Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rondje regulier ; AK-47 van Serious Seeds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Happy b day man
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


      #77
      Nog gefeliciteerd man ik zou idd wel wat extra bijvoeden maar dat was al gezegd.

      Comment


        #78
        Allen bedankt voor de felicitaties

        24/9. Vandaag heb ik ze ca. 600 ml water gegeven met 5 ml voeding per l water. EC Zat op 1,7. Tevens heb ik ze al wat Epic Bloom gegeven voor wat extra Fosfor.

        Dacht de hele tijd dat ik het in de Calcium hoek moest zoeken maar dankzij QNQ weet ik nu dat het een Fosfortekort is. Ik heb niet meer aangezuurd, PH zat op 6.5. Denk dat ik ook wat laag zat in de PH, 6.2 tot 6.3. We gaan zien hoe de planten erop gaan reageren.

        A021446E-01F1-4AEB-B3DD-EF5C29F51659.jpeg
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Hobbyenmedical
          Hobbyenmedical commented
          Editing a comment
          Hoe weet je dat het een fosfor tekort is, nuttige info !
          Heb ff teruggescrolt maar kan qnq zijn uitleg zo gauw niet vinden

        #79
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Lijkt me toch een vrij duidelijk gevalletje fosfortekort of ben ik nou gek ?
        Het zit onderaan de plant, blad verdort, krult op, begin bloei.
        Post 74
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #80
          29/9.

          Ze beginnen lekker te bloeien. Ook zijn ze weer wat groener geworden. Ze krijgen 5 ml voeding per l water. Zie her en der wat puntjes die wat lichter zijn maar wil toch komende week de voeding een beetje gaan opschroeven. Geef ze deze week ook weer een keer Epic Bloom mee. De temperatuur is weer wat gedaald dus vandaag heb ik ze ca. 400 cl gegeven, stonden nog een beetje vochtig van gisteren.

          Ik heb her en der wat kleine topjes weggehaald onderaan en wat grotere bladeren die al half verrot waren. Wil proberen zo min mogelijk te snoeien, haal alleen weg wat mijns inziens geen nut heeft om te laten groeien.

          Heb er deze keer een paar uitgehaald en wat foto's gemaakt. Vinden ze ook leuk, een keer in het zonnetje staan

          Heb verder weinig inspiratie vandaag, ben het hele weekend in de weer geweest met die andere drug, alcohol. Dat is de minst leuke drug die ik ken maar evengoed is het weer lastig deze te laten staan als er wat te doen is in het dorp :p Hier komen de foto's, tot de volgende keer maar weer

          IMG_5801.jpg IMG_5805.jpg IMG_5800.jpg IMG_5804.jpg IMG_5797.jpg IMG_5798.jpg IMG_5807.jpg

          Attached Files
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Ik heb ook het idee dat ze groener zijn nu, mooi!
            Ze zullen nu ook niet zoveel of niks meer groeien, hoe hoog zijn ze nu?
            Ik wil ook wel eens kerstboompjes laten groeien, zonder te toppen dus

          #81
          Ziet er heerlijk uit zo....

          love it keep up the good work flip
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment


            #82
            1/10

            Ze zijn weer een stuk groener. Volgende x dus eerder met voeding beginnen. Was weer eens te bang om ze teveel te geven. Denk dat ik de volgende ronde dezelfde aarde ga gebruiken (lekker goedkoop) maar dan gooi ik er wat Perliet door en water ik in met extra voeding.

            Vandaag was de toplaag nog een beetje vochtig maar onder niet. Heb ze allemaal eventjes met de bodem van de pot in de emmer gezet. Paar seconde per pot was voldoende om bijna 4 liter water op te slurpen. Zou ik dan toch nog te laag zitten met de watergift ? (Ca. 700 ml / dag) Volgens mij zou dat genoeg moeten zijn... Ga ze voorlopig in de dag van boven en van onder water geven.

            Vandaag kregen ze 5 ml Voeding en 1 ml Epic Bloom per liter mee. Eigenlijk bog te vroeg voor een booster maar probeer ze wat meer P, Ca en Mg mee te geven.

            Takketoelli Heb ze even gemeten, ze zijn ca. 60 cm zonder pot.

            Ze beginnen mooie langwerpige buds te maken, ben benieuwd hoe het knippen gaat zijn zo zonder scrog..

            Ze staan er zo bij :

            04CDC9E3-8F81-4944-AAF2-C326A36B4A3D.jpeg


            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              Ik versta u verkeerd denk ik !!

              ik de volgende ronde dezelfde aarde ga gebruiken (lekker goedkoop) ??

              Met het zelfde bedoel je dan het zelfde merk of de zelfde grond waar je nu in teelt ?

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Hetzelfde merk inderdaad

              Takketoelli Ik heb zo’n beetje 170 cm hoogte dus 160 moet ook lukken.

