Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Amnesia Haze onder 3x 600W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ook vandaag geen water voor de dames. Grond is nog steeds vochtig en de planten staan er prima bij. Nog steeds geen hangende bladeren Rreppel . Bladeren krullen ook niet meer omhoog, dus hitteprobleem is opgelost met de afzuiging iets eerder en het briesje onder de lampen door.

    Het opgevolgde advies van jullie nu goed te zien. Een setje van 2 en een setje van 3.
    20191120_175828.jpg 20191120_175843.jpg

    overal is de 3e node goed zichtbaar, bij sommige de 4e al. Morgen gaan ze naar de kapper.

    20191120_175903.jpg

    Tot zover weer.

    Comment


      #32
      Ik volg je kweekje. Erg benieuwd met 3X600 .
      succes!

      Comment


        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Matthies View Post
        ...hitteprobleem is opgelost met de afzuiging iets eerder...
        Die heb je toch 24/7 aan staan ?

        Hoe hoog is dat hok ? Want ik voorzie wel wat hoogteproblemen als je Amnesia lang gaat laten groeien.
        Welke Amnesia is dat ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #34
          Die staat inderdaad 24/7 aan, maar kreeg er een appraatje bij met een sensor voor temperatuur. Staat nu op 26 graden, daarboven gaat ie harder zuigen, daaronder minimale afzuiging. Stond op 28 graden.

          kippenhok is 2 meter hoog. Scrognet komt op 50 cm te hangen. Heb hier gelezen dat men blijft binden tot 2 weken na de 12/12 schakeling. Dan kunnen ze nog een kleine meter de lucht in.

          Welke Amnesia? Huismerk van Wietzaadjes.nl.
          amnesia haze vanwege het hoge thc gehalte voor pijnstilling. Volgende run wordt waarschijnlijk de Cbd mango haze vanwege het torenhige cbd gehalte. Dan kan ik 2 soorten olie maken.

          Tussendoorberichtje:
          Heb van de week een flesje olie mee gegeven aan een dame bij ons uit het dorp. Had de week ervoor de diagnose dunne vezel neuropathie gehad. Medicijnen zijn hier niet voor of werken slecht. Met de olie verminderden de klachten met de helft!! Dat zijn prachtige berichten.

          Comment


            #35
            Ik kijk ook graag even mee, succes!
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              #36
              Ze zijn geknipt en geschoren Slecht te zien denk ik op de foto's

              voor:
              20191121_164129.jpg

              En na:

              20191121_164414.jpg Dit weekend leg ik het net erop, dan kunnen ze erdoor groeien en kan het scrogfeest gaan beginnen

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ik bedoelde het net!!
                Er is nog zo weinig.

                Voor de rest moet ik eerst zien wat je van plan bent.

              • Matthies
                Matthies commented
                Editing a comment
                Ah op die manier, ik leg het net erop, zodra de plant zich herpakt heeft inderdaad. Hij mag nog 10 cm vrij groeien.

              • Rattenplan
                Rattenplan commented
                Editing a comment
                Ziet er prima uit om te toppen die van mij waren ook zoiets maar dan in 30 liter potten. Zijn nu aardige struikjes ook. Alleen in zo’n grote pot en met maar 5 plantjes had ik ze voor 3x 600 watt wel wat langer laten doorgroeien inverband met de lampkosten en wat je er uiteindelijk uit gaat halen.

              #37
              Update 25 november:

              Gisteren heb ik het net opgehangen:
              VideoCapture_20191125-212553.jpg
              vandaag groeide de eerste 3 er al doorheen. Ik heb gelezen dat ze 5 tot 10 cm per dag kunnen groeien.

              20191125_163531.jpg 20191125_163549.jpg

              Het plan: 2 weken nog laten groeien en binden. Dan het licht op 12/12. Ik heb ook gelezen dat ze na de 12/12 schakeling nog 2 weken hard(er) doorgroeien. Dus dan nog 1 week binden en dan mogen ze de lucht in.
              1e kweek binnen, dus we gaan het meemaken!

              Maak ik (denk) fouten? Laat het me weten aub. Klopt mijn denkwijze? Dan hoor ik het ook graag natuurlijk!!

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Eerst alles weer onder het net drukken.

              • Matthies
                Matthies commented
                Editing a comment
                Check, dat is mijn eerste klusje dan uit mijn werk morgenmiddag. Dan zullen er vast meer hun koppie door het gaas gestoken hebben denk ik.

