Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lemon Haze onder Fluence LED (new grow)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    ondanks de prijs is dit een geweldige lamp om te kweken. dat kunnen we wel constateren , daarom ga ik ook sparen voor mijn kweekbenodigdheden, en waarschijnlijk komt deze lamp daar ook bij. maar die andere lampen (ray 44 , 85w) zijn uitverkocht. hoeveel gr per watt denk je dat je zonder die ray44 lampen had geoogst?

    fritsie

    Comment


      #92
      Tsja. Met cobs haal je dat ook als het even mee zit. En die zijn net iets goedkoper 300 euro tegenover 1670, voor ongeveer hetzelfde wattage, dan wist ik het wel.

      Comment


        #93
        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
        Tsja. Met cobs haal je dat ook als het even mee zit. En die zijn net iets goedkoper 300 euro tegenover 1670, voor ongeveer hetzelfde wattage, dan wist ik het wel.

        60x91 cm bloeioppervlak, moet je dus 2 van hebben, ben je alsnog goedkoper uit dat wel.

        Comment


          #94
          Met cobs heb ik nog geen 2 gram per watt gezien.

          Comment


            #95
            Verder heb je minimaal wel 8 cobs nodig voor een 120x120. Het liefst nog meer.

            Comment


            • zeitgeistmovement
              zeitgeistmovement commented
              Editing a comment
              40 watt voor een vierkante foot wordt aangeraden (minder kan ook). Dus voor 16 foot2 is dat 640 watt.

            #96
            Begint alweer ergens op te lijken hier...
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #97
              hoe zit het met je stroomkosten onder de lampen die je gebruikt trouwens? succes met je plantjes, ik las trouwens dat je onder de spydrx alleen al 2 gpw kon halen, ergens op grasscity.com of 420nogwat.com.

              Comment


                #98
                https://www.youtube.com/watch?v=OgYhIkzgvtw&t=1345s

                Make/Model Efficiency (PPFD/Watt) Fluence Spydrx 2.17 Optic 1 2.04 MIGRO system 2 HLG QB120 4K 1.92 Sanlight S4W 1.81 Magnus RA 350 1.74 Nextlight Mega 1.6 Budmaster II GOD 6 1.52 California Lightworks Solarsystem 550 1.5 G-Tools, G-leds 280 1.5 Gavitta 1000W DE 400V Pro 1.39 Spectrum King MLH 100W 1.34 Lumatek HPS 600W Dominator XXXL 1.3 Mars Reflector 48 1.3 Omega Ceramic Metal Halide 315 1.29 Ikea grow light 1.25 Optic 2 1.23 Spectrum King 400+ 1.21 Lumatek HPS 600W Medium Adjust-a-wing 1.2 Kind K5 XL750 1.17 Lumatek HPS 150 1.1 Mars 300 1.02 Viparspectra V300 0.98 Lumatek Metal Halide 600W 0.93 Lush Dominator 2X 0.9 Lumii T5 0.74 Elektrox 250W CFL with small reflector 0.6​​​​​​​

                Comment


                • Fritsie
                  Fritsie commented
                  Editing a comment
                  @ filip als ik dat doe dan kan die niets berekenen want je MOET de rest ook invullen. maar thanks voor de replies guys.

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Je vult het aantal dagen groei in en het wattage.
                  Je vult het aantal dagen bloei in en het wattage.
                  Onderin vul je de KWh prijs in.
                  Klik op berekenen.

                • Fritsie
                  Fritsie commented
                  Editing a comment
                  thanks, leekje is iets wijzer

                #99
                Dag 2 op 12/12, de planten gaan echt hard nu.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Fritsie
                  Fritsie commented
                  Editing a comment
                  maat,hoe heb je die andere 2 leds erbij hangen? hang je die naast je spydr? of ertussen? of wat? ziet er weer lekker uit ben benieuwd naar je droge grammatjes ivm je vorige behaalde resultaat, goodluck

                Ik hang ze er gewoon tussen. Je kunt de bars verschuiven.

                Comment


                • Fritsie
                  Fritsie commented
                  Editing a comment
                  thanks voor die info. ty voor de comment. handig om te weten dat je de bars kan verschuiven.

