Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Black Domina met spectrabox pro5 led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Black Domina met spectrabox pro5 led

    Korting op 420shop
    Goedenavond allemaal,


    Takketoelli hier met mijn eerste kweekverslag! Ik nodig bij deze een ieder uit om mee te lezen, kijken en vooral jullie mening en adviezen te geven over deze ronde. We vallen binnen op het moment dat de Domina zo'n 2 weken op 12/12 staat, en de eerste bloeiverschijnselen beginnen zich te laten zien. Maar eerst ff een kort overzichtje wat er allemaal vooraf ging.....

    De dame in kwestie is een Black Domina van Sensiseeds. Ik gebruik de gehele kweek lightmix potgrond en terra groei en bloeivoeding, green sensation als additief en pH-, alles van Plagron. Geen speciale reden, dit merk is gewoon voor mij het gemakkelijkst te verkrijgen in mijn regio. Na ontkiemen in koffiezakje in de grond gezet in een 1000ml potje. Voorgroei vind plaats in een kastje met een 55watt tneon groeilamp, 18/6.
    Getopt bij de vierde node, gestart met groeivoeding en verpot volgens onderstaand schema:

    Black Domina van Sensiseeds
    -Bloeitijd is 7 tot 8 weken
    -95% Indica

    09 dec: in koffiezakje
    12 dec: ontkiemd, overgezet in 1000ml pot Het zaadje gaat ongeveer 1cm onder de grond
    15 dec: opgekomen Groeilamp aan. Water geef ik in dit stadium alleen met een plantenspuit tot de
    wortels stevig genoeg zijn

    05 jan: bij 4e node getopt Ik ga ervan uit dat de onderste 2 zijtakken niks worden, dus 6 ipv 8 zijtakken
    09 jan: start groeivoeding Ik begin met 1/4 dosering, dan alleen water, dan 1/2 dosering gevolgd met
    alleen water, en ik eindig met een 3/4 dosering. Om de 2-3 waterbeurten
    alleen water. Dit alles afgezuurd naar 6,2-6,4

    18 jan: verpot naar 11 liter emmer Na verpotten in de eindpot laat ik de plant een weekje bijkomen, en
    aangezien er weer extra voeding bijkomt via de potgrond, geef ik deze
    week de helft van de dosering. Nu ik dit neertik bedenk ik mij dat dit
    misschien wel een beter moment is om de plant alvast in de tent
    onder de led te zetten om daar alvast wat aan te wennen (?)

    26 jan: in tent op 12/12 Van mijn groeikastje naar de tent onder de spectrabox20190210_214120.jpg 20190210_195315.jpg20190210_215618.jpg
    Ook is de grond wat meer ingeklonken dan ik zou willen, maar daar doe ik verder niks aan. Leermomentje voor de volgende ronde.


    Nou, dat was het wel zo'n beetje!
    Als er vragen, ideen, opmerkingen, adviezen, tips enzo zijn lees ik die graag. Grote vraag nu gaat over het evt snoeien cq dieven



    Geote Groeten!


    Takketoelli

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    #2
    Succes kerel maar dat komt zeker goed.
    Ik ben ook met 4 BD's bezig dus kom gerust eens piepen

    Kweek ze!

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


      #3
      Ziet er strak uit tot nu toe,

      Mijn mening; (wat je er mee doet mag je zelf weten je eerdere kweekje was een succes dus...)

      Dieven en blad weghalen zou ik persoonlijk nog minstens 2-3 weken mee wachten tot je toppen echt gevormd zijn en de eventuele groeistrek eruit is.
      In deze eerste weken van bloei heeft ze even alle energie nodig die ze heeft, de wat hogere takken opzij binden zodat het wat open gaat staan kan wel alvast.
      Als je dan ook nog dagelijks je grotere blad wat in de weg hangt zo veel mogelijk wegstopt onder de takjes die je meer licht wil geven bereik je zonder veel stress hetzelfde resultaat.

      Succes!
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Goedemorgen Misty,


        Bedankt voor je reactie

        Nou, ik wil mijn eerdere kweek geen succes noemen, vol ballen en banaantjes..... De LST training met het draad op zich was dat wel, ik had voor het eerst een mooi egaal bladerdek.

        Dus nog ff de strek afwachten. Wat trouwens ook een reden is dat ik op het idee kwam wat bladeren te verwijderen is dat de plant erg bossig is, en ik op een paar bladeren vochtdruppels zag liggen. De ventilator blaast dit nu weg, maar het blijft in mijn hoofd spoken. Schimmelgevaar?


        Mooie kat!

      #4
      Heb je eerdere kweekje niet gevolgd, ik ga uit van wat je in je eerste post schreef, ballen en banaantjes is gewoon pech (of gevonden zaadjes)
      maar je hebt er van geleerd, dat is ook wat waard!

      Die druppels komen waarschijnlijk doordat je bladeren over elkaar schuiven en als die ventilator dat oplost.....