              #38
              28 november. Ik heb de afgelopen dagen de uitschieters telkens weer onder het net gefrommeld. Vanaf morgen ga ik lichte bondage toepassen.
              Uit mijn hoofd zijn de planten nu 4 weken oud en staan ze er zo bij:

              20191128_191416.jpg

              Ik zie overigens duidelijk verschil. De plant welke naast het ventilatierooster staat heeft last van gekrulde bladranden. Dit wijtte ik aan hittestress, maar misschien staat ie daar wat op de tocht.

              Over het algemeen zien ze er wel okay uit. Wel zie ik foto's voorbij komen met veel donkerder bladeren. Dan zijn ze bij mij maar wat bleek, maar dat kan ook door het licht komen denk/hoop ik.

              20191128_191420.jpg

              Bij 1 plant zie ik bij een aantal bladeren gele bladpuntjes. Ik geef om de dag een halve dosis Plagron grow, enzym en power roots, met 400 ml water. Lijkt me niet teveel, maar kan ernaast zitten.
              De grond is vochtig, zeker niet nat.

              Zal komend weekend wat meer plaatjes schieten.

              werkse morgen! Laatste dagje voor het weekend.

              Comment


              • CrDolan
                CrDolan commented
                Editing a comment
                Ik gebruikte normale potgrond en heb niets van voeding gegeven tot de 4e week bloei. Deze potgrond had voeding voor zo'n 100 dagen (staat op de zak). Kroket kan gelijk hebben.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Hij heeft potgrond en daar overheen nog 50 ltr growmix, weet niet welke.
                Hij geeft al iets van een week groeivoeding EN ik zie nergens dat hij de pH meet of ph- gebruikt.
                Last edited by Rreppellsteeltjam; 28 November 2019, 23:16.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                En misschien moet het gaas wat lager.

              #39
              Vandaag wat foto's proberen te nemen met de lampen uit. Ik hoop dat het beter te zien is nu.

              Op advies van Rreppel heb ik de watergift uitgesteld totdat de boel ging hangen en dat was vandaag zover. Dus een gieter regenwater verdeeld over de 5 planten. Tot zover ik mijn vingers in de grond kon proppen was de boel droog.

              voeding krijgen ze ook even niet meer.

              Ik laat ze nu in de groei, totdat het net voor 2/3 vol is en dan schakel ik naar 12/12.

              deze week komt er een ervaren rot langs, die af en toe met me mee kijkt. Ben benieuwd hoe ik het doe volgens hem.

              hier de rij foto's, heb zomaar wat aan het klikken geweest.

              20191201_114255.jpg 20191201_114304.jpg 20191201_114311.jpg 20191201_114321.jpg 20191201_114339.jpg 20191201_114353.jpg 20191201_114359.jpg 20191201_114353.jpg
              Attached Files
              Last edited by Matthies; 1 December 2019, 13:28. Reden: Foto's opnieuw geplaatst

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Ik zie ook geen foto's..

                Maareuh.. zijn jouw vingers 20cm lang? Damn en ik dacht grote handen te hebben

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Een gieter van 10 liter, verdeeld over 5 bakken = 2 liter in een bak grond van 90 liter = aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te weinig!!!

                En????? Vind je van m'n rekensommetje?


              • Matthies
                Matthies commented
                Editing a comment
                Heb het even nagerekend en je berekening snijdt hout . Ik gooi er een gieter bij.
                Ik zal de foto's even opnieuw uploaden. Misschien dat ze dan wel te zien zijn.

              #40
              Oh ja, ik had nog de vraag welke grond ik gebruikte. Deze kreeg ik bij de tent geleverd, 3 tot 6 weken voeding zit erin.

              20191201_143231.jpg 20191201_143254.jpg

              Comment


                #41
                Vandaag geschakeld naar 12/12. De beginnersfouten komen nu langzaam boven drijven.

                ik dacht de planten achterin te zetten, om ze vervolgens naar voren te leiden. Dat is niet gelukt, dus nu heb ik achteraan teveel groen en vooraan teweinig.