                Oorspronkelijk geplaatst door Head Honcho View Post
                Met cobs heb ik nog geen 2 gram per watt gezien.
                2 gram de watt bij elkaar kweken dromen we allemaal van lijkt mij, maar hoe weet je zeker dat je met cobs niet eveneens zo'n score kan halen? Zijn het bepaalde specs van jouw lamp die zo'n monsterscore eerder mogelijk maken dan met cobs? Want ook al kost het een paar centen, als ik zeker wist dat 2 gram de watt draaien het makkelijkst is met zo'n lamp als de jouwe, dan komt die lamp er. Ik wil de overstap naar led zeker maken, maar liefst meteen goed.

                Comment


                • Fritsie
                  Fritsie commented
                  Editing a comment
                  totdat er iemand komt die ook 1.7-1.9 heeft gedraaid met leds, ja. als er iemand is die dezelfde gram per wat haalt, nee. dus we moeten maar de kweekverslagen afwachten de komende maanden.

                  niks mis met noobvragen, daar is het forum voor.

                • zeitgeistmovement
                  zeitgeistmovement commented
                  Editing a comment

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Het gaat wel om hele kleine verschillen als je rekening houdt met het oppervlak en aantal planten dat wij gebruiken.
                  Als je een beetje enthousiast knipt is het verschil al anders.
                  Dus of dat de buitenaardse prijs rechtvaardigd ?

                Ik zeg alleen dat ik het nog niet gezien heb idd. Ik zeg helemaal niet dat het niet mogelijk is. Maar met Fluence heb ik het regelmatig gezien vaak op us boards. Voor mijn gevoel kan het best wel mogelijk zijn met cobs alleen moet je er dan wel veel in hangen en dan dimmen. Maar dan lopen de de kosten ookweer rap op.

                Comment


                • Pit
                  Pit commented
                  Editing a comment
                  Ja daar heb je gelijk in en de score die je hebt behaald met die lamp is gewoon bizar. Volgens mij heb ik nog nooit eerder gezien dat iemand een kilo bij elkaar kweekt op 120 m2. Welke lamp zou jij aanraden voor 150 x 150?

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Loop de kweekverslagen van Wietefras maar eens na
                  Dat je het niet gezien hebt wil niet zeggen dat het nog niet gedaan is

                • Pit
                  Pit commented
                  Editing a comment
                  Ik zeg niet dat het niet kan, maar dat ik verder nog niemand gezien heb die een kilo bij elkaar kweekt op 120 x 120 behalve Head Honcho. En de meeste van Wietefras z'n verslagen heb ik wel gelezen, hij kweekt op 150 x 150 en zijn beste draai zit op 1,5 gram de watt naar ik meen. Maar wellicht doel jij op een ander kweekverslag van hem dat ik gemist heb. Een linkje zou leuk zijn.

                Ik zou er aan geraken als ik wat geluk had en maar 1 soort zette. Had nu plaats voor 12 potten, nog niet alles is geoogst maar ik heb planten die 30 gram opbrachten en ik heb er nu eentje te drogen die naar 75 gram gaat. Beide namen evenveel plaats in beslag. Moest ik gediefd hebben was het wsl nog meer, het zit em in kleine details. 75 keer 12 is wel 900 en 2 op 1. Dus ja, het kan zeker. Maar het kost een pak moeite want je gaat moeten selecteren. En wat dan? Heb je een kilo van 1 soort. Jeuj. Wat eten we vanavond? Kak met bonen. Oh nee, alweer bonen.
                Voor mij rechtvaardigt het kleine verschil in qualiteit de 1700 euro extra niet. Bijlange niet. Dan kan je beter zelf aan de slag met quantum boards.

                Comment


                • Pit
                  Pit commented
                  Editing a comment

                Comment


                • Pit
                  Pit commented
                  Editing a comment

                • zeitgeistmovement
                  zeitgeistmovement commented
                  Editing a comment
                  HLG 100 komt dicht in de buurt.

                whow gefeliciteerd man topscore!!!
                ik ben ook om!!!!! Heb voor de 2i versie gekozen ik zie nu ook het verschilik heb hem vol open staan 150x150 25 stuks dat zou dus 1,2 kunnen worden
                ben nu ook wel van mening dat hps nu echt verleden tijd is

                Comment

                Bezig...
                X