Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x white rhino, 1x white widow, 600watt HPS, SCROG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Een paar weken voor de oogst doen ze dat wel vaker, even wat minder drinken.
    Dat wil niet zeggen dat meteen de schaar erin moet eh, die zijn nog niet klaar
    (gelukkig want ze mogen eigenlijk nog wel wat dikker worden)
    Na een paar dagen wat minder pikken ze het wel weer op.

    Dat kokoswater had ik al gelezen ja.
    Waarom geef je dat, wat zit er in, en hoeveel, hoe vaak ?
    Ze krijgen dat allemaal ? Heb je de indruk dat het wat doet ?

    oh oops, de vragenmachien slaat op hol.
    Dusse...dat.

    Ziet er wel master uit eh...
    Nog wel wat ruimte over, maar wat er staat zijn fotomodelletjes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Upheavel
      Upheavel commented
      Editing a comment
      Ja dacht misschien doordat ze minder begint te drinken ik beter enkel nog water kan geven nu, maar beter dan even in de gaten houden ja en komt t weer terug.. hoop wel dat ze nog gaag aandikken, want zij ging toch vanaf t begin t hardste.

      kokoswater gebruik ik eigenlijk om t onderstaande bericht van NewHobby en al t goeie dat ik erover lees en eigenlijk ook dat er denk bijna geen producten van zijn behalve verse noten of pakken bij de supermarkt voor consumptie, dat ik ook een beetje dacht er zit ook geen commerciele gedoe achter.. Maar begon wel op aanraden van iemand en dan ben ik erachter gaan zoeken.

      Ik wou van de 3 white rhino's 1 geen kokoswater geven maar was t kwijt na de 1e week welke degene was die wel of geen kokoswater kreeg, had heel stom niks gemarkeerd heel spijtig eigenlijk want wou eigenlijk wel in de loop van de weken verschil willen zien maar dat gaat voor de volgende ronde zijn.

      Dan ga ik 2 met kokos en verder geen pk of bloom en 2 geen kokos maar wel pk en bloom doen. Met de gedachte dat de kokoswater de andere voeding vervangt. En dan zien wat het verschil allemaal gaat zijn.

      Nu geef ik ze bijna elke waterbeurt de kokoswater mee(10ml op elke liter)

      Dankjewel man voor de compliment maakt me blij.. heb inmiddels al wel een extra 30l pot gekocht, volgende ronde komt er 1 bij.
      Last edited by Upheavel; 24 July 2019, 02:38.

    #47


    Vooral dat kokoswater.
    sigpic

    Comment


      #48
      Ik heb ook 2 rondes met kokos water gedaan
      mij vroor het in tot ijsklontjes en voegde deze toe aan het water.
      Of het echt werkte geen id ze stonden er toen mooi bij.! Nu ik het niet geef ook dus ik laat het voortaan achterwegen.

      door dit artikel van zamnesia ben ik er toen mee bezig gegaan.

      Kokswater is een puur natuurlijke kweekversneller voor zowel biologische als hydroponisch gekweekte cannabis. Klonen ontwikkelen zich er sneller door en het geeft de wortelgroei van zaden een boost. Je plant gaat er bovendien weelderig van groeien. Als je op een biologisch verantwoorde manier cannabisbomen wilt kweken, ga dan voor kokoswater. KOKOSWATER VOOR WAANZINNIGE GROEI VAN CANNABIS

      Het verbaast je misschien als we zeggen dat kokoswater niet alleen goed is voor je eigen gezondheid, maar ook voor die van cannabisplanten. Zo is het rijk aan vitaminen en mineralen, natuurlijke suikers en aminozuren. In het bijzonder bevat het veel cytokinine. Een interessant feitje is dat als je in de tropen gewond en verdwaald bent, je kokoswater kunt gebruiken als vervangingsmiddel voor een infuus met bloedplasma. Dit werd tijdens de Tweede Wereldoorlog vaak gedaan en hield vele soldaten in leven bij gebrek aan echt bloedplasma. Waarom je echter zou verdwalen in de tropen met een infuusset onder je arm, weten we ook niet.

      KokoswaterAanstaande moederswordt bijvoorbeeld aangemoedigd om kokoswater te drinken. Atleten zweren ook bij de langdurige hydraterende eigenschappen. Al deze gunstige kenmerken zijn eveneens nuttig voor cannabisplanten. WAT IS KOKOSWATER?

      helpt bij de spijsvertering. Ook is het cholesterolverlagend, een antioxidant en een subliem antikatermiddel.