                2e fout is dat ik ze te vroeg door het net heb laten groeien. Rreppel gaf al aan dat ik ze eronder moest blijven trekken en hij had gelijk.

                zo staan ze er nu bij. Over 2 weken waarschijnlijk pruikjes en dan kun je de weken bloei gaan tellen, klopt dat?

                en een iets kleiner kuipje, zodat ze allemaal netjes naast elkaar staan. Al doende leert men.

                20191215_194720.jpg 20191215_194734.jpg

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Volgende keer de plantjes dus mooi in het midden van het net, zodat het groen wat makkelijker te verdelen is. Verder is het mooi gelukt toch

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Gewoon eronder blijven trekken/duwen, totdat de groei eruit is.

                #42
                Ik zie niet precies wat er fout is aan de scrog.
                Ja je groeiperiode is te kort maar daar kies je zelf voor.
                Of je ze nu eronder duwt of bovenlangs bindt komt op hetzelfde neer.
                Bij een scrog trek je ze door het gaaa en daarna blijf je ze op het gaas binden.
                Daar kan niet veel fout gaan mits je niet te vroeg stopt met binden.
                De komende twee weken blijven ze nog groeien dus je moet nog even doorgaan
                Het komt nog wel voller.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #43

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Tsja, je ergert je, geen rijplank onder je kuip, geen scrognet op je kuip vastgemaakt, je kan niks verplaatsen/verzetten, je kan niet bij de buitenkanten EN ze groeien nog 2 a 3 weken door na 12/12!!

                    Sommige soorten schijnen niet op te houden met groeien, lijkt het soms!

                    Tip: pak twee (2) bezemstelen en een plank, boor twee gaten in de plank zoals bij een schommel, steek de bezemstelen in de gaten.
                    Nu heb je een leunhulp, steek de bezemstelen door de gaten in je scrognet en leun met je borst op de plank.

                    Eventueel kan je een bakje aan de plank maken, voor je bind en knipspullen.
                    have fun

                  • kroket
                    kroket commented
                    Editing a comment
                    Wat ben je creatief op de vroege morgen (of late avond) Rreppell

                    Matthies misschien wat voor de volgende keer: Mijn voorkeur gaat uit naar een scrognet per pot. Die kan je vrij makkelijk monteren als je wat bamboestokken in de pot steekt. Zo kan je de potten altijd nog verplaatsen, wat ook handig is als je bijvoorbeeld een plant op een eerder tijdstip moet oogsten als de rest.

                  #44
                  Yep, dan zijn ze te vroeg gestopt met scroggen, of hadden ze te weinig ruimte of wisten ze het niet of het was met opzet.
                  Hoe lang ze door groeien ligt aan de soort. Hoever ze boven het net uitsteken ligt aan de kweker
                  Soms heb je dat weleens bij onbekende soortjes

                  De ene soort stopt netjes met groeien na een paar weken 12/12 en die krijg je allemaal strak op het gaas.
                  De andere soort trekt zich niet veel aan van 12/12 en groeit nog een tijdje door.
                  Vandaar het belang van goeie kweekverslagen, zodat je zoiets kunt opzoeken en als je weet wie de vader en moeder van een soortje zijn kun je daar ook al rekening mee houden.
                  De originele Amnesia (of SSH) groeit vrij lang door tijdens de bloei en stinkt als een Skunk.
                  Dus als je lange toppen wil, dan kun je daar zelf voor zorgen

                  *ohja, takken over elkaar is ook niet erg, zolang je de toppen maar netjes naast elkaar krijgt.
                  Verder is het een kwestie van wat je zelf het makkelijkst vindt, er zijn zoveel manieren om te kweken.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #45
                    Kleine update weer na een week 12/12. Ik ben afgelopen weekend gestopt met binden en onder het gaas trekken.
                    Heb ruimte genoeg omhoog, dus ben gewoon benieuwd wat er nu gebeurt.

                    Zo te zien staan ze tegen het bloeien aan.
                    20191225_191909.jpg
                    20191225_191857.jpg Totdat ze pruikjes krijgen, geef ik ze elke dag 2 liter met de volle dosis plagrom grow, power roots en ezymspuldinges.

                    20191225_191834.jpg Het net zit niet helemaal vierkant vol, maar dat was de les voor de volgende keer: de planten in het midden zetten en niet achterin.
                    20191225_191838.jpg Nu is het eten en drinken geven en laten gaan.

                    Ben benieuwd hoe hoog ze nog gaan worden..


                    Attached Files

                    Comment

                    Bezig...
                    X