Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lemon Haze onder Fluence LED (new grow)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Daar gaan we weer... kijken of we de hitte kunnen trotseren deze zomer! Net overgezet in de 30 liter containers in verse Canna Terra Pro. Even de teringzooi opgeruimd van vorige ronde en een nieuwe stofhoes om het filter en gaan...


    
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      En door! Succes weer
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        succes

        Comment


          Heerlijke citrus

          Comment


            Hi Honcho!

            Ik ben zelf een nieuwkomer die momenteel bezig met zijn allereerste ronde van thuiskweek ooit.

            Sinds vorige week ook de eigenaar van een Fluence Spydr (het 2X model, 345 watt).
            Aangezien jij al een aantal rondes gedraaid vroeg ik mij af of ik je zo nu en dan wat vragen mag stellen.

            Ik zie dat je (altijd?) kweekt met 5 planten.
            Doe je dit vanwege wetgevingen of denk je dat 9 of 16 planten teveel is onder deze lamp.

            Ook zie ik dat je (in de bloei volgens mij) extra LED balken erbij hangt.
            Is de reden hiervan dat je denkt dat 330 watt niet genoeg is tijdens de bloei?
            Welk type LED balken hang je erbij?

            Nogmaals, leuk om je verslagen te lezen!

            Groetjes.

            Comment


              SkyHye Vragen stellen is geen probleem. Ik antwoord niet altijd direct maar kom regelmatig hier langs. 5 planten doe ik inderdaad voor de wetgeving. Mochten ze langs komen heb je daarmee het minste gezeik. Meer planten gaat prima maar zou qua opbrengst niet veel uit moeten maken. Ik heb inderdaad extra balken erbij hangen. Ik ging eerst uit van een opbrengst van 1 op 1 of 1,5 en dat zou het krap worden qua opbrengst voor mij. Vandaar iets meer licht toegevoegd. Denk dat het met 350 watt ook wel zou kunnen. Maar meer licht is natuurlijk beter. Ik gebruik de balken van Fluence zelf Ray44 om precies te zijn. Met hetzelfde spectrum als de normale lamp. Het zijn gewoon exact hetzelfde als die van de lamp zelf alleen hebben deze eigen driver.

              Comment


                En alweer 14 dagen verder. Wat groeit dat spul toch hard in twee weken tijd.


                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Weske
                  Weske commented
                  Editing a comment
                  Gaat heerlijk hier he netjes hoor

                Bedankt voor je reactie!

                Fijn om zo wat meer informatie in te kunnen winnen.
                Wat voor afzuiging gebruik jij op wat voor oppervlakte?

                Ik lees hier namelijk veel tegenstrijdige berichten over wat betreft LED
                Soms lees ik 2 a 3 x per minuut.

                En op andere plekken staat aangegeven dat bij LED de lucht maar 1 x per vijf minuten ververst hoeft te worden!? ( https://www.cnnbs.nl/kies-de-juiste-afzuiger/ )

                • Wanneer je bijvoorbeeld met LED-kweeklampen kweekt en warmte geen probleem is (denk aan een aparte groeiruimte) en je alleen de lucht ververst om de planten van voldoende CO2 te voorzien, heb je een afzuiger nodig die de inhoud van de kweekruimte 1 keer per 5 minuten ververst. In dit geval zou je in dezelfde kweekruimte van 1 x 1 x 2 meter voldoende afzuiging hebben met een afzuiger met een capaciteit van 24 kubieke meter.
                Maar dit laatste lijkt me wel heel erg weinig! Ik heb een Mammoth Elite tent van 1,50x3,00x2,15 wat dus 9.7 m3 is.
                Dit betekent dat een 116 m3 afzuiger genoeg zou zijn, wat mij erg sterk lijkt?

                Ik zit zelf te denken aan een 1200 afzuiging met 1200 koolstoffilter.

                Hoe los jij dit op?

                Foto's zien er goed uit!

                Groetjes!

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Cnnbs is een advertentiesite, geen serieuze bron van info.

                Ik heb een 750m3 softbox op 120x120.
                Fluence geeft behoorlijk wat warmte af vergis je er niet in.

                Comment


                  Hoe warm heb je het in je tent als je alleen de 500 watt totaal aan hebt staan? Ik heb met de 330watt rond de 24/25 graden op de grond.

                  Comment


                    Ja ligt aan de omgevingstemperatuur natuurlijk. Als het warm buiten is dan is het gewoon 30 graden in de tent met afzuiging voluit. Moet zeggen dat ik niet de koelste kamer heb. En meten die je sowieso niet op de grond he. Op tophoogte meet je.

                    Comment


                    • R1988
                      R1988 commented
                      Editing a comment
                      Bedankt voor de tip. Gelijk wat aanpassen

                    als het mogelijk is afvoer lucht rechtstreeks naar buiten !
                    anders trek je warme lucht terug in de tent
                    en de zon buiten houden

                    Comment


                    • Jura
                      Jura commented
                      Editing a comment
                      goed idee
                      of verduisterende gordijnen

                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Met gordijnen komt het zonlicht nog "achter het raam", en de warmte dus ook.
                      Met folie niet.

                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Als het dubbel glas is komt er geen warmte door, dan hoef je alleen de kamer donker te houden.
                      Mgoed, als je een plat dak hebt krijg je dat zonder 24/7 airco nooit goed 's zomers.

                    Hi Honcho,

                    Even een vraagje over de hoogte van jouw lamp.
                    De geadviseerde afstand is 15 cm, doe jij dit ook bij zaailingen?
                    Of heb je de lamp dan hoger hangen en breng jij de afstand langzaam tot 15 cm in de groeifase?

                    Gr.

                    Comment


                      Ja ik begin wel iets hoger een paar dagen op 20 cm daarna gewoon op 15 cm. Maar zaailingen doe ik altijd onder een andere lamp. Eerst T-Neon inmiddels een Cob LED voor de eerste paar weken.

                      Comment


                        Dag 5 op 12/12



                        Helaas wat trips gespot. Vanmorgen gelijk wat Brimex gespoten. Hopen dat het helpt zo niet dan ga ik even wat roofwantsen bestellen.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                        • philly
                          philly commented
                          Editing a comment
                          succes met de bestrijding! wat is de stand van zaken na 1 week?
                      Bezig...
                      X