      Vanwege deze eigenschappen profiteert cannabis ook van kokoswater. Bovendien is het volledig natuurlijk. Net als bij alle zaden zit in de kokosnoot alles wat een jonge plant nodig heeft om te groeien. Zo voedt het babypalmpjes tot ze wortels ontwikkeld hebben om voedingsstoffen op te nemen en er zich bladeren ontwikkelingen die voor uitwaseming zorgen. Kokoswater kan dan ook diverse geheime groeiformules vervangen die in laboratoria ontwikkeld zijn. Slechts 15ml kokoswater per 1l water is voldoende om cannabis vol enthousiasme te laten groeien. De planten worden daarbij een stuk hoger en er is minder ruimte tussen de nodes. Ook ontwikkelen er zich op meer plekken toppen. Vanwege de rijke samenstelling moet je wel altijd de EC-waarde checken voordat je basisvoedingsstoffen geeft. Zo geef je de planten nooit te veel. CYTOKININEN (ZEATINE)



      Cytokininen zijn enzymen die de wortelcellen het teken geven zich te delen en meer wortels te ontwikkelen (cytokinese). Dit is van levensbelang voor de kokospalm. Snelle ontwikkeling van het wortelstelsel zorgt namelijk voor een snellere opname van vocht en voedingsstoffen onder moeilijke omstandigheden. Van de tropen word je dan wel tropisch bruin; de hitte is een zware belasting voor prille planten. Hoe eerder een plant dan ook water en voedingsstoffen kan synthetiseren, hoe beter.

      In cannabis bevorderen cytokininen op dezelfde manier een snelle celdeling en wortelgroei. Een gezonde en grote rhizosfeer betekent dat meer voedingsstoffen en water beschikbaar zijn voor de groeiende planten. Cytokininen signaleren ook celdeling en een snelle groei van nieuwe scheuten bij de plant boven de grond en bevorderen de groei van zijscheuten. Daarnaast stimuleren ze de bladgroei en zorgen ze voor meer huidmondjes. Deze eigenschappen leiden ertoe dat cannabisplanten als een gek gaan groeien. Cannabis is van nature een snelgroeiende eenjarige plant; wanneer je kokoswater aan haar dieet toevoegt, groeit ze alleen nog maar sneller.


      Behalve cytokininen bevat kokoswater ook gibberellinezuur. Dat zorgt voor het snel wortelen van klonen. Als je dus het groeimedium bewatert met kokoswater voordat je stekjes plant, zorgt dat voor een snelle wortelgroei. Wanneer de wortels zich eenmaal vormen, bevordert de intense toevoer van vitaminen en mineralen uit het kweekmedium daarbij de groei van de klonen. Dat geldt ook voor het kiemproces van zaadjes. Ontkiem ze met 15ml kokoswater per liter water voor een snelle wortelontwikkeling. Mocht je papieren zakdoekjes gebruiken, controleer de zaden dan wat vaker. Het prille tapworteltje kan namelijk snel in het papier vastgroeien. Als je die er weer uit wilt peuteren, kun je deze beschadigen. Verhuis je pas ontkiemde zaden dus snel naar een groeimedium voordat de eerste worteltjes te lang worden.

      India is een grote internationale producent van pepertjes. Ze dopen hier de stekken van de peperplant in een oplossing met kokoswater ten gunste van de groei. Vervolgens worden de stekjes bewaterd met kokoswater voor uitstekende groeiontwikkeling. Door het kokoswater kunnen de jonge planten beter tegen de hitte. Ook groeien ze er goed door. KOKOSWATER GEBRUIKEN: HANDIGE WEETJES

      • Kokoswater kun je voor alle groeisubstraten gebruiken. Dus zowel voor biologische aarde, kokosvezel als diverse hydrosystemen.
      • Voor de beste resultaten moet je jonge, groene kokosnoten gebruiken. Kokoswater uit de supermarkt werkt ook wel, maar door het pasteuriseren zwakken de voordelige effecten af. Je kunt zelfs in veel supermarkten en gezondheidswinkels gevriesdroogd- en kokoswater in poedervorm kopen.
      • Voor de beste resultaten bewater je om en om met kokoswater. Het kokoswater bevordert daarbij chelatie en de opname van voedingsstoffen. Ook geeft het de planten een buffer tegen uitdroging en ziekte.
      • Het doel met biologische aarde is het opbouwen van een levendige bodem waarin een plant alles vindt wat ze nodig heeft. En dan zonder kunstmatige additieven. Mest, compost, wormenpoep, levende wormen en gunstige micro-organismen zijn allemaal geschikt voor een gezond biologisch leven in de aarde. Kokoswater is daarbij een biologische (zelfs vegangebruikt als bladspray
      NUTTIGE VITAMINEN EN MINERALEN



