Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De allereerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Top heren ik kijk het even aan. Schrok er een beetje van maar het lijkt inderdaad ook wel paarsig

    Comment


      #47
      Foto? :O
      sigpic

      Comment


      • SkyHye
        SkyHye commented
        Editing a comment
        Staat een foto op de vorige pagina?

      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        Ja dat snap ik, maar ben benieuwd hoe het er nu uit ziet


        Solly, had duidelijker kunnen zijn. Maarja.

      • SkyHye
        SkyHye commented
        Editing a comment
        Ah haha ik begrijp het. Het lijkt inderdaad een beetje op wat ik heb, alleen bij mij is het puur het blad zelf, niet de steel zoals bij jou wel het geval was. Ik zal even een foto uploaden voor je.

      #48
      47C5E097-AACD-438B-81D4-6BA2E0F46040.jpeg


      Zo zag mijne er uit van paar jaar terug, was zo paars geworden dat de toppen zowat zwart waren.

      Attached Files
      sigpic

      Comment


        #49
        SweetMango Deze foto's heb ik een paar minuten geleden gemaakt.
        Het lijkt niet te zijn toe- of afgenomen.

        20190902_154126[1].jpg 20190902_154130[1].jpg
        Attached Files

        Comment


        #50
        Dag 21 op 12/12

        Zijn weer een paar dagen verder.
        Laatste tijd heel veel informatie zitten lezen over dieven/ontbladeren.
        Blijf het een spannend onderdeel vinden maar uiteindelijk de moet verzameld en aan de slag gegaan.
        Ik heb besloten 4 van de 12 planten te gaan ontbladeren, specifiek op plekken die het licht naar de onderste toppen blokkeren.
        Zitten inderdaad flink wat kleine vertakkingen die te weinig licht lijken te vangen om goed te ontwikkelen.
        Ik ga aan het einde van de rit kijken of het het ook waard was om dit te doen.
        Planten zien er allemaal nog steeds gelukkig en gezond uit.
        De eerste foto is ontbladerd, hopelijk is dit een beetje goed gegaan.

        20190902_152303.jpg
        20190902_152415.jpg
        20190902_152457.jpg

        Comment


          #51
          Dag 28 12/12

          Planten zijn er goed uit.
          Eentje begint echter heel licht wat verbrandspuntjes te vertonen, de rest heeft nergens last van.
          Is tevens ook een plant die niet getopt is dus wellicht dat die wat minder voeding nodig heeft, zal het even de gaten houden.
          De planten zijn nu ongeveer 50 cm groot en zijn denk ik gestopt met groeien in de hoogte.
          Is het niet zo dat dit een beetje (te) klein is? Op veel afbeelding/video's lijken ze toch minimaal 80 cm te zijn?
          Hoop gelezen afgelopen dagen over PPFD en van wat ik begrijp ligt de ideale output zo rond de 800/900 PPFD.
          Alles daarboven lijk je een hoop stroom te verbruiken met relatief weinig returns.
          Dit zou betekenen dat ik mijn lamp terug zou moeten dimmen naar ongeveer 500 watt en op 15 cm hoogte zou moeten hangen als ik de de outputs kijk.
          Onderstaande afbeelding is van het vorige spydr PLUS model, de 2i heeft ongeveer 90 meer output dan de getallen die daar staan.
          Graag jullie mening.

          SpydrX Plus PPFD.png
          20190909_092939[1].jpg

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            In de groeitent met cobs kijk ik naar wat de planten fijn vinden.
            Eerst kies ik de minimale hoogte waarmee het hele kweekoppervlak belicht wordt, en dan dim ik de verlichting zodanig dat de planten het goed blijven doen.

          #52
          Het is wel lekker levendig hier of niet?

          Comment


          • SweetMango
            SweetMango commented
            Editing a comment
            Vind verdomd mooi om naar te kijken. Maar ik heb niet zoveel kennis met de vraag die je stelde. @wietfras daar integen vgm wel.