      Belangrijker; hoe hoog is je LV?

      Ik was vroeger een fanatiek tegenstander van blad weghalen (blad is energie=fotosynthese=suikers=enz...) maar heb in de loop der jaren gemerkt
      dat veel planten er goed op reageren,

      Zelf haal ik (indien nodig) blad weg in de week voor 12/12 en dan weer (indien nodig) na minstens 3 weken echte bloei,
      Met nodig bedoel ik dan; te hoge lv ,te weinig lichtpenetratie naar de lagere toppen, of een bladerdek waar het briesje van mn ventilator niet doorheen komt.

      Het verlies van energie moet wel de noodzaak van ontbladeren compenseren, want je loopt altijd wat vertraging op.
      In die eerste weken zijn de toppen nog niet echt compact en hebben dus een betere beluchting waardoor de kans op rot kleiner is, en dit is ook precies de periode dat ze haar energie het hardst nodig heeft.

      Zelf gebruik ik plantenringen waar ik de planten dan in en rond schik zodat de takken uit elkaar staan, dat is genoeg om de lichtpenetratie en verluchting te optimaliseren in de periode dat ik geen blad weg haal.

      P.s. de kat heb ik niet meer, maar haar prachtige dochter en kleinzoon nog wel
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #5
        Dame ziet er goed uit succes!
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Bedankt!!

        #6
        Hallo allemaal,


        Bedankt voor jullie reacties.

        Ik blijf van de bladeren af, vocht blijft weg na verplaatsen van de ventilator . Ik zal even afwachten hoe de toppen zich gaan ontwikkelen, en evt de kleine fluffy verwijderen. Maar dat dus pas over een week of 3 - 4.

        In de tussentijd zo veel mogelijk met rust laten lijkt mij, de lamp moet alleen nog op bloeistand en ik moet nog overgaan van groei naar bloeivoeding.

        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


          #7
          Netjes hoor je gaat lekker
          ik heb bijna hetzelfde met deze kweek gedaan
          Eerst gefimmed toen idd ook met binddraad mijn takken naar de potten toe gebonden voor egaal dek heb nu ook 8 dikke toppen groeien als het er geen 10 zijn...

          ga zo door top
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Dankewel Weske!


            Heb je een verslag van? Of foto's?

            Fimmen.....tja, ik heb het 2x geprobeerd, maar nu top ik gewoon.

            Ik denk dat ik ook richting de 10 toppen ga! Deze manier van kweken bevalt mij erg goed tot nu toe. Is nu de tweede ronde met binddraad. Derde ronde gaat net zo, alleen dan met 3 planten in de tent

            Grote Groeten!

          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Ja hoor ik ben nog bezig met de kweek maar heb er wel een verslag van(ook nog maar 2 planten toevallig)
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...nder-led-licht
            De hoofdtop is van 1 naar 3 gegaan plus de nodes net onder het gefimmde stuk zijn uitgeschoten
            Ik ben ook echt tevreden met binddraad en doe ook de volgende kweek weer zo

          #8
          Goedenavond samen,


          Tijd voor een update
          Er is eigenlijk weinig te melden, plant groeit en bloeit. De bloei is nu echt begonnen, ik heb de lamp op de bloeistand gezet. Ook heb ik ze wat hoger moeten hangen, paar cm.
          Ik begin nu met afbouwen groeivoeding, opbouwen bloeivoeding. Ze krijgt nu ongeveer 300ml per dag, een kleine liter om de drie dagen.

          20190214_200845.jpg

          Bladeren worden omlaag geduwd zodat de toppen wat meer licht krijgen. De twee hoofdtoppen bepalen nu hoe hoog de andere takken komen. Met binddraad stel ik dat bij.

          Van boven:
          20190214_200900.jpg20190214_202237.jpg
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


            #9
            Goedenavond same,


            Niet zoveel te melden, Domina staat mooi te bloeien en ze heeft gezelschap gekregen van een Girl Scout Cookies van huismerkzaadjes. Er was geen plaats meer in mijn voorgroei hokje, ik heb haar direct onder 12/12 gezet met bloeistand. Dit doe ik normaal nooit zo, ben benieuwd hoe ze gaat reageren. Ze is erg magertjes, ze heeft ergens een achterstand door opgelopen, geen idee wat. Misschien wel een slecht zaadje.
            De Lemmon Zkittlez en de Black Domina2 staan onder 18/6 in de andere tent. Overmorgen gaan ze op 12/12.

            20190224_194730.jpg
            Cookies en Domina

            20190224_194830.jpg
            Cookies

            20190224_194816.jpg 20190224_194746.jpg
            Domina met 12 toppen! 1e trichomen!

            Erg mooi hoe de plant zichzelf dieft. Onder het bladerdek zijn een aantal bladeren aan het verwelken.


            Grote Groeten



            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment


              #10
              Top ziet er mooi uit
              gaat lekker!!!
              Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Bedankt Weske!

