Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Scrog van Takketoelli; 1 tent, 1 lamp, 1 plant.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Mooi bossie !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt, het begint weer ergens op te lijken!

    #62
    Halloha en een goede morgen!
    Ik hoop dat de koffie jullie net zo goed smaakt als de mijne! Komt ook van een plant!!



    Goed, tent2 staat ondertussen alweer twee weken op 12/12. De allereerste sprietjes beginnen zich te vormen, nog een weekje en de bloei is officieel begonnen!
    Vanmorgen heb ik het voedingsvat voor het laatst gevuld met groeivoeding, hierna begin ik met bloeivoeding.
    Lamp staat sinds vannacht op bloeistand.....

    20200228_202128.jpg
    ....en dat geeft dus foto's waar jullie erg weinig aan hebben, vooral als ze ook nog eens wazig zijn...

    Ik controleer de kleur en gezondheid met een bouwlampje dat NIET in de tent hangt. Dat doen we niet meer in huize Takketoelli. En ze is supergezond! Ze is ondertussen al 11-12 weken (!!) oud en nog geen verkleuring niks!!
    Nu heb ik ook wel een grote buffer dus niet te hard schreeuwen maar ik heb goede hoop wat voeding betreft!

    Ik geef nu per liter 4ml groei, 1 druppel Silicboost, 3 druppels CaMg en elk derde voedingsgift 1 druppel N.
    En dat gaat tot nu toe dus super!
    Vanaf volgend vat dus 4ml bloei, nog 3 weken CaMg en N en stoppen met de Silicboost
    Ze drinkt wat meer als een liter per dag, ik vul het vat om de drie dagen bij met 4 liter


    20200228_202109.jpg
    Het rek is bijna vol, ik schat nu zon 80%. Alleen rechtsonder en achteraan is nog wat plaats



    20200228_202152.jpg
    Ik heb van de week alle scheuten verwijderd die het rek niet gehaald hebben, en een beetje blad. Blumatslangetjes wrijf ik om de zoveel dagen schoon; er komt dan een klein beetje troebel water uit.

    .... ....

    Dat wassieweer voor deze keer, volgende keer meer!
    De katten beginnen mij lastig te vallen; ze beginnen honger te krijgen. Vandaag krijgen ze Gourmet Gold met spinazie. Daar zijn ze verzot op!!



    Grote Groeten!!


    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Is niet lelijk, toch?

    • Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Wat voor muziekje heb je er bij op staan voor je plantje?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      De Varenrouwmugballade

    #63
    20200308_195119.jpg20200308_194806.jpg20200308_194912.jpg
    Onder het rek alles okiedo, geen overbodige scheuten meer. Snoeien is klaar deze ronde!
    Er valt af en toe een blad af, dat is normaal. Bij mij wel tenminste


    20200308_194818.jpgGrote Groeten!!

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Wauw Takke dat net zit toch goed vol en dat voor 1 plant,verstomd van verbazing.Benieuwd hoe dat bloeien gaat verlopen.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

    #64
    Mooie dek zeg ga vooral zo door

    miss wel slim eventueel extra lamo erbij als je teveel fluff hebt
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Kan eigenlijk niet met de topictitel!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Lamp hangt, vanmiddag aansluiten, vanavond gaat ie aan. Nog effe afwachten wat het met de herrie gaat doen; 2 lampen die in de nacht staan te blazen

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Als het goed is merk je er weinig tot niks van ik had toch ook 2 vipar erin hangen

    #65
    Lekker vol bos man en de plant ziet er kern gezond uit vind ik.. Dat belooft wat lekkers!!

    Wat voor extra lamp hang je er in dan?
    Last edited by Upheavel; 9 March 2020, 10:36.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Nog een spectrabox

    #66
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Werklampje wel extra goed bevestigen, en dan voor de veiligheid nog een keer.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hallo Flip!
      Toprotangst ja. Beetje ongegrond maar veel speling naar boven heb ik niet meer. Ik zit het liefst onder de 55%.

      Max met 1 spectrabox was in de 70 gram. Tot nu toe dan, nu hangen er 2. En geen extra lawaai, wat wel bevestigd dat na vertijd van loop de fans steeds luider worden. Mijn 2e lamp is na reperatie bloeistand niet meer gebruikt en dus stiller

      Bedankt!

    #67
    Goedenavond!!



    Ik val meteen met de tent in huis:

    20200313_195335.jpg20200313_195619.jpg
    Toppen zijn goed aan het ontwikkelen, kleur mooi groen.
    Het is niet allemaal super gelijk kwa hoogte maar dat komt vanzelf wel goed

    De extra lamp is weer uit de tent, de afzuiger trekt het niet. Temp liep 5 graden op, niks aan het plantje. Maar de lv liep ook op, naar 74%. Das te hoog. Exit lamp

    20200313_195539.jpg
    Mooi vol veldje met veel kleine toppen!

    20200313_195559.jpg20200313_195703.jpg
    Verder weinig te melden, wat natuurlijk goed is. Komende maand alleen vat bijvullen. 4ml bloeivoeding en nog een weekje 3 druppels CaMg per liter

    .... ....

