Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De allereerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Nee het is gelukkig niet erger geworden, de nieuwe bladeren lijken er ook niet of nauwelijks last van te hebben.

    De rest groeit erg goed! Ik heb 10 v.d. 12 een paar uur geleden toch getopt. Hopelijk kunnen de andere 2 ze inhalen.
    Een van de redenen dat ik dit toch heb gedaan is omdat ik gisteren nog een tweede spydr lamp heb gehaald ( de spydr 2i dit keer )
    Bij de 2i heb ik een dimmer erop zitten, helaas geen digitale maar met een draaiknop. Deze is uitverkocht in heel NL.
    Hierom op beide lampen een tussen stekker met wattage meter zitten zodat ik goed weten op hoeveel procent de 2i brandt.

    Na wat debatteren met mijzelf heb ik besloten 6 planten te gaan scroggen over een oppervlakte van 2 maal 1,20 x 1,20.

    Vanmiddag ook een pomp gehaald met een slang en een uittrekbare sproeibroes om zo toch overal bij te kunnen.
    Ook twee secretjardin scrog netjes gehaald van 1,50 x 1,50 ( tent is 1.50 breed), dan hebben ze eventueel nog wat ruimte aan de zijkant.

    Ben benieuwd wat 't verschil zal zijn tussen de 2i en de 2x.
    Ook al zal ik denk ik niet het 2i model op 100% kunnen laten draaien, dan heeft ie en umol van 1700.
    Schijnen die planten niet te trekken zonder co2 maar hoor uit betrouwbare hoeken dat dit wel kan.
    Afijn we gaan het meemaken, kom er gaandeweg wel achter hoe ver die knop open kan op de 2i.

    Heb ook een paar planken bij de praxis gehaald om die scrog netten goed op te kunnen zetten. .
    In het midden van de tent zitten namelijk geen palen, even kijken hoe ik dit ga oplossen.

    QnQ zal waarschijnlijk denken deze gast neemt veel te veel hooi op z'n vork wat waarschijnlijk zo is..
    Daarom hoop ik dat je bereikbaar blijft voor vragen
    Last edited by SkyHye; 6 August 2019, 21:57.

    Comment


      #32
      Mooie plannen. Ben benieuwd!

      Comment


        #33
        Bedankt allemaal voor de informatie!

        Ik ben net naar de gamma geweest en heb daar tuingaas gehaald.
        Uiteraard heb ze natuurlijk weer alleen een 25 meter x 1,20 op voorraad.
        Toch maar die meegenomen, kan ik de aankomende 12 jaar scroggen lol.

        Ik was gisteren ook bezig met een scrogrek maken totdat ik een ander idee kreeg
        Bij de action verkopen ze van die uitschuifbare stokken (om te dweilen ofzo).
        Uiteindelijk toch besloten deze met tie rips boven en onder vast te maken, werkt perfect.


        Op de foto's hieronder is echter nog het scrognetje van secretjardin te zien.
        Deze zal dus vervangen worden door het tuingaas.
        Attached Files

        Comment


          #34
          QnQ Als ik foto's probeer te uploaden krijg ik continue errors dat het pixelformaat te groot is.
          Voorheen haal ik wat randjes eraf met paint maar het is wat irritant dit continue bij ellke foto te moeten doen?
          Doe ik iets fout?

          Comment


            #35
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            #36
            Dag 16 op 12/12

            Ik merk dat er op de aarde wat gele bladeren liggen die aan het rotten zijn maar nog wel heel lichtjes vast zitten aan de steel.
            Is het wijsheid deze te verwijderen of gewoon lekker laten zitten.
            Ook is het nu zo'n beetje volledig dichtgegroeid.
            Zal ik wat bladeren aan de onderkant verwijderen of zeggen jullie gewoon lekker z'n gang laten gaan in je eerste ronde?

            20190828_115954.jpg 20190828_115842.jpg 20190828_093117.jpg
            Attached Files

            Comment


              #37
              Wauw ziet et goed uit!!!

              je kan wel wat verwijderen (mits het echt 0 aan licht vangt) sws het rottende blad, dit kan voor schimmels zorgen.

              maar nogmaals wauw!
              Gz Ricky

              Comment


                #38
                Heel mooi egaal veld heel netjes
                The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                5 lekkere grieten onder de zon

                Comment


                  #39
                  Yup, zo als Ricky al zei die bladeren op ruimen van de grond. Je wilt geen beestjes en andere gekkigheid.

                  Mooi veldje, heb je super gedaan !

                  Ja je zou lichtjes blad kunnen verwijderen. Probeer dat de volgende keer te doen voordat ze echt bloeien ( b.v in de tijd dat je ze gaat schakelen naar 12/12)
                  sigpic

                  Comment


                    #40
                    Mooie volle tent!

                    Comment


                      #41
                      Wauwawiwa

                      mkovb.jpg
                      Ad usum proprium!

                      Comment


                        #42
                        Tering wat eeen heerlijk egaal veld...! Goed bezig!!
                        Men wat de rest al aangeeft losse bladeren altijd weg halen. Bladeren die nog net vast zitten tik ik er altijd af door even op de stam te tikken laat zo alles los wat eraf wilt

                        keep them green!!

                        Comment


                          #43
                          Bedankt voor de aanmoediging allemaal!
                          ik zie alleen helaas net iets wat niet helemaal goed lijkt te gaan.
                          Dit is alleen zichtbaar bij de hoogste 3 toppen, dus ik vermoed zelf dat het met de lamp intensiteit te maken heeft.
                          De rest van de toppen heeft nergens last van.
                          Hopelijk kunnen jullie mij vertellen wat dit is.....en wat er tegen gedaan kan worden.
                          De bladeren rondom de beginnende toppen beginnende een soort zwarte/bruine kleur te krijgen?
                          Wat zou dit kunnen zijn?
                          20190830_122128[1].jpg

                          Comment


                            #44
                            Is dat niet gewoon paars? Lijkt een er een beetje op.

                            wie weet heb je gewoon een mooie paarse pheno er tussen zitten
                            sigpic

                            Comment


                              #45
                              Haha idd, denk dat het gewoon een beetje in de genetica zit?

                              anders zou het nooit zo in je top beginnen denk in?!?

                              kijk het even aan..

                              gz Ricky

                              Comment


                              • SweetMango
                                SweetMango commented
                                Editing a comment
                                Er is weel een vage schimmel die dat doet.
                                Maar tot nu toe nog niet in NL/BE gezien.

                                Laat paarse dots achter op je bladeren, om vervolgens bij je top te zitten. Heel vaag.
                                Zal is een foto opzoeken & en je het laten zien.
                            Bezig...
                            X