Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Amnesia Haze onder 3x 600W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik zou wel van die rijplateautjes onder de kuipen doen, en het scrognet op de kuip vastmaken.

    Lekker mobiel maken dus.

    Comment


      #17


      Verder ga ik me abonneren op dit verslag, dit wordt als alles goed verloopt een spectaculaire kweek!

      Bijtjes, das mooi. Daar interesseer ik me ook wel in.

      Bonne chanche!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


        #18
        Internste kweek!! Je houd iig niet van half werk! ik hoop dat je beloond gaat worden en je een top kweekje gaat krijgen!!

        suc6 ermee

        Comment


          #19
          Interessant, ga mijn stoeltje hier ook ff neer zetten om deze kweek te volgen. Succes!

          De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

          Comment


            #20
            Update(tje)

            bijna 2 weken na het zaaien staan ze er zo bij, foto's maken is lastig met het licht aan merk ik..
            20191114_190215.jpg
            20191114_190226.jpg

            20191114_190238.jpg

            Vind het blad vrij licht van kleur, maar kan het slecht zien door de lampen.
            Nu heb ik nog totaal geen ervaring met voeding, maar is het verstandig om vanaf nu een halve dosering voeding met het water mee te geven?

            Groet!

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Komt door de hps, even paar minuten voor/na lichtperiode foto maken.

            • Matthies
              Matthies commented
              Editing a comment
              Okay dank, doe ik zaterdagmiddag even

            #21
            Kleine update, er gebeurt immers nog niet zoveel.
            een foto nemen zonder dat de lampen aan zijn is lastig, het is dan simpelweg te donker..

            IMG-20191117-WA0001.jpeg

            zoals het er nu uit ziet, ga ik ze volgende week toppen. Ze beginnen nu aan hun 3e vertakking, dus met een paar dagen zal de 4e goed zichtbaar zijn. Het schijnt dat ze na het toppen even stil staan qua groei. We gaan het allemaal meemaken.

            Ik ben begonnen met een kwart dosering groeivoeding van Plagron, ik vond de bladeren wat licht van kleur. Ik ga pas meer geven als ik zie dat de planten het nodig hebben.

            om de 2 dagen krijgen ze 400 ml water. Dat vind ik nog lastig. Bepalen hoeveel je moet geven, ik stop elke keer mijn hand maar even in de grond. Als er meer dan 5 cm grond droog is, krijgen ze water.

            Buiten had ik dat probleem niet

            Weekend weer voorbij. Werkse komende week!
            Last edited by Matthies; 17 November 2019, 22:32. Reden: Tikfoutje

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ik denk dat er nog genoeg voeding in de grond zit.

              Hebben de bladeren al slap gehangen door watertekort?
              De wortels moeten op zoek naar water!!!
              Dat gaat langzamer als je ze continue water geeft.

              Durf jij dat aan?
              Wachten tot ze slap gaan hangen?

            • Matthies
              Matthies commented
              Editing a comment
              Dat durf ik wel aan. Ga het eens proberen, hoe lang ze zonder kunnen.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ik denk dat je verbaasd zal staan!

              Ze zijn nog relatief klein voor zo'n grote bak.
              En je hebt toch wel gaten geboord onderin, kleikorrels op de bodem gedaan en grond goed ingewaterd/gemengd, voor de plantjes er in gingen?

              Ga je ze volgende keer eerst voor groeien in kleinere potten!?

            #22
            Ik zag dat 2 plantjes wat krul in de bladeren kregen. Het mooie van dit forum is dat je eigenlijk alles wel kunt terugvinden.
            Het lijkt dus op wat hittestress.

            20191118_175905.jpg

            Had nog zo'n klein ventilatortje over en die laat ik nu onder de lampen door blazen, zodra de lichten aan gaan.

            20191118_180415.jpg

            En om nog even in te gaan op Rreppel: Ook vandaag krijgen ze geen water. Onderin zit inderdaad een gat geboord en vooraf de grond nat gemaakt. Ik heb alleen geen kleikorrels onderin. Dat is wel een goeie, doe ik de volgende keer.


            De derde vertakking is gespot. Eind deze week gaan de toppen eraf.
            20191118_175930.jpg

            tot zover weer

            Comment


              #23
              Ze hebben het inderdaad warm.bladpunten wijzen omhoog
              The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
              5 lekkere grieten onder de zon

              Comment


                #24
                Interessant, groei je ze nu onder 3x 600 Watts? Of is het bij 2 gebleven?

                Comment


                  #25
                  3 stuks. Elke lamp beschijnt 1,5 bak. 2 zou inderdaad prima kunnen, maar dan had ik kleinere potten moeten nemen.
                  ik heb gekozen voor een langere groeifase ipv het sneller in bloei zetten, zoals ik hier veel lees. Dit zal een week of 4 schelen.

                  Het is mijn eerste kweek binnen, dus het is even wat manieren proberen. Wellicht is het een idee om bij de volgende keer een kleinere pot te nemen en een wat kortere groeiperiode te kiezen.

                  Comment


                    #26
                    Voorgroeien onder 1800watt? Met zo'n opstelling kun je er net zo goed 50 van 18 liter onder gooien. Ik zou ze persoonlijk eerst voorgroeien in kleinere potten. Dat kan dan onder 1 lamp.

                    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

                    Comment


                      #27
                      Zou het in het begin ook mooi met Max 2 lampen doen...

                      lampen iets anders ophangen planten mooi verdelen en gaan!

                      Comment


                        #28
                        Dat is inderdaad ook voor de volgende keer dan. Ik heb nu direct gezaaid in de grote kuipen.
                        In kleine(re) potten voorgroeien scheelt dan behoorlijk wat licht.

                        50 planten neerzetten in 18 liter potten is nou net niet de bedoeling.

                        en misschien kan ik inderdaad de lampen nog wat verhangen, zodat het met 2 af kan. En ze elk 1,0 - 1,5 meter breedte belichten

                        goeie tip!

                        Comment


                          #29
                          QNQ Heeft al eens de tip gegeven om aan de rand van de pot te planten in plaats van het midden, dan kan je de potten tegen elkaar zetten zodat de afstand tussen de planten minimaal is.

                          Op deze manier kan je ook 4 grote potten belichten met 1 lamp.
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #30
                            Potten zijn verplaatst en gedraaid. Dit scheelt een lamp! Inderdaad: Top tippie!!

                            Pas als het net is geplaatst en we gaan scroggen, hoeft de 3e lamp pas aan

                            Comment


                            • Rreppellsteeltjam
                              Rreppellsteeltjam commented
                              Editing a comment
                              Ga je op elke kuip een apart gaas maken?

                            • Matthies
                              Matthies commented
                              Editing a comment
                              Dat weet ik nog niet, dat schreef je inderdaad.
                              Denk het niet. Ik wilde eigenlijk het gaas ophangen aan kettinkjes. De planten achterin houden en naar voren leiden over het net. Ik kan maar vanaf 1 kant de tent in, dus wil een loopruimte overhouden over de hele lengte van ca 70 cm. Het net is 80 cm breed en 1,50 lang.

                            • Rreppellsteeltjam
                              Rreppellsteeltjam commented
                              Editing a comment
                              Okidoki, ben benieuwd of je je ergens aan gaat ergeren.
                          Bezig...
                          X