          #53
          Wat een mooi topic en mooie planten. Top. Je budget ligt wel een heeeeel stuk hoger dan dat van mij maar dit is wel een voorbeeld topic. Ik heb het gebookmarked. Hoe gaat het nu met je plantjes?
          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


          • SkyHye
            SkyHye commented
            Editing a comment
            Thanks! Gewoon heel veel lezen en wat centjes aan de kant zetten zodat je niet hoeft te besparen op dingen die belangrijk zijn ( koolstoffilter, afzuiging, ventilatie etc. ) Je hebt ook goedkopere led verlichting maar over de kwaliteit schijnen mening nogal te verschillen.

          #54
          Dag 35 op 12/12

          Planten lijken het goed te maken. Twee planten zijn nog steeds paarsig, ik heb het idee dat dit komt door de ventilator.
          Het is namelijk precies in de hoek waar de planten het meeste wind ontvangen.
          Ik heb de ventilator wat meer naar achter geplaatst een aantal dagen geleden en het lijkt nu weg te trekken.
          Er komt al een behoorlijke laag trichomen op bijna alle toppen/bladeren.
          Ik kreeg het idee dat m'n planten qua volume wat achter leken te lopen op andere verslagen maar ze lijken de afgelopen dagen wat harder te gaan.

          20190916_113602[1].jpg

          Comment


            #55
            Zou me nog steeds niet druk maken om dat paars worden, is echt niks mis mee.
            Alleen maar mooi, nja, vind ik zelf.

            Maar wat, 3e bloei week? ziet er dan toch goed uit? Voor iemand zijn eerste, keer doet die het verdomd goed.
            sigpic

            Comment


            • SkyHye
              SkyHye commented
              Editing a comment
              Thanks! Jij rekent dan vanaf de eerste bloeiverschijnselen denk ik?
              Merk inderdaad dat sommige dagen tellen vanaf omzetten naar 12/12 en andere van de eerste bloeiharen?

            • SweetMango
              SweetMango commented
              Editing a comment
              Dat is idd heel verschillend. Is maar net wat je zelf wilt doen.
              Ik wacht tot ik een pruikje zie, en dan ga ik tellen.
              En aangezien ik niet echt fan ben van couch lock hak ik ze om wanneer ik 20/30% amber zie.

              Heb ook nog een topic van Dj Short over oogsten enzo. Wel in het Engels, in dien je het intressant vind dan drop ik hem wel in de comments

            • SkyHye
              SkyHye commented
              Editing a comment
              Ik snap 'm, ik zie het linkje graag tegemoet, lees dat soort dingen graag. Engels is geen probleem.

            #56
            Het is wel een leuk stukje om te lezen. Alleen ben ik er vrijwel zeker van dat het niet het volledige artikel is, maar als nog leuk.

            Click <
            sigpic

            Comment


              #57
              Ziet er prachtig uit! Hopelijk blijft alles vlekkeloos verlopen

              Comment


                #58
                Ik kom hier niet zo vaak meer, maar ik wil nog wel even het kweekverslag afsluiten.

                Alle grote bladeren en alvast wat kleintjes aan het verwijderen, daarna komt het aan een klerenhangers te hangen.

                Helaas heb ik vorige week ook 2 planten moet verwijderen vanwege toprot, komt omdat het te koud is geworden 's nachts.
                Afijn, uiteindelijk nog 9 planten overgehouden die nu allemaal zijn opgehangen.
                Heleboel geleerd van de eerste ronde, de volgende keer worden het Power Plants van DutchPassion met tweemaal de spydr 2i als verlichting.
                Ben ook bezig met het aanleggen van een irrigatie systeem omdat ik in de laatste weken erg slecht bij de planten kon voor bewatering.

                Ik heb werkelijk geen idee hoeveel hiervan af gaat komen, wat denken jullie?



                20191018_002639.jpg
                20191018_002652.jpg
                20191018_002659.jpg


                Attached Files

                Comment


                  #59
                  Wow voor de eerste keer heb je dat wel goed gedaan , congrats.

                  Comment


                    #60
                    1/5 van je nat gewicht al het goed is.

                    Mooie toppen man, laat het je smaken
                    Last edited by SweetMango; 19 October 2019, 10:31.
                    sigpic

                    Comment

                    Bezig...
                    X