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Ik lees het als hetzelfde merk. Zal wel een Limburgs dingetje zijn
              Maar je kunt het ook als jou interpreteren ja

            #83
            Ik probeer zelf mijn potten zo lang als ik kan te wegen. Dan heb ik een redelijk idee of ze goed drinken of niet... Ook naar de bladeren kijken helpt maar zien er toch goed uit op dat geel na, komt wel goed

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Ja til ze iedere dag op, heb wel een idee wat ze zo ongeveer drinken. Denk dat ik de watergift deze keer ook wel aardig onder de knie heb. Had gewoon eerder moeten bijvoeden en de PH was wellicht wat te laag.

              Deze ronde lukt wegen nog wel maar de volgende ga ik weer in 40 liter potten scroggen, dan wordt het een ander verhaal

              Denk ook dat het wel goed komt, ze beginnen al mooie buds te maken en ze kleuren alweer wat bij.

            #84
            Mooi hoor

            Comment


              #85
              Ad usum proprium!

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Uh sorry ik vergis me, ze krijgen zo’n beetje 800 ml, 0,8 l dus..

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                ganjagast Gisteren heb ik 2 x een emmer met 5 l water gemaakt. Ik heb de potten daar een minuutje ingezet en ook nog een plens van boven gegeven. Ze hebben dus 10 l water over 6 planten verdeeld gekregen. Over 2 uurtjes gaat de lamp aan dan kan ik eens kijken wat het resultaat is.

              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Hoe is het gegaan?
                Edit. .. ging goed zo te zien

              #86
              Misschien een noob opmerking....maar als water geven op aarde zo lastig is, waarom wordt er dan niet meer op cocos gekweekt? Daar kun je niet te veel water geven

              De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Cocos is weer een verhaal apart, is niet zo gemakkelijk als gedacht wordt.

              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Alles heeft z'n voordelen
                Aarde heeft bijvoorbeeld weer een mooie pH en voedings buffer.

              • Waldpiek
                Waldpiek commented
                Editing a comment
                Cocos is toch niet veel meer dan de ph en ec meten?

              #87
              Ze zien er weer een stukje gezonder uit Flip Hasjkip

              Zelf wou ik in de toekomst wat cocos door de potgrond mengen om het geheel wat luchtiger te krijgen. Voelt toch wat meer als aarde aan
              Of heeft het een speciale reden dat je voor perliet wil gaan?
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


              • SweetMango
                SweetMango commented
                Editing a comment
                Die coco bricks van action of echt cocosgrond?

              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Je bedoeld de met-zeewater-gespoelde-cocos van de Action of cocos van een gerenommeerd merk? De laatste natuurlijk

              #88
              6/10

              Afgelopen paar dagen hebben ze wat meer water gehad en ook wat extra Cal / Mag. Heb ze ook al wat Epic Booster gegeven voor wat extra fosfor. Ze reageren er goed op. Heb ook de voeding wat verhoogd. Ze beginnen al aardig toppen te maken.

              Heb ook een Blumat Tropf besteld. Heb vele goede ervaringen gelezen en ook in de praktijk gezien. Heb een probeerset gekocht voor 2 tientjes en er 4 maxi kegels bij gekocht. Ben ik ook van dat verrekte watergeven af

              Ze staan nu 2 weken in de bloei, zo ver niks te klagen. Ik zie geen verdere uitbreiding van de vlekken / vergeling dus dat heb ik volgens mij ook onder controle.

              Buiten wordt het al flink kouder, tot nu toe heb ik het nog altijd minimaal 20 graden weten te houden zonder bijverwarmen. Hopelijk kan ik dat zo houden.

              Het waren weer drukke dagen in Huize Flip, ik ga er nog eentje draaien en genieten van de laatste uren weekend.

              Tot de volgende !

              8ADDF485-E0F4-492D-96FA-72336205182E.jpeg 089A91FD-370E-4BAC-B67E-3AFBCB38DC02.jpeg D9B8B402-D893-4CED-8BB8-FC3350AB8489.jpeg 7A6F00A3-2C5A-4D11-BDDF-BD6B31371334.jpeg B7377E99-2F22-4E58-87FD-65D9AF18535B.jpeg 4444E796-D7A2-4E0C-924E-0C1085379BFF.jpeg 122EEE37-5015-40D4-AFFF-E5012A624F2E.jpeg

              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • SweetMango
                SweetMango commented
                Editing a comment
                Ben je niet bang dat je de wortels flink beschadigd?

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Die groeien wel weer aan als de blumats erin zitten. Maar weet nog niet, wil ze dadelijk ik 4 grote potten gaan gebruiken, misschien bewaar ik ze en maak ze op maat voor dan.

              • SweetMango
                SweetMango commented
                Editing a comment
                Zijn ze heel veel langer dan je 11L potten?

                Wat voor L potten wil je gaan gebruiken dan?

              #89
              Ja inderdaad geen stress alleen maar groeien zier er waanzinnig uit man
              The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
              5 lekkere grieten onder de zon

              Comment


                #90
                Word wel een lekker rokertje denk ik

                Comment

                Bezig...
                X