Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De allereerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Hello everybody!

    Dus, we zijn weer 3 dagen verder en ik dacht laat ik in het kader van een logboek weer wat posten.

    Het is natuurlijk (heel!) erg warm geweest de afgelopen dagen, wat de zaailingen niet heel prettig vonden.
    Ik heb mijn best gedaan de temperatuur onder de 30 graden te houden maar dit lukte helaas niet altijd.
    Op een gegeven moment begonnen ze (voor mij gevoel) duidelijk te maken dat het te warm was.
    Wat gekrulde bladerkartels hier en daar, maar dat lijkt nu allemaal beter te gaan.

    Ik heb ook begonnen met voeding geven volgens het schema van Dutch PRO zelf.
    Momenteel is het zo'n 28,5 graden in de tent.

    Wat is overigens de beste plek om de temperatuur/luchtvochtigheid te meten?
    Waar doen jullie die? Op de grond? Niet direct onder de lamp? Planthoogte in de schaduw?

    Gr.


    Dag_8.png Dag_8.1.png Dag_8.2.png
    Attached Files

    Comment


      #17
      Geen voeding nu, daar is het te vroeg voor !
      Op z'n vroegst een week na het overpotten in de uiteindelijke pot kun je ze gaan laten wennen aan voeding.
      (als je lightmix blijft gebruiken)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Dankjewel voor de tip QnQ.

        We zijn weer een dagje verder en zo op mijn vrije zondag had ik wat tijd over.

        Ik was niet helemaal tevreden met mijn luchtcirculatie.
        De plek waar hij het inzoog zat erg dicht op de plek waar de lucht naar buiten kwam.
        Na een hoop gepieker uiteindelijk tot een beslissing gekomen, daar de middag mee bezig geweest.
        De inlaat zit nu dicht bij een raam die open kan, en de uitlaat blaast mijn woonkamer in (gratis verwarming in de winter?)

        Ik had 14 planten staan, en wil er uiteindelijk 12 wil over potten op hun uiteindelijk bestemming.
        Uit nieuwsgierigheid besloot ik 1 plantje uit z'n pot te halen, om te kijken hoe het wortelstelsel eruit zag.
        Ik was aangenaam verrast, ik zag al een hoop mooi wortels aan de randen van de grond.

        Op basis hiervan besloten de 12 mooiste over te potten op hun uiteindelijk bestemming.
        Ik zal nu nog een week water geven, en ze daarna op voeding zetten.

        Ik vind wel dat een tweetal plantjes wat slap ogen, met name hun bladeren.
        Is het overigens de bedoeling dat ik deze nieuw potgrond water geef?
        Of moet ik eerst hun wortels op zoek laten gaan naar het vocht dat er sowieso al inzit?

        Gr.

        Dag_9.jpg 20190728_201106.jpg

        20190728_201127.jpg
        20190728_201127.jpg
        Attached Files
        Last edited by SkyHye; 28 July 2019, 19:36.

        Comment


          #19
          Ziet er netjes uit!

          Comment


            #20
            Mooie setup plantjes staan er blij bij! Houden zo!!

            Groetjes

            Comment


              #21
              tent is groter dan menig studentenkamer in de stad succes man ziet er goed uit!

              Comment


                #22
                Bedankt jongens, ik heb de tent inderdaad een beetje op de groei gekocht, wie weet wat de toekomst brengt

                Comment


                  #23


                  20190730_225010[1].jpg


                  Comment


                    #24
                    Bij mij blijven ze ook mooi laag bij de grond. Heb ze nu getopt en schieten de andere takken snel naar.gelijke hoogte. Hoeven ze ook niet zo heel veel langer te groeien. Ik denk dat ze zo mooi laag blijven doordat je lamp er zo laag boven hangt

                    Comment


                    • Takketoelli
                      Takketoelli commented
                      Editing a comment
                      Inderdaad ja, die mag wel wat hoger (wil je meer strek)

                    #25
                    Hello everybody,

                    So... we zijn weer zo'n 5 dagen verder en ik merk dat er links en rechts wat dingen zijn waar ik mij wat zorgen om begin te maken en ik zou graag jullie mening willen.

