Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Amnesia auto 1x NL

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

3x Amnesia auto 1x NL

Korting op 420shop
    Goedendag allemaal. Ik ga binnenkort beginnen ( binnen 4 dagen) met mijn eerste binnenkweek. Ik heb gekozen voor led omdat ik dan niet hoef te werken met een VGA transormator en om de warmte wat makkelijk in de hand te kunnen houden. Ik woon namelijk in het zonnige frankrijk en dan kan de garage flink warm worden

Ik ga kweken : 3 Amnesia auto en 1 NL auto alle afkomstig van RQS

Ik heb hiervoor het volgende materiaal.

Agrobox 1m x1m ×2m

Een afzuiger van 187m3 max

4 airpotten van 20L

Een Monkeyfan 16W

Een Mars Hydro II 900 (300W uit de muur)
    Deze moet ik nog ontvangen (normaal binnen 2 dagen)

Temperatuur en luchtvochtigheids meter van Otio

kweekmedium moet ik nog aanschaffen
    Ik zat te denken om plagron batmix te gebruiken en daar wat extra perliet en cocos bij te voegen. Tips anyone???

Voeding heb ik nog geen keuze over gemaakt maar daar waar plagron aangeeft dat je de eerste 6 weken niet bij hoeft te voeden heb ik nog even de tijd
    Last edited by Fransman; 3 weken geleden.

Hier alvast mijn voorlopige box

Comment

Houd er rekening mee dat ook led behoorlijk warm kan worden. Ik kweek in de kelder en daar was het gisteravond 33 graden. In een garage wordt het nog warmer.

Verder zou ik geen auto’s binnen zetten, zonde van de stroom. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Meeste denken dat auto’s gemakkelijker zijn, dat zijn ze niet

Houd er rekening mee dat Batmix veel voeding bevat, die moet je eerst een keer spoelen, zie gebruiksaanwijzing.

Succes !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Buitentemperatuur is hier nu ong 30 graden en in de tent (zonder lamp) rond de 23. Dus inderdaad in de gaten houden. Plagron batmix heb ik vaker gebruikt (buitenkweek) die moet inderdaad uit worden gespoeld. Ik dacht door te mixen met cocos en perliet het juist wat luchtiger te houden en dat er dan wat minder voedingstoffen in het medium komen te zitten

De auto's had ik nog over, ik heb namelijk nog wat buiten staan. Dus ik dacht daar ga ik lekker mee beginnen. De eerste keer auto's voor mij. Wat zijn de grootste problemen in jouw optiek? Anders haal ik gewone zaadjes en hou ik de auto's voor volgend jaar

Comment

Ah ok, als je er bekend mee bent werkt Batmix prima. Perliet kan je het luchtiger mee maken maar volgens mij zit die er ook al in.

Problemen zijn er niet echt met auto’s maar die zet je op 20 uur licht de hele kweek. Photosynthese 18 uur tijdens de groei en 12 tijdens de bloei, dat scheelt 8 uur aan stroom per dag.

Verder gaan ze vanzelf na een tijdje in de bloei. Als je problemen hebt gehad in het begin zijn ze nog te klein maar gaan wel bloeien. Een photosynthese plant kan je dan langer voorgroeien door de lamp op 18/6 te laten staan voor meer opbrengst.

Mijns inziens zijn auto’s leuk voor buiten, denk dat de meeste hier het er wel mee eens zijn.

Comment

Heb het advies gevolgd en heb 5 dinamex zaadjes op de kop getikt, mijn lamp is ook binnen en de zaadjes zitten in de potjes
            Het is canna pro geworden en dus geen plagron (hadden ze niet meer). Ik ontkiem 5 zaadjes en de mooiste 4 komen uiteindelijk in de airpotten. Enige tips hoe hoog de lamp moet hangen met led om stretch te voorkomen ?

Comment

• Rickysticky
              Rickysticky commented
              Editing a comment
              50cm vanaf je blaadjes? Zoiets?

• Mark de Boer
              Mark de Boer commented
              Editing a comment
              Op de website van makers staat bij de mars II 900 geschreven :

3.Recommended Hanging Distance Above Plants
              Seedling: 24'' Germination: 24''-30'' Veg: 18''-24'' Flower: 12''-18''

dat is in inches.

mvg

Comment

Succes !

Comment

Zou je er niet meer uit kunnen halen door met een 9tal kleinere potten te kweken op een m2 en te croppen, toppen of fimmen?

Zowiezo veel succes gewenst met je eerste kweekje fransman !

Comment

Update week 1!

Van de 5 zaadjes zijn er 4 uitgekomen! Precies wat ik nodig had de temperatuur in de donkere periode is ong 21 graden en in de licht periode rond de 27 de LV tussen de 40 en de 50 (beetje aan de lage kant?) Ik ga voor vrijdag mijn voedingspakket ophalen bij de plaatselijke growshop.

Er zat na het uitkomen van de zaadjes wat strek in, ik heb de lamp wat lager gehangen en wat aarde toegevoegd om dit probleem te verhelpen.

Iemand enig idee waar ik op moet letten bij het voeden onder led? Een goed begin is namelijk het halve werk !!!

Comment

En hier de foto

Comment

Gaat goed.
                      Voeding is pas nodig ongeveer 2 weken nadat je ze in de uiteindelijke pot gezet hebt.
                      Beetje afhankelijk van wat voor soort grond erin gaat.
                      Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

Hier en daar lees ik dat magnesium en calcium goed in de gaten moet worden gehouden onder LED.
                        Niet alleen op fora, maar ook de producent van mijn lampen geeft daar een waarschuwing over. Op de site van Mars-Hydro staat het volgende vermeld bij 'grow tips' voor de lamp:

"6.Recommended Growing Conditions

... You may add more calcium and magnesium than normally needed..."
                        Tegelijk zie ik veel kweekverslagen onder LED waar noch calcium, noch magnesium tekorten blijken voor te komen. Maar misschien wel iets om te onthouden mocht je tegen problemen aanlopen.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                        Bezig...
                        X