                Ik hou van donkere dominante dames....

              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                Haha zoojaaa

              #11
              Goedenavond deze avond,


              Ik zal direct met wat foto's beginnen:

              20190303_200845.jpg 20190303_200852.jpg

              Inderdaad, "Is die black domina niet wat bleekjes??" Vindt ik dus ook. Eerste foto links zie je wat bladeren van de Cookies, die zijn mooi donker.

              20190303_200904.jpg Cookies

              20190303_200916.jpg20190303_195714.jpg
              Kalm blijven, reacties afwachten en een heerlijke Wembley van Pyramid seeds roken Ik bewaar van elke oogst een paar grammetjes, mooi om te zien. Dit was mijn eerste keer met fem zaad, en tot nu toe mijn beste.

              Toch vreemd he, mijn eerste autoflower was ook de beste. Die werd verwaarloosd op het balkon tijdens vakantie, en bij terugkomst stond er een mooi kerseboompje klaar, precies klaar voor de oogst!!!


              Nou, Grote Groeten!!
              "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
              "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
              "Ajeto" - Buurman en Buurman

              Comment


                #12
                Goedenavond samen,


                Ik heb nog wat foto's gemaakt van de beide dames. Ik heb Monties Bladprobleem oplosser bestudeerd en mijn conclusie is bij de Domina een stikstoftekort en bij de Cookies een zwaveltekort. Maar dit zeg ik als Leek, ik zou graag wat hulp hierbij krijgen.

                Eerst de foto's:
                20190304_195449.jpg 20190304_195637.jpg 20190304_195713.jpg
                Dit is de Domina met stikstof tekort???

                20190304_195501.jpg
                Cookies met zwaveltekort??? De foto van de vorige post is wellicht duidelijker, die met "Cookies en Domina" ernaast.

                Vanmorgen hongen de blaadjes wat slap, ik heb dus water gegeven met een iets hogere dosis bloeivoeding dan de vorige keer.


                Grote Groeten
                ​​​​​​​

                Takketoelli
                Attached Files
                "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
                "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
                "Ajeto" - Buurman en Buurman

                Comment


                • Greyvol
                  Greyvol commented
                  Editing a comment
                  Ik zie niet zoveel mis, alleen een wat geel blaadje onderin, die weinig licht krijgt. Ik zou me niet zo druk maken, denk ik.

                #13
                Bedankt voor je antwoord
                Zo'n beetje alle bladeren zijn aan het vergelen. Vergelijk de fotos van de eerste posts maar eens. De laatste foto's zijn de ergste gevallen

                20190304_195423.jpg kleurverschil is groter geworden, maar

                20190304_195953.jpg 20190304_200005.jpg
                toppen groeien nog goed
                Attached Files
                Last edited by Takketoelli; 4 March 2019, 20:54. Reden: Nog wat foto's toegevoegd
                "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
                "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
                "Ajeto" - Buurman en Buurman

                Comment


                  #14
                  Bovenin ziet alles er nog mooi uit als ik foto van gisteren zie.

                  Dit is denk ik gewoon dat de plant de bladeren afstoot die weinig tot geen licht krijgen(dat is normaal)

                  de plant ziet er in zijn geheel iets lichter uit maar is wel groen het kan ook in de genetica van jou zaad zitten

                  ik heb tip gekregen als je denkt dat je stikstof tekort komt(bron plantarium)

                  voor 1 of 2 x groeivoeding geven daar zit groter hoeveelheid stikstof in
                  stel dat het alleen stikstof is en je gaat je bloeivoeding verhogen komt er ook een hoger dosering van de andere voedingstoffen die erin zitten die zijn bij groei lager als bij bloeivoeding

                  maar zoals ik al zeg de plant ziet er verder gezond uit het is dat de plant in zijn geheel iets lichter is maar je ziet geen vlekken strepen of dergelijke
                  Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                  Comment


                  • Greyvol
                    Greyvol commented
                    Editing a comment
                    Zou ik ook doen, keertje groeivoeding, LR2 heeft op het forum een heel stuk geschreven over de omschakeling naar bloeivoeding.

                  #15
                  Vindt je? Ik denk echt dat ze steeds geler wordt . Nog niks ernstigs maar toch..

                  Dat van die voeding had ik mijzelf ook bedacht, is het enigste wat je kunt doen als je alleen groei en bloeivoeding hebt. Gaat het waarschijnlijk worden. Volgende watergift is woensdag weer, tot dan wacht ik sowieso ff af

                  En wederom bedankt!


                  Grote Groeten
                  "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
                  "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
                  "Ajeto" - Buurman en Buurman

                  Comment


                  • Weske
                    Weske commented
                    Editing a comment
                    Haha oowjaa shit

                  • Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment

                  • Weske
                    Weske commented
                    Editing a comment
                    Miss gaat ze nu donkerder worden omdat ze gepikeerd is haha
                    Nee hoor neem het terug versprak mezelf
                Bezig...
                X