      Microvoedingsstoffen, mineralen en vitaminen spelen een grote rol bij de groei van een wietplant. Kokoswater bevat een breed spectrum van deze onmisbare verbindingen en andere noodzakelijke elementen. De bewuste consument prefereert bovendien biologische cannabis. Synthetische voedingsstoffen en additieven kunnen inderdaad ook fantastische resultaten opleveren. Toch lever je hiermee veel in op het smaak- en aromaprofiel. Kokoswater is daarbij een makkelijke manier om puur biologische eigenschappen toe te voegen aan hydroponisch gekweekte cannabis. Ook is het een nuttige toevoeging aan het bodemleven als je biologisch vanuit zaad kweekt.

      Kokoswater bevat:
      Kokoswater is het nieuwe heilige water voor de gezondheidsbewuste mens. Ook is het een oud kwekerstrucje voor het stimuleren van herculische plantengroei. Het biedt daarbij tal van voordelen voor planten - vanaf het ontkiemen tot de oogst. Probeer kokoswater dus echt eens bij je volgende kweek. We garanderen je dat je verbaasd staat.



      Geschreven door: The Electric Wombat
      Kunstenaar en Schrijver, The Electric Wombat is een hovenier met een grote voorliefde voor buiten. Als hij niet bezig is met kweken is hij geneigd kunst te scheppen, met zijn hond van de natuur te genieten of zelf zijn eigen kleding te maken!
      Ontdek onze schrijvers

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Duidelijker kan niet

      • Upheavel
        Upheavel commented
        Editing a comment
        Inderdaad.. dat is de reden dat ik t ook gebruik . Wou het eerst testen en 1 plant geen kokos geven om te zien of er verschil gaat zijn.. maar dat is een beetje mislukt.

      #49
      kroket

      Comment


      • Upheavel
        Upheavel commented
        Editing a comment
        Ik koop bij de Toko verse noten daar haal ik de water eruit door middel van een gat te maken in de noot en er een rietje in te steken en de rest eet ik op,kan er ongeveer een 4x van geven. Bewaar t in een kleine potje in de koelkast.

        Heb 1e keer pak van supermarkt gehaald maar na verder onderzoek zag ik dat alles uit concetraat kwam en altijd iets extra's toegevoegd was, dan verse gaan zoeken en gevonden.

        Kan er eigenlijk niks over zeggen ziet er mooi uit deze kweek maar of de kokoswater er enig invloed op heeft dat weet ik nog niet. Ga t de volgende ronde echt testen, maar durf me hand wel in de vuur te steken dat t een positieve bijdrage heeft.

        Haha klopt smaakt voor geen meter maar dat is meestal met gezonde dingen
        Last edited by Upheavel; 24 July 2019, 02:31.

      • newhobby
        newhobby commented
        Editing a comment
        Deze pakken haalde ik https://www.hollandandbarrett.nl/sho...r-bio-60006891

        Naar verpakking moet het 100% puur sap van verse jonge noten zijn.

      • Upheavel
        Upheavel commented
        Editing a comment

      #50
      Deze haal ik

      filedata/fetch?id=1429893&d=1563927930&type=thumb

      En zoveel komt er ongeveer uit, zal t volgende keer precies opmeten.. dat zal vrijdag zijn

      filedata/fetch?id=1429894&d=1563927978&type=thumb filedata/fetch?id=1429895&d=1563928144&type=thumb
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


      • newhobby
        newhobby commented
        Editing a comment
        Ik snap dat dit vers is maar hoe oud zijn bijv de noten hoe is het transport geweest.. mij lijkt dit prima maar heb wel eens negatieve dingen gelezen over dit soort noten. Volgens mij moeten ze koel bewaard worden bijv.

        Hoe bewaar jij het sap en hoe lang? En hoe open je ze?