                    8 v.d. 12 planten maken het uitstekend



                    2 v.d. 12 gaat goed, maar hebben een zeer geringe kleine achterstand



                    1 v.d. 12 heeft ondertussen een behoorlijke achterstand



                    1 v.d. 12 gaat elke dag slechter. Deze planten lijkt geen hoogte en breedte te maken ten opzichte van de rest. Blijft erg laag bij de grond en de bladeren blijf zeer dicht bij de stam zonder zicht uit te breiden.


                    Mijn eerste vraag is of dit een normaal proces is?

                    Ook is er 1 plant die wat witte vlekjes heeft op het blad.
                    Toen ik dit begon te googlen wezen een hoop antwoorden op een trips
                    Echter heb ik een vergrootglas gekocht en zie ik gelukkig niks bewegen.


                    Mijn tweede vraag is, wat denken jullie dat dit is?

                    Tot slot maak ik mij dus een beetje zorgen over de ongelijke hoogtes van de planten.
                    Dit lijkt namelijk alleen maar erger te worden, waardoor ik bang ben dat de grootste planten al het licht zullen absorberen.
                    Wat kan ik hier het beste tegen doen? De 10 die snel groeien eenmalig toppen? Toch maar een SCRog net? Heeft een SCRog net uberhaupt zin bij 12 planten op de oppervlakte (1,20x1,20)?
                    Attached Files

                    Comment


                      #26
                      Thrips zit op de onderkant van het blad en beweegt vrij snel, ze rennen er vandoor als je het blad pakt.
                      Ik had de foto's bekeken en daarna pas je tekst gelezen. Ik vond die vlekjes ook al verdacht.

                      Om de planten op dezelfde hoogte te dwingen laat je de lamp hangen. (of iets lager hangen)
                      Niet verhogen als de plantjes groeien dus.

                      Ik zou zeker niet toppen. Als je topt stagneert de hoogtegroei wel (dat wil je niet bij Indica's) maar de breedtegroei neemt toe, dus minder ruimte voor de buurplant.
                      Normaal gesproken kunnen plantjes zelf heel goed regelen dat ze voldoende licht krijgen dus pak je ligstoel, geef ze af en toe water en verder niet al teveel aan doen voorlopig.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #27
                        QnQ

                        Bedankt wederom voor het meedenken.
                        Heb je enig idee wat die witte vlekjes wel zouden kunnen zijn?
                        Ik zal de lamp voorlopig even zo laten hangen.
                        Die planten beginnen nu wel echt tempo te maken!

                        Deze zaadjes zijn 50% indica en 50% sativa.
                        Zullen ze dan ook erg sterk in de breedte groeien?
                        Het oorspronkelijk plan was er 16 onder te zetten maar het zijn er 12 geworden.
                        Ik heb dus nog wel wat ruimte om ze iets uit elkaar te gaan zetten.

                        Comment


                          #28
                          Witte vlekjes op je blad? Weet niet precies wat je bedoel ( zou je svp het willen aanwijzen?:O) maar zelf denk ik als je trhips heb dat dat de schade zou zijn er van.

                          Sog net is geen probleem, maar dan moet je niet toppen naar mijn idee..
                          sigpic

                          Comment


                            #29
                            Oorspronkelijk geplaatst door SweetMango View Post
                            Witte vlekjes op je blad? Weet niet precies wat je bedoel ( zou je svp het willen aanwijzen?:O) maar zelf denk ik als je trhips heb dat dat de schade zou zijn er van.

                            Sog net is geen probleem, maar dan moet je niet toppen naar mijn idee..
                            Rood omcirkeld.

                            Attached Files

                            Comment


                              #30
                              Is het erger geworden of niet? Want lijkt idd op schade door beestjes.

                              Overigens is het erg warm in je tent?
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X