    Oh ja, dit is misschien nog leuk om te melden:
    Voor:
    20200311_222019.jpg

    Na:
    20200311_231521.jpg

    Bij Filterfabriek heb ik een vierkante meter filterdoek gehaald om elke ronde te vervangen. Dat gaat dus prima. Dubbelzijdige tape en wat spanbanden. De bovenste band moest ik nog een stukje naar boven verplaatsen.

    Als nieuw!

    Voor in tent1



    Grote Groeten!!

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Dat veld heb je mooi gelijk gekregen scrogmaster Toelli, en ook een mooi vers filterdoek

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment

      Goed bezig Toelli!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt manne!

    #68
    Goedenavond samen



    Het schijnt dat de lente is begonnen vandaag. De zon scheen maar het was een verdomd fris windje.
    Ondanks dat moest ik hier en daar best moeite doen om iedereen te ontwijken.
    Het wordt tijd om mijn mobiel abonnement aan te passen. Jaren geleden dat ik zoveel gebeld heb.



    Goed, tent2. De scrog van de Royal Queen Diamond
    20200321_190210.jpg
    Dat uitzicht is niet verkeerd, en de lucht ondertussen ook niet! De tent kan niet te lang open, wat een geur!!

    20200321_190012.jpg
    Mooi groen, topontwikkeling gaat voorspoedig. Trichoompjes beginnen zich ook te laten zien

    20200321_190022.jpg
    Niet overal is het mooi gelijk, maar de toppen hebben ondertussen hun plaats gevonden. Ik duw alleen nog af en toe en hier en daar een blad aan de kant. Verder om de andere dag vat bijvullen en dat is het wel zo'n beetje.

    20200321_190032.jpg
    En inderdaad, lichtbleek. Die herken ik meteen tegenwoordig

    20200321_190057.jpg
    Onder het rek gebeurt ook niet veel meer. Bladeren zijn wat geler maar dat komt vooral door ander belichting.
    Belangrijker is dat er GEEN varenrouwmugjes meer zijn!!
    Geen idee waarom wat of hoe, maar ze zijn vertrokken. Das ook mooi


    .... ....


    Nog 10 dagen en de bloei zit er voor de helft op! Of ik moet nog de helft, wat je wilt


    Begin mei!!





    Grote Groeten!!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Die van mij staan toevallig ook op de planning om rond die tijd geknipt te worden Een week voor begin mei of eerste week van mei.. tenminste als de trichomen het toelaten.
      Lekker bezig btw!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt!
      Nog 5 weekjes!

    #69
    Ziet er netjes uit takke,netje goed gevuld mooi groen en aan hoeveel topjes zitten we nu ongeveer?
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Ach ik denk dat je wel genoeg knipervaring hebt dit is een koud kunstje

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Luisterboeken, dat is super tijdens de knip. Vooral die van muziekanten!

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Ik prikkel toch ook liever men oren met muziek dan te staren naar zo een rechthoekig geval.

    #70
    Goedenmorgen!!



    Het beloofd een mooie dag te worden vandaag, en dat ligt niet alleen aan het weer. Telt wel mee natuurlijk.
    Tijdje geleden alweer, vandaag was ik eindelijk op tijd om foto's te maken voor de lamp uitging.

    20200405_080441.jpg
    De dame in kwestie is nog steeds een Royal Queen Diamond en vooral dat laatste woordje doet het hem. Ze begint al behoorlijk te glinsteren van de trichoompjes!

    20200405_080503.jpg
    Ze staat er nog prachtig bij. De topjes blijven wat klein, ik hoop dat ze de komende weken nog flink gaan zwellen. Vanaf de volgende voedingsgift ga ik Green Sensation toevoegen, dat zal helpen. Vervolgens nog 3 weken en dan kunnen we spoelen!!


    20200405_080514.jpg
    Onder het rek beginnen er wat verkleuringen op te treden. Vrij normaal.
    Wat niet normaal is is dat ze nog zo mooi groen en fris is!! Daar heb ik rond bloeiweek 5 altijd wel problemen mee, dit keer niks!! Waan!!


    20200405_080450.jpg20200405_080555.jpg
    Dinsdag staat ze 5 weken in bloei. Ze moet 7 tot 8 weken, eind in zicht! Ze is dan ook al 17 (!) weken oud!!
    6 december kwam ze boven de grond. En nog mooi groen


    20200405_080616.jpg

    .... ....


    Mooie ronde dit. Na al het getrain ook een erg relaxte periode. Alleen vat bijvullen, verder niks. Heeerlijk!!

    09.00, de supermarkt gaat open. Ik wil de coronadrukte van het weekend voor zijn dus ik typ er nu een eind aan. Vanmiddag lekker in de zon liggen!!



    Grote Groeten!!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Volgende x zal ik even bellen Ben er nu wel achter dat ik er 1 uur en 9 minuten over doe tot aan mijn werk, wellicht dat ik toch weer eens de fiets ga pakken..

