillyWally
      WillyWally commented
      Editing a comment
      @Takketoeli Logisch gezien zou het wel moeten werken denk ik... kan nergens terug vinden of je grond gesteriliseerd is eens het een bepaalde temperatuur haalt of dat je grond voor langere tijd verwarmd moet worden om effect te hebben.

    #68
    UPDATE 20/03/19

    Dag 79 / Week 12 sinds het boven komen uit de aarde.

    5 de week op 12/12




    Overzichtje:

    IMG_2565.jpeg









    Zoals je ziet is nr 1 rechts achteraan nog altijd voor de helft vanzijn bladerdek geel met roestvlekken en heeft hij onderaan nog altijd last van bladverlies.
    Eerst krijgen ze bruin/zwarte plekken en krullen ze slap en vallen uiteindelijk af.


    IMG_2566.JPG






    Mijn andere 3 planten hadden het probleem onderaan ook eerst maar in mindere maten. Nu lijkt het bij de 3 wel zo goed als over.
    Hier en daar valt wel eens een bladje maar dat is waarschijnlijk door te weinig licht denk ik. Ook gele puntjes dus uitkijken met de meststoffen.

    Ik heb vorige week de Florakleen gebruikt om de aarde eens te spoelen in de hoop een betere meststofopname te bekomen.
    Na 2 dagen heb ik ze terug alleen water gegeven. Ze hadden al terug dorst maar wou nog 1 beurt wachten met de meststof.
    Ondertussen hebben ze al 2 keer terug de normale dosis gekregen voor de bloei. Ik ga nu met 1/6 de verlagen door de puntjes. Waarom?
    Is gemakkelijk want maak het per 5 liter dus gewoon een liter water meer en dat zal wel voldoende zijn.

    Ik moet ook zeker vermelden dat ik wel wat rode stengeltjes heb door stress waarschijnlijk.





    Conclusie:

    Nog veel te leren hier maar de goesting (spirit) is er en elke week komt er weer een beetje kennis bij en desondanks mijn bladproblemen groeien de topjes mooi en goed op dit moment
    dus voorlopig alles goed blijven opvolgen en fingers crost voor nog een maand.












    Ahja,

    De muggen...



    WO III

    Man vs mug!
    Ik merk elke dag nog enkele varenrouwmuggen op in het tentje maar er is op dit moment geen sprake meer van een echte plaag.
    De planten krijgen nu al een dikke week terug water langs boven en ik heb niet meer muggen.
    Hopelijk doet het bio granulaat zijn werk en heb ik binnenkort geen muggen meer.
    Zal weer afwachten zijn.

    Zelfde vliegenvangers hangen nog altijd omhoog na een dikke week. Deze week eens vervangen zodat ik de volgende dagen kan tellen wat ik vanaf dan nog vang.

    IMG_2569.JPG




    Groeten allemaal en iedereen bedankt voor de goede steun op

    Mag eens gezegd worden door mij!

    Thx




    Attached Files

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Ik hoop dat ik het granulaat goed gebruik.
      Misch moet ik eens naar de fabrikanten sturen om te polsen of ze meer weten over het gebruik daarvan met de Florakleen.

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja niet geschoten is sws mis krijg je antw weet je het precies zou helemaal geweldig zijn

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat granulaat van A.r.t.s gebruik ik ook en staat volgens mij in elk verslag wat ik hier gemaakt heb.
      Ik meng 1-2 eetlepels door 18L aarde als ik de potten vul, dat is voldoende.

    #69
    als ik zo bij de foto kijk lijk wel of niet alles goed belicht is even veel

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Indd. Aan 2 zijkanten is er minder licht.
      Als ik de bloemfunctie aan zet is het beter.
      Was te denken met de kleine 210w lamp maar voor de rest ben ik er zeer tevreden over.

    • Patrick026
      Patrick026 commented
      Editing a comment
      Ja ziet er verder goed uit blij dat je beetje mug onder controle krijg

    #70
    is wel klote om het tegen te komen
    khoop dat ze het ng een maand uithouden zodat ze klaar geraken
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    Comment


    #71
    Green Mamba

    nog updates????

    gz Rickysticky

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Indd. Je gaat het verschil wel merken aan de toppen

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Laten zien !!!!

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      bewijs willen we zien @ Green Mamba foto'sssss

    #72



    UPDATE 29/03/19

    Dag 78/Week 13 sinds het boven komen uit de aarde.

    6de week op 12/12




    Overzichtje:

    IMG_2611.JPG

    Bij de plant rechts achteraan nog altijd veel slecht blad, De toppen doen het wel goed en hou ze goed in de gaten.
    Over de rest ben ik tevreden.