        Lekker bezig verder goede input

      #51
      Dus, puntje bij paaltje zie je geen tot weinig verschil ?
      Mijn gedachte is dat als het 96% water is, dat de dosering ook wel een stuk hoger mag.
      Maar da's mij teveel rekenwerk op de vroege morgen.

      Ja zo'n verhaaltje van Zamnesia is altijd grappig.
      Het begint al met het woord "KWEEKVERSNELLER !!11", nou dan is de interesse gewekt heh

      Als ik dan lees dat het goed voor de mens is ben ik wel mee, helaas volgt dan dit :
      Kokoswater is niet alleen dorstlessend; het voorziet het lichaam ook van een aanzienlijke dosis van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid vocht.
      Het stilt daarbij de honger en helpt bij de spijsvertering. Ook is het cholesterolverlagend, een antioxidant en een subliem antikatermiddel.

      Vanwege deze eigenschappen profiteert cannabis ook van kokoswater.
      Daar zullen m'n planten blij mee zijn dan ? Geen last meer van een kater, obstipatie, of hoog cholesterol ?

      Vandaar dat ik vroeg naar de praktijkervaring
      Nouja, het zal inderdaad niet slecht zijn anders zag je dat wel aan de plantjes.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #52
        Geinig, ik heb vandaag dezelfde soort kokosnoot opgehaald als Upheavel bij de toko Kwam iets meer als 400ml uit. Mijn kokoswater was alleen wel helderwit en niet zo bruinig.
        36474968-8B60-47CB-8595-830456351440.jpeg

        Ik heb het in porties van 15ml ingevroren. Blijkbaar is elk ijsklontje precies 15ml dus dat komt handig uit
        C8C75DDB-EA09-44B3-B38B-B14EEE1B2C7A.jpeggelijkwaardig artikel over kokoswater.

        newhobby, het kokoswater in pakken is gepasteuriseerd, dat schijnt de werking te verminderen in vergelijking met verse kokosnoten.
        Of het transport van verse kokosnoten negatieve invloeden heeft weet ik niet, maar ga er maar vanuit dat het op dezelfde wijze naar de producent van kokoswater wordt vervoerd

        QnQ RQS heeft het qua dosing over 15ml/liter voor bladvoeding en 15-50ml/liter als men het op de bodem toepast. Dat schijnt dan weer afhankelijk te zijn van de strain, maar welke strain wat nodig heeft vermelden ze er helaas niet bij.
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Oh die reclame filter ik wel inderdaad. Al is daar in een artikel als deze geen sprake van. De on van onzin scheiden vind ik wat lastiger, maar ik zal nooit wonderen verwachten.

        • Upheavel
          Upheavel commented
          Editing a comment
          Bij jou komt t er inderdaad helderder van kleur uit en meer ook, denk wel dat de formaat ook wat groter is dan.. maar let wel op als je de kokosnoot pakt in de winkel dat je m even schud de verste noten hoor je namelijk niks klotsen..

          De kokoswater heb ik wel een goed voorgevoel bij om deze te gebruiken lijkt me niks anders dan een positieve bijdrage voor de plantje.. maar we zullen t nog zien en ervaren

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Goed om te weten, ik stoorde me er al aan dat ik niks hoorde klotsen. Maar dat is dus blijkbaar een goed teken
          Was uiteraard de grootste die ik kon vinden

        #53
        kroket over het pasteuriseren heb je gelijk alleen kon ik toen en nu oook weer niet erover vinden bij dit merk water. Er staat nergens of het wel of niet gedaan wordt. Zoals ik het las gaat het vanuit de noot direct de pakken in...

        Last edited by newhobby; 28 July 2019, 22:31.

        Comment


        • newhobby
          newhobby commented
          Editing a comment
          kroket dit is echt verbazingwekkend ik ben 2 jaar terug eens flink opzoek gegaan maar dit nog niet eerder gelezen! Het is maar een schimmige wereld die van de kokosnoot!

          Upheavel leuk om te lezen dat ook jij mijn idee van de ijsklontje hebt over genomen!! ik had ze bij de Blokker gehaald blauwe trays paste volgens mij 30ml per blokje in.