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Wow, netjes! Dus van je woonplaats naar werkplaats in kleine 5 kwartier??!?!!?
      Damn

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Toelli was al bezig om mensen te ontwijken.. is hem aardig gelukt

    #71
    Ziet er allemaal mooi fris en groen uit Toelli

    De lichtbleek zou ik gewoon zomerblond noemen Aangezien het altijd op dezelfde plek gebeurt, misschien de volgende ronde, de toppen daar, iets lager houden?
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ik word enkel kaler, niet grijs.. Alleen m'n wenkbrauwen worden nog zomerblond

      Inderdaad goed te zien op de foto's van post #62. Je zou haast een vierkantje kunnen aftekenen

    #72
    Goedemorgen!





    Frisjes buiten. Ik stond net voor een dichte supermarkt. Die gaat een uurtje later open, er was iets met pasen...


    Tent2!
    De Royal Queen Diamond! Is het geen plaatje??
    20200413_081046.jpg


    Super tevreden deze ronde!! Morgen gaat bloeiweek 7 in en ik heb geen, ik herhaal GEEN tekenen van tekorten, overschotten of wat dan ook!!


    Dat is een eerste voor mij, erg gaaf. Normalerwijze begint het zo rond bloeiweek 5 te verkleuren allemaal.
    Nu NIKS!!

    20200413_080942.jpg
    Alles dus nog mooi groen, toppen beginnen te zwellen. Trichproductie is goed op gang gekomen de laatste weken!!

    20200413_080813.jpg20200413_080848.jpg
    Topje aan de rand van het rek. De kleinste dus, maar ook mooi compact en vol trichjes.

    Ik ben nu een weekje begonnen met halve dosering Green Sensation. Vanaf bloeiweek 5 start ik altijd. De eerste week verlaag ik dan de bloeivoeding een beetje. Deze week heeft ze per liter 3,5ml bloeivoeding en 0,5ml GS gehad.
    Volgend vat 3,5 met 1,0ml. Dit 2 vaten en dan 4,0 en 1,0ml respectievelijk. Dat een weekje en dan kan ze weer gespoeld worden!


    20200413_080952.jpg
    Onder het rek. Dat hier nog blad hangt is ook uitzonderlijk voor mij. Nauwelijks verkleuring. Waan!
    De SilicBoost maar vooral de CaMg doen hun ding, ik geloof dat ik de doseercode gekraakt heb. Maja, dat is dus een geloof....

    20200413_081009.jpg
    Een verstekeling!


    20200413_080916.jpg
    Zomerblond! Hier en daar een highlight zeg maar. Ze staan in het midden, en met de twee lampen zwellen ze nu het hardst.


    20200413_080921.jpg
    Zoekplaatje!!
    Open de foto en tellen maar! Hoeveel mugjes tel jij?

    20200413_081039.jpg


    .... ....


    Gaat geweldig dus. Enigste opmerking is dat er bijna geen witte pistels meer zijn, vergelijk maar eens met mijn vorige foto post. Het loopt ook naar het einde he, maar toch.

    Green Sensation = vlokken in het vat. Bij mij wel, altijd. Ik gebruik geen pompje of zoiets, dus stilstaand water, pH 6,2- 6,7. Dus elke dag ff slangetjes blumat wrijven, en om de andere vatvulling alles verschonen.
    Geen thema meer eigenlijk.





    Grote Groeten!!








    Dalijk ff mijn vetertjes wat strakker strikken, anders ga ik nog naast mijn Adidasjes lopen..



    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hehehe
      Die lamp haak ik ff vast voor de foto's. Ik kan de tent niet sluiten als deze erin hangt. Dus ik durf het weer aan ja. Ik hang ook een blaadje aan de deur met 'LAMP!!' erop
      Nog 2-3 weken!!

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Perfecte oplossing! De tent niet dicht kunnen ritsen als de werklamp erin hangt

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

    #73
    Mooi hoor en dat met 1 plant

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt Rikikie

    #74
    Ja man, je hebt de gouden formule gevonden ! Nu goed noteren en de volgende keer weer aanhouden.

    Dat de VRM maar wegblijft, die hebben we nu wel genoeg gezien...


    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Hehe, ken je 'm?
      https://youtu.be/w_0W5C9EBRY

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      niet persoonlijk nee, alhoewel het me wel een coole dude lijkt om een avondje (water) mee te drinken

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Geweldige gast en goudeerlijk

    #75
    Heerlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dit willen we zien topper ga vooral zo door
    wel jammer er helemaal geen witte pixels zichtbaar zijn hoor haha just kidding.

    Word een mooi wietje met een goed gewichtje denk ik

    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      En dat voor een sativadiva haha
      Heb liever sativa's als indica's hoor
      Zou mooi zijn man dat is de moeite waard!!!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik behoor tot de Indicafanatica's. Kwa kweken en kwa effect
      Misschien dat de RQD van tent2 daar verandering in brengt

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja ik weet het haha we zullen zien toelli tot nu toe niks te klagen over de sativa hophop
Bezig...
X