    IMG_2612.JPG IMG_2616.JPG

    IMG_2615.JPG

    IMG_2617.JPG
    Attached Files
    Last edited by Green Mamba; 30 March 2019, 06:27.

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


      #73
      Mijn excuses voor de slordige foto's maar kon niet blijven wachten op een goede camera. Mijn lang verwachte digitale microscoop is terug gezonden door beschadiging tijdens vervoer dus ik kan nog minstens 2 weken wachten op een nieuwe verdorie.
      Ik merk ondertussen enkele melkachtigen trichomen op bij de grootste knopen en vraag me af wanneer ik zou beginnen "spoelen".
      Iemand hier meer info over al dan niet in verband met de GHE meststoffen?

      UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        spoelen is minimaal een week niet voeden.. Als je echt stoned wilt hebben/wezen dan zou ik nu al stoppen met voeden, dan met een dag of 10 oogsten.

      #74
      spoelen doet je 1 a 2 weken voor je kweekje denkt klaar te zijn
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        zag zojuist nog niks staan

      • smoker2002
        smoker2002 commented
        Editing a comment
        denk dat e ter gelijke tijd gepost hebben want ik zag het jouw ook nog niet staan

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        soms ga ik twijfelen maar weet zeker dat ik niks zag staan de server/verbinding hapert wel eens lijkt

      #75
      UPDATE 5/4/19

      Dag 85/Week 14 sinds het boven komen uit de aarde.

      7de week op 12/12

      De Trichomen worden milky




      Kleine afknapper.
      Ik had 2x keer dezelfde digitale microscoop besteld via amazon om mooie foto's te maken. De eerste maal bijna aangekomen maar in Antwerpen beschadigd en dus terruggezonden.
      De 2de maal is hij ook aangekomen in Antwerpen maar niet mogelijk om te leveren volgens tracking en mail. In de mails stond er geen straatnr bij het adres dus kon het aan mij liggen
      Dat ding was elke keer 2 weken onderweg vanuit de USA dus ik hoef het niet meer voor dit kweekje en heb mijn geld terug. Alleen spijtig dat ik niet zo'n mooie foto's kan maken zoals enkele JD'ers hier.
      Ik kan de toppen wel controleren met mijn 100x microscoopje.






      Overzichtje:


      IMG_2623.JPG



      Ondertussen ben ik gestopt met de voeding op aanraden van ganjagast. Dit sinds de laatste 2 watergiften dus een kleine week.
      De plant links vooraan (van de 4) krijgt lichtgroen blad aan de kant van de lamp maar hij doet het goed.

      Ons klein links achteraan doet het ook niet slecht eigenlijk. Ze is de kleinste maar heeft bijna geen of zeer weinig last gehad van bladverkleuring maar heeft nog altijd het meeste achterstand kwa groei en dikte van de topjes al heeft ze wel al wat ingehaald.

      Ons grootste rechts vooraan heeft ons rosse die in het begin vanaf de bloei het snelste toenam in knopvorming sinds een 2-3 weken goed ingehaald.




      Ons grootste:

      IMG_2624.JPG

      IMG_2626.JPG







      Ons Rosse:


      IMG_2627.JPG



      Zo goed als alle bladeren hebben nu de bruine vlekken en verdorren. Ook de kleine in de topjes.
      Nu maak ik me wel een beetje zorgen om deze plant. Hieronder een top.



      IMG_2630.JPG



      De toppen hiervan lijken me nog ok tot hiertoe en hij lijkt mij oogstrijper dan de dikkere toppen van mijn beste plant.




      Afsluiter:

      Voor diegene die het opmerken heb ik in dit verslag vanaf mijn vorige zin besloten mijn toppen niet meer topjes te noemen
      Ze verdienen het wel

      Mijn trichomen worden milky (troebel nu) en zou ze willen oogsten als ze 50/50 milk/amber zijn.
      Lijkt mij het beste maar zou niet weten hoe lang dit nog duurt. Dit weekend ga ik me nog eens verdiepen op het forum.





      Fijn weekend voor iedereen!





      Ahja...en alle commentaar en gezever welkom




      Attached Files

      UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

      Comment


      • Wimmer
        Wimmer commented
        Editing a comment
        Bestel zo een microscoop op wish.
        Duurt wel een hele tijd maar ze dumpen dat ding gewoon in de bus. Moet je je niets van aan trekken.
        Kost enkel verzendkosten als je een beetje zoekt en werkt super. Grtns
    Bezig...
    X