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Als de klimaatsverwarming nog even doorzet kan de palmboom straks gewoon op het balkon

          Mij viel het ook op Upheavelnewhobby, leuk! M'n ondervoede kleintjes reageren ook geweldig op de kokoswater-bladvoeding, ik ben dus helemaal om

        • Upheavel
          Upheavel commented
          Editing a comment
          newhobby haha inderdaad ik zag t staan en dacht damn dat is beter dan de koelkast.. tnx voor de tip van de ijsblokjes..

          kroket, ja kk twijfelde en nam van elk 1 maar denk voortaan ff babbelen met de winkelier wie weet kan hij me meer vertellen.. die kokoswater zodra ik er van hoorde was ik verkocht en gewoon blind aan begonnen

        #54
        Dag 62

        1 plant is van haar leven beroofd.. opgeofferd voor het goede doel.. over pak een week zit ik zonder wiet..

        Dus heeft deze jonge dame zich aangemeld en heeft ze al paar dagen droog gestaan in de tent.. zodat t drogen wat makkelijker gaat deed dat vorige keer ook en dat beviel wel..

        Had haar al vorige week in de gaten dat ze niet meer aandikte en dat bladeren er niet goed uit zagen bruine plekken en rare gaten

        Nat gewicht 340 gram. Trichomen waren bijna allemaal wit en een kleine aantal amber en doorschijnend..
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 6 photos.

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Laat je de toppen nou drogen in de bloeitent??
          Drogen is beter in een aparte ruimte in het donker met een lagere temp dan dat jij nu waarschijnlijk hebt
          Of is er een reden voor?

          Wel mooie toppen Upheavel!!

        • Upheavel
          Upheavel commented
          Editing a comment
          Tnx man.. Na deze ronde ga ik verhuizen, dan heb ik extra plaats.. hier een droogruimte is geen optie, vorige ronde had ik alles geknipt en in de tent alles opgehangen en lamp uit.. maar nu heb ik geen keuze, eerlijk gezegd mag t van mij best rap drogen nu.

          de andere 3 dames ga ik 3 dagen verduisteren als de tijd rijp is en dan knippen en in t donker drogen..

          Volgende ronde gaat een maandje op zich laten wachten of misschien iets langer maar ik kom terug met vette shit!! En uitgebreide verslagen

        #55
        Ik weet had nog langer moeten bloeien maar heb vorige week al van haar geproefd en was betere materiaal dan mijn kalashnikova..

        Comment


          #56
          Nog een experiment uitgevoerd met vanille extract , lijkt erop dat t gaat slagen..

          hoop dat ik er geen hoofdpijn ga krijgen.. nu 24u in t potje gezeten en de toppen ruiken al naar vannile, blijft nog 3 a 4 dagen erin en dan leg ik die te drogen en zien wat t geeft qua smaak
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Interessant!
            Dat extract zelf gemaakt??

          • Upheavel
            Upheavel commented
            Editing a comment
            Is een vanille concentratie voor koekjes uit de keuken..Testen of t lukt, als t lukt dan ga ik zelf proberen iets te maken.. een eigen flavour

          #57
          avatar past helemaal experimenteer erop los! ben benieuwd naar de uitslag van deze proef GL

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Die avatar ja! Inderdaad!!

          • Upheavel
            Upheavel commented
            Editing a comment
            Hahahaha dank je wel man.. k hou jullie op de hoogte

          #58
          ik kan wel mijn hok in brand steken..

          Is dit blad luis? Of iets anders en kan ik hier beestjes op los laten of best gewoon alles oogsten?

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Das minder, en al best ver gevorderd!!
            Hoe lang moeten ze nog?
            Ziet eruit als luis ofzo, heb je een foto van de bovenkant blad?

          • Upheavel
            Upheavel commented
            Editing a comment
            Nee is laatste week eigenlijk.. 1 plant van de rhino had t, heb deze juist geknipt

            De white widow en 1 white rhino staan er nog

            De bladeren aan de bovenkant zaten glimmende sporen op alsof ik de bladeren bespoten heb met iets.

          #59
          Bladluis ja.
          Lieveheersbeestjes, of eigenlijk de larven maar diekomen vanzelf.
          Behandelen heeft alleen zin als ze nog 3 weken of langer moeten.
          Anders gewoon uitzingen en wachten op de trichomen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Upheavel
            Upheavel commented
            Editing a comment
            Ik zit in week 9 nu heb de plant met bladluis geknipt.. de andere 2 staan er nog die ga ik van de week knippen.. ineens dit..

            Hoe komt zoiets binnen dringen?

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Door de grootste kweektentvervuiler die er bestaat; de kweker...
            Zo goed als zeker
        